Skocz do zawartości

co po F15


radski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Skończyła mi się cierpliwość :-) po 13 naprawach gwarancyjnych (14 już jest zaplanowana) postanowiłem zmienić samochód.

W obecnej sytuacji, dzięki uprzejmości Dilera najbardziej opłaca mi się zmienić na... BMW.

 

Mam dwóję dzieci więc potrzebuję auta ze sporym bagażnikiem. Jedyne co mi przychodzi na myśl to 530i w touringu.

Chociaż mam wrażenie, że byłaby to przesiadka do samochodu mniejszego i mniej wygodnego.

 

Czy myśleliście jakie będzie Wasze następne auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed sprzedażą f25 i na razie kończę z BMW. U mnie trochę inaczej, bo mam zawsze czym jezdzić, ale szukam A6/A8, Cayenne/Touareg/Q7.

Będę potem wysyłał do Polski, więc preferowana grupa VW (najprościej z rejestracją). Audi znacznie bardziej odpowiada mi w środku (jakość wykonania, materiały). Może trochę gorzej się prowadzi, ale ja od dawna już nigdzie się nie spieszę :D Touring tylko optycznie wygląda na mniejsze auto i moim zdaniem jest wygodniejszy od F15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Skończyła mi się cierpliwość :-) po 13 naprawach gwarancyjnych (14 już jest zaplanowana) postanowiłem zmienić samochód.

W obecnej sytuacji, dzięki uprzejmości Dilera najbardziej opłaca mi się zmienić na... BMW.

 

Mam dwóję dzieci więc potrzebuję auta ze sporym bagażnikiem. Jedyne co mi przychodzi na myśl to 530i w touringu.

Chociaż mam wrażenie, że byłaby to przesiadka do samochodu mniejszego i mniej wygodnego.

 

Czy myśleliście jakie będzie Wasze następne auto?

 

Jak bym na dzisiaj mial wybierac z BMW to najpredzej przymierzalbym sie do serii 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko ewentualnie trzeba jeszcze brać pod uwagę, że 6GT, czy 5 touring, to nie SUV i przyzwyczaić się znowu do "zwykłego "samochodu. Ja przez 5 lat miałem X3, wymieniłem na F30 xdrive MPERFORMANCE i znowu wracam do suva, sava X3, X4, bo jednak nie siadł mi znowu niski samochód.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu, przy takiej ilości napraw ciągnąłbym jak najwięcej z BMW. I nie jest to kwestia ich uprzejmości tylko wadliwego egzemplarza, który sprzedali. Uważałbym z przesiadką do nowej 5, jeśli nie masz cierpliwości do wizyt w serwisie, bo to wciąż model, którego się uczą dobrze produkować.

Mam to samo pytanie, co po X5. Każda próba przymiarki do kombi typu 5 kończy się poczuciem ciasnoty i wątpliwościami. Tu chyba najlepiej pojeździć kilka dni takim autem, bo wydaje mi się, że można się przekonać (ciszej, lepsze prowadzenie itp). Z 6GT mam problem cenowy, bo to prawie poziom 7.

Poza tym pozostaje kwestia, jaki budżet i czy musi być najnowszy model.

Dla kombi, pewnie 5,jeśli cena i sprawdzony model to wychodzące A6. Dla SUV wychodzące zaraz X5 lub Q7 (chociażby ultra), jeśli nie przeszkadza Ci afera wokół marki. Jeśli ma być duże value for money - Touareg. Gdzieś pośrodku A6 allroad, bo Volvo V90 xc już nie.

Ale zdecydowanie przyciśnij BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym próbował iść w kierunku mega rabatu na nową X5 jak się pojawi (pewnie nie ten rok). Przecież te naprawy gwarancyjne w końcu muszą dać efekty i samochód zacznie jeździć (odpukać moje F15 po kilku czy nawet kilkunastu wizytach w serwisie od pewnego czasu przestało sprawiać kłopoty).

Alternatywą w tej klasie samochodów jest tylko Q7/Touareg/Cayenne. Cenowo może kusić tylko Touareg ale radość z jazdy już nie ta sama :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie BMW umywa ręce.

Umowa kupna sprzedaży zawarta jest z dealerem i to z nim należy się dochodzić. Podobnie jak za wszystkie naprawy odpowiedzialność bierze serwis nie BMW. Czyli jeśli delearem marki BMW jest ZDZISŁAW I WIESŁAW SP ZOO to oni są gwarantem. I wszelkie roszczenia należy kierować od nich. Trochę to absurdalne ale niestety tak jest.

 

W zasadzie jedynym rozwiązaniem jest dogadanie się z dealerem na odkup po dobrej cenie i dobry rabat na nowy model.

Czekam na ofertę jeśli faktycznie będzie korzystna to zastanowię się albo nad 6GT albo nad nad 5 touringiem.

