Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 10 miesięcy temu...
Witam. Chcialbym dowiedziec sie co moze byc przyczyną mocnego drgania kierownicą jak i sciągania troche na prawo podczas hamowania z wiekszych predkosci tak od okolo 140 + ... ? Klocki hamulcowe wymienilem jakies dwa tygodnie temu. Tarcze nie zuzyte... Wydaje mi sie ze mogą to byc tuleje wachacza bo po zdjeciu kola widac ze są juz troche zuzyte i popekane.. ale czy napewno to przez to tak moze drgać kierownica podczas hamowania? Prosze o odpowiedz co jeszcze moglo by byc tego przyczyną. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chcialbym dowiedziec sie co moze byc przyczyną mocnego drgania kierownicą jak i sciągania troche na prawo podczas hamowania z wiekszych predkosci tak od okolo 140 + ... ? Klocki hamulcowe wymienilem jakies dwa tygodnie temu. Tarcze nie zuzyte... Wydaje mi sie ze mogą to byc tuleje wachacza bo po zdjeciu kola widac ze są juz troche zuzyte i popekane.. ale czy napewno to przez to tak moze drgać kierownica podczas hamowania? Prosze o odpowiedz co jeszcze moglo by byc tego przyczyną. Pozdrawiam

 

 

Ja miałem takie objawy, gdy skrzywiła mi się tarcza hamulcowa. Też wydawało mi się, że tarcze dobre, bo niecały rok miały. A jednak. Lewa tarcza sfalowana co skutkowało biciem kierownicy przy hamowaniu z większych prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a jak to sprawdzic czy jest tarcza do wymiany? po ksztalcie od klockow na tarczy nie widac jakis nie rownosci ;/

 

Ja po prostu wymieniłem na nowe. Akurat miałem okazję taniej kupić. Możesz oddać tarczę do przetoczenia - powinno pomóc jeśli to jest przyczyną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą tarcz czy też przetaczaniem, należy sprawdzić je czujnikiem zegarowym jakie maja bicie max to chyba 0,2mm.

Jeśli przy większych prędkościach na równej drodze choć trochę drży kierownica to należy przyjrzeć się samym kołom, one mogą też powodować drgania kierownicy przy hamowaniu.

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam. Mam pewien spory problem, tarcze ok, klocki nowe. Przy hamowaniu z wiekszej predkosci okolo 80km/h trzesie mi kierownica, przy wyzszysz predkosciach jeszcze bardziej, w zaleznosci jak mocno wcisne hamulec. To dosc dziwne bo raz trzesie bardzo a raz wcale ale zazwyczaj poczatkowo trzesie jak hamulec wcisne lzej a jak docisne mocniej jest ok, znowu jak bardzo mocno to wtedy bardzo mocno trzesie. Troche to zamotalem wiem ;) I teraz moje pytanie, co powinienem wymienic? Cale wachacze? Czy sa tam jeszcze jakies elementy do wymiany? Moze gumy na wahaczah? Na allegro jeszcze znalazlem jakies laczniki i gumy stabilizatora? Sam juz nie wiem co musze kupic. Znajomy "mechanik" powiedzial mi ze gumy na wahaczach wy***ane ale nie wiem bo troche tutaj czytam i doczytalem np. ze gumy na wahaczah sa nie wymienne :/ Moze mi ktos przyblizyc temat ? :( Rzeczywiscie jak sam "sprawdzalem" (kopalem lekko w kolo) to ma spory luz w przod i w tyl :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi pewnie o tuleję na waczaczu z tyłu a nie o sworznie które w wachaczach są niewymienne rysunku nr. 6

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX91&mospid=47672&btnr=31_0602&hg=31&fg=05

Jeśli tarcze masz proste to zapewne masz wywalone te tuleje i to może być twój problem. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno powiedzieć na 100% ale u mnie było tak samo i przyczyną były nie wahacze a tuleje (koszt jednej ok 40zł) oraz końcówka drążka kierownicy (ok 80zł). Po wymianie wszystko super, nie wiem dokładnie które to tuleje bo wymieniał mi je znajomy mechanik a to było dosyć dawno. Z tego co pamiętam to wyglądały jak nr 7 z rysunku

