Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Nie używałem klimatyzacji przez zime ze względu braku paska napędzającego sprężarkę bo co założyłem nowy był zrywany co chwilę, chciałem naprawić usterkę bo winowajcą był uszkodzony napinacz ale w serwisie krzyczeli mi za taką łatwą wymiane od 300 wzwyż więc poczekałem aż zrobi się ciepło i sam to wymienie w 15 min. Tak więc wymieniłem, pasek nowy założony i wszystko smiga jak należy oprócz klimy, która nie chłodzi :( Nie zakładałbym tego tematu bo wiedziałem ze 1 co sie nasuwa to brak czynnika ale w moim wypadku po wciśnięciu przycisku słychać delikatne cyknięcie i lekki spadek obrotów ale sprężarka nie włącza się. Czy to i tak oznacza brak czynnika? Przed zimą chłodziła i leciał lód z kratek.
Opublikowano
Zdejmij zaślepkę na przewodzie klimatyzacji. Taki czarny kapturek jak na wentylach, tylko większy. Wciśnij zaworek śrubokrętem, tylko uważaj ;) jak poleci pod dużym ciśnieniem gaz, to zajmij się kompresorem/sprzęgło, elektryka. Jak nie, to nabij klimę.
Opublikowano
Ok sprawdze, jeszcze 1 pytanie w kompie mam blad ze uszkodzony jest czujnik AUC? Moze on powodowac ze klima nie zalacza sie? O czy w INPie mozna jakos sprawdzic cisnienie w ukladzie klimy?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Odświeżam temat bo otatnio zabrałem się sam za klime, coś mi nie pasowało że słychac było to cyknięcie przekaźnika. Oznaczało by to, że komputer widzi odpowiednie ciśnienie w układzie i chce załączyć sprężarke ale ona sie nie włączała. Postanowiłem wejsc na kanał z autem i zajrzeć od spodu. Okazało się, że urwał się przewód zasilający sprężarkę, zlutowałem i chłodzi jak szalona. Także jeżeli klima nie działa a słychać cyknięcie przekaźnika warto najpierw sprawdzić czy prąd dociera do sprężarki, można uniknąc duzych kosztów ;)
Opublikowano
Podepne sie pod temat żeby nowego nie zakladać, u mnie akurat wyszlo ze jest nieszczelny parownik, i teraz pytanie czy warto spróbować założyć używany parownik i czy szło by go jakoś sprawdzić ? Bo może być też tak że będzie jakaś mikro dziura i po np 2 tygodniach zejdzie cały czynnik ?
Opublikowano
Szczerze to ja bym się w używki nie ładowal. Może ci sie trafić lub nie. Tym bardziej że nowy parownik nie jest jakos strasznie drogi, Nissens to koszt ok 230 zł więc tragedii nie ma a masz pewność że co nowe to nowe. A ostatnio czynnik jest ostro w cenie więc jak ci ujdzie to znowu zaplacisz kilkaset zł za nowy.
Opublikowano
Tutaj możesz sobie sprawdzić https://www.hella.com/techworld/pl/Technologia/Klimatyzacja-w-pojazdach/Ilosci-czynnika-chlodniczego-2114/, u mnie 760 gram wchodzi, ale jak miałem mało czynnika ok 160 gram to po załączeniu klimy ciągle syczało. Zapewne trochę czynnika jest w klimie, ale na tyle mało że układ nie załącza się. No chyba że masz taką nieszczelność że wszystko uleciało. Przy nabiciu od razu Ci sprawdzą szczelność.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jeszcze pytanko jak to jest z tym olejem w sprężarce ? Olej jest w sprężarce samej czy rozchodzi się po całym układzie ? I czy ten olej się wymienia wogule i jak to się robi bo słyszałem że podczas nabijania klimy idzie też z tym gazem olej w jakiejś tam ilości.
Opublikowano
Sprężarka ma swój olej który się nie wymienia, być może do czynnika też dodają coś smarującego
Opublikowano

Przy odsysaniu czynnika również odsysana jest jakaś ilość oleju. Tak że olej nie jest tylko w kompresorze klimatyzacji. Jest rozprowadzany po całym układzie. Dlatego powinno używać się klimy przez cały rok.

W dobrych warsztatach powinni dodać go gazu kilka mililitrów oleju. Jak również indykatora UV.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.