Skocz do zawartości

E93 335i n54 stage 3 diablo


szewi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


To moje pierwsze BMW E93 335i z 3 litrowym silnikiem bi-turbo N54. Mam ja juz troche. Caly czas mnie pozytywnie zaskakuje. Auto super się prowadzi, silnik ładnie mruczy.

Z racji ze to cabrio jest autem glownie na lato.


Wyposazenie lacznie z retrofitami mozna powiedziec ze full+. m.in automat, pakiet komfortu, elektryka foteli z pamiecia, PDC, pakiet oswietlenia, składana kanapa z torba transportowa, sportowa kiera z mantkami, HIFI Logic HK, bixenon, tempomat, navi, zawieszenie sportowe M I sporo dodatków (soft close itp). Wiecej info poniżej.


po VIN:


Kod typu WL71

Typ 335I (EUR)

Typoszereg E E93 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji CABRIO

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik N54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 225

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka LEDER DAKOTA/CREAMBEIGE (LCGE)

Data prod. 2007-01-17

S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów

S2C6A LM RAEDER STERNSPEICHE 189 MISCH. Obr. BMW, st. le. spr. gw. 189

S2XAA SPORT-LEDERLENK. MIT SCHALTWIPPEN Sportowa kierownica z dźwign. przełączn.

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego

S387A WINDSCHUTZ Osłona przeciwwietrzna

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S4UTA DURCHLADEOEFF.M.INT.TRANSPORTSACK Throughload opening w/int. transport bag

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Akustyczne ostrzeżenie o pasach

S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S999A AUFTRAGSSTEUERUNG HEA Zarządzanie zleceniami HEA

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów


SERWIS / eksploatacja:


- wymiana oleju w skrzyni automatycznej + miski olejowej skrzyni

- swiece zaplonowe NGK dwa stopnie zimniejsze

- czyszczenie dolotow kolektora (walnut blast)

- wymiana aku

- wymiana oleju silnikowego i filtrow (olej lany co 3-5 tys km).

- nowe opony Pirelli Pzero RSC 19”

- wymiana uszczelki obudowy filtra oleju

- wymiana paska wielorowkowego wraz z kolem pomocniczym

- wymiana łańcucha rozrządu

- wymiana plynu hamulcowego oraz chlodniczego.

- wymiana sond lambda przed katalizoatorem

- wymiana czujnika poziomu oleju

- wymiana pompy wody

- wymiana elektrozaworów vanos oraz zaworów overboost

- detaling wnetrza


MODY:


- MHD custom tune pod turbo hybrydowe

- Hybrydowe turbo Perun

- DCI podwojny stożek w dolocie + łapacze powietrza

- wymiana orurowania dolotów do turbin na doloty o wiekszej srednicy

- wymiana puszek podcisnienia wraz z wezami podcisnienia do turbin

- zawór PCV RB turbo

- N20 TMAP sensor 3.5 bar

- wymiana outletów turbin od storny cieplej na aluminiowe o wiekszej srednicy

- Szpera Quaife + olej przekladniowy + uszczel polosi

- Charge pipe 3” MTC motorsport

- Zawory upustowe DV Forge style + usprawnienie polaczenia kolektor <-> DV

- Intercooler Wagner Evo Performance II z szerszym orurowaniem

- Downpipe Wagner catless

- Performance Exhaust Mod obu wydechów końcowych

- końcówki wydechu Akrapovic

- xHP stage 3 soft do skrzyni automatycznej

- Upgrade pompy paliwa niskiego cisnienia na Walbro GST450

- Hamulce BMW Performance przód komplet zaciski, tarcze klocki, plyn

- Hamulce BMW Performance tył komplet

- navi CIC + combox media z pełną funkcjonalnością, USB

- wymiana tylnych lamp na LCI LED

- retrofit opcji doświetlanie zakrętów wraz z upgradem modulu FRM

- lampy przednie LED angel eyes DTM

- oświetlenie wewnetrzne LED

- lusterka M3 fotochrom składanie elektryczne + nakładki na lusterka carbon

- blotniki M3 look, kierunki M3 LED lakierowane na czarny polysk

- progi M3

- maska M3 GTR look

- listwy M pakiet

- zderzak przedni Prior design + skasowanie halogenow przednich

- dyfuzor tył BMW performance - hydrografika carbon

- zderzak tylni OEM M pakiet

- lotka tylnej klapy performance

- shadowline listwy

- nerki M4 style cz mat

- alu nakładki na pedały

- selector zmiany biegow retrofit "DCT style"

