Skocz do zawartości

BMW E90 LCI 318i 2010


bravo2006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam BMW E90 318i sedan rok produkcji 2010 i mam z nim od jakiegoś czasu problem związany z tym, że silnik jak jest zimny odpala od pierwszego strzału i( nie ma z odpalaniem problemów ) wskakuje na obroty ok.1200 tak jakby chodził na ssaniu a po 2-3 min schodzi na obroty pomiędzy 650-800 i wtedy to zaczyna nierówno pracować trzęsie budą i dźwignią zmiany biegów .W komorze silnika urządzenie zaraz za filtrem cały czas nierównomiernie cyka ( nie wiem co to jest za urządzenie) ale jak już silnik się rozgrzeje to to urządzenie cyka rzadko do momentu aż silnik się rozgrzeje i wtedy jest wszytko ok. Czy może ktoś mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cykanie występuje poprzez głośną pracę wtryskiwaczy , normalne dla silnika N43 z bezprośrednim wtryskiem , co do drżącej gałki biegów , no dużo było postów na ten temat , można wymienić kilka rzeczy , a i tak gałka będzie drżała gdyż "ten typ tak ma" , więc suma sumarum nie ma co się przejmować , najwyżej podepnij pod kompa i zobacz czy są jakieś błędy , sprawdź parametry wtrysków , no i dobrze by było również cewki jak i świece , jak czujesz , że naprawdę coś nie tak dzieje się z autem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Bardzo dziękuję za odpowiedź i rady. Dodam tylko jeszcze, że jak uruchamiam na zimno to wskakuje na 1200 obrotów i po 2-3 min spada na 650 i waha się do 800 a czasem zaraz na zimno o uruchomieniu wskakuje tylko na 800 obrotów i wtedy trzęsie go bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000-1200 obrotów na biegu jałowym zaraz po uruchomieniu silnika to norma. Potem spada do 600-700 obrotów (po rozgrzaniu). Niezależnie, czy na zewnątrz jest +40, czy -40. Mówię o n43, bo nie wiem jak to wygląda w innych motorach.
www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. No tak tylko czemu to tak telepie do momentu rozgrzania

 

Powodów może być wiele. Ludzie piszą o tym na forum. Wtryski mogą przelewać, poduszki silnika dogorywają, czujniki położenia wału/wałków rozrządu padają itp. Musisz poszukać. Jak falują dodatkowo obroty, to cewki zapłonowe bym dodał.


Cykaniem się nie przejmuj. Pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze. Ten typ tak ma. Wszystko jest ok.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie na forum opisywali przypadki, gdy wtryski wysiadały im w okolicy 100k km i to nie jeden ale kilka na raz lub w krótkich odstępach czasu (w R4 n43 lub R6 n53). Na to kiedy wtryski padną nie ma reguły. Jeden ma problem szybko, a inny później.


Twój przebieg wskazuje, że w tym silniku wszedłeś właśnie do grupy ryzyka odnośnie wtryskiwaczy :D Ja już w niej urzęduję, więc witaj w klubie i odkładaj 4.000 zł.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Musisz podpiąć pod komputer i zobaczyć. Z głowy nikt nie wyczaruje na 100%. Gdybym miał obstawiać w ciemno, to albo cewki albo wtryskiwacze. Masz typowe objawy dla 99% przypadków opisywanych na forum w n43 jeżeli chodzi o te dwa podzespoły.
www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.