Skocz do zawartości

sebba

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 320dA 2007
    F10 520dA 2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sebba

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. No to może ktoś chciał wyłączyć EGR a zrobi coś innego przez brak wiedzy. W Twoim przypadku to zawór do czyszczenia a jak nie pomoże to prawdopodobnie do wymiany. A sterowanie od zaworu w chłodnicy zrobić tak jak wyjechało z fabryki.
  2. Właśnie nie rozumiem co autor tego patentu miał na myśli. Slyszałem o dwoch teoriach zapłonu. Jedna to właśnie wynikająca z rozszczelnienia chłodnicy a druga o zacieciu zaworu w chlodniczce i wpuszczanie gorących spalin do kolektora przez bypass. Więc tak źle i tak niedobrze. Masz czujnik temperatury spalin za chłodnica? U mnie jest i teoretycznie powinien zabezpieczyć w przypadku puszczania za gorących spalin do kolektora. Nie wywala Ci żadnego błędu?
  3. Zawór EGR nie jest sterowany podcisnieniem. Ten elektrozawór i wspomniana gruszka jest odpowiedzialna za pracę kolejnego zaworu, który jest w chłodnicy EGR i decyduje czy spaliny mają iść przez chłodnice czy bypassem. Tu masz więcej informacji: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/exhaust-re-treatment/exhaust-gas-recirculation/bypass-flap-egr-cooler/XRklATX Wiec podsumowując zawór egr dalej działaja a to najlepiej napraw. Teoretycznie to może mieć jakiś tam wpływ na ewentualne zapalenie się silnika. Mi wymienili na akcji serwisowej chłodnice i elektrozawór na nowy więc mają na uwadze prawidłowe działanie tego zaworu.
  4. sebba

    kupno g30

    Dzięki za opinię. Niestety nie miałem możliwości przetestować podczas dłuższej jazdy nawigacji w audi żeby wyciągnąć jakieś konkretne wnioski. Chciałem tylko lekko obalić często powielana teorię co do dostawców map czy natężenie ruchu. Ogólnie system nawigacji BMW uważam za dobry i podczas jazdy bardziej czytelny niż posługiwanie się nawigacja z telefonu ale przyznaję rację, że to co wymieniłeś jest problematyczne. Brak voice Control, brak np paska postępu jak np w tomtomie czy nawet brak komunikatów głosowych o zbliżaniu się do zatoru/remontu/wypadku (w nbt brak) jest słabe. Czasy opóźnień mogły się szybko zmieniać jak masz włączone dynamiczne prowadzenie i przeliczał sobie trasy nowe dlatego tak mógł przeskakiwać z czasami opoznien. Dodam jeszcze, że tomtom dostarcza do audi dane od 2015 albo 2016 (nie pamiętam dokładnie) natomiast bwm przeszło na tomtoma w drugiej połowie 2018. Wcześniej dostawca był Here, który uważam że gorzej sobie radzi od tomtoma w pl a dane natężenia ruchu można zobaczyć na stronie, która podałem niżej. Ogolnie uważam, że do jazdy po głównych drogach nawigacja się dobrze sprawdza natomiast do zakorkowanych miast google jest znacznie lepsze. Osobiście uważam, że tomtom jest optymalny na trasy i do miasta :D Formalnie w Polsce dane natężenia ruchu na mapie są dostępne w Białymstoku, Bydgoszcz, Kraków, Częstochowa, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Łódź, Lublin, Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław. I dane te są dostępne raczej na głównych ulicach, boczne uliczki często tych danych nie posiadają. Pozostałe miasta mają tylko dane głównych dróg np krajowych przelatujących przez miasto a pozostałe drogi nie posiadają danych o natężeniu ruchu czy remontach. Bardzo często jest to co wspomniałeś o braku danych na zjazdach z autostrady co jest bardzo słabe bo one właśnie często są zakorkowane. I nie jest to problem tylko BMW tak jak wspomniałem wcześniej, problem trojcy niemieckiej. Jako ciekawostka można sprawdzić czy ulice w rejonie, w którym się poruszamy posiada w ogóle "aktywne" natężenie ruchu na stronie wego.here.com . Tylko polecam sprawdzić to w nocy jak nie ma ruchu na drogach ponieważ wersja Here na stronie internetowej jest lekko rozbudowana i potrafi pokazać ulicę na czerwono w przypadku dużego korka mimo, że np w nocy nie będzie posiadała, żadnych danych. W naszych systemach dane natężenia ruchu są tylko na ulicach, które mają cały czas kolorki. Podobnie jest z remontami - w miejscach bez kolorków natężenia ruchu nie zostaną one wyświetlone w nawigacji. Druga ciekawostka, do której zachęcam wszystkich to samodzielne poprawianie map w naszym aucie :) Here posiada bardzo przyjemne narzędzie do modyfikacji i tworzenia nowych dróg i miejsc, zmiany/poprawy adresu, dodawanie POI itd. Narzędzie znajdziecie na mapcreator.here.com . Z moich obserwacji wynika, że wprowadzone i zaakceptowane przez Here poprawki (widoczne na mapie podanej wyżej) zobaczymy w BMW tak za 6-12 miesięcy. Niestety długo ale lepiej późno niż wcale