- modyfikacja kierownicy + obszycie 3 kolorowa nić M, wymiana blendy kier,

- wymiana lopatek na łopatki od M3 + extendery

- mieszek ręcznego 3 kolorowa nić M

- obklejenie listw ozdobnych na black piano

- podniesienie softu auta/modulow

- licznik: V cyfrowa

- dołożenie tempomatu

- dolozenie opcji fotochromu wszystkich lusterek

- dołożenie sensora deszczu i zmierzchu

- automatyczne domykanie drzwi / soft close

- felgi OEM Styling 296 19" czarny połysk

- Upgrade chłodnicy oleju oraz przewdów olejowych na bardziej wydajną 25 rzędową

- przyciemnienie szyb


Troche serca poszło w ten project.


Od razu odpowiadam na pytanie ktore predzej czy pozniej padnie: nie, nie rozważałem m3 e93 ;)

Moje ambicje nie byly tez takie zeby robic z niej jakiegos m3 killera.

Od początku chcialem turbodoladowana benzyne cabrio z potencjalem i mozliwosciami zindywidualizowania, a ten konkretny model z tym silnikiem taki jest.

Kilka modow z m3 jest dlatego ze mi sie podobaja, a nie ze auto ma cos udawać. MImo wszystko wygalda inaczej, wg mnie indywidualnie.


Na pytanie ile to ma koni, na ten moment nie odpowiem….

Na pewno ponad 400. Mimo, ze spokojny ze mnie kierowca, dobrze miec rezerwe mocy. Ost raz ja hamowalem po zakupie zeby sprawdzic czy trzyma parametry i tylko po zalozeniu stozkow i JB4. Wyplulo wtedy 360KM I 556NM (na stockowym coolerze i bez innych modow na podstawowym programie JB4 mapa 1)

Od tego czasu sporo sie zmienilo, wiec bede musial sie wybrac na hamownie po aktualne dane, ale to juz raczej po tym jak zrobie to co zaplanowalem.

W trakcie modow mialem dwa fuckupy z downpipesami oraz z intercoolerem. Moje wczensiejsze DP byly zle spasowane I musialem je odselac, natomiast niemarkowy tani cooler spowodowal odczuwalne pogorszenie osiagow…

Summa sumarrum zdecydowalem sie zainwestowac w markowe, znane i sprawdozne produkty Wagnera, gdzie wszystko jest spasowane jak fabrycznie i nie ma ryzyka pogorszenia osiągów.




Foty:


xdbdnKL.jpg


jC0Z4k9.jpg


XglctQ8.jpg


aXavfpM.jpg


fKjY7yU.jpg


F0oOxnE.jpg


xfUSXy3.jpg

gMhnXZl.jpg


icoj7eM.jpg


VpwfkX6.jpg


DK7LLWq.jpg


CNJUDZZ.jpg


eFuUBMR.jpg


jvEbzqV.jpg


6yOskRH.jpg


tJ5QXa8.jpg


XgYqsP9.jpg


iVQCJ5X.jpg


L8UOd5c.jpg

Edytowane przez szewi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Caly przod chinski, lampy, maska, blotniki, zderzak.

Mi sie to nie widzi, wieje tandeta i wiejskim tuningiem.

 

Odpowiem moim ulubionym cytatem z Big Lebowskiego: 'Well that's just your opinion man'


Gusta i opinie sa rozne. W tym przypadku to Twoja odosobniona opnia.


Ja jestem zadowolony z efektu.


