Skocz do zawartości

Problem z ustawieniem kierownicy 320d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. W moim aucie jest problem z ustawieniem kierownicy podczas ustawiania geometrii. Problem polega na tym, ze kierownica jest zawsze przestawiona w ktoras strone, najczesciej w prawo. Bylem w dwoch roznych warsztatach, jeden poprawial i z efektem odwrotnym od zamiezonego czyli byla w lewo i przestawili w prawo. Za kazdym razem ustawialem ja sam wedlug siebie. Opon nie scina, jezdzi prosto tylko ta kierownica... Jedyne co to przy ostatnim ustawianiu mechanik zauwazyl, ze prawy wahacz z tylu (ten z tuleja progowa) dosc latwo mozna ruszyc reka. Lewy siedzi troche lepiej. Nie to ze sa wybite czy cos tylko tak jakby byly zbyt miekkie a byly wymieniane te tuleje progowe na lemfordera. Podejrzewam, ze nikt tylnego zawieszenia nie robil bo nie wyglada na to. Nic sie nie tlucze itd. Wszystkie katy i zbieznosci sa ok. Juz nawet jednego pana od zbieznosci zje**em bo ustawil i za drugim razem to widzial dopiero. Tylko czy taka moze byc przyczyna? Moze ktos przerabial temat i cos podpowie :?:
Opublikowano
Witam. W moim aucie jest problem z ustawieniem kierownicy podczas ustawiania geometrii. Problem polega na tym, ze kierownica jest zawsze przestawiona w ktoras strone, najczesciej w prawo. Bylem w dwoch roznych warsztatach, jeden poprawial i z efektem odwrotnym od zamiezonego czyli byla w lewo i przestawili w prawo. Za kazdym razem ustawialem ja sam wedlug siebie. Opon nie scina, jezdzi prosto tylko ta kierownica... Jedyne co to przy ostatnim ustawianiu mechanik zauwazyl, ze prawy wahacz z tylu (ten z tuleja progowa) dosc latwo mozna ruszyc reka. Lewy siedzi troche lepiej. Nie to ze sa wybite czy cos tylko tak jakby byly zbyt miekkie a byly wymieniane te tuleje progowe na lemfordera. Podejrzewam, ze nikt tylnego zawieszenia nie robil bo nie wyglada na to. Nic sie nie tlucze itd. Wszystkie katy i zbieznosci sa ok. Juz nawet jednego pana od zbieznosci zje**em bo ustawil i za drugim razem to widzial dopiero. Tylko czy taka moze byc przyczyna? Moze ktos przerabial temat i cos podpowie :?:

Nie wiem czy tam na frezie przy maglownicy nie idzie przestawić ? A samą kierownicę jak przestawisz to nigdy nie wychodzi na prosto ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kierownicy nie da się przestawić na frezie, bo wchodzi tylko w jedną stronę. Można przestawiać przy maglu, ale po co, skoro to kwetsia tylko geometri. Tak jak ustawisz kiere podczas geometrii tak będziesz ją później miał. Wiadomo że zawieszenie powinno być w jak najlepszym stanie jak jedziesz na ustawianie.
Opublikowano
Kierownice przy geometrii ustawialem sam wg siebie za kazdym razem i za kazdym razem bylo cos nie halo. Najdziwniejsze jest to ze auto jezdzi prosto i jedyne co przeszkadza to ta kierownica. Do przestawienia o zabek przy maglownicy trzeba ja odkrecac i opuscic czy nie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na mojej kierze, widać jak powinna być kiera wsadzona.także nie próbowałem jej przesuwać, ale może da radę. Na dole przy maglu masz gumowy sprzegacz obrotowy. Odkręcasz go, wyjmujesz z magla i przesuwasz. Nic nie trzeba opuszczać. Według mnie kiera źle była ustawiona podczas geometrii i dlatego teraz jest kaszana.
Opublikowano
Na mojej kierze, widać jak powinna być kiera wsadzona.także nie próbowałem jej przesuwać, ale może da radę. Na dole przy maglu masz gumowy sprzegacz obrotowy. Odkręcasz go, wyjmujesz z magla i przesuwasz. Nic nie trzeba opuszczać. Według mnie kiera źle była ustawiona podczas geometrii i dlatego teraz jest kaszana.

