Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Ktoś mi może rzetelnie wytłumaczyć dlaczego na lato BMW w serii 4 zaleca mieszane koła (przód węższy a tył szerszy) a na zimę już wszystkie takie same?

Mam to samo w 435d Gran Coupe i w 430i Cabrio.

Oba samochody w xDrive.


43763452_479203192575787_2074341437280878592_n.jpg

Opublikowano
Witam,


Ktoś mi może rzetelnie wytłumaczyć dlaczego na lato BMW w serii 4 zaleca mieszane koła (przód węższy a tył szerszy) a na zimę już wszystkie takie same?

Mam to samo w 435d Gran Coupe i w 430i Cabrio.

Oba samochody w xDrive.


43763452_479203192575787_2074341437280878592_n.jpg

 

Mam to samo ale bradziej mnie zastanawia jak czytać tą tabliczkę :mad2: :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

To nie jest tabliczka do dobierania opon :mad2: :duh:

Z niej bierzesz wartość ciśnienia do opon, które masz.

I tak po lewej stronie masz rozmiar opon, szukasz swojego. Następnie czy 2 osoby czy załadowane całe auto.

Wartość pierwsza to przednia oś, a druga to tylna. nic skomplikowanego.

Wartość rzędu 2,4 2,7 itd. to w kPa, natomiast wartości rzędu 35, 41 itd. to w psi.

Opublikowano
Mam to samo ale bradziej mnie zastanawia jak czytać tą tabliczkę :mad2: :mad2:

 

Ja ją rozumiem tak:

- Pierwsza kolumna to rozmiar opon (jak masz M+S to znaczy że jest to zestaw na zimę).

- Druga i trzecia to ciśnienie na przód i na tył (w zależności ile osób ma jechać)

 

To nie jest tabliczka do dobierania opon :mad2: :duh:

 

OK to skąd wziąć zalecane parametry tak żeby później nie było problemów np. z gwarancją?

Bo w serwisie BMW nie chcą sprzedać innych kół niż te które właśnie na tej tabliczce się znajdują :/

I tak np. nie pozwolili mi użyć oryginalnych felg z lata do zamontowania opon zimowych.

A chciałem wziąć letnie 18" ubrać w zimowki a na lato wrzucić 20".

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Broszura/instrukcja. W dobie internetu wszystko jest na wyciągnięcie ręki.

A chciałeś uzyć homologowanych przez BMW opon z gwiazdką na boku opony + run flat?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Chyba nie znajdziesz wytłumaczenia. Jeśli chcesz mieć zgodnie z ich zaleceniami to musisz kupić komplet o jednej szerokości. Dodam że na niemieckich stronach są komplety kół zimowych oryginalne BMW i również wszystkie są jednej szerokości, nawet te wzory (np styling 400) które latem występują jako mieszane.

Ewentualnie możesz dokupić dwie felgi 18" takiej samej szerokości jak przednie i na taki komplet założyć opony z gwiazdką.

Opublikowano

Podłączę się pod temat.


Fabrycznie mam zamontowane opony letnie przód: 225/45/R18 a tył 255/40/R18. Czy to oznacza, że aby kupić opony na zimę w jednym rozmiarze na przód i tył jak to zaleca producent muszę zmienić felgi, gdyż na felgę 8,5 nie założę opony 225/45/R18?


Myślałem kupić identyczny zestaw jak w przypadku opon letnich, czy może to wpłynąć negatywnie na właściwości jezdne?


Pozdrawiam

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie. Skoro masz tył szerszy daj tam szersze, takie jak na lato.

Mozesz dać oponę z przodu na tył na szerszą felgę nic się nie stanie. parametry będą zachowane. Będzie jedynie naciąg.

Opublikowano
Jesli kupilem kola od innego F36 z czujnikami to jak aktywowac/ dodac czujniki cisnienia do mojego auta? Wystarczy zresetowac ustawienia w menu z cisnieniem kol?
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie. Skoro masz tył szerszy daj tam szersze, takie jak na lato.

Mozesz dać oponę z przodu na tył na szerszą felgę nic się nie stanie. parametry będą zachowane. Będzie jedynie naciąg.

 

Po co wprowadzasz ludzi w błąd ? Oprócz naciągu zmieni się obwód koła co doprowadzi do destrukcji skrzynki rozdzielczej.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nie wprowadzam ludzi w błąd, masz na dole dowód. Obwód koła jest inny już w seryjnym rozwiązaniu panie destrukcja, przy naciągu na tył i tak obwód się nie zmieni.

Seryjnie przy mieszanym ogumieniu występuje przekłamanie 0,23%, a więc od technicznej strony z naciągiem na tyle i bez mieszanego ogumienia nie będzie błędu nawet. Parametry są te same.

Seria 225/45 na 8.0 przód

255/40 8.5 tył.

tT1AAUr.png

vs jego setup z naciągiem

Kop6c42.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ten kalkulatorek dla chłopaczków od stance możesz sobie wsadzić w buty bo według niego nawet jak dasz 2-3 cale różnicy w szerokości felgi to obwód koła się nie zmienia. Bzdura. Ale jak ktoś chce sprawdzic ile kosztuje skrzynka vtg to może posłuchać rad kolegi.

 

Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie.

