Skocz do zawartości

E39 530d touring nivo


Driver805

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy mógłby ktoś wyjaśnić jak działa prawidłowo tylne zawieszenie w Touringu czyli Nivo. Kiedy się załącza pompa ? Czy jak nisko siedzi można podnieść tył w Inpie? Czy są dodatkowe kontrolki na zegarach?

 

Wszędzie piszę się o usterkach a mnie interesuje zakup auta z tym zawieszeniem ale nie mam pojęcia jak sprawdzić czy działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa załącza się gdy tył jest zbyt nisko ;) o aktualnej wysokości mówią czujniki na wahaczach.

Kontrolek na desce nie ma, ew. dostaniesz błąd coś w stylu niveauregel inaktiv jeśli coś będzie nie tak.

Podobno w inpie można ustawić poziom, ale osobiście nie potrzebowałem tego.

 

Na Twoim miejscu dokładnie sprawdziłbym przed kupnem stan poduszek i czy po kilku dniach auto nie opada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nivo ma za zadanie utrzymać tylną oś na stałym poziomie.

Kiedy np. obciążysz tył auta - pasażerowie i/lub bagaż w bagażniku - nivo podpompuje miechy, tak aby utrzymać zadaną wysokość tylnej osi.

Jak wspomniał dylon, są za to odpowiedzialne czujniki przymocowane cięgnami do wahaczy.

 

W INPIE można ustawić wysokość każdej ze stron oddzielnie.

Jest również informacja w mm dla konkretnego rozmiaru koła, jaka ma być wysokość tyłu auta.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zawsze można sprężyny wrzucić :-)

 

W Inpie się ustawia, trzeba latać z miarką i wstukiwać warotści do podniesienia lub opuszczenia.

 

A sprawdzić można łatwo czy w ogóle działa - załaczasz stacyjkę (możliwe, że odpalić trzeba - nie pamiętam), siadasz na podłodze bagażnika, powinno od razu podpompować.

A czy trzyma - musisz zdać się na szczerość sprzedawcy, albo podjechać z samego rana do sprzedawcy bez zapowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Panowie. Jeszcze kilka pytań, auto jest na sportowym zawieszeniu s227a tak mówi VIN czyli rozumiem twarde i niskie sprężyny z przodu inny amorek ale czy tył się różni skoro tam są poduszki pompowane? Czy taki zawias to straszna taczka? Jeśli tył stoi równo z przodem i nie idzie już do góry to wykluczając oznaki awarii jakieś nieszczelności to mogę go podnieść bez problemu w Inpie tak żeby lekko wyżej stał od przodu?

Sorki za takie pytania ale chce się upewnić co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko z tyłu masz regulację, przód masz na sprężynach - 2cm od standardu. Ale sprawdź też czy coś na przodzie nie było kombinowane, bo może być, że jakieś tańsze amory, czy niższe sprężyny będa.

 

Co do komfortu - za bardzo nawet różnicy nie czuć między standardem a m-technikiem, minimalnie twardszy jest, i trochę niższy.

 

Jak tył podniesiesz, będziesz miał twardszy, bo wyższe ciśnienie w miechach będzie.

Osobiście miałem w poprzedniej nivo, obecnie mam turasa na sprężynach, wolę spręzyny - lepiej się prowadzi i bardziej komfortowy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.