  5. sebba

    kupno g30

    najwidoczniej nie masz bmw i nie znasz jakości ich map, która w polaczeniu z RTTI jest więcej niż wystarczająca ...daleko jej do Audi, korzystającej z Google. Oczywiście w Carplay mamy GoogleMaps, ale to inna bajka niz system Audi. RTTi bardzo dobrze się sprawdza w Niemczech, w naszych warunkach (ilość aut raportujących) powiem średnio. Wiele złych komunikatów o korkach i szacowanym czasie opóźnienia. Tu naprawdę raporty Googla stoją dużo wyżej. Z tego co wiem to jedyne usługi Googla w audi to zdjęcia satelitarne, street view i ogólnie wyszukiwarka czy wysyłanie z komputera punktu docelowego. Praktycznie to samo ma BMW. W audi ani mapy ani natężenie ruchu nie jest dostarczane przez googla. Mapy do bmw, audi i mercedesa dostarcza Here. Natomiast dane o natężeniu ruchu są dostarczane przez Tomtoma. Nie jest to zależe od ilości BMW na drodze. Więc podsumowując, trójca niemiecka ma dokładnie te same nawigacje. Jedyna różnica to algorytm wyznaczania tras ale raczej nie ma tu jakiejś rewolucji. Ja z map BMW+rtti jestem zadowolony i nie zawiodła mnie na dłuższych trasach a w większych miastach działa bez problemu. Wspierane miasta z natężeniem ruchu można znaleźć na stronie Here.
  6. Usluga BMW online zawiera właśnie RTTI, część usług remote i ogolnie dane online jak wiadomości, pogoda itd. Wybór pakietów miałem identyczny, pozostałe są dla nowszych wersji idrive. Ja kupiłem BMW online i w sumie to jestem zadowolony z działania :) funkcje z których głównie korzystam to zdalne włączenie wentylacji wnętrza ( trochę pomaga przy aktualnych wysokich temperaturach), wysyłanie zdalne punktu trasy(wyszukiwanie punktów bardzo dobre bo bazuje na google) i rtti, które sobie radzi dobrze. Rtti nie ma danych aż tak dobrych jak google ale na trasie są wystarczające. Prawdopodobnie rtti za niedługo przejdzie metamorfozę ponieważ zmienili dostawcę danych z Here ( tu można sprawdzic jak wygląda pokrycie natężenia ruchu https://wego.here.com/ ) na tomtom. Z tomtoma korzystałem wcześniej i oceniam bardzo dobrze i mają pokrycie natężenia ruchu praktycznie jak google (https://mydrive.tomtom.com) . Na razie dalej mam dane Here i ciekawe kiedy przyjedziemy na tomtoma. Podobno zmiana trwaja od października 2018.
  7. Procedura opisana przez andrew_1909 działa! :shock: Po wysłaniu dokumentów auto przypisali do mojego konta. Wykupiłem pakiet "BMW Online / Assist" za 199 euro/rok i stopniowo wszystkie usługi zaczęły działać w przeciągu 12h. BMW Online, RTTI, Remote control itp działa bez problemów. Dodam, że mam model przedliftowy z 2013 z pierwszą wersją NBT. Rok temu próbowałem aktywować usługi dość długo ale bez sukcesu. ConnectedDrive PL twierdziło, że auto jest za stare i nie da się włączyć usług oraz odsyłali do ASO w celu sprawdzenia możliwych modyfikacji. Rozmawiałem z trzema serwisami ASO - dwa stwierdziły, że sie nic z tym nie da zrobic a trzeci, że trzeba wymienić moduł TCB za 2,5k zł. Rozmawiałem z paroma firmami zajmującymi się kodowaniem oraz retrofitami i wszyscy rozkładali ręce. A rozwiązanie było banalne i nie potrzeba żadnych zmian. Dzięki wielkie andrew_1909 za pomoc! :D
  8. Jesteś w stanie sprawdzić fizycznie moduł TCB w aucie? Np date produkcji. Prawdopodobnie jest gdzieś w bagażniku, poszukam i dam znać. Pytam ponieważ z tego co widzę to auto łączy się z siecią 3G a z tego co wiem to modele pre-lci maja moduł 2G. Sam posiadam F10 z NBT prelci i długo walczyłem z uruchomieniem connecteddrive i jedynyną opcją była wymiana modułu TCB na 3G w ASO za 2,5k zł. Dlatego zastanawiam się czy przypadkiem poprzedni właściciel nie zrobił retrofita na nowy moduł dlatego uruchomienie usług było możliwe. Mam jeszcze pytanie dotyczące Legitimationsformular. Napisałeś, że trzeba podać adres niemiecki. Jaki adres tam podałeś? Rzeczywisty ponieważ tam mieszkasz/mieszkałeś czy byle jaki? Auto było w PL zarejestrowane i wysłałeś im skan dowodu rejestracyjnego PL?