(prior z tego co wiem to nie Chiny - chociaz akurat tutaj nad dopasowaniem moglbym troche ponarzekać).


Pokaż swoj projekt :)


EDIT: zaraz zaraz, czy Ty przypadkiem w swoim 2.0 dieslu nie pomalowales fabrycznych zacisków na niebiesko ? To ja nie mam wiecej pytań odnośnie Twojego powyższego wpisu.

Edytowane przez szewi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super fura :cool2: Mody na plus :) Mam pytanie czy lewarek od automatycznej skrzyni tez byl dokladany czy tak jest w standardzie? Jest mozliwe dolozenie takiego lewarka do e90?

 

Dzieki.


Odpowiadajac na Twoje pytanie. Z tego co sie orientuje jest to mozliwe w E9x. Nie jest to oczywiscie zaden chinski wynalazek, jak zaraz pewnie co poniektorzy zasugeruja. Lewarek, mieszek i podstawa sa to czesci OEM z wersji poliftowej od skrzyni DCT z przeorbiona elektronika, zeby podlaczenie pasowalo do przedlifta. Jest troche z tym rzezby tzn nie jest to do konca plug and play, no i nie ma pelnej funkcjonalnosci (jak np przycisk sport), ale wyglada lepiej niz standardowy selektor "zyrafa" z przedlifta :)


Tutaj filmik z E90:


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny ten kit do gały DCT.


Przymierzałeś felgi OEM z E90 na te hamulce Performance? Masz 370mm, 18-calowe koła wchodzą na to?

 

Tak tarcza przod 370. Niektore 18 wchodza. Np na styling 189 bylo na styk :) Z innymi nie wiem.

Edytowane przez szewi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo pracy w to włożyłeś, od razu to widać :)

Chińszczyzny nikt nie lubi, na zdjęciach wygląda dobrze, ale żeby ocenić trzeba zobaczyć na żywo :P

Jaka jest różnica między stockowymi hamulcami w 335i a tymi m performance? sam się kiedyś zastanawiałem nad zmianą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo pracy w to włożyłeś, od razu to widać :)

Chińszczyzny nikt nie lubi, na zdjęciach wygląda dobrze, ale żeby ocenić trzeba zobaczyć na żywo :P

Jaka jest różnica między stockowymi hamulcami w 335i a tymi m performance? sam się kiedyś zastanawiałem nad zmianą...

 

roznica jest taka, ze stockowe w porownaniu z tymi nie hamują - sa za slabe do masy i mocy auta, tym bardziej w ciezkim cabrio to czuć. NAjwieksza robote robi przod, ale tyl stanowi dobre dopelnienie.

Juz w serii jest slabo, po modach uwazam ze to koniecznosc.


Tajwan z "chinszczyzna" ma niewiele wspolnego.

Niektorych elementow fabryka by sie nie powstydziła.

Edytowane przez szewi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo pracy w to włożyłeś, od razu to widać :)

Chińszczyzny nikt nie lubi, na zdjęciach wygląda dobrze, ale żeby ocenić trzeba zobaczyć na żywo :P

Jaka jest różnica między stockowymi hamulcami w 335i a tymi m performance? sam się kiedyś zastanawiałem nad zmianą...

 

roznica jest taka, ze stockowe w porownaniu z tymi nie hamują - sa za slabe do masy i mocy auta, tym bardziej w ciezkim cabrio to czuć. NAjwieksza robote robi przod, ale tyl stanowi dobre dopelnienie.

Juz w serii jest slabo, po modach uwazam ze to koniecznosc.


Tajwan z "chinszczyzna" ma niewiele wspolnego.

Niektorych elementow fabryka by sie nie powstydziła.

 


Źle mnie zrozumiałeś. Przód wygląda na zdjęciach... obłędnie. Chodziło mi, że czy to chińszczyzna, czy nie można stwierdzić dopiero na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te orurowania do turbin o których wspomniałeś to te silikony MTC ze stożkami ? Stożki pewnie masz z prawej strony komory teraz?


Wrzuć foto spod maski .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili wrzuce.


