Skocz do zawartości

E46 318i opinie i porady do ringow


M-Power R.A.F.F

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Własnie jestem po podlaczeniu ringów SMD od Jafry z modułem DRL:

 

Przewody:

1. czerwony gruby pusty

2. czarny masa

3. zółty plus po stacyjce

4. Biały żeby przygaszał ringi do plusa mijania

5. Pomarańczowy - pod plus pozycji

 

Jak włączam światła pozycyjne na wyłączonym silniku to ringi mi mrugają, ktoś wie czemu?

 

No i żeby ringi zapalały się razem z oświetleniem wnętrza to jak już wyczytałem przewód ciągniemy pod lampke od schowka z żółtego przewodu. Należy też dolutować dwie diody żeby prąd płynał tylko w jedną strone.

 

 

Napisałem w tym temacie do Jafry to mi odpisali tak:

"Witam,

Hm… tą są właśnie zagłostki BMW :)

Kwestia czy kluczyk jest wyciągnięty ze stacyjki, druga sprawa trzeba się podłączyć do pozycji w takim miejscu, żeby komputer nie testował tego plusa,

Może bezpieczniki, a może za filtrem."

 

Wyłącze dzisiaj testowanie / sprawdzanie żarówek postojowych, zobaczymy czy to przyniesie efekt, ale nie wydaje mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem z diodami kierunkowymi, ringi pod lampke w schowku i powiem wam że to jest do dupy pomysł.

 

Ringi będą świecić się cały czas jak jest otwarte auto, a przy zamknięciu zgasną gwałtownie od razu.

 

Trzeba by pociągnąć dłuższy przewód i wlutować się w + 12 Volt w lampce na podsufitce, która przygasa tak jak powinno.

 

Efekt jest elegancki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenie NCSem testowania świateł pozycyjnych

 

jeśli masz pojęcie to uruchom NCSa wejdź w profil expertmode i wyedytuj go ( hasło repxet ) , W CAR/KEY MEMORY zaznacz wszystkie trzy funkcje i w FSW/PSW zaznacz from CVT , FSW/PSW TRACE i FSW/PSW MANIPULate MAN dajemy ok ! teraz wciskasz F1 potem F3 wybieramy model e46 i wybierz moduł przez który ma się połączyć próbuj wszystkie po kolei bo nie przez wszystkie łączy ! Potem w katalogu NCSEXPERT/WORK szukasz pliku FSW/PSW ściągasz go na pulpit i edytujesz za pomocą notatnika jak dojdziesz do tego miejsca pisz!
znajdź FEHLER_STANDLICHT i zmień na nicht_melden zapisz na pulpicie wejdź w właściwości tego pliku dopisz rozszerzenie .MAN na końcu nazwy pliku i skopiuj ten plik do katalogu NCSEXPERT/ WORK tam skąd wziąłeś ten plik ! teraz wracasz do NCSa i dajesz BACK ! NASTĘpnie CODE CAR i gotowe ja robię zawsze na zapłonie w poz . 2 !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś inny napisać jak ma podłączone do samochodu ringi z modułem?

Ja tez juz mam ringi+moduł od Jafry w domu i czekam tylko na wolną chwile, żeby to założyć.

 

Shaft- z twojego modułu DRL też wychodzi 5 kabelków? Bo u mnie piąty kabelek(pomarańczowy) jest bez tej złotej końcówki, na schemacie w ogóle go nie ma, więc nie wiem czy tak ma być czy dostałem jakiś dziwny moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lajt mam identycznie jak Ty:

 

podłączyłem to tak:

 

1. czerwony gruby pusty

2. czarny masa

3. zółty plus po stacyjce pod wiatrak chłodnicy

4. Biały żeby przygaszał ringi do plusa mijania

5. Pomarańczowy - pod plus pozycji (info od Jafry)

6. Dodatkowo z żółtego plusa po stacyjce pusczony dodatkowy przewód, przez gume za webastem do kabiny za schowkiem, następnie pod materiałową uszczelką do podsufitki, a tam do lampki. Oczywiście konieczne są dwie diody kierunkowe, żeby nie zapalało się oświetlenie wnętrza gdy zapalisz ringi i żeby nie włączał się wiatrak chłodnicy jak zapalisz światło w aucie :P

 

Kabelki z lamp wypuszczasz robiąc dziurę w gumie osłaniającej żarówke :) rozebranie lampy trwa 3 minuty max :P

 

ps: wyłącz sobie jak opisane w poście wyżej w NCS Expert sprawdzanie błędu świateł postojowych i rozkmiń czemu te ringi na postojach będą mrugać... ja do tego nie doszedłem

 

Będziesz zadowolony z efektu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaft dzięki za objaśnienia, masz w swoim aucie lampke oswietlajaca nogi pasazera? Bo ona przygasa dokładnie tak jak ta w podsufitce, więc prościej by mi było do niej się wpiąć.

