Skocz do zawartości

[E60 545i] - Szarpie przy jednej prędkości


YOBACK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

piszę do was z takim problemem. Jestem nowym właścicielem BMW 545i z roku 2003 ze skrzynią automatyczną. Samochód ma przebieg 104tyś km.


Jadąc z prędkością ok. 50km/h, obroty silnika sa w zakresie 1200-1400obrotów - wtedy szarpie delikatnie budą. Co jakieś 2-3s. Nie jestem pewien gdzie szukać odpowiedzi. Czy to może być coś z elektrozaworami w skrzyni, czy może to problem silnika(uszczelniacze do roboty, uszczelki pod pokrywami zaworów, pompa vacum wydaje dziwne dzwieki). Czy inpą da radę sprawdzić działanei tych elektrozaworów?


Może tak: od czego zacząć? Mogę na ten moment na pewno zrobić adaptację skrzyni - ale wątpię żeby to było problemem. Zmiana oleju - na pewno nastapi, ale to i tak nie rozwiąże zagadki - tylko na jednym biegu tak się dzieje.



Drugie pytanie: Jaki olej lać do takeigo silnika? Niestety nie mam instrukcji, żeby spojrzeć na specyfikację.


PS. Znacie kogoś, kto na dolnym śląsku zrobi uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy?


Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem bezpośrednio od pierwszego właściciela - nie od polskich pośredników. Przebieg widać po ogólnym stanie auta. Żadna śrubka wewnątrz nie była nigdy ruszana, silnik czysty jak w salonie - jest wiele rzeczy które wskazuje, że przebieg jest faktyczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PL rząd podpisał ustawę, w której cofanie liczników jest karane pozbawieniem wolności.

Skończy się pisanie i opowiadanie o "książkach serwisowych" czy przebiegach sto parę tysięcy w kilkunastuletnich autach.

Sprawdź konwerter skrzyni biegów.

 

A konwerter robiłby problem tylko przy jednej prędkości obrotowej na jednym tylko biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam uszczelnianie zaworów bez ściągania głowicy robią w BMW Garage w Zgorzelcu.

Osobiście wymieniałem u nich rurkę wody zaraz po zakupie i jestem zadowolony z usługi.


Co do przebiegu, prawdopodobieństwo niskiego jest napewno większe w takiej V-ósemce niż w dieslu. U mnie rocznik 2008, niecałe 139 tyś.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie 2004 rok i 340 000km. Uszczelniacze dobre, pompa vacum dobra , uszczelka pokrywy dobra, skrzynia dobra.

Z silnika można jeść.


Wnętrze jak nowe...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A konwerter robiłby problem tylko przy jednej prędkości obrotowej na jednym tylko biegu?

 

Konwerter oczywiście "robi problem" w sytuacji kiedy nie przekraczasz 2 tys. obr/min czyli tak jakby jedziesz np. na 3 biegu lekko dodając gazu... normalnie zmieniłby się bieg na wyższy a się nie zmienia tylko wskazówka obr zaczyna "pływać".

Robi się to tak na każdym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kolegów wyżej, interesujących się przebiegiem. Nie wiem, jakich wy dowodów potrzebujecie. Mi wystarczy wizyta w serwisie BMW, i po podaniu VIN'u miałem wszystkie wizyty, oraz ciągłość przebiegów.


CO do innych odpowiedźi. Dzisiaj posprawdzam dokładnie konwerter, zobaczę czy to nie on sprawia problemy.

Dziękuję za naprowadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kolegów wyżej, interesujących się przebiegiem. Nie wiem, jakich wy dowodów potrzebujecie. Mi wystarczy wizyta w serwisie BMW, i po podaniu VIN'u miałem wszystkie wizyty, oraz ciągłość przebiegów.

:duh:

 

Właśnie to jest najprostszy sposób oszukania, kolesie cofają licznik jadą na wizytę lub wizyty w aso (jakieś bzdurne typu wymiana oleju) i wpisują to do bazy :)

a nawet i aso cofa liczniki w swoich autach uzywanych...


A co do przebiegu około 100 kkm, samochód klasy bmw 5 przy takim przebiegu jest jak nowy..

Konwerter w 6hp26 pada zazwyczaj przy przebiegu około 250 -300 tys km ( mój padł przy przebiegu 240 tys, teraz mam 296 tys) a brata z 2004r ma przelot 260 tys i siedzi jeszcze orginał) I tam nie mam pewnosci czy przebiegi są 100% pewne, a mogą być o 100 tys większe... i dodam jeszcze, że mamy jedno auto które ma przebieg 170 tys od nowosci, ale ten samochód tylko stoi i jest odpalany raz w miesiacu albo rzadziej..