Chociaż właśnie obawiam się przesiadki do normalnego auta.

 

Jeśli oferta będzie mało atrakcyjna to chyba pójdę do Audi.

 

W ostatnich miesiącach zrobiłem sporo kilometrów zastępczą G30 i jezdziło mi się tym, szczególnie na trasie, lepiej niż X5. Cichsze, szybsze i zwrotniejsze ale przy okazji właśnie miałem uczucie, że siedzę na asfalcie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mylisz pojęcia, Twoje naprawy mogą być zgłoszone :

z rękojmi (i wtedy rzeczywiście Zdzisław i Wiesław sp z o.o. decydują co dalej)

z gwarancji (wtedy o wszystkich działaniach decyduje producent).

Generalnie działa to podobnie na całym świecie, przechodziłem ,,drogę przez mękę/ papiery'' w Stanach i dostałem nowe auto + wyposażenie za free (10k) więc było warto poświęcić trochę czasu. U mnie auto było już naprawione, ale uparłem się, że już go nie chcę i stało u dealera na darmowym parkingu aż zadzwonili po 2 tyg z dobrą nowiną :D

Zupełnie inaczej do sprawy może podejść Producent niż przysłowiowa sp. z o.o. i pamiętaj, że to nie Zdzisław i Wiesław są gwarantem Twojego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i pamiętaj, że to nie Zdzisław i Wiesław są gwarantem Twojego auta...

I tu się zdziwisz... Nie wiem jak w USA ale w PL w książce gwarancyjnej widnieje pieczątka dealera sprzedającego samochód a pod nią "zwany dalej Gwarantem".

I owszem - o wszystkim tak na prawdę decyduje BMW Polska ale to taka znana skądinąd sytuacja, że kto inny decyduje a kto inny to ogłasza i się pod tym podpisuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to co piszesz to prawda - teoretycznie :)

Z rękojmi nie mogę już skorzystać bo auto ma 2 lata.

 

Gwarantem jest producent ale na jego polecenie naprawy gwarancyjne realizuje ZiW SP ZOO i koło się zamyka.

Jedyny kontakt z BMW jest za pośrednictwem Dilera a diler otwarcie mówi, że na żadne wsparcie ze strony BMW liczyć nie można.

Bezpośredniego kontaktu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarant tak długo jak nie widzi dużych konsekwencji nie odda za wiele.

Dobre wsparcie legalne (prawnik, DAS, UOKiK) jest takim czynnikiem nacisku, które warto wykorzystać do maksimum.

Znamy też historie puszczone w media i dość głośne. Może jakieś pismo/portal będzie zainteresowany tematem "15 napraw gwarancyjnych w F15 w dwa lata, czyli czego się spodziewać po marce premium".

Swoją drogą czytając to i lamera zaczynam mięc poważne wątpliwości co do następnego X5 dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tak przy okazji to co to są za naprawy z tej listy "15"?

Bo ja owszem - miałem sporo usterek do tej pory (teraz przebieg 60kkm) ale tak na prawdę to były mniej lub bardziej upierdliwe drobiazgi, które ani razu nie unieruchomiły samochodu. Chociaż jazda z "walniętym" EGR po autostradzie była wqwiająca. Ciągłe zatrzymywanie się celem "resetu" EGRa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wymiana czujnika poziomu samochodu - nie działało pozycjonowanie reflektorów i podwozie pneumatyczne.

2. Wymiana pękniętego miecha - samochód maksymalnie obniżony i bez jakiejkolwiek amortyzacji.

3. Wymiana 2 pęknietych miechów - samochód maksymalnie obniżony i bez jakiejkolwiek amortyzacji.

4. Nie działający wskaźnik paliwa

5. Nie działające klamki w systemie key less.

6. Zgniłe kostki sterujące podwoziem - samochód maksymalnie obniżony i przez to unieruchomiony

7. Rozszczelniona chłodnica i wylewający się płyn chłodniczy - laweta

8,9,10. Wyciek z dyferencjału - ta usterka powraca niezależnie od tego który serwis naprawia

11,12,13. Wyciek z tylnego mostu - tu podobnie

14. EGR

 

Takich drobiazgów jak pozrywane spawy osłon od tarcz hamulcowych to nawet nie wymieniam :)

 

Większość tych usterek to usterki drobne, z którymi da się niby jeździć ale prędzej czy później trzeba je naprawiać a to zajmuje minimum 1 dzień.

 

 

Dzisiaj zauważyłem, dziwne zachowanie wspomagania. Jak kręcę kierownicą to czuja na kierownic dziwne tarcie / zgrzytanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup Porsche Cayenne 3.0d 262KM w starej budzie są ogromne rabaty na stary model ( warty rozważenia bo od nowego dużo się nie różni a ta buda stra ale dopracowana do bólu ) jak a różnica pomiędzy BMW a Porsche to Porsche ma bardzo drogie części....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.