Tylko co znaczy zle ustawiona? Bo jak dla mnie zle ustawiona kierownica to taka ktora jest przekrzywiona w momencie regulacji zbieznosci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kazał ci ustawiać kiere na prosto to robiłeś to na odpalonym aucie? Ciężko jest ją prosto ustawić jak nie jedziesz. Rozumiem że następnie ją zblokował. Jak w momencie ustawiania geometri kiera jest prosto to po wyjeździe też tak powinno być. Ja ze swoim e46 byłem na geometri u polecanego w moim mieście kola. Nie dość że był mega nie sympatyczny to jeździłem do dziada 5 razy na poprawki. Kiera za każdym razem była w inną stronę, a auto prosto jechało 200m. Ostatecznie zlałem temat i pojechałem do drugiego. Koleś za pierwszym razem ustawił idealnie prosto wszystko. Powiedział, że tył jest do dupy, czego tamten nie widział. Sam ustawił kiere, bo powiedział że właściciele zawsze sobie źle ustawią. Poza tym miał dużo nowszą msszynę hunter coś tam. Zapłaciłem 140 zł, ale wyjechałem innym autem, tamten skasował 70zł i połowe oddał. Jedź do kogoś kto wie jak ustawić dobrze geometrie i będzie git.
Opublikowano

po co na maglu grzebać, wyjmujesz poduszkę, odkrecasz srubę, przestawiasz o jeden zabek na frezie kierownice, masz tam znak wiec bedziesz wiedział w którą stronę i zawsze można wrócić do pozycji zero.

 

roboty na 5 minut przy tym. Ale to tylko pod warunkiem że auto jeździ prosto. Jeśli coś nie tak to polecam jednak ustawić zbieżność na opuszczonym aucie i zablokowanie kierownicy w pozycji takiej jak ma być.

 

Do tego nie tylko przód się ustawia, trzeba też tył sprawdzić i jego tuleje, moze Ci się cały tylny wózek rusza i stąd kierownice krzywi.

szukam
Opublikowano
Jak kazał ci ustawiać kiere na prosto to robiłeś to na odpalonym aucie? Ciężko jest ją prosto ustawić jak nie jedziesz. Rozumiem że następnie ją zblokował. Jak w momencie ustawiania geometri kiera jest prosto to po wyjeździe też tak powinno być. Ja ze swoim e46 byłem na geometri u polecanego w moim mieście kola. Nie dość że był mega nie sympatyczny to jeździłem do dziada 5 razy na poprawki. Kiera za każdym razem była w inną stronę, a auto prosto jechało 200m. Ostatecznie zlałem temat i pojechałem do drugiego. Koleś za pierwszym razem ustawił idealnie prosto wszystko. Powiedział, że tył jest do dupy, czego tamten nie widział. Sam ustawił kiere, bo powiedział że właściciele zawsze sobie źle ustawią. Poza tym miał dużo nowszą msszynę hunter coś tam. Zapłaciłem 140 zł, ale wyjechałem innym autem, tamten skasował 70zł i połowe oddał. Jedź do kogoś kto wie jak ustawić dobrze geometrie i będzie git.

W jednym warsztacie ustawial jak zapalil silnik w drugim nie. Nie wiem gdzie z tym podjechac bo nikt nie potrafi polecic jakiegos warsztatu na terenie Krakowa.

 

po co na maglu grzebać, wyjmujesz poduszkę, odkrecasz srubę, przestawiasz o jeden zabek na frezie kierownice, masz tam znak wiec bedziesz wiedział w którą stronę i zawsze można wrócić do pozycji zero.

 

roboty na 5 minut przy tym. Ale to tylko pod warunkiem że auto jeździ prosto. Jeśli coś nie tak to polecam jednak ustawić zbieżność na opuszczonym aucie i zablokowanie kierownicy w pozycji takiej jak ma być.

 

Do tego nie tylko przód się ustawia, trzeba też tył sprawdzić i jego tuleje, moze Ci się cały tylny wózek rusza i stąd kierownice krzywi.

Podobno w polifcie nie da sie przestawic kierownicy bo jest w jednym miejscu inaczej wyciete i nie bedzie pasowac. Kierownica za kazdym razem byla ustawiana i sprawdzana kilkukrotnie nim zaczeli krecic pod autem. Zawieszenie sprawdzane przez paru mechanikow bylo i kazdy twierdzi ze jest w nim ok chociaz tuleje juz troche czasu maja. Pytanie czy jakby sie wozek przestawial czy by auto nie sciagalo?

Opublikowano
Gdzie ty jeździsz żeby nie potrafili kierownicy skorygować w :mrgreen: kiedyś ustawiłem zbieznosc u siebie i kierownica byla skrecona podczas jazdy na wprost 2 razy byłem na korygowaniu tego i teraz prosciutko w sumie po pierwszej korekcie było w miarę ok ale przy większych prędkościach kierownica była minimalnie skrecona. Za korekty nic nie płaciłem gościowi zajęło to nie wiem moze minute za pierwszym razem i za drugim.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Gdzie ty jeździsz żeby nie potrafili kierownicy skorygować w :mrgreen: kiedyś ustawiłem zbieznosc u siebie i kierownica byla skrecona podczas jazdy na wprost 2 razy byłem na korygowaniu tego i teraz prosciutko w sumie po pierwszej korekcie było w miarę ok ale przy większych prędkościach kierownica była minimalnie skrecona. Za korekty nic nie płaciłem gościowi zajęło to nie wiem moze minute za pierwszym razem i za drugim.

Takie warsztaty na to wyglada. A opinie dobre w internetach.