 

Wejdź sobie na etkę i zobacz jakie są rozmiary kół zimowych do serii 3 i 4.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

I co w tym dziwnego? :D :duh: :mad2:

A jak ktoś chce dostać 2 z matematyki to niech idzie do kolegi wyżej :D

Każdy kalkulator z dostępnych na internecie ci tak wyliczy, nie tylko ten dla stance chłopaczków.

Zatem jaka jest wartość błędu, skoro kalkulator się myli, daj wartości, że to nie pasuje i przekłamuje. O ile?

Wbrew obiegowej opinii szerokość felgi w małym stopniu wpływa na obwód opony.

Nawet przeszedłem z 8 cali na 9,5. Obwód został, inny calc masz na dole jako dowód. Podpowiem circumference. Różnica może być na logikę promilowa nie więcej.

VilQxQt.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jak już kupisz 4er to możesz przeprowadzić testy na swoim autku :)

Ludzie miewali problemy nawet kiedy zakładali opony o rożnym stopniu zużycia wiec tolerancja jest naprawdę niska. Kalkulator liczy sobie obwód koła z parametrów opony i nie bierze pod uwagę naciągu.

Opublikowano
Jak już kupisz 4er to możesz przeprowadzić testy na swoim autku :)

Ludzie miewali problemy nawet kiedy zakładali opony o rożnym stopniu zużycia wiec tolerancja jest naprawdę niska. Kalkulator liczy sobie obwód koła z parametrów opony i nie bierze pod uwagę naciągu.

 


Ja ostatnio załamałem się, że znowu mam do naprawy xdrive a to tylko w jednym kole 0,5 bara mniej :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie. Skoro masz tył szerszy daj tam szersze, takie jak na lato.

Mozesz dać oponę z przodu na tył na szerszą felgę nic się nie stanie. parametry będą zachowane. Będzie jedynie naciąg.

 

Po co wprowadzasz ludzi w błąd ? Oprócz naciągu zmieni się obwód koła co doprowadzi do destrukcji skrzynki rozdzielczej.

 

A jak nie mam zamiaru robić naciągu, tylko założyć zestaw o rozmiarach takich jak koła letnie to będzie ok z zimówkami, czy lepiej kupić drugi komplet felg o jednakowych szerokościach i wtedy założyć identyczne opony na przód i tył?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Będzie OK rozmiarowo tylko niezgodnie z głupimi zaleceniami BMW na temat zimówek o jednej szerokości.
Opublikowano
Producent nie zaleca wcale na zimę tylko i wyłącznie jednego rozmiaru na przód i tył, aczkolwiek zdarza się tak ale na jednakowych felgach na obydwie osie. Skoro masz tył szerszy daj tam szersze, takie jak na lato.

Mozesz dać oponę z przodu na tył na szerszą felgę nic się nie stanie. parametry będą zachowane. Będzie jedynie naciąg.

 

Po co wprowadzasz ludzi w błąd ? Oprócz naciągu zmieni się obwód koła co doprowadzi do destrukcji skrzynki rozdzielczej.

 

A jak nie mam zamiaru robić naciągu, tylko założyć zestaw o rozmiarach takich jak koła letnie to będzie ok z zimówkami, czy lepiej kupić drugi komplet felg o jednakowych szerokościach i wtedy założyć identyczne opony na przód i tył?

 

Ja tak mam. Mam dwa komplety felg mieszanych. Letnie rof i zimowe zwykłe. Działa tylko napewno jest bardziej slisko. Fizyki nie oszukasz.

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli kupilem kola od innego F36 z czujnikami to jak aktywowac/ dodac czujniki cisnienia do mojego auta? Wystarczy zresetowac ustawienia w menu z cisnieniem kol?

Jak masz w kołach czujniki TPMS, to w komputerze resetujesz ciśnienie kół. Ruszasz i w czasie jazdy komputer zapamiętuje ciśnienie w każdym kole ciśnienie. To wszystko, nic nie trzeba więcej robić.

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A tak swoją drogą jak się ma xdrive to przecież przód i tył musi być taki sam ? To prawda ,?

 


Tak, obwód. Jeśli masz róźne szerokości to masz też różne wysokości. :cool2: :cool2:

Pozdrawiam


Maciek

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Można mieć mieszane ogumienie, gdy masz szersze felgi na tyle.

F30 z xDrive i pakietem M sport ma fabrycznie felgi:

Style 400:

F: 8x18" ET34, 225/45-18

R: 8.5x18" ET47, 255/40-18

albo:

Style 403:

F: 8x19" ET36, 225/40-19

R: 8.5x19" ET47, 255/35-19

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy mogę prosić o podsumowanie w temacie opon zimowych do BMW?


Mam xDrive z ogumieniem mieszanym.

Czy zatem nie mogę kupić teraz 4 x 225/45/R18 bo średnica przez naciąg się zmieni i będzie problem z xdrive?

Zostaje zatem zakup zimówek mieszanych, czyli 225/45 + 255/40 lub zmiana felg i wówczas 225/45 x 4?

Które opony mają homologację BMW? Czy mogę założyć Dunlopy WinterSport 5?

I ostatnie pytanie - czy czujniki ciśnienia się przekłada? Czy mogę zatem użyć felg bez czujników ciśnienia (mają taką samą szerokość) i ew. przełożyć czujniki lub po prostu nie używać czujników ciśnienia podczas zimy? Czy to spowoduje niegasnący błąd na desce?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.