  9. U mnie rozrząd nie szura i wszystko z nim ok. Na zimnym to norma, że ta skrzynia trochę szarpie bo to specyfika zastosowanego oleju. I mnie tak do ok 70-90 stopni silnika skrzynia już bardzo płynnie zmienia biegi ale tak chyba powinno być ponieważ chlodnica oleju silnika i skrzyni jest powiązana a temperatura robocza oleju skrzyni to około 75 stopni.
  10. Cześć, Widzę, że podjąłeś dużo kroków bez skutku. Bardzo dziwna sytuacja. Wg Twojego opisu wynika, że masz identyczny problem jak ja. U mnie skrzynia też czasami działa idealnie płynnie jak masełko a czasami cholera wie czemu skrzynia zaczyna nerwowo działać. Ogólnie jedynie co mnie denerwuje to szarpnięcie po zatrzymaniu sie. To nie tylko Twój problem a też mój i mnóstwa innych osób i to we wszystkich autach gdzie występuje ta skrzynia jak audi, jaguar, jeep, dodge itd. Na jednym z forum znalazłem oficjalna odpowiedz ZF'a, że skrzynia działa prawidłowo i że tak ma być... Adaptacja B jest stosunkowo prosta. W skrócie opisując: 1) dla poprawy biegu 1-2, 2-1 trzeba zaadoptować cluch C i E 2) za adaptacje clutcha C odpowiada bieg 4 natomiast clutch E bieg 7. 3) znajdź długi prosty, płaski i bez dziur odcinek gdzie nie ma ruchu ( nierówności itp. mogą spowodować przerwanie adaptacji) 4) skrzynia musi mieć co najmniej 50 do 100 stopni ( jak silnik jest już rozgrzany do temperatury roboczej to skrzynia też już spełnia te warunki) 5) Adaptacja polega na wbiciu konkretnego biegu w trybie manualnym i jechaniu jak najdłużej na tym biegu spełniając warunki z tabeli (moment i RPM) po czym zmienić bieg. Nie jest napisane jak długo trzeba jechać na tym biegu ani nie udało mi się tego ustalić. Zauważyłem, że trzeba jak najdłużej jechać na danym biegu, żeby zaliczył adaptacje. Przykładowo dla clutcha C wbiłem 4 bieg i od około 1110 do okolo 1700 RPM powoli przyspieszałem utrzymując moment 30-40nm. Przy 1600 zmieniałem bieg na 5. Moment monitorowalem na wskaźnikach sportowych w NBT co pokrywa się z tym co pokazuje ista. Przy takim sposobie adaptacji nabiłem po 8-10 countow dla wszystkich (5) clutchy w ciągu godziny. Niestety mam zła wiadomość. Po resecie adaptacji i wykonaniu jej ponownie problem dalej występuje. Więc z mojej strony ani aktualizacja sterowników ani adaptacja nie rozwiązuje problemu. W dalszym ciągu zastanawiam się nad akumulatorem.Sprawdzilem na szybko napięcie akumulatora na postoju z włączonym silnikiem i wyszło 13.1V więc nie jest źle ale nie jest idealnie. Mógłbyś sprawdzić napięcia u siebie? Dzięki!
  11. Mógłbyś coś więcej napisać o Twoim przypadku? Jak często występuje? Czy zauważyłeś jakieś powtarzalne cechy kiedy to występuje? W jakim stanie jest akumulator? Rok, przebieg? Byłeś u jakiś mechaników z tym? Mam nadzieję, że uda się rozwiązać ten problem. Najdziwniejsze jest to, że jest sporo podobnych tematów ale nigdzie nie ma rozwiązania ani nawet nakierowania na winowajcę problemu. Może jednak komuś udało się rozwiązać zagadkę i naprawić skrzynię?