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=31_0404&hg=31&fg=05

oraz na 100% wymienił mi prawy drążek kierownicy (nr 5)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=32_0940&hg=32&fg=25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesli posiadasz moc gotówki to wymieniaj wachacze+tuleje+drązki ale kompletne czasami wydaje się że końcówka wywalona a okazuje się że ta gruszka przy maglownicy równiez do wymiany a jesli chodzi o wachacze meyle to różne opinie słyszałem, najlepsze to lemforder ale słyszałem że TRW też są bardzo dobre a jeśli masz zwykłe zawieszenie to nie powinno byc drogo i wybór masz ogromny, ja mam zawiechę M i moje wachacze są dosyc drogie ale w wcześniejszym aucie zmieniłem wachacze na TRW i nie mogę nic złego powiedzieć na ich temat. Aha jak chcesz robić na tip top to wymień jeszcze drążki stabilizatorai poduszki stabilizatora i masz spokój na długie wieczory. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz luz jak łapiesz szarpiesz za koło"do przodu i do tyłu" to raczej tuleje wachacza... u mnie jest identycznie jak piszesz i zbieram się na wymiane :D wie ktoś może czy jest dużo roboty przy wymianie tych tulei?? czy trzeba ustawiac na nowo zbierzność?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym problem ze te tuleje sa nie wymienne w oryginalnych wahaczach kolego ;/ przynajmniej tak czytalem, tzn da sie je wybic no i wprasowac nowe ale podobno po kazdym takim zabiegu wszystko zaczyna wyrabiac sie coraz szybciej. Dlatego mysle nad wymiana wahaczy na takie w ktorych tuleje sa przykrecane osobno na 2 srubki i wymieniasz wtedy bez problemu tuleje nie narazajac wahacza i nie kombinujac... Jednak komplet wahaczy meyle z tulejami kosztuje ponad 900zl :/ albo znajde tansza opcje albo wymienie to po feriach jak wroce z pracy, troche droga operacja :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym problem ze te tuleje sa nie wymienne w oryginalnych wahaczach kolego ;/ przynajmniej tak czytalem, tzn da sie je wybic no i wprasowac nowe ale podobno po kazdym takim zabiegu wszystko zaczyna wyrabiac sie coraz szybciej. Dlatego mysle nad wymiana wahaczy na takie w ktorych tuleje sa przykrecane osobno na 2 srubki i wymieniasz wtedy bez problemu tuleje nie narazajac wahacza i nie kombinujac... Jednak komplet wahaczy meyle z tulejami kosztuje ponad 900zl :/ albo znajde tansza opcje albo wymienie to po feriach jak wroce z pracy, troche droga operacja :)

 

te tuleje co są mocowane z tylu wahacza są wymienne przykrecane na 2 sruby wiec bez problemu je się wymieni bez wymiany wahacza :D jak masz wahacze ok to po co wymieniac na nowe wystarczy tuleje a one z reguly są odpowiedzialne za "luzy" na kole... gdzies na forum był filmik ja koles hamował a koło do tyłu uciekało bo tuleje na maxa rozwalone:) chdzi o to: http://allegro.pl/tuleje-wahacza-przod-e46-z4-lemforder-oryginal-i1392610772.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien ze sa wymienne? Te akurat sa na sruby bo sa innej firmy, tak samo meyle ma na sruby a znajdz mi taki wahacz oryginalny jak bmw fabrycznie kladlo to tam sa takie same tuleje na 2 srubki? Eee zreszta ja to sie juz pogubilem, musze podjechac do wuja na kanal i on mi powie co i jak tylko ze jak znam zycie to termin bedzie mial za 2 tygodnie :] ehh..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien ze sa wymienne? Te akurat sa na sruby bo sa innej firmy, tak samo meyle ma na sruby a znajdz mi taki wahacz oryginalny jak bmw fabrycznie kladlo to tam sa takie same tuleje na 2 srubki? Eee zreszta ja to sie juz pogubilem, musze podjechac do wuja na kanal i on mi powie co i jak tylko ze jak znam zycie to termin bedzie mial za 2 tygodnie :] ehh..

 

w kazdej były te tuleje wahacza montowane na 2 sruby i oddzielnie można je wymienic :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra informacja jak dla mnie ;) Tyle ze np. dzwonilem do Intercars w moim miescie i nie mieli czegos takiego, powiedzial mi ze maja tylko sworznie czy cos takiego i ze nie maja tych gum. Czyli te co w linku by pasowaly? W takim razie co jest nie wymienne w wahaczu oryginalnym ze czytalem iz warto zainwestowac w wahacze innej firmy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra informacja jak dla mnie ;) Tyle ze np. dzwonilem do Intercars w moim miescie i nie mieli czegos takiego, powiedzial mi ze maja tylko sworznie czy cos takiego i ze nie maja tych gum. Czyli te co w linku by pasowaly? W takim razie co jest nie wymienne w wahaczu oryginalnym ze czytalem iz warto zainwestowac w wahacze innej firmy??

 

jak masz zdjecie wahacza to widzisz tam sworzen i tulejke- tego sie nie wymienia. z tego co wiem to wahacze meyle hd maja wymienne tulejki ale one są niby twarde i zawieszenie niby gorzej niewówności wybiera (tak gdzisz czytałem) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie na 100% w każdej e46 są wymienialne tuleje, znajdują się one na środku auta i przykręcane są na 2 śruby, u mnie po wymianie tych tulei kierownicą przestało szarpać przy hamowaniu.

Mam na myśli tuleje te z linku podanego przez balulagas, z tą różnicą że mi kolega założył 3 x tańsze tuleje i po roku wciąż jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

ja jakieś 2 miechy temu wymieniłem tuleje i wahacz lewy bo już tłukło i miałem spore luzy na lewym kole. po odebraniu auta wszystko było cacy. Miałem jeszcze do wymiany łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora, ale narazie olałem bo nie miałem kasy. Zrobiłem niecałe 2000 km w tym trasę 1200 km. Jak wracałem zauważyłem dokładnie to samo co ty, drgania kierownicy podczas hamowania przy większych prędkościach. Drgania są naprawdę delikatne, lekko wyczuwalne. Więc wydaje mi się, ze to wina łączników. Tarcze mam ok, klocki nowe. Prawdopodobnie drążek stabilizatora i łączniki dostały sztywniejszy wahacz i tuleje i szybciej się posypały, więc muszę się zabrać za wymianę. A w kwestii tulei to w każdej e46 są wymienne, przykręcane na 2 śruby. Powinno się wymieniać obydwie na raz i zawsze ustawić zbieżność.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.