Skocz do zawartości

[535d] Błąd 41AB, falowanie obrotów,


szafa96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, potrzebuje waszej pomocy :)


Posiadam 535d z 05r, bez katalizatora i DPF.

Problem dotyczy dwóch kwestii - błąd 41AB oraz falowania obrotów na zimnym silniku na biegu jałowym.


Błąd 41AB pojawił mi się po wyłączeniu programowym DPF, na początku myślałem że to wina złej obróbki mapy silnika (350hp/700nm) więc poprosiłem o wgranie oryginalnej mapy oraz wyłączeniu w niej DPF. Niestety błąd dalej występuje. Wymieniłem czujnik temperatury w rurze od IC, nic nie pomogło ... Auto dziwnie się zachowuje w przedziale obrotów do 1,5tyś, nie ma mocy, nie przyśpiesza jak kiedyś, dół jest wyraźnie słabszy. Przy prędkości ok 100km/h na granicy 1,5tyś obr czuć lekkie szarpnięcia (na pewno nie wina skrzyni) powyżej wszystko w normie.

Założyłem nowe przewody podciśnienia, sprawdziłem: zaworki sterujące zaworami turbin (rezystencja zgodna z danymi producenta), układ dolotowy - szczelny, MAP i MAF sensor w porządku.


PDF z INPA dot. błędu : https://www.docdroid.net/rhZVMzu/41ab.pdf


Przed usunięciem DPF problemu z tym błędem nie było, samochód miał mapę 340/680 jeździł i zachowywał się normalnie. Jesteście w stanie określić czego on może dotyczyć? Jaki czujnik za ten błąd odpowiada i gdzie się znajduję ?


Czujnik który wymieniłem : Nr 10 na schemacie

169884_gif.png


Dosyć nie dawno, praktycznie z dnia na dzień zaczęły mi falować obroty zaraz po odpaleniu silnika ... Wszystkie świece żarowe wraz z modułem wymienione na nowe. Auto po rozgrzaniu trzyma obroty tak jak powinno. Czyżby wtryski ? Korekty zaraz po odpaleniu mieszczą się w dopuszczalnym zakresie, jednakże odbiegają względem siebie, po rozgrzaniu wszystkie w podobnej pozycji.


Jak jesteście w stanie pomóc oraz coś doradzić będę niezmiernie wdzięczny :) Pozdrawiam :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie ten sam problem z 41ab,ale nic w osiagach to nie zmienia.Tez mam mape i wywalony dpf.I tez od ok 6miesięcy mam problem z lekkim falowaniem obrotów do momentu jak auto sie rozgrzeje.Stawiam na wtryski choć korekty sa w miare ok.Nie długo będę robil test kompresji i jak bedzie ok to robię wtryski.Powiedz jak ci pracuje silnik?miekko i cicho czy trochę klepie jak tdi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

• Czujnik ciśnienia doładowania 41AB
Tylko dotyczy to map sensora czy czegoś innego ?

 

Majkel120322
Nic nie klepie, nie stuka, silnik pracuje bardzo gładko jak nie diesel.



Nie trudno zauważyć że ten błąd pojawia się w momencie gaszenia auta, bo jak się domyślam pogrubione litery dotyczą prędkości obrotowej silnika:


41AB 41AB Ladedruckfuehler

Error counter: 5

Logistic counter: 40


1. Umweltsatz Mileage 250832 km

Motordrehzahl 358.57 1/min

Kühlmitteltemperatur 78.23 °C

Drucksensor - Plausibilisierung 16.00

Abgasgegendruck vor Partikelfilter 984.62 mbar

Korrigierter Druck vor Partikelfilter 994.46 mbar

Ladedruck Istwert 482.46 mbar

Simulierte Rußmasse im Partikelfilter 3.00 g

Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 58.51 m^3/h

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 994.46 mbar


2. Umweltsatz Mileage 251008 km

Motordrehzahl 248.24 1/min

Kühlmitteltemperatur 90.28 °C

Drucksensor - Plausibilisierung 16.00

Abgasgegendruck vor Partikelfilter 974.77 mbar

Korrigierter Druck vor Partikelfilter 984.62 mbar

Ladedruck Istwert 856.62 mbar

Simulierte Rußmasse im Partikelfilter 3.00 g

Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 66.87 m^3/h

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 994.46 mbar


Ladedruck zu niedrig (nicht plausibel zu Druck vor Partikelfilter und Umgebungsdruck)

