Skocz do zawartości

[f10] szarpnięcie skrzyni 8hp po zatrzymaniu się


sebba

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli dobrze pamiętam to w trybie Sport skrzynia nie używa 8 biegu. U mnie "skrzynia" lekko szarpała podczas zatrzymania. Powodem tego byla zła praca silnika przez chwilę na jałowym biegu. U mnie było to akurat tylko na LPG więc problem był prosty do zdiagnozowania ale jak widać odczucie źle pracującej skrzyni może też powodować zła praca silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie. Mam problem ze skrzynia 8hp w moim BMW F11 2.0d 184kkm. Chodzi mi dokładnie o to ze na zimnym silniku, gdy auto postoi cała noc zmiana biegów jest strasznie odczuwalna, dosłownie na pierwszych biegach czuje jak hamuje cała budę aż głowa leci mi do przodu. Czuć tez delikatny kopnięcia podczas zatrzymania. Nalotu ma 184kkm, podejrzewaM ze zalany tam olej jest od nowości. Macie jakieś rady?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Mam problem ze skrzynia 8hp w moim BMW F11 2.0d 184kkm. Chodzi mi dokładnie o to ze na zimnym silniku, gdy auto postoi cała noc zmiana biegów jest strasznie odczuwalna, dosłownie na pierwszych biegach czuje jak hamuje cała budę aż głowa leci mi do przodu. Czuć tez delikatny kopnięcia podczas zatrzymania. Nalotu ma 184kkm, podejrzewaM ze zalany tam olej jest od nowości. Macie jakieś rady?

Na początek to bym radził wymienić olej w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, którzy borykają się z problemem skrzyni automatycznej w F10. Jestem kolejną osobą która nie może poradzić sobie z tym problemem. Generalnie po odpaleniu na zimnym i włączeniu R zaczyna bujać całą budą. Następnie kiedy przełączam z R na D czuć takie zapięcie biegu szarpnięcie, jakby auto już ruszało takie, obniżenie przedniej części pojazdu. Zmiana biegu z 1 na 2 szarpnięcie, tak samo redukcja 2 na 1, inne biegi bez zastrzeżeń. Dodam że przebieg 100 tys/km bez wymiany oleju w skrzyni od nowości. Po rozgrzaniu silnika skrzynia pracuje płynniej. POMOCY!!! :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, którzy borykają się z problemem skrzyni automatycznej w F10. Jestem kolejną osobą która nie może poradzić sobie z tym problemem. Generalnie po odpaleniu na zimnym i włączeniu R zaczyna bujać całą budą. Następnie kiedy przełączam z R na D czuć takie zapięcie biegu szarpnięcie, jakby auto już ruszało takie, obniżenie przedniej części pojazdu. Zmiana biegu z 1 na 2 szarpnięcie, tak samo redukcja 2 na 1, inne biegi bez zastrzeżeń. Dodam że przebieg 100 tys/km bez wymiany oleju w skrzyni od nowości. Po rozgrzaniu silnika skrzynia pracuje płynniej. POMOCY!!! :mad2:

 


Tutaj za wiele nie można pomóc. Wg mnie zlac stary olej... zobaczyć jak wygląda po nim miska i szukac opilkow. 100tys kwalifikuje stary olej do wymiany. Jeśli tragedii nie będzie zalać nowego i obserwować. Poza tym sprawdź gumowy łącznik wału napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie też szarpało na niskich biegach na zimnym. Także zmiana z R na D objawiala się drganiami i szarpaniem. Borykam się od pewnego czasu z drganiami budy w zakresie prędkości 120-140km/h i szukając problemu wymieniłem poduszkę skrzyni (robota na 30min). Skrzynia chodzi płynnie, drgania ustąpiły przy zmianie z R na D. Jest mega komfort. Stara poduszka byla w całkiem dobrym wizualnyn stanie... Drgania budy nie ustąpiły. Szukam dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a co powiecie na takie zachowanie skrzyni...

2014 n47 520d xdrive, przebieg 115 tyś.


Jadę pod górę ok 70 - 90 km/h,

Chce przyspieszyć. Wcisnę mocno to fajnie zredukuje,

Ale jak lekko, że o 1 bieg redukuje to pojawia sie burczenie... jakby wibracje jakies miały zaraz przejść do kabiny? Ale na szczescie to tylko dzwiek taki dziwny... silnika ?

Ciezko to wyjasnic.... nic nie wibruje ale czy jakas wymiana poduszki by nie pomogła ?


Pomożecie ?


Na prostej drodze przy delikatnej redukcji nic nie burczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Swego czasu robilem aktualizacje sterownika skrzyni biegów. Po tej aktualizacji skrzynia zaczęła kopać przy każdym zatrzymaniu. Przy ok 6 kmh tak jakby wrzucała luz.

