Skocz do zawartości

[523i/96r] Uszkodzenie mechanizmu wycieraczek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś rano po odmrożeniu przedniej szyby uruchomiłem wycieraczki i po kilku razach przestała pracować lewa a potem prawa.

Na szczęście nie padało. Po powrocie z pracy (w pracy trochę pogooglowałem) zdjąłem podstawę filtru kabinowego i okazało się że wypadł sworzeń:

1.jpg

IMG_20180202_152845.jpg

IMG_20180202_153029.jpg

IMG_20180202_153046.jpg

IMG_20180202_163908.jpg

 

Posmarowałem smarem grafitowym i próbowałem połączyć (ostatnie zdjęcie) przy pomocy klucza francuskiego (nic lepszego do wciskania nie miałem) ale brak trwałego połączenia.

Czy czegoś brakuje (jakieś tulejki,obręczy itp)?

Czy potrzebne lepsze narzędzie?

Opublikowano

Jak się u mnie rok temu to połączenie rozpadło (przerdzewiała ta kulka) to została przewiercona dziura w góry na dół i włożony gwóźdź zakrzywiony.

Jeżdżę tak od tego czasu i prawdę mówiąc, zapomniałem, że miałem awarię :D

 

Cena nowego elementu jest kosmiczna, a używki też tanie nie są, a niewiadomo ile wytrzymają...

 

A ta kulka powinna wchodzić na wcisk i w rękach dasz radę wsadzić...

Opublikowano

Przerdzewiała cała kulka?

Przewiercenie całej kulki ni będzie łatwe {trzeba będzie cały mechanizm wyjąć). U mnie w najszerszym miejscu kulka ma nalot rdzy (brak tarcia?) -może wytarła sie "dziura" i wymienić cięgno z "dziurą"?

Opublikowano
Cięgno nie występuje jako samodzielny element do kupienia. Tylko całość nr 1 , jak na rysunku powyżej :(
Opublikowano
Ja miałem to samo . Wyczyscilem kule sworznia lekko podwinolem izolacją nasmarowalem i polaczylem. Działa od pół roku
Opublikowano

@dylon:

nr 15 jest na allegro

@romku

Wyczyścił kolega kulkę ze rdzy (papier ścierny?) i obwinął zwykłą izolacyjną czy motoryzacyjną (tekstylna czarna)?

Opublikowano
Szmatką i WD40 rdzy było mnóstwo, był mały luz pomiędzy kulą a czopem który zlikwidowalem zwykłą czarną taśmą izolacyjna z tworzywa sztucznego. Myślę że kule można by też podwinac taśmą teflonowa do podwijania gwintów. I dużo smaru tak żeby wypłynął na zewnątrz kule do czopu wciskalem kluczem francuskim na siłę
Opublikowano
@dylon:

nr 15 jest na allegro

 

15 jest do wycieraczki po stronie pasażera, a ja się zasugerowałem, że problem jest po stronie kierowcy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A czy ktoś z Was może powiedzieć coś na temat zamiennika mechanizmu wycieraczek?

Np taki z allegro:

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-03-10-mechanizm-wycieraczek-przod-i7210254430.html


U mnie lewe ramię obciera już o maskę i zastanawiam się czy kupić używkę czy nowy zamiennik.

Kwestia w jakiej cenie masz używke.

Ori używany będzie napewno lepszy niż nowy zamiennik i zapewne też dostaniesz taniej.

Co do wiercenia - u mnie poszło gładko nie zgadzam się że ciężko to przewiercic!

Wkrętarka akumulatorowa przewierciilem bez problemu do tego dużo smaru w ten sworzeń (wcześniej dokładnie wyczyściłem z rdzy) troszkę mniejsza śruba żeby nie stawialo oporu i nakrętka od góry działa idealnie.


Ps.


Warto sprawdzić cały mechanizm ręką po wyjęciu czy nie stawia dużego oporu!

U mnie wyczyściłem wszystko co pracowało papierem sciernym + dużo smaru grafitowego i chodzi bardzo lekko wcześniej trzeba było się zapierac żeby ręką ruszyć mechanizm.

Opublikowano
Przewiercenie całej kulki ni będzie łatwe {trzeba będzie cały mechanizm wyjąć).

Że tak spytam - to wiedza oparta jedynie o domysły czy próbę wykonaną samodzielnie?

Przewiercenie tego to jest dosłownie chwila. Nic nie trzeba wyjmować. Po wyjęciu filtra kabinowego od strony kierowcy jest na tyle dużo miejsca, że można to bez większych problemów zrobić. Oś tej kulki jest dość miękka (nie wiem szczerze mówiąc czy to nie jest jakiś stop aluminium, coś w rodzaju nitu) - jak się nastawiłem na ciężkie i długotrwałe wiercenie to po chwili wiertło wkrętarki wyszło z drugiej strony, na wylot. Potem wydmuchanie opiłków z gniazda, nasmarowanie kuli, włożenie w gniazdo oraz skręcenie tego odpowiednio długa śrubą i zapomina się o temacie raz na zawsze.

Ewentualnie można zaryzykować i kupić nowy drążek napędowy bo przeważnie w nim wyciera się to plastikowe gniazdo i dlatego kula wyskakuje. Drążek kosztuje około 50-60pln więc nie jest to jakiś mega duży wydatek. Tyle, że trzeba sobie jakiś ścisk/ścisk stolarski załatwić, żeby to wcisnąć bez wyjmowania mechanizmu - zapewne wciśnięcie tego będzie trochę trudniejsze kiedy gniazdo nie jest wytarte.

Pzdr.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Dziś włączyłem wycieraczki gdy szyby były pokrytej śniegiem i lekko przymarzniete niestety moja "naprawa zawiodła i usterka się powtórzyła. Wniosek po takiej "NAPRAWIE nie włączac wycieraczek gdy szyba jest oblodzona lub pokryta gruba warstwą śniegu. Zabieg powtorzylem i zobaczymy co będzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.