  12. Miałem workbooka do 8hp ale nie moge go znaleść :( poszukam go jeszcze i się podzielę jak uda mi sie go znaleść Proces adaptacji udostępni jeep oraz dodge, przykład: http://www.wk2jeeps.com/tsb/tsb_wk2_2101214.pdf Opisany proces adaptacji działa - przetestowane :) Jest to bardzo dziwny problem i nie jesteśmy jedyni. Jest wiele podobnych tematów na forach bmw, jaguara, jeep itd na temat szarpania 1-2 i 2-1. Najgorsze jest to, że nigdzie nie ma opisanego rozwiązana problemu. Większość tematów na forach ucina się albo są informacje, że cała skrzynia była wymieniana bo aso nie znajdowało rozwiązania. Moim zdaniem najdziwniejsze jest to, że bieg 1-2/2-1 nie ma swoich własnych podzespołów i korzysta z tych samych co pozostałe biegi, które...działają idealnie. Mam wrażenie, że jest to jakiś problem ze sterownikiem skrzyni. Zastanawiam się jeszcze czy czasem tego problemu nie generuje siłownik "HIS" do systemu start/stop, który po odpaleniu silnika ma gwałtownie zwiększyć ciśnienie w skrzyni. W moim przypadku około 1-2s po zatrzymaniu się jest kopnięcie ze skrzyni i nie wiem czy nie jest to spowodowane nagłym zwiększeniem ciśnienia w układzie bo np zawór w "HIS" jest uszkodzony. W dalszym ciągu zastanawiam się nad akumulatorem. We wspomnianym manualu były podane widełki natężenia prądu, przy których działają "clutch'e". Były stosunkowo małe i potwierdzałoby to teorię, którą kiedyś przeczytałem, że 8hp jest wrażliwa na niewłaściwe parametry prądu. Niestety ta teoria jest mało prawdopodobna, że słaby akumulator ma wpływ na szarpnięcia. Może ktoś z większą wiedzą o układzie elektrycznym w F10 wypowie się na ten temat? Wspomniałeś jeszcze o szarpnięciach R-N-D-P. Lekkie szarpnięcie może występować bo następuje zwiększenie momentu i napięcie napędu w przypadku wybrania R lub D. Metaliczny dźwięk również może występować po przełączeniu R-P lub D-P. Spowodowane jest to mechaniczną blokadą w postaci bolca na P. Bolec czasami nie jest idealnie w osi i przez to można usłyszeć jakiś metaliczny dzięk i szarpnięcie. Wczoraj zdecydowałem się jeszcze raz przeprowadzić adaptację skrzyni. Zresetowałem wszystko co możliwe i przystąpiłem do adaptacji zgodnie z manualem powyżej. Zdecydowałem się na ponowną adaptację ponieważ aktualizacja sterowników wcale nie zresetowała adaptacji skrzyni jak to można znaleźć w niektórych wątkach na różnych forach. Więc stwierdziłem, że warto od zera nabić "count'y" na nowym sofcie zamiast dobijać nowe do starych, które skrzynia uśredniała. Po jednym dniu jazdy mogę stwierdzić, że na razie jest lepiej i ani razu nie szarpnęła po zatrzymaniu się. Skrzynia cały czas się uczy i powinna jeszcze płynniej zacząć chodzić więc po tygodniu jazdy dam znać jak wygląda temat.
  13. To ci odpowiedź na twoj problem Ile ? Jak tam system chłodzenia skrzyni ? U nas byla 650i i tak samo szarpala. 2-1 biegi. Okazalo sie ze wsadili brakowana chlodnice w aso i ona puściła plyn w olej skrzyni. A escze w aso mowili właścicielewi ze jest nowy soft 18-go roku , ktory reguluje poziom oleju w skrzyni :norty: :cry2: :norty: :mrgreen: - to jest ha-ha, nie będę wymieniał jakie ASO , ale sądząc po stwierdzeniu pro soft pracują tam chyba marsjanie . Nowego softu dla F12 8HP chyba juz nie bylo od konca 16go roku. Aktualne wartości: Nie moge znalesc zdjęcia ze starymi wartosciami przed resetem ale tez wartosci nie roznily sie bardzo. Bardzo ciekawa diagnoza z chodnica skrzyni. Da sie to jakość sprawdzić w miarę prosty sposób? Jaki ubytek plynu był? Bo ostatnio sprawdzalem i mialem wrazenie, ze cos tam ubyło- sprawdze to dokladnie. Skrzynia ogolnie nie przegrzewa sie nawet przy mocnejszej jezdzie a przy normalnej utrzymuje temperature 70-80 stopni. Nie wiem czy to moze miec jakiekolwiek wplyw w tym przypadku ale na gwarancji byla wymieniana chlodnica ale klimatyzacji i to dwa razy, nie wiem czy to moglo miec jakikolwiek wpływ na chlodnice skrzyni biegów.