Chyba wejdę zaraz na posty serii e34 czy e36 i w nowe posty też będą zaczynały się na... coś się dzieje z autem, przebieg 130 tys autentyk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - w ASO wizyty są z datami odpowiednimi, mam faktury z poprzednich lat - nawet na zakup samochodu. TO, że myślicie, że niemiec mający ponad 50lat będzie kantował, żeby sprzedać auto za 4200€- to się mylicie :) Handluję samochodami i wiem na pewno więcej o przebiegach. Nie wiem jak Wy chcecie cofnąć przebieg, jak mam wpisy z ASO od początku do końca - w KOMPUTERZE. Daty wymian części pokrywają się z datami części pod maską. Osoba ta miała 3km do pracy = 15min drogi. Stanie w korkach - zużywanie konwertera + uszczelniaczy zaworowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to jest najprostszy sposób oszukania, kolesie cofają licznik jadą na wizytę lub wizyty w aso (jakieś bzdurne typu wymiana oleju) i wpisują to do bazy :)

a nawet i aso cofa liczniki w swoich autach uzywanych...



Chyba wejdę zaraz na posty serii e34 czy e36 i w nowe posty też będą zaczynały się na... coś się dzieje z autem, przebieg 130 tys autentyk :)

 

:cool2: :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pitole ludzie ale się sracie o te przebiegi, oczywiście wszyscy macie certyfikaty przebiegu i możecie je weryfikować w ciemno. Moja V-ka jeździ jeden tydzień w miesiącu wokół komina i też potem powiecie, że kręcony bo niski ? Wrzućcie na luz bo nie każdy kupuje V-ke by robić rocznie 20tyś km bo od tego są inne i oszczędniejsze silniki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać jak koledzy czytają nawet samą NAZWĘ tego tematu. Osobiście mam takie zdanie jak kolega wyżej - wielokrotnie częściej można spotkać mały przebieg w silnikach V8 niż w małych dizelkach :) Nikt nie kupuje V8 żeby robić tysiące kilometrów.


Wy myślicie że dałbym się oszukać z przebiegiem? Handluję samochodami, biorę auta bezpośrednio od Niemców - nie ciapatych, ruskich, polaków za granicą, TYLKO RODOWITYCH NIEMCÓW. Napewno 50letni dziadek kręciłby w dokumentach, cofał co rok przebieg przed wizytą w ASO, żeby wyszło że robi 5k km/rok. Wy naprawdę macie niezłe fantazje. Kupowaliście kiedyś auto od niemca, czy tylko czytaliście motoświat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jest trochę więcej informacji. Dzieje się tak TYLKO na 5 biegu, na tempomacie tak samo, dzieje się tak przy różnych prędkościach, dzieje się tak tylko na ciepłym oleju. Na pewno do zmiany olej, ale co może jeszcze odpowiadać za te wariacje? Zawór lockup jest chyba dla wszystkich biegów ten sam, to może elektrozawór tego biegu? Ale on chyba jest odpowiedzialny tylko za włączanie tego biegu? ;?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lockup jest ten sam ale nie działa on na wszystkich biegach

Sprzęgło do 60 km/h działa 100% na poślizu na pierwszych biegach (czyli na zasadzie ciśnienia oleju na turbinach)

Powyżej 60 km/h załącza się powoli lockup (pomiędzy 4 a 5tym biegiem) (zapina się tarcza sprzęgła na stałe po przez zawór lockup i pracują tylko tarczki sprzęgła na koszach)


Jeżli skrzynia wariuje na niskich obrotach przy 5tym biegu i nie może zapiąc lockupa (np wskazówka obrotomierza faluje) to zawór albo nie działa prawidłowo (za niskie ciśnienie) albo wykończone jest sprzęgło hydrokinetyczne.

Takie coś się dzieje grubo po przebiegu 200 tys mocnego tyrania

Jeżeli sprzęgł całe to skrzynia rozwalona i gubi ciśnienie


Może tak być, że zamontujesz nowe sprzęgło hydrokinetyczne, na początku będzie super bo ma mnóstwo okładziny ciernej a po jakimś czasie jak trochę się dotrze (po kilku tys km) znowu będzie wariować

Sprzęgło hydrokinetyczne jest chyba wieczne pod warunkiem, ze cała reszta skrzyni jest sprawna, nikt nie pali gumy tym autem i nie startuje codziennie w wyścigach na 1/4


Ale nikt nigdy jeszcze nie zbadał do końca tego tematu albo ktoć kto wie nigdy nic nie powie bo nie zarobi na was..

Zazwyczaj wymieniają hydrokinetyka i regenrują mechatronik, w 90% to pomaga ale nikt nie szuka przyczyny uszkodzenia i doprowadzenia do takiego stanu i wielu osobom sytuacja się powtarza po pewnym czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu będę brał się za wymianę oleju. Pierwsza statyczna wymiana z filtrem. Następną zrobię za niedługi czas. Przy pierwszej wszystko zostawię jak jest, zrobię tylko reset adaptacji skrzyni.

Przy drugiej wymianie(jak nie będzie poprawy), mam zamiar wymienić elektrozawory odpowiadające za 5bieg. Jeszcze nie wiem czy wymienię tylko zawory EDS2(od sprzęgła B) i EDS4(sprzęgło e i hamulec D), czy wymienię cały zestaw.


Jest tutaj ktoś, kto podpowie jak się "czyści" blok mechatronika? Czy po prostu chodzi o jego zdjęcie i czyszczenie z zewnątrz, czy trzeba przystąpić do jego "otwarcia"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.