Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W aukcji pisze że "pełny komp". To nie jest pełny komp!!!!! Check control raczej nie będzie działał ale zegar oraz temperatura raczej tak.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
a jak sprawdzić taki komputer nie podpinając go w samochodzi czy wyświetlacze są dobre. Czy można to jakoś sprawdzić na odpowiednim zasilaczu i gdzie się podpiąć ??
Opublikowano (edytowane)
Tego co jest na aukcji nie podłączałem, więc nie wiem. Mam podłączony 18przyciskowy. Edytowane przez bmw316

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

kiedys juz kupilem do mojej E36 maly komputer i czujnik temperatury.

Ostatnio postanowilem to wszysto podlaczyc.

Najpierw jednak podlaczylem to na biurku zeby zobaczyc czy dziala.

I niby wszystko jest OK, tylko jest 1 wada.

Jezeli ochładzam czujnik temp ( np. przykładam lod) to temp spada na wyswietlaczu, ale jak juz go podgrzewam, np: reka to temp na wyswietlaczu juz nie wzrasta :|.

 

I teraz mam pytanie, czy musze podlaczac sie pod licznik ( czytalem w tym poscie ze 2 kable maja isc do licznika ). Bo ja podlaczylem tylko kable do zasilania no i czujnik, czyli do zasilania chyba podpiolem 2 lub 3 kable, mase, i jeden z kompa idzie do czujnika i z czujnika 1 do masy .

 

Co zrobic zeby temperatura wzrastala??

 

Dodam ze jak nagrzeje czujnik, odlacze i podlacze zasilanie to pokazuje dobra temperature, ale jak go schlodze a potem podgrzeje to temp. sie nie podniesie .

Czy konieczne sa te podlaczenia do licznika ??, gdzies pisalo ze to jest po to zeby zegarek dzialal ?? ale mi sie wydaje ze mi dziala bez tych podlaczen.

 

Mam komputerek z 7 przyciskami.

 

 

pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano (edytowane)
Aby temp wzrastała jest konieczne podpięcie pinu 13 z kompa do licznika pin 2 Edytowane przez bmw316

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

Mi nawet na podtrzymaniu nie rosnie.

 

bmw316, a podlaczales tylko kable zasilania i czujnik, czy podlaczales moze tez te do liczników co ida ??

 

Bo zastanawiam sie czy je tez trzeba podlaczac ??

 

Moglby mi ktos podeslac schematy, moze ktos ma jakies inne niz ja ...

 

[email protected]

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano (edytowane)
Do licznika też. Edytowane przez bmw316

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

Hmm,

 

wczesniej ktos napisal cos takieg:

 

10- gong

11- gong

12- sonda temp

13- zegary B2

14- bezpiecznik F45 (power po przekreceniu kluczyka)

15- zegary B24

16- podswietlanie kokpitu (mozna wykorzystac wyprowadzenie od podswietlania zapalniczki)

17- masa

18- permanent power (np. zasilanie zapalniczki)

 

I to niby tez jest do wersji tylko z zegrakiem i temp.

Wiec moze podlaczenie pod zegary jest potrzebne, a trzeba podpiac tylko 2 kable, a do pelnego kompa to ich trzeba podpiac o wiele wiecej.

 

Jutro moze uda mi sie podpiac moj komp pod gotowa instalacje w innym aucie i zobacze czy on wogle jest sprawny i czy sie temp podnosi.

 

 

Gdzie orginalnie jest czujnik temp zew w E36??

 

Moze gong tez musi byc podpiety ?? choc wydaje mi sie ze to nie ma najmniejszego zwiazku z temp, co nie zmienia faktu ze gongu nie mam.

 

Probowalem jeszcze z drugim czujnikiem na 100% sprawnym i to samo.

 

Moze ktos komu takie cudo dziala powiedzial by co jest zle ?? i napisal czy trzeba sie pod zegary wpinac .....????

 

 

pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img211.imageshack.us/img211/6792/moduzegara2mx.gif

 

Nie trzeba podpinać się do zegara z wszystkimi przewodami, gdyż jest to tylko wpięcie zasilań, które można doprowadzić z innych źródeł, ale trzeba wiedzieć które do czego.

