Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ostatnio wracalem wieczorem i zauwazylem, ze grzeje tylko siedzisko oraz lewy boczek oparcia fotela. Samo oparcie i prawy boczek - zimne.

 

Czyli pewnie ktoras mata sie przepaliła. Mam pytanie - czy ta wiaska, ktorej wtyczka jest zaczepiona pod siedziskiem to jest tylko od grzania foteli? Chcialbym ja pomierzyc ale chce sie najpierw upewnic, zeby mi potem jakies bledy w airbagu nei wyskoczyly.

 

Ile takie maty kosztuja (pi * oko) i czy ciezko je wymienic?

pozdrawiam

t.

Opublikowano
Z tego co wiem to wiązka pod siedziskiem nietety również odpowiada za air-bagi - ja u siebie zmieniałem matę - bo nie świeciła sie kontrolka poduszek - jednak podgrzewanych foteli nie mam, dlatego głowy nie daję..
http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Opublikowano

z tego co sie ostatnio dowiedziałem, maty grzewcze jako czesci zamienne nie wystepuja. Wystepuje tylko poszycie fotela czyli skóra+maty+gąbka i tanie nie jest...

 

Podobno calosc jest jakos sklejona, czy ktos to przerabial - taka wymiane?

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Witam.

 

Przy wyłączonej stacyjce możesz spokojnie odłączać. Pamiętaj jednak, żeby przed włączeniem stacyjki wszystko ponownie podłączyć. Błędu poduszki nie będzie.

Opublikowano

typson

nie bardzo Ci mogę pomuc bo tego tematu jeszcze nie przerabiałem, ale swoją drogą to w lato się grzać :cool2:

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
na allegro mozna same maty kupic. nie sadze aby byla roznica z oryginalem. a wiazka w fotelu na pewno jest zwiazana z jaskami, bo odpowiada za napinacze, ktore tam sa.
DIESEL POWER
Opublikowano

dzieki za wyjasnienia. Czyli mowiac w skrocie najbezpieczniej i najrozsadniej bedzie odpiąć aku przed ruszaniem tych wtyczek.

 

Co do maty i sensu grzania:

 

1. nie lubie, gdy mi cos nei działa w urządzeniu ze smiglem na masce

2. ostatnio bylem nad zegrzem i auto stalo z odsunietym szyberdachem. Mocno sie przechlodzilo i grzanie włączylem, po czym stwierdzilem ten przykry fakt :(

3. jezdze glownie cabriosem, wiec czesto grzeje sobie zad, zwlaszcza nocą. Stad nawyki do jazdy urządzeniem z otwartymi oknami, papieroskiem i włączonym grzaniem odwłoka

 

jakiej opornosci moge sie spodziewac na matach (sprawnych)?

czy nie lepiej w celu wlasciwego oglądu wyjac najpierw fotel a pozniej mierzyc, ogladac, etc? Ciezko tak czolgajac sie dojsc do tego, ktore kable sa od napinacza a ktore od mat

pozdrawiam

t.

Opublikowano
niestety 100% odpowiedzi Ci nie dam, ale wydaje mi sie, ze kable od mat beda slusznego przekroju. jednak to grzanie troche potrzebuje energii.
DIESEL POWER
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
jakiej opornosci moge sie spodziewac na matach (sprawnych)?

czy nie lepiej w celu wlasciwego oglądu wyjac najpierw fotel a pozniej mierzyc, ogladac, etc? Ciezko tak czolgajac sie dojsc do tego, ktore kable sa od napinacza a ktore od mat

 

Nie wiem czy rozwiązałeś już problem, ale ja ostatio w moim E36 przerabiałem ten element. Nie działało mi podgrzewanie kupra kierowcy a plecki były ok. A że akurat wkładałem skórę do auta i musiałem przełozyc maty grzewcze to była okazja aby to naprawić.

Co się okazało:

- Mata grzewcza jest zaraz po poszuciu welurowym/skórzanym i ma takie dziury w materiale przez które przechodzą metalowe spinki zaczepiąjące drut w poszyciu o drut w gąbce. Po zdjeciu poszycia mata zostaje na gąbce i łatwo ją od niej "odkleić".

- Mata wyglada jak spirala grzewcza. Jest to drut wolframowy w izolacji plastikowej.

- Zacząłem naprawe od sprawdzenia oporu we wtyczce. Diagnoza: BRAK OPORU. Czyli obwód przerwany (grzałka przepalona gdzieś)

- Kawałek dalej od początku gdzie zaczyna sie grzałka naciołęm kawałek maty aby dostać się do grzałki. odizolowałem kawałek kabelka i przyłożyłem Ohmomierz miedzy tym miejscem a początkiem przy wtyczcie nie było przejscia. To oznaczało ze gdzies miedzy tym miejscem a początkiem był przerwany kabelek. Okazało sie ze przerwał się tam gdzie łaczy się wolfram ze zwykłym przewodem na zgięciu pękła grzałka. połaczyłem na skrętkę i założyłem kostę elektryczną (wiesz taka mała plastikowa z 2ma śróbkami tylko ze wyciołem plastik i został ten miedziany kołnierz) sprawdziłem znowu w kostce czy jest przejscie. Diagnoza BRAK PRZEJSCIA. Powiedzialem sobie pewno jeszcze gdzies przewane. Sprawdzilem na drugim przewodzie przy początku grzałki i okazało się to samo ze pekło tam też. Skręciłem naprawiłem i sprawdziłem opor. Diagnoza: PRZEJSCIE JEST GRZAŁKA GRZEJE :)

U Ciebie moze byc jeszcze gdzies dalej przerwane bo nie jest to pewne ze w tym samym miejscu przerwał się obówd.

 

Najlepsza metoda to sprawdzać po kawałki grzałkę zeby łatwo zlokalizować przerwanie obwodu :cool2:

 

Cała operacja naprawy grzałki zajęła mi moze z godzine ale złożenie fotela to była mordęga. Tych metalowych spinek nie da się bez odpowiednich narzęci złożyć spowrotem. Ja zrobiłem to na opaski zaciskowe jednorazowe (te plastikowe) i wszystko śmiga:) :cool2:

 

Najgorsze bylo ze musialem tez przełozyc to wszystko z moich welurowych siedzeń do tych skórzanych. Zajęło mi to 3 dni. Rozłożenie i złożenie wszystkiego tak jak było.

 

Jak widać wcale nie trzeba kupować maty grzewczej. Da się ją naprawić bardzo łatwo!

 

Pozdro mam nadzieję ze pomogłem!

[bMW... i wszystko jasne]
Opublikowano

 

Pozdro mam nadzieję ze pomogłem!

 

dzieki za info, pomogłes. Z tymi przerwami - w sumei to prawdopodobne, ze przerwa bedzie na styku dwoch rodzajow drutu i ze bedzie to uszkodzenie mechaniczne. To nie grzałka w czajniku czy farelce, zeby sie do niewiadomo iluset stopni grzała wiec drut sam z siebie nie powinien sie przepalac.

 

Moze sie skusze na probę naprawy. Rozumiem, ze wszystko robiłes na rozłączonym aku ze wzgledu na poduszke.

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Witam,

Ja mam podobny problem tylko u mnie grzeja plecy i to na maksa a podgrzewanie tylka w ogole nie dziala albo dziala sporadycznie.

Wskazowka TheChoseN bedzie bardzo przydatna.

Opublikowano
moze sie skusze na probę naprawy. Rozumiem, ze wszystko robiłes na rozłączonym aku ze wzgledu na poduszke.

 

Ofcorz ze przy odłączonym aku.

[bMW... i wszystko jasne]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.