Skocz do zawartości

Wymiana rozrządu 318i n43b18 320i n43b20


ponte

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A skąd mamy wiedzieć co trzeba u Ciebie wymienić? ;)

Trochę Cię nie rozumiem przyznam szczerze.

Na pewno żaden z tych warsztatów Ci nie rozbierał silnika i nie patrzył, które części są do wymiany a które nie.

No więc zakładam, że ta lista części wynika z tego co z nimi ustaliłeś.

 

Czytaj wcześniejsze posty. Napisałem, że jeden z warsztatów wykonał diagnozę na podstawie sprawdzenia łańcucha przez wlew oleju. Pozostałe dwa warsztaty przygotowały ofertę na podstawie mojej mailowej prośby o szacunkową wycenę cytuję "wymiany rozrządu (górny i dolny łańcuch, ślizgi, napinacz, uszczelki itd., bez vamosów)."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem bardzo dokładnie.

Jak ich sam poprosiłeś o wycenę obu łańcuchów to się nie dziw, że masz tak długą i kosztowną listę części.

Warsztatom to na rękę, bo przy minimalnie większym nakładzie pracy zarobią znacznie więcej (wszystkie wymienione uszczelki oprócz oringów vanosa i tak muszą zdemontować i zamontować, a wymiana łańcucha pompy to pół godziny-godzina roboty więcej). Tyle, że gdyby im zależało na kliencie, to powinni powiedzieć, że sprawdzą stan cześć X i wtedy podejmą decyzję o konieczności wymiany.

Aha, przez korek się dolnego łańcucha nie sprawdzi. A strzelanie w ciemno, że też to trzeba wymienić jest co najmniej niemądre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego przyszedłem na forum z pytaniami:

czy te wyceny robocizny nie są zawyżone, skoro na forum padała cena 2k za wszystko (części + robocizna)

czy wszystkie te części rzeczywiście standardowo się wymienia?

skąd różnice w liście części - dlaczego jeden pisze, że będzie wymieniał przewód pompy a drugi chce robić geometrię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, czy ma ktoś pojęcie , czy części do rozrządu 2.0 N43 obecnie dostępne w ASO są jakoś poprawione ? Mam na myśli kruszące się prowadnice i gówniany napinacz ? 45 tys km temu przy okazji innej roboty wymieniłem rozrząd kompletny w ASO . Teraz po tych ok 45 tys km pojawiło się brzękniecie przy starcie silnika na zimno , osłuchali to w ASO i ...ich zdaniem rozrząd, ale , ze juz po 2 letniej gwarancji miesiąc jest , więc chce wymieniec to poza ASO , koszt ok 2 tys wszystko razem, wiec bez porównania mniej.

Czy kupno kompletu np SWAG czy innego zamiennika przedłuży żywotnosc rozrządu ? Bo te ori części z ASO , to porażka jak sie okazuje... 45 tys km i juz cos sie zaczyna. Choc na cieplym odpala i chodzi cicho póki co . Tylko przy pierwszym zimnym starcie brzękniecie . Ma ktos jakies z tym doświadczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Odgrzewam kotleta

E90 320i 170 km lift

Sprawa wygląda tak że po rozgrzaniu słychać dźwięk z silnika jakby lancuch glosniej chodził jak jest zimny jest cicho aż przyjemnie jestem po wymianie napinacza co sądzicie?

 

u mnie tylko przy odpaleniu zimnego zacykał ze trzy może cztery razy w ciągu sekundy pierwszej, po wymianie spokój, i ogólnie gładziej na postoju chodzi, przy większych obrotach raczej to samo, mój wytrzymał 260 tyś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie było słychać ale skakało mocno ciśnienie oleju, co doprowadzało mnie do akcji przedzawałowej. Okazało się, że wszystkie prowadnice/ślizgi zmieliło i zatykało smok. Dla bezpieczeństwa oglądałem panewki i korbowody. Wszystko ok.


Rozrząd wytrzymał 130.000 km. Zalecam wszystkim wymianę - choćby prewencyjną. To nie n47, że trzeba dać kilka tysięcy złotych. W n43 wymieniasz łańcuch, łańcuch pompy olejowej, napinacz, uszczelkę pokrywy zaworów za 900 zł z robocizną i to na oryginalnych częściach. Zarąbisty plus w porównaniu do diesla bmw.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po wymianie rozrządu i świec jest dobrze ale... po rozegraniu wciąż słyszę lancuch nie tak jak wcześniej Ale jednak ( może mam paranoje i ten silnik tak chodzi ) co zauważyłem jak schodzi z obrotów na biegu słychać takie ciche specyficzne wycie myślicie że coś mogli zjebać przy wymianie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Piotyl... jak czytam to co piszesz to jakbym słyszał siebie sprzed pół roku. Przy nagrzanym oleju w okolicach 2tys obrotów słyszałem łańcuch, po wymianie to ustalo lecz niestety co jakiś czas słyszałem dziwne dźwięki odbiegające z silnika. Skończyło się tym że bałem się jechać dalej jak 100km od obszaru zameldowania. Po roku zabawy z mechanikami, wywalonych tysiecy w auto postanowilem je sprzedac. Od tamtej pory śpię spokojnie. :)

Miałem

E36 1.8 benzyna - bajka auto nic się nie działo.

E46 Diesel Po lifcie - przez 4 lata nic nie robiłem w nim wspaniale auto.

E90 318i - straszna pomyłka, mechanicy nie potrafili poprawienie zczytac błędów. Miałem błąd vanosa to wymienili koło vanos za 1200zl,błąd nie zniknął. Okazało się że to był jakiś czujnik za 200zl... masakra.


na tym się zakończyła moja przygoda z BMW :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kolego, problem nie leży w marce, ani samochodzie - tylko mechanikach, którzy nie potrafią trafnie zdiagnozować usterki... jeden błąd niekoniecznie świadczy o awarii komponentu, na który wskazuje kod

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety przyznam trochę racji. Jeżdżę do dobrego zakładu od BMW w Warszawie i też czasami nie wiedzą jak się zabrać za pewne rzeczy. Moje wibracje na jałowym jak w dieslu są niby normalne i pokazali mi nawet inne E90 i rzeczywiście też słabo było z tą kulturą pracy. Po prostu u nas prawie nikt nie stara się utrzymać BMW w stanie jak z salonu to też mechanicy nie mają doświadczenia w bardziej skomplikowanych usterkach. Ludzie z reguły wymieniają rzeczy ewidentnie zepsute.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Łańcuch wymieniony czasem silnik pracuje glosniej dostałem diagnoze że wtryski już kiepsko wyglądają Ale powiedzieli że póki nie ma tragedi w jeździe żebym jeździł zalałem środek do wtryskow paliwo v power z shella 1000 km trasa i jest lepiej Ale powoli kończą swoją żywotność
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.