Tak dolot silikony MTC + 2 stozki BMS, tak z prawej strony. Nie zawracalem sobie glowy stozkami z heat shield czy w puszce, bo to jest kilka koni roznicy np wg producenta AFe gain 17whp, BMS 10, ale tutaj rozchodzi sie glownie o dzwiek, a w tym temacie BMS DCI jest bezkonkurencyjny. Grunt to dobry IC - Wagner daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mechanicznie bajka, wizualnie również bardzo mi się podoba i miałbym w d...w którym kraju coś tam jest wyprodukowane, jeżeli wszystko fajnie pasuje. Jedynie zmienił bym kierownicę na tą z M3 i pedały i podstopnicę na OEM M performance. Gratulacje, nieźle się wyróżnia na tle innych cabrio :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie bajka, wizualnie również bardzo mi się podoba i miałbym w d...w którym kraju coś tam jest wyprodukowane, jeżeli wszystko fajnie pasuje. Jedynie zmienił bym kierownicę na tą z M3 i pedały i podstopnicę na OEM M performance. Gratulacje, nieźle się wyróżnia na tle innych cabrio :cool2:

 

Dokladnie jest jak mowisz.

Wszystko pasuje, to nie sa tanie zamienniki, z drugiej strony nie ma alternatywy jak chce sie cos wiecej podlubac w aucie stylistycznie ponad mpakiet...


nakladki na pedaly i podstopnica wyleca, ale narazie sa priorytety :)

Kiera w planach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć kolego , auto fajne , maska może nie moja bajka ale może skrzela rekina mogą się podobać :cool2: Zderzak M1 look jest spoko .

Trochę podpowiedzi co do modów , rury silikonowe coś tam dadzą na pewno więcej powietrza ale jedyna opcja osiągnięcia 600+ to stożki bezpośrednio na turbinach :D

Montowałem teraz znajomemu Walbro 450 i po przeróbce dolotu jest 604KM :shock:

Ale okolice 500KM są dość realne przy większych turbinach :D

Podoba mi się twoje podejście do osiągów , w pierwszej kolejności hamulce :cool2:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Update serwisowy:


1) zamontowana pompa niskiego ciśnienia Walbro 450 z nowym filtrem, z opcja zamontowania drugiej pompy w przyszlości ;)

2) wyczyszczone kanaly dolotowe kolektora metoda walnut blast (jak wiadomo kanaly sie syfia jest to czynnosc serwisowa o ktorej sporo osob zapomina przy okazji eksploatacji N54)


Wszystko poszlo sprawnie i szybko dzieki doradztwu i sprawnemu ogarnieciu tematu przez forumowego kolege @Its77 w Skrzydłowie. Panowie znaja sie na 335i.

Na pewno tam wróce.


Efektem tych operacji jest zwawsze auto obnizenie temp oleju oraz troche nizsze spalanie :)


kilka fot z operacji:


pompa przed ustawieniem położenia i przed zalozeniem filtra:


XgYqsP9.jpg


przed czyszczeniem:


67ETLD2.jpg


y3r9y9F.jpg


po czyszczeniu:


zSktbvD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieksze aluminowe outlety od turbin do intercoolera zamowione.


pytanie do osob, ktore stroily swoje N54 po konkretnych modach stage 3 (FBO + turbo hybrydowe):


2 opcje:


1) uzyc posiadany jb4 jako boost control i zrobic custom tune

2) wywalic jb4 i zrobic flash bez jb4.


-ktora opcja jest lepsza, stabilniejsza i dlaczego,

- czy przyrosty mocy i momentu moga byc podobne w obu przypadkach ?

- gdzie polecacie strojenie ?


(jb4 ma sporo mechnizmow zabezpieczajacych auto, ponoc dobrze dziala jako boost controler oraz atut takiej sytuacji widze ze mocna mapa byla by zrobiona np jako mapa 6 i uzywana okazjonalnie, podczas gdy normalnie byly by lajtowe mapy 1,2 lub auto-tune 5)


tu znalazłem coś w temacie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.