Sugeruj się kolorami przewodów.

Opublikowano
a czy mozna pelnego kompa zaistalowac w 1,6 z 94roku .wiem ze trezba miec wszystkie czujniki itd.ale czy sie da?prosze o szybka odpowiedz bo jestem wtrakcjie kupienia od znajomego ale mam malo czasu?
Opublikowano
a czy mozna pelnego kompa zaistalowac w 1,6 z 94roku .wiem ze trezba miec wszystkie czujniki itd.ale czy sie da?prosze o szybka odpowiedz bo jestem wtrakcjie kupienia od znajomego ale mam malo czasu?

 

Chłopie wstydził byś się zadawać takie pytania :!: :mad2: tyle razy było o tym na forum że książkę można napisać :mrgreen:

 

Można WSZYSTKO dołożyć, kwestia tylko ile chcesz kasy na to wydać :wink:

Sam BC bez CC można podłączyć.

Opublikowano
%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img211.imageshack.us/img211/6792/moduzegara2mx.gif

 

Nie trzeba podpinać się do zegara z wszystkimi przewodami, gdyż jest to tylko wpięcie zasilań, które można doprowadzić z innych źródeł, ale trzeba wiedzieć które do czego.

Sugeruj się kolorami przewodów.

Ten schemat raczej nie jest z E36.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

Witam,

 

 

dzieki robertbmw za schematy ale to nie to :) ,

 

wiec podlaczylem dzisiaj kompa do auta,

podpiolem to tak :

 

10- gong nie podlaczone ( nie mam gongu )

11- gong nie podlaczone ( nie mam gongu )

12- sonda temp -

13- zegary B2

14- bezpiecznik F45 (power po przekreceniu kluczyka)

15- zegary B24 - ne podlaczone, nie mialem w kostce wejscia na pin.

16- podswietlanie kokpitu (mozna wykorzystac wyprowadzenie od podswietlania zapalniczki)

17- masa

18- permanent power (np. zasilanie zapalniczki)

 

 

Podlaczylem wiec zasilanie, mase, czujnik temp, oraz 1 kabel do licznika do wejscia B2. Patrzylem u kuzyna, on ma podlaczone dwa piny do licznika ale ja nie mialem wejscia na pin w kostce od licznika wiec odpuscilem podlaczenie do wejscia B24, moze w przyszlosci jak skoluje ta smieszna blaszke to podlacze.

Czujnik wrzucilem gdzies w tunel srodkowy w okolice lewarka zmiany biegow.

 

I juz bylem zawiedziony ze temperatura znowu nie wzrasta ( bo spadac to spadala zawsze ) az tu nagle po kilku przejechanych km i wlaczonym grzaniu w aucie temperaturka zaczela rosnac, w sumie z 9 stopni skoczyla do 13 :).

 

Nie wiem jak to sie bedzie zachowywalo jak czujnik bedzie w zderzaku ale jak przyjdzie nastepny weekend to sie z tym pobawie.

 

Tak wiec bmw316, sproboj podpiac sie pod licznik jesli tego nie robiles wczesniej. Z tego co mierzylem u kuzyna to napiecie na B2 bylo dosc jednoznaczne ale zalezne od polozenia kluczyka w stacyjce, natomiast w B24 napiecia byly rozne wiec kiedys to pewnie podlacze, wkoncu po cos to jest. Dodam ze kuzyn ma identyczny komputerek jak ja, te same numery, i jednak te dwa kable powinny byc pod licznik podpiete.

 

Ale jak by nie patrzec to z podpietym kablem tylko do B2 tez jakos dziala :) .

 

Aha u kuzyna PIN 9 wogle nie byl podlaczony, byly podpiete tylko piny od 10 do 18 wlacznie. Z tego 2 do licznika.

 

Jeszcze mam takie pytano, ktoredy przelozyc kabel od kansoli srodkowej do przediego zderzaka, w ktorym miejscu w grodzi jest jakies przejscie gdzie mozna przelozyc kabel ??

