Skocz do zawartości

N52 falują obroty po zaplaniu 2A82, 2A98


Paniczos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam następujący problem w moim E90 330xi z 2007 roku. Przebieg oryginalny 125tys. km

Co raz częściej, po zapaleniu zimnego silnika, lub takiego który postał powiedzmy około 2-3 godziny po jeździ, mocno falują obroty i silnik przez to nierówno pracuję. Po dodaniu lekko gazu praca jest stabilna. Dwa razy zapaliła się żółta lampa ostrzegawcza. Czasami zdarza się tak, że podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową powiedzmy 3tys./minutę jest bardzo wyraźne odczuwalne szarpnięcie, jakby coś się zacięło na moment. Czasami też przy zmianie biegów, po wysprzęgleniu, gdy obroty spadną muszę bardzo starać się operować gazem i sprzęgłem, aby ta jazda była płynna. Czasami natomiast wszystko chodzi perfekcyjnie. Po odczytaniu błędów wyskoczyły numery 2A82, oraz 2A98. Szukając odpowiedzi w internecie znalazłem doniesienia, iż trzeba przeczyścić elektrozawory Vanosa. Mechanik to zrobił. Jednak nie przyniosło to, żadnego efektu. Zaburzenia wręcz się nasilają i częściej występują. Efekt falowania obrotów wygląda jak na filmie w minucie 1:35. Na ciepłym silniku nie zauważyłem większych wahań obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć, mam podobny efekt podczas nagrzewania się silnika przez ok. 20 sekund silnik pracuje nierówno, lekko falują obroty na luzie lub lekko poszarpuje podczas jazdy, szybko to mija i potem jest już ok.

U mnie nie wyrzuca w związku z tym żadnych błędów, parametry pracy w INPA ok, świece mam nowe, przepustnica wymieniona, VANOS przeczyszczony, nie wiem może to cewki które lubią padać w tych silnikach ale misfires nie mam.


Z drugiej strony u mnie jest to chwilowe, na ciepłym silniku już nie występuje, więc jakoś nie zawracam sobie tym głowy, tym bardziej że na zagranicznych forach widziałem kilka postów na ten temat - ogólnie zjawisko falowania obrotów jest powszechne w N52, niektórzy ludzie pół osprzętu powymieniali i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paniczos zamieniasz elektrozawory miejscami i za jakiś czas zczytujesz błędy. Jeżeli tym razem dotyczą drugiego wałka rozrządu, czyli przeniosły się razem z zaworem, to ten zawór wymaga wymiany. Jeżeli błędy zostały na tym samym wałku to jest to już grubszy problem.


Dodatkowo możesz przeczyścić sitki/filtry w układzie vanos'a, tzw "check valves" znajduące się z prawej strony silnika. Znajdziesz instrukcję w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie sprawa wygląda tak. Że teraz błędy nie są widoczne, natomiast obroty czasami falują. Po zmianie miejscami elektrozaworów jest identycznie. Natomiast mechanik nie zrobił tego czyszczenia, bo u mnie nie ma czegoś takiego o czym pisał mg123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma błędów w sensie że się nie zapala check czy że program diagnostyczny nic nie pokazuje? Może być tak że błędy są tylko nie ma checka. Jak rzeczywiście jest czysto, to można sprawdzić na żywo przesunięcie faz rozrządu, czy rzeczywiste jest zgodne z zadanym. Jak tak, to być może czujnik wałka rozrządu, albo zupełnie coś innego niż fazy, np valvetronic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma błędów w sensie że się nie zapala check czy że program diagnostyczny nic nie pokazuje? Może być tak że błędy są tylko nie ma checka. Jak rzeczywiście jest czysto, to można sprawdzić na żywo przesunięcie faz rozrządu, czy rzeczywiste jest zgodne z zadanym. Jak tak, to być może czujnik wałka rozrządu, albo zupełnie coś innego niż fazy, np valvetronic.

 

Lub też wytarte panewki wałków. Spada ciśnienie na które steruje wałkami i wyrzuca błąd solenoidów - zdarza się często w N52.


Dla zainteresowanych jak działa ten cały Vanos w N52:



A mówię o tym co on pokazuje od 10 minuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Koledzy. Teraz pojawił się taki problem, że podczas przyspieszania samochód wyrazie szarpie. Tak jakby coś się zacinało, czy brakowało paliwa. Tego typu objawy. Macie jakieś wskazówki czy podpowiedzi co to może być? Jestem z Podlasia, może jakiś mechanik który zna się na BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
witam . jestem posiadaczem bmw e90 320d u mnie sprawa wyglada nastepujaco po odpaleniu auta obroty faluja bardzo delikatnie bez roznicy czy silnik jest ciepły czy zimny lecz po przejechaniu jakis 10 km jak auto sie rozgrzeje słychac dzwiek dochodzacy z komory silnika jakby jakis warkot nie wiem jak to okreslic auto ma moc nie kopci dobrze sie zbiera nie jest to dzwiek metaliczny tylko taki jakby podgłos od silnika no Ciezko to opisac . moze ktos wie co to moze byc za przyczyna .https://youtu.be/LM17laWQtis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam, mam te same błędy i wyczytałem na angielskim forum żeby wyczyścić elektrozawory. Wiecie może czy do czyszczenia mogę zastosować benzynę ekstrakcyjna, czy jakiś inny środek lepiej się spisze?

 

ja używam brake cleanera. Ale benzyna też da radę, chociaż dobrze jakby pod ciśnieniem to zaaplikować.

Po czyszczeniu bedziesz słyszał jak tłoczek wewnątrz zaworu stuka przy potrząsaniu.

No i po czyszczeniu daj im kilka minut odparować zanim włożysz do silnika.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.