Skocz do zawartości

320i n46 spadki mocy na niskich obrotach, blad 2a83


N46b20

Rekomendowane odpowiedzi

Trywialne pytanie: od kiedy masz ten problem? (po jakiejs naprawie/od razu po kupnie samochodu). Sprawdzales kiedy pojawia Ci sie blad vanosa (od razu od startu samochodu/czy podczas jazdy)? Masz mozliwosc diagnostyki zmiennych faz rozrzadu podczas jazdy i obserwacji co sie dzieje przy 2500tys ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć od kiedy, ale myślę że od jakiś 6 miesięcy. Miałem wymieniany silnik ale nie pamiętam czy na starym były te objawy. Tylko że wcześniej po wymianie silnika były takie same objawy ale komputer nie pokazywał błędy vanosa 2a83 więc myślałem że może przeplywka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia powiem Ci tyle że lepiej nie strzelać ślepo w elementy które mogły się zepsuć tylko próbować zrobić diagnostykę na zywo. Carsoft daje możliwość analizy otwarcia vanosow czy też pozycji valvetronica i jest na androida więc dość fajnie to gra. Po za tym sprawdź czy błąd pojawia się od razu po rozruchu czy właśnie wtedy jak silnik złapie temp około 60 stopni (wtedy vanosy zaczynają pracować). Wałek ssący ma ten minus że nim steruje też valvetronic. I awaria któregoś z tych komponentów może dawać info odnośnie valvetronica ssącego. Sprawdź szczelność elektrozaworu (uszczelki lubią puszczać olej i wtedy ciśnienie oleju też może nie otworzyć vanosa tak jak komputer by tego chcial). Zostaje też temat samego ciśnienia oleju i mam nadzieję że masz pełny syntetyk zalany. Oraz temat ustawienia nastawnikow vanosow i tutaj uwierz mi że serwis to może spierd..lic bo ja miałem taki przypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawory odpadaja bo byly podmieniane nawet na nowe. Wyciekow brak. Co do nastawnikow to napewno jest dobrze. Sprawdzali wszystkie opcje po zdjeciu pokrywy zaworow. Poza tym objaw byl przed wymiana vanosow na nowe. Wszystko dokladnie opisalem co bylo robione.

Jedna osoba z forum powiedziala mi ze moze to byc walek mimosrodowy lub jego czujnik ale zadnego bledu tych elementow nie pokazuje.

Po pierwsze musze sprawdzic cisnienie oleju, mysle ze tam moze byc problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia pracuje od 0,2-0,5 bara i dostaniesz info na desce że ciśnienie jest słabe. Nie wiem jakie ciśnienie jest potrzebne by vanosy zadziałały ale pewnie jest sporo wyższe. Tak czy inaczej lepiej sprawdzić niż wymieniać części w ciemno takie jest moje zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. No i problem rozwiazany. Po dluzszych poszukiwaniach wraz z moim mechanikiem okazalo sie ze czujnik polozenia walu byl zalany olejem. Po wymianie na nowy (zamiennik 150zl) blad ustapil. Vanosy zaczely normalnie dzialac. Moc wrocila :-):-):-)

Przekonalem sie na sobie ze te wszystkie ''SERWISY BMW'' jesli tak mozna je nazwac sa nic nie warte. Nie potrafia rozwiazac problemu. Diagnozuja problem tylko na podstawie bledu jaki wskazaj komputer. Nie wychodza w szerszy zakres poszukiwan. Totalna klapa.

Porazka!!!


Dzieki za próby pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.