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano (edytowane)

Aby czujnik temp wyprowadzić na zewnątrz: jest przejście kabli nad pedałem sprzęgła (z lewej strony). Ta wiązka kabli przechodzi do skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika.

 

Oryginalnie czujnik temp jest zamontowany w dolocie wentylowania hamulców.

Edytowane przez bmw316

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

Odpowiedzialem juz na PM, ale napisze i tu:

 

Wiec licznikow nie trzeba wyciagac, ale to ryzyko.

 

Mozna zdjac dolna obudowe kol. kierownicy i zobaczyc ktora wiazka idzie do chyba niebieskiej wtyczki w licznikach (druga wtyczka od lewej ), bo tyl licznikow widac, i w tej wiazce znalesc bialo czarny kabel ( tak jak wskazuje schemat ) .

 

Zawsze jest ryzyko ze ten bialo czarny kabel nie idzie do pina B2, ale zeby to sprawdzic to trzeba wyciagnac liczniki.

 

 

Nie wie ktos skad skombinowac takie metalowe wejscie jak jest w kostce przy licznikach ??. Chodzi mi o ten metal ktory nachodzi na pina, do niego jest przymocowany kabel.

Bo brakuje mi takiego zeby zamontowac w kostce i podlaczyc PIN B24 z licznika.

 

Dodam ze po podlaczeniu, nie ma tak ze sie dotknie czujnika i temp rosnie od razu, tak nie ma byc, nawet w oryginalnej instalacji. Temperatura rosnie powoli i podczas jazdy, ja mam teraz czujnik w kabinie i temp nie rosnie bardzo szybko, a jak sie dotknie czujnika to wogle nie rosnie, widocznie jest to zbyt gwaltowny skok temp. i jest uznawany jako bład.

 

Jak ktos nie ma to schematy podaje:

 

http://rapidshare.de/files/8601336/802.pdf.html

 

http://rapidshare.de/files/8601358/803.pdf.html

 

 

http://rapidshare.de/files/8161403/Instrument_Cluster__OBC__Check_Control_Module.pdf.html

 

 

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Panowie mam taki problem. Chcę podłączyć termometr z zegarkiem w miejsce zwykłego zegarka. Problem polega na tym że od tej wtyczki pod kierownicą do której się go podłącza wychodzi mi już kabel i idzie do gróbej wiązki. Nie mogę znależć drugiego końca tego kabla. Wykręcilem radio stary zegarek i półke i nic. Nie ma zadnej wolnej wtyczki. Gdzie jeszcze mogę jej szukać?

Opublikowano
Jak nie masz jakiejs tam wtyczki, to pomierz miernikiem, znajdz kabel ktory potrzebujesz, i sie wepnij do niego.
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Chodzi o to że to jest przewód z pięcioma chyba kabelkami. Dochodzi on do wiązki gdzie jest chyba ze 40 innych kabelków. Nie mogę odnaleźć drugiego końca tego przewodu. Znalazłem wiele wtyczek ale każda jez gdzieś podłączona a ta której szukam jst od termometru z zegarkiem. Jeśli nie mam termometru to ta wtyczka powinna gdzieś wisieć. Tylko gdzie?
Opublikowano

Nie bardzo rozumie,

 

miales wczesniej wersje z wyswietalniem temp ??

albo czy masz czujnik temp, zewnterznej, bo jak nie miales wersji kompa z temp, to mozesz nie miec czunika ani zadnych kabli do niego, ja tak wlasnie mialem, musialem poprowadzic kabel do czujnika i kupic czujnik.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Nie rozumiemy się. Ten zegarek z tempeaturą podłącz asię do gniazda które znajduje się pod kierownicą. Chodzi mi o to że u mnie jest to gniazdo zajęte. Wychodzi z niego wtyczka z kablem i wchodzi do grubej wiązki z innymi przewodami. I chodzi mi o to ze nie noge znalezc drugiego konca tego przewodu (tego do którego podłącza się zegarek z temperaturą)
Opublikowano
W tych postach jest wszystko dokładnie opisane, temat powinien być zamknięty.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W tych postach jest wszystko dokładnie opisane, podłącz wg opisu i będzie działać.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.