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler nicht im Shadow eingetragen Umweltbedingungen

1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten) Umweltbedingungen

2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten)


Error code: 41 AB 02 06 00 00 05 28 7A 7A 0D 80 10 64 65 31 03 07 00 65 7A 90 09 8C 10 63 64 57 03 08 00 65


I tłumaczenie pierwszego zdania opisu błędu :

Ladedruck zu niedrig (nicht plausibel zu Druck vor Partikelfilter und Umgebungsdruck)

Zbyt niskie ciśnienie ładowania (niewystarczające ciśnienie przed filtrem cząstek stałych i ciśnieniem otoczenia)


Może to jest spowodowanie brakiem DPF?

Spaliny bez oporu (który tworzył DPF+KAT) wydostają się przez wydech i czujnik wyłapuje ten błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Odgrzeje.

Właśnie wymieniłem map

Sensor.

Dalej mam błąd.

Udało Wam sie rozwiązać temat.

Fura „dziwnie” sie zachowuje właśnie do 1,5 tys.

Jakieś pomysły.

Tez zauwazylem ze pojawia sie przy gaszeniu

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zeby nie tworzyć dodatkowego tematu to pisze tutaj.

Nie mam pomysłu. Kupiłem auto. Było Ok.

Zmieniłem kolektor bo ciekła klapka.

Przy okazji podciśnienia itd.

Od jakiegoś czasu wywala mi błąd 0041AB

1fa8bc9b5cc1d389med.jpg

Myślałem ze podczas czyszczenia. Padł czujnik map sensor. Zamówiłem nowy ori.

Wstawiłem. Dalej to samo

Przy tym zbiorniczku czarnym od turbo ktoś kombinował.

Wiec narazie uszczelniłem ale już i tak zamówiłem nowy. Bo nie lubię takiego klejenia

Auto dziwniejsze zachowuje od 800 do 1500 rpm. Nie jest takie zrywne jak było wcześniej.

Inpa wywala coś z dpf... sprzedający mówił ze jest dpf off ... można jakoś to zweryfikować ?

6030bf3705f7f347med.jpg

1aac67bdd3a39617med.jpg

Kończą mi sie pomysły.

Podciśnienia sprawdzałem kilka razy

Pomóżcie koledzy bo megs mnie to frustruje. Już chce mieć tip

Top. Z góry wielkie dzięki.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam ten sam 'problem' po chipie i dpf off, słyszałem że tak musi być...

I też mi faluje, ale tylko przez minutę na zimnym. Świecę, sterownik wymieniony i nic nie pomogło.

A sprawdzaliście wtryski? U mnie korekty wzór, ale wiadomo, mogą niedomagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

u mnie wtryski/korekty idealne nie są. Jak wyjeżdźę trochę paliwa zalewam Diesel injector cleaner - od Millersa - powinno poprawić korekty.

Test przelewowy zrobiłem. Jeden delikatnie więcej daje ale ogólnie nie leją jakoś strasznie. 40-50 ml na 4 minuty.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup tą apkę btool i masz korekty do sprawdzenia. To samo parametry doładowania turbo. Tylko nie MAF chociaż też można zobaczyć. Ja obstawiam że wali błędy bo turbo nie doładowuje albo przeładowuje chociaż to inny błąd. Warto pokusić się o Inpę aby zobaczyć błędy w pamięci shadow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coraz bardziej zaczynam dochodzić do wniosku, że zawory sterujące się zawieszaja.

w tygodniu wymieniam na nowe


EDIT::::> dotarły do mnie nowe zawory. dalszy ciąg tego tematu będzie w mojej galerii.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=380963&start=45

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.