Postanowiłam zrobić kolejną adaptacje ale na autostradzie. Najpierw zatrzymałem sie na MOPie skasowalem adaptacje i powoli rozpedziłem się do momentu aż skrzynia zapnie ostatni bieg. Przez jakies 2 3 minuty tak jechałem. Potem włączyłem awaryjne, puściłem gaz i zwalniałem samoczynnie do ok 40kmh. Wtedy delikatnie naciskamy hamulec i powoli się zatrzymujemy. Robimy tak ok 5 razy po czym musimy pamiętać, że nie katujemy samochodu. Ja wróciłem do miasta z prędkością ok 100 kmh i potem delilatnie pojezdzìłem po mieście (tak na prawdę delikatnie). Na drugi dzień również powolna jazda po mieście bez szaleństw i dopiero na 3dzień w trasie wykonałem jakiś kickdown. W moim przypadku kopanie zaczynało na drugi dzień powoli zanikać i tak w sumie 3ciego dnia już bylo przyzwoicie. Oczywiście dalej sporadycznie się pojawi ale jest o niebo lepiej. Kluczem jest tutaj kompletne nie katowanie samochodu i delikatna jazda przez te 2-3dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie problem wyglada nastepujaco. Przy jedbostajnej powolnej jezdzie i utrzynywaniu gazu w tej samej pozycji, w momencie lekkiego nacisniecia gazu skrzynia jakby nie wiedziala czy redukowac czy ciagnac danym biegiem. Jest zawahanie i szarpniecie... Wkurzajace. Biegi zmienia przy 1200obr...

Pojawilo sie to jakies 8tkm po wymianie oleju w szkyni.

Przebieg 104tkm.

Ostatnio mam krotkie podjazdy wiec delikatnie z gazem. Byc moze to adaptacja?

Przy normlanej jezdzie skrzynia dziala idealnie.

Zamulanie powoduje ten problem.

Po zmianie oleju i adaptacji zrobiłem dybamiczna trase i skrzynia chodzila ponad pol roku swietnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Diagnoza - egr.

Wymieniony zawor na pierburga i wszystko wrocilo do normy. Także to na szczycie nie skrzynia.



Kurcze jakoś mi się wierzyć nie chce ze zepsuty zawór egr może powodować zawahania skrzyni. Toż to tylko recylkulacja spalin... a błędy jakieś miałeś związku z zepsutym zaworem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza - egr.

Wymieniony zawor na pierburga i wszystko wrocilo do normy. Także to na szczycie nie skrzynia.



Kurcze jakoś mi się wierzyć nie chce ze zepsuty zawór egr może powodować zawahania skrzyni. Toż to tylko recylkulacja spalin... a błędy jakieś miałeś związku z zepsutym zaworem?

 

Miałem tak samo. Pojechałem do ASO, że skrzynia nie może się zdecydować przy delikatnym przyspieszaniu w wymienili EGR na nowy i problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż z ciekawości sprobuje go jutro wypiąć i zobacze czy będzie jakaś różnica. .. bo to bardzo ciekawe co piszecie



U mnie po wypieciu wtyczki z EGR nie ma żadnej różnicy czy to w skrzyni biegów czy to w pracy silinka. Nawet żaden check engine się nie wyswietlil. .. jedynie błąd był przy podpieciu BTOOL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mam taki sam problem w mojej f-ce jak kolega Wolf, po sprawdzeniu b- toolem wychodzi błąd EGR, że niby jest za mocno otwarty, zero kontrolek w aucie. Auto jeszcze 3 miesiące na gwarancji, już się bałem że skrzynia się sypie przy przebiegu 42 tyś kilometrów. Ciekawe co powiedzą u dilera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie u mnie jest szarpnięcie przy przejściu z D na P miał ktoś może podobny problem ?

 

Witam,


Odczuwałem podobny dyskomfort przy załączaniu na P z D, w moim przypadku pomogła wymiana poduszek silnik/skrzynia oraz tuleja gumowa tylni most 33316797238.


Dodatkowo praktykuje wbijanie P w takiej kolejności w celu oszczędzania samej blokady skrzyni,


1. z D lub R na N

2. Hamulec ręczny.

3. Noga z pedału hamulca, autko lekko się bujnie wybierając luz.

4. P - Parking.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie u mnie jest szarpnięcie przy przejściu z D na P miał ktoś może podobny problem ?

 

Witam,


Odczuwałem podobny dyskomfort przy załączaniu na P z D, w moim przypadku pomogła wymiana poduszek silnik/skrzynia oraz tuleja gumowa tylni most 33316797238.