 

pyt 2. W jakim miejscu podpinałeś się pod wiatrak?

 

pyt3. wyłączenie testowania swiatel pozycyjnych w NCS dotyczy również tylnych swiateł?

Rozumiem, że oryginalne postojówki wywaliłes. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lajt podłączyłem się pod wiatrak w skrzynce gdzie jest komputer i sterownik od grzania świec. Za kielichem od strony kierowcy, czarna pokrywka na nimbusy

 

Nie mam oświetlenia na nogi stąd ciągnąłem kabel do podsufitki, jeśli masz tam podświetlenie to będzie Ci łatwiej.

 

Wywaliłem postojówki i zmieniłem w NCS żeby nie sprawdzało błędu - nie wyświetla mi go, ale czy to tyczy też tylnych - pewnie tak ale nie sprawdzałem. Zmieniasz w module LSZ funkcje STANDLICHT z melden na nicht_melden i po temacie :) nie kupuj żadnych emulatorów za 25 zł jeden gdzie potrzebne są dwa jak to proponuje Jafra. Szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Beemka juz ma ringi :), zdecydowalem się jednak oddać kwestie podłączania elektrykowi i nie żałuje. Wszystko elegancko pochowane praktycznie nie ma sladu instalacji, cały moduł schowany w skrzynce więc nie będzie problemu z wilgocią po jakimś czasie. Kabelek puszczony razem z fabrycznymi przewodami do lampki na nogi kierowcy, okazało się ze diody kierunkowe są zbędne, wszystko chodzi jak należy. Ringi współpracują z czujnikiem zmierzchu tak jak się spodziewałem. Czujnik zapala automatycznie swiatła- ringi się przygaszają. Postojówki zostawiłem(Philips blue vision ultra aby się nie gryzły z ringami), swięcą jedynie gdy zapalone są też swiatła mijania. Na przyszłość musze zmienić jeszcze h7'mki również na blue vision, wtedy będzie jeszcze lepszy efekt w nocy.

 

Jedyny minus jak dla mnie to koszt, podliczając całą zabawe z tym związaną to ringi mnie wyszły ok 500zł ze wszystkim (oczywiście bez montażu bo to sam robiłem ze znajomym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość musze zmienić jeszcze h7'mki również na blue vision, wtedy będzie jeszcze lepszy efekt w nocy.

 

Nie polecam, co do ostwietlenia sa super, i super ostwietlaja po bogach, az milo sie jedzie. Ale co do effectu xenona niby blue vision (philipsa) to wogole niema. Nawet swiatlo czysto biale nie jest. Pozdrawiam,, twoj wybor :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zamontowałem w swojej ringi :) świetnie świecą ale...

 

Nie wiem jak podłączyć moduł DRL. Kombinowałem jak tylko mogłem to moduł mrygał albo nie działał w ogóle.

 

Mam kable:

1. czerwony gruby plus

2. czarny masa

3. żółty plus postój

4. Biały plus odłączony

 

Jak mam podłączyć i gdzie, żeby normalnie ten moduł mi działał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

podbijam temat..

przymierzam się do zakupu zestawu ringów z modułem DRL od Jafra http://allegro.pl/ringi-smd-bmw-e46-2d-4d-5d-mega-jasne-drl-jafra-i6539931011.html tylko najpierw muszę sie dowiedzieć jak znajdę kabel od stacyjki i kabel od centralnego zamka(jeśli będzie on potrzebny). oraz jak dojde do kabiny z komory silnika? (do podświetlenia nóg)

Wiem że owy plus od stacyjki znajdę w skrzynce z komputerem i dużą ilością przewodów po prawej stronie przy silniku nad kielichem amortyzatora. Tylko jak znajdę właściwy? ktoś może mi pomóc ?