  14. Pacjent to BMW F10 520d ze skrzynia 8HP, któremu dolegają szarpnięcia przy zmianie biegu 1-2 i 2-1. Zacznę od najbardziej denerwującej rzeczy czyli zmiana biegu 2-1 ale tuż po zatrzymaniu się, która raz na jakiś czas skutkuje dość mocno odczuwalnym kopnięciem. Zjawisko to występuje raz na jakiś czas – około 2-3 razy w tygodniu (robię około 800km/tydzień). Co ciekawe czasami nie występuje to w ogóle przez tydzień a czasami w ciągu 10 min jazdy po 2-3 razy. Oprócz tego ogólnie zmiana biegów 1-2 i 2-1 nie jest jakaś super łagodna ale w granicach tolerancji. Pozostałe biegi działają idealnie – zero szarpnięć. Podsumuję wszystko to co udało mi się ustalić: - Auto aktualnie ma 110k km przebiegu i przejechałem nim 15k km. W międzyczasie nic się nie zmieniło – ani nie poprawiło ani nie pogorszyło. - Wszystkie sterowniki auta zostały zaktualizowane do najnowszych. - Brak błędów sprawdzając w ISTA. - Zresetowałem adaptację skrzyni. Parametry ciśnień i czasów przed resetem mieściły się i były odległe od dopuszczalnych wartościach producenta skrzyni. - Po resecie przejechałem już 10k km i skrzynia zaadaptowała inne wartości niż poprzednio ale to nic nie zmieniło. W dalszym ciągu wartości są prawidłowe. - Bieg 1 oraz 2 nie podlega procesowi adaptacji skrzyni. Za zmianę biegu 1-2 i 2-1 odpowiadają sprzęgła z biegu 4 oraz 7. Przeprowadzałem indywidualną adaptację biegu 4 oraz 7 co pomagało ale na 1-2 tygodnie. Zmiana biegów 1-2 i 2-1 była płynniejsza oraz zmiana biegu 2-1 po zatrzymaniu się nie skutkowała kopnięciem. Dodam, że bieg 4 i 7 oraz zmiana tych biegów działa bardzo płynnie. Czy ktoś przerabiał taki problem? Dzwoniłem do dwóch warsztatów specjalizujących się w ASB ale przez telefon odniosłem wrażenie, że nigdy nie spotkali się z takim problemem i zaczęło się mocne teoretyzowanie i straszenie remontem skrzyni za 8k zł. Dodam, że auto posiada permanentny błąd słabego akumulatora. Auto stało 3 tygodnie i akumulator dość mocno się rozładował i od tamtej pory jest błąd akumulatora, który zniknie dopiero po wymianie na nowy. Akumulator ma 5 lat a napięcia kiedyś sprawdzałem z grubsza i wyglądały prawidłowo. Ogólnie oprócz błędu to akumulator działa bez zarzutu i wytrzymuje jeszcze sporo. Wspominam o tym ponieważ kiedyś czytałem, że 8hp jest bardzo wrażliwa na zmiany napięcia i zastanawiam się czy czasem akumulator nie ma jakiegoś wpływu. Dodatkowo jak jeżdżę, krótkie odcinki przez jakiś czas to problem z kopnięciem 2-1 po zatrzymaniu nasila się a jak jeżdżę dłuższe trasy to problem zanika. Nie wiem czy to przypadek czy jednak cos jest na rzeczy. Będę wdzięczny za jakieś sugestie jak rozwiązać problem :D
  15. dzięki trzastek za opinię! W sumie najbardziej zależy mi na kupnie usługi RTTI bo sporo korzystam z nawigacji. Wierzyłem, że po wykupieniu przez trójcę niemiecka firmy HERE będzie naprawdę dobrze a tu na to wychodzi, że dalej jest średnio i to w dużym mieście. Chyba jednak faktycznie zostanę przy telefonie. A jeszcze jedno mam pytanie na temat TMC w Polsce, które jest dostępne ale komercyjnie. BMW ma w ogóle podpisaną umowę, z którymś dostawcą TMC? Działa to u Was?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.