Dodatkowo praktykuje wbijanie P w takiej kolejności w celu oszczędzania samej blokady skrzyni,


1. z D lub R na N

2. Hamulec ręczny.

3. Noga z pedału hamulca, autko lekko się bujnie wybierając luz.

4. P - Parking.


Pozdrawiam

Witam ja też wymieniłem poduszkę skrzyni i tuleje tylnego mostu trzy sztuki problem występuje przy przejściu z d na p lub d na n . Raz przy zmianie zrobi to łagodnie innym razem szarpnie tak jakby za szybko rozłączyła bieg robi to losowo bez żadnej zależności .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
U mnie też szarpało na niskich biegach na zimnym. Także zmiana z R na D objawiala się drganiami i szarpaniem. Borykam się od pewnego czasu z drganiami budy w zakresie prędkości 120-140km/h i szukając problemu wymieniłem poduszkę skrzyni (robota na 30min). Skrzynia chodzi płynnie, drgania ustąpiły przy zmianie z R na D. Jest mega komfort. Stara poduszka byla w całkiem dobrym wizualnyn stanie... Drgania budy nie ustąpiły. Szukam dalej

 




hej, znalazłeś problem ja mam to samo i

jak ruszam to szarpie dopóki się rozgrzeje silnik później normalnie wszytko chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam mam pytanie u mnie jest szarpnięcie przy przejściu z D na P miał ktoś może podobny problem ?

 

Witam,


Odczuwałem podobny dyskomfort przy załączaniu na P z D, w moim przypadku pomogła wymiana poduszek silnik/skrzynia oraz tuleja gumowa tylni most 33316797238.


Dodatkowo praktykuje wbijanie P w takiej kolejności w celu oszczędzania samej blokady skrzyni,


1. z D lub R na N

2. Hamulec ręczny.

3. Noga z pedału hamulca, autko lekko się bujnie wybierając luz.

4. P - Parking.


Pozdrawiam

Witam ja też wymieniłem poduszkę skrzyni i tuleje tylnego mostu trzy sztuki problem występuje przy przejściu z d na p lub d na n . Raz przy zmianie zrobi to łagodnie innym razem szarpnie tak jakby za szybko rozłączyła bieg robi to losowo bez żadnej zależności .Pozdrawiam

Jak wymieniles ta poduche skrzyni w 30 min ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam wszystkich mam podobny problem 3.0 d automat u mnie skrzynia szarpie zaraz po zatrzymaniu się i gdy ruszam jest szarpnięcie potem zmienia biegi bardzo dobrze . Po skasowaniu adaptacji przez parę km jest ok a po trasie powraca problem . Olej zmieniłem 6 tyś km temu i było wszystko ok do teraz jakieś propozycje ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak wyżej jest pisane, czyli: zawieszenie silnika oraz tuleje osi tylnej.

Choć skoro po skasowaniu adaptacji jest ok przez jakiś czas a potem wraca problem. To może oznaczać inną przyczynę. Ale elementy wyżej wymienione sprawdzić trzeba.

Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jako że miałem bardzo podobny problem i kosztował mnie kilka tysięcy złotych to podzielę się swoimi doświadczeniami.

Jako, że jestem trochę wybredny to przeszkadzało kiedy w moim F10 N47 8HP skrzynia czasami podszarpywała przy zatrzymywaniu się. Jako, że mam łopatki to szybko zorientowałem się, że szarpie/kopie kiedy redukuje jednocześnie o dwa biegi w dół (dwa szybkie kliknięcia manetką), czyli z 3 na 1 lub 5 na 3 (jeśli powoli schodzę biegami 3 na 2 potem 1 to było ok). Pojechałem z tym problemem do niby najlepszego speca od skrzyń w mojej okolicy, przejechałem się z nim i stwierdził, że jeśli wymienimy olej i podkładkę na sterowniku elktrozaworowym to na 100% będzie OK. Oczywiście efekt był taki, że odebrałem od niego niesprawne auto (dowiedziałem się o tym jak już zapłaciłem - ale to inna historia). Teraz szarpał już nawet w górę i wypadał wsteczny. Okazało się też, że w skrzyni nie był nigdy wymieniany olej (250 000 km, miska z datą produkcji auta, olej czarny). Niestety dałem się namówić jeszcze na wymianę samego konwertera - bezskutecznie. Pojechałem do innego specjalisty, który przy mnie w ciągu może 30 minut rozebrał całą skrzynie na części pierwsze i zaczął mi pokazywać co w niej jest zużyte i wtedy wiedziałem już, że tej skrzyni nie uratuje. Zamówiłem drugą kompletną z anglika i jeżdżę bez szarpnięć już ponad rok.

Generalnie konkluzja: auto jak kupiłem (od 1 właściciela) było serwisowane tylko i wyłączanie w ASO, które to twierdzi, że oleju w skrzyni się nie wymienia. Także, jeśli masz auto z przebiegiem 200 plus serwisowane tylko w ASO możesz mieć podobną historię, mimo, że 8hp ma takie super opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Możesz powiedzieć czy fachowcy z Zagórza to ci źli czy dobrzy? Bo się wybieram...U mnie po wymianie oleju przy 35kkm zaczął na zimnym szarpać 1-2-3. Na ciepłym przechodziło. Teraz coraz częściej szarpie również na ciepłym. Zachodzę w głowę co mogło pójść nie tak przy wymianie oleju. Wymiana dynamiczna choć dzisiaj już wiem, że w ZF8hp dynamiczna wymiana nie jest potrzebna, wystarczy statyczna...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.