będe chciał podłączyć ringi tak by się swieciły po otwarciu auta razem z wnętrzem dlatego będę musiał podłączyć pod plus od podświetlenia nóg w kabinie.. ktoś wie którędy tam się dostane?

pisałem też do jafra by podesłali mi schemat tej instalacji to może dowiem się wiecej.

oczywiście chce znać całą teorie przed rozpoczęciem montażu by zrobić to za jednym zamachem a nie przez kilka dni próbować to podłączyć szukając właściwego kabelka...

jeśli ktoś montował u siebie zestaw od jafry i pamięta co i gdzie podłączał prosze o wskazówki

 

to schemat od jafry https://drive.google.com/file/d/0B5gxDUwIAZvuTGwxU1p3bWdfalk3YWU4aEtFdm9LbTg1QXdR/view

tak jak wspominałem nie wiem jak znaleźć "plus po stacyjce" oraz "impul od centralnego zamka" ale tu pewnie wystarczy i chodzi o podświetlenie nóg w kabinie..

Może pomóc mi ktoś z tym plusem po stacyjce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam mam założone ringi SMD tylko teraz pojawia się pytanie jak je podłączyć?

Chciałbym aby zapalały się po przekręceniu kluczyka na zapłon

Ktoś ma dokładnie do jakich kabli trzeba się wpiąć?

 

Szukałem po forum ale nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.


Miałem ringi CCFL z przetwornicami które bez problemu udało mi się połączyć pod postojówki i wszystko grało.

Postanowiłem zmienić na takie ringi z tej aukcji : http://allegro.pl/ringi-led-smd-bmw-e36-e38-e39-e46-m3-dzienne-mocne-i7049179413.html.


Na zdjęciu pierwszym widać tylko po 4 kable do podłączenia po 2 ringi koniec z końcem oraz 2 dodatkowe zakończenia z kółeczkami (czerwony/czarny) które rozumiem, że czerwone kółeczko pod 12V do klemy czerwonej i czarne kółeczko do masy.


No i oczywiście nie działają, bo przecież nic nie mam w tym komplecie żeby podłączyć tak jak na tamtym zestawie pod postojówke. Doradzi ktoś jak to zrobić? Bo wychodzi na to, że albo nie ma dodatkowego kabla albo ja jestem ograniczony pod tym względem:)


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czesc, potrzebuje opini na temat tych ringow i czy beda pasowaly do zwyklych ori przed liftowych lamp? (bez xenonu,soczewki) http://allegro.pl/4x-ringi-ccfl-szersze-dzienne-bmw-e36-e38-e39-e46-i7034930018.html

czy lepiej isc w ledy smd?? i zasadnicze pytanie pod jakie swiatla to podpiac zeby dzialaly jako swiatla dzienne nie zaklocajac dzialania swiatel mijania i drogowych.

Milego dnia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jeździłem parę miesięcy z ringami ccfl to ludzie mi mrugali żebym światła włączył bo w jasny dzień są mało widoczne, za taką cenę jak wkleiles są do kupienia SMD LED które ja założyłem ostatnio i teraz w końcu mam porządnie wyglądające jasne ringi takie jak być powinny. Dodatkowo mniej kabli, podłączasz pod postojówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem te przed tą modyfikacją na te niby szersze, ale co z tego że szersze jak po prostu słabiej świecą i efektu takiego myślę, że dalej nie będzie.

Chodzi Ci o żarówki tak? Jeżdżąc w dzień na samych ringach i tak nie będą świeciły a jeśli chodzi o mijania to i tak ciężko będzie żeby mieć tak białe światło z żarówek. Ja mam takie http://allegro.pl/h7-tungsram-megalight-ultra-120-swiatla-2szt-f-v-i6929712004.html i nie są aż tak białe ale ogólnie polecam bo spoko widoczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączysz pod postojówki to przy włączeniu świateł mijania jak i drogowych ringi będą świecić.

Czy SMD 1 Czy SMD 2 to w tym temacie zbytnio już się nie wypowiem. Ja kupiłem te http://allegro.pl/ringi-led-smd-bmw-e36-e46-e39-swiatla-dzienne-i6919659495.html#thumb/10 i jestem w pełni zadowolony w porównaniu do ringów CCFL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.