Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jakims artykule bylo napisane o 2009 roku i jakos tak mi to utkwilo w pamieci a pewnie chodzilo o 2011 rok i model F20 i nie rozumiem czemu cisniesz mi od jakichs geniuszy itd.-masz cos do mnie czy taki masz styl?

Wymiana nawet takiej zebatki nie stanowi problemu tylko problemem jest dostepnosc czesci - z odcinaniem trafiles w dziesiatke bo to jest pierwszy etap takiej wymiany...Czy Ty uwazasz ze producent wyrzuci taki wal z powodu niewlasciwego osadzenia glupiej zebatki w procesie produkcyjnym?-niestety nie bo to ze jest ona zintegrowana z walem nie znaczy ze sie jej nie da wymienic...

Opublikowano
W jakims artykule bylo napisane o 2009 roku i jakos tak mi to utkwilo w pamieci a pewnie chodzilo o 2011 rok i model F20 i nie rozumiem czemu cisniesz mi od jakichs geniuszy itd.-masz cos do mnie czy taki masz styl?

Wymiana nawet takiej zebatki nie stanowi problemu tylko problemem jest dostepnosc czesci - z odcinaniem trafiles w dziesiatke bo to jest pierwszy etap takiej wymiany...Czy Ty uwazasz ze producent wyrzuci taki wal z powodu niewlasciwego osadzenia glupiej zebatki w procesie produkcyjnym?-niestety nie bo to ze jest ona zintegrowana z walem nie znaczy ze sie jej nie da wymienic...

 

kotin44 nie pogrążaj się dalej.....skoncz pisać głupoty :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o czym ty piszesz kończę dyskusję

Ja tylko odpisuje na twoje posty

Takie polaczenia sa stosowane w motoryzacji od dziesiecioleci i byly czasy gdzie mechanik mial czesto z czyms takim stycznosc ,ale jesli w dzisiejszych czasach takie polaczenia potrafia wpedzac ludzi w bezradnosc to faktycznie lepiej zakonczmy dyskusje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie nie pamietasz czasow gdzie dla warsztatu regenerujacego waly nie bylo problemu rozebrac wal na czesci i wymienic co bylo potrzebne , dzis regeneracja to szlif lub polerka dladego pukasz mi w czolo...

Najlepszym przykladem takiej integracji czesci jest tuleja cylindra z blokiem i pewnie nie zaprzeczysz ze da sie ja wymienic...

Moze za 20 czy 30 lat ty komus powiesz na forum ze da sie to zrobic , a ktos kto teraz jest nastolatkiem tez Ci sie w czolo postuka bo ta usluga tez w niedlugim czasie zniknie z rynku a ten ktos nie zdazy miec z nia stycznosci...

Opublikowano

Ukanio i koltin sa niepodrabialni w swojej głupocie :duh:

Był jeszcze bruce lee ale dziecior go pokonał :mrgreen:

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
żyjemy w teraźniejszości

Skloniles mnie do refleksji i musze przyznac Ci racje...Pomimo ze takie polaczenia byly stosowane w przeszlosci,sa stosowane w terazniejszosci i beda stosowane w przyszlosci ,to juz w terazniejszosci nikt takiej naprawy nie przeprowadzi bo postep techniki produkcyjnej mocno wyprzedzil i obnizyl koszt zakupu nowej czesci i automatycznie wyeliminowal potrzebe takich uslug...

Ukanio i koltin sa niepodrabialni w swojej głupocie

Ciebie i tak nikt nie przebije

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Cześć


Czytając forum natrafiłem na dwa podejścia przy wymianie rozrządu. Jedne mówi, żeby wymieniać dopiero, jak będzie słychać hałas o pokrywę silnika. Druga, żeby w okolicach 150 tys. wymienić profilaktycznie. A są jakieś zalecenia producenta w tym temacie? Pytam, bo rozważam zakup E87 118i 129km z 2006 roku, 180 tys. nalotu, rozrząd jeszcze nie był ruszany. I zastanawiam się, czy na dzień dobry czekają mnie spore wydatki, czy jednak można jeszcze spokojnie jeździć i czekać na hałas z pokrywy? Niektórzy sugerują profilaktyczną wymianę napinacza. Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana rozrzadu w silniku o którym myslisz to zupelnie inne koszty .

Producent nic nie mowi o wymianie rozrzadu,a z doswiadczenia Ci doradze - jesli nic sie nie dzieje, to wymiana profilaktyczna samego napinacza troszke mija sie z celem.Koszt samego napinacza to zazwyczaj ponad 1/2 ceny calego zestawu ,wiec lepiej wymienic komplet i mic spokojną glowe ,tym bardziej ze w tych silnikach to nie są jakies kosmiczne kwoty

Opublikowano
Wymiana rozrzadu w silniku o którym myslisz to zupelnie inne koszty .

Producent nic nie mowi o wymianie rozrzadu,a z doswiadczenia Ci doradze - jesli nic sie nie dzieje, to wymiana profilaktyczna samego napinacza troszke mija sie z celem.Koszt samego napinacza to zazwyczaj ponad 1/2 ceny calego zestawu ,wiec lepiej wymienic komplet i mic spokojną glowe ,tym bardziej ze w tych silnikach to nie są jakies kosmiczne kwoty

 

To mnie uspokoiłeś. Zaniepokoiłem się przeglądając forum, gdzie niektórzy piszą o kwotach rzędu 2-3 tys. zł. Orientujesz się może jak to wypada cenowo we wspomnianej przeze mnie jednostce i z czego wynikają różnice cenowe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Róznice cenowe pomiedzy tymi silnikami wynikaja z budowy silnika ( umiejscowienie rozrzadu ).Ten temat dotyczy silnika diesla , gdzie rozrzad znajduje sie z tylu silnika, i aby go wymienic trzeba zdemontowac silnik lub skrzynie biegów, natomiast Ty mówisz o silniku benzynowym, gdzie rozrzad jest z przodu i duźo mniej pracy.

Do 118i na czesci musisz liczyc 600- 700 zl a robocizna wg uznania warsztatu, wiec odwidz kilka warsztatow i popytaj ,bo w kazdym bedzie inna cena.

  • 1 rok później...
Opublikowano
to może odświeżę temat, znajomy kupił niedawno e87 118d z silnikiem n47 czyli tam gdzie rozrząd z tyłu i okazało się że jest do wymiany rozrząd ale mechanik zawołał na start 5k i poinformował że w trakcie wymiany na pewno odkryje inne rzeczy które będą nadawały się do wymiany i powiedział też że może być zużyte koło zębate w wale korbowym i być może trzeba by było też wymienić wał i dojdzie prawie kolejne 5k. znajomy jest w lekkim szoku bo nie wpadł na to żeby przed zakupem auta poprzeglądać fora. pytanie takie czy to są w miarę normalne ceny czy trochę za dużo gościu sobie gęga i dzwonić szukać dalej? wiem że poleca się tutaj mistrzów Fąfara ale do wrocławia znajomy ma blisko 600km i raczej nie będzie chciał tyle jechać
Opublikowano
trochę pojeździliśmy i znaleźliśmy bardziej ludzkiego mechanika co nawet włączył strony hurtowni i pokazał ceny części, zaproponował komplet rozrządu na oryginalnych częściach za 2200 albo na zamiennikach za +/- 1200zł i za robocizne woła 1100-1300 także tutaj cena już bardziej korzystna
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja też jestem w trakcie wymiany rozrządu w N47D20A 2008 rok, diesel, 136 koni, 293 tyś. km. nalatane.

Już profilaktycznie, bo raz był wymieniany na akcji serwisowej BMW.

Teraz do rozrządu doszło sprzęgło oraz koło pasowe. O dziwo, dwumasa cała. :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też jestem w trakcie wymiany rozrządu w N47D20A 2008 rok, diesel, 136 koni, 293 tyś. km. nalatane.

Już profilaktycznie, bo raz był wymieniany na akcji serwisowej BMW.

Teraz do rozrządu doszło sprzęgło oraz koło pasowe. O dziwo, dwumasa cała. :D

 

i ile ci wyszło za wymianę tych części jakbyś mógł z każdego osobno wypisać

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Ja wymieniłem teraz rozrząd. Koszty części ze SWAGA (IWIS) to 1900zł brutto. Uszczelki z Reinza. Bardzo dobry zestaw. Mechanik (20 lat expa) mówił mi, że wymieni rozrząd bez ściągania skrzyni oraz wyjmowania silnika za 600zł. Czy to jest realne?

Opublikowano
Strasznie wysoka cena , ja za wymianę kompletnego rozrządu z tyłu płaciłem 2700zł czyli prawie połowę mniej.

 

2700zł z częściami + robota? wszystko to cena netto czy brutto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Ja wymieniłem teraz rozrząd. Koszty części ze SWAGA (IWIS) to 1900zł brutto. Uszczelki z Reinza. Bardzo dobry zestaw. Mechanik (20 lat expa) mówił mi, że wymieni rozrząd bez ściągania skrzyni oraz wyjmowania silnika za 600zł. Czy to jest realne?

No jak wymieni rozrzad w n47 bez sciagania skrzyni badz wyciagania silnika to jest magik na maxa. Tylko sie go spytaj: jak odkreci i zdemontuje kolo pompy CR? :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Beria012 a jaki masz silnik? M47 czy N47?


Już przeczytałem w innym poscie, że N47. To jest nie do zrobienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.