Skocz do zawartości

Problem ze sprzęglem (cięzko wchodzą biegi na odpalonym)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

Jestem bardzo szczesliwym posiadaczem E 36 coupe z silnikiem 1.6 :DPodstawowa wersja.

Niestety :( mam problem z wżuceniem biegu na odpalonym silniku. Na zgarzonym niema zadnego problemu. Bieg wchodzi (na odpalonym) ale po dwuch lgkich probach lub jednokrotnym wcisnieciu na chama

 

Jak wcisne gaz i obrotu wzrastają (trzymając przy tym sprzegło wcisniete) to bieg wchodzi dobże.

Pomuzcie co mam robic :(

Dziekuje

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Jeżeli pedał sprzęgła jest taki flekowaty i czujesz jego opór bardzo nisko to całkiem możliwe, że układ jest zapowietrzony a powodem zaś tego może być lejący siłownik sprzęgłowy.

Jeżeli pedał sprzęgła jest normalny to najprawdopodobniej przyczyna leży w samym sprzęgle i albo siadł docisk, albo kołek wyrównażający pracę łapy wysprzęglającej jest już zjechany do zera. Jednak w tym momencie skrzynia do zdjęcia.

Opublikowano

Wszystko wskazuje na to, że po wysprzęgleniu pedałem sprzęgła wciaż jest nacisk elementu docisku na tarczę - może to być nawet w jednym miejscu i takie cyrki będą się działy. Niewykluczam peknięcia jednego z ramion słoneczka na docisku lub jego osłabieniu, a może nawet i kilku przez co jedna strona docisku za mało zmniejsza siłę docisku do tarczy.

Miałem kiedyś przypadek, że auto na biegu z wcisniętym pedałem sprzęgła potrafiło jechać.

Opublikowano

nie no do takich cyrkow u mnie nie dochodzi :shock:

 

Boje sie o skrzynie. Ze wkoncu to wciskanie na sile moze doprowadzic do powazniejszych kaplikacji.

Ostatnio siedzialem i dumalem nad tym odpalilem samochud wcisnelem sprzeglo i dodalem gazu bieg wskoczyl bez problemu. :?

O czym to może świadczyć?

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Bez sprzęgła mozna bieg wrzucic, jak i również bez sprzęgła mozna go wybić.

 

To są te wnioski.

Z tym że do wbicia biegu, konieczny jest gwałtowny ruch lewarka, aby zgrzyt był jak najkrótszy, lub dodanie gazu.

Problem ze skrzynią będziesz miał w momencie jak zlekceważysz sprzęgło.

 

Sciągaj skrzynię i szukaj usterki na docisku.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja powiedziałbym że to zużyty synchronizator jedynki. Potwierdza to fakt że jak już włączysz bieg to później wchodzi lekko, gdyż wałki w skrzyni się zatrzymują. Spróbuj włączyć dwójkę lub trójkę, jeśli one wchodzą normalnie to raczej nie będzie to wina sprzęgła.
Opublikowano
Widocznie cos z nim jest nie tak...... Musisz sciagac skrzynie.... Mozesz jeszcze sprawdzic wysprzeglik i sprobuj odpowietrzyc uklad. Jesli to nic nie da to rezerwuj sobie caly dzionek pod samochodem.....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz kiedys na forum ktoś pisał że ten typ tak ma, a pisze to dlatego że u mnie czasami jest dokładnie tak samo. Czasami po prostu mam problem z wrzuceniem pierwszego biegu, z tego co pamietam mam tak od początku jak jeżdze tym autem czyli od jakiś 5 lat. Wrzucam wtedy dwójke i jedynka wchodzi bez problemu. Nie jest to jakaś uciżliwa sprawa bo u mnie występuje 2-3 razy w miesiącu.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Wiesz kiedys na forum ktoś pisał że ten typ tak ma, a pisze to dlatego że u mnie czasami jest dokładnie tak samo. Czasami po prostu mam problem z wrzuceniem pierwszego biegu, z tego co pamietam mam tak od początku jak jeżdze tym autem czyli od jakiś 5 lat. Wrzucam wtedy dwójke i jedynka wchodzi bez problemu. Nie jest to jakaś uciżliwa sprawa bo u mnie występuje 2-3 razy w miesiącu.

 

Pozdrawiam.

No jezeli tak,to masz problem z synchronizatorem!

pozdrawiam

Opublikowano

ja niestety mam tak codziennie :cry2:

 

i boje się o skrzynie :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

 

każda wypowidź dotycząca problemu jest dla mnie cenna

 

Dzięki hlopaki

 

I PISZCIE PISZCIE I JESZCZE RAZ PISZCIE!!!!!!!!! :cool2: :modlitwa:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Wiem że nie jestem sam.

 

Siedze przed kompem i czytam rużne posty jeżdże do mechników (ale nie daje im samochodu do naprawy, SAM TO ZROBIE) i z tego co wnioskuje to jakaś "głópota" się zyżyla. Zaczne od dokladnego sprawdzenia lewarka i wzystkich podzespołów odpowiadających za jego prawidlową pracę.

 

Ale każda rada jest dla mnie cenna DZIĘKI :cool2:

 

PISZCIE!!!!!!!!!

 

Jak będe coś wiedział to napisze - jeżeli znajdziemy rozwiązanie to ten temat napewno przyda się wielu maniakom BMW, bo problrm jet doż częsty.

 

PISZCIE!!!!!!!!!!!! :modlitwa:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Też mam podobny problem ale tylko z pierwszym biegiem.. Czasem musze dwu krotnie spróbować i za drugim lub trzecim razem bieg wchodzi gładziutko.. Czy to moze być synchronizator?

 

Ile wymiana takiego coś może kosztować? Bo również troche się boję o skrzynię.. I czy wogóle można wymienić sam jeden synchornizator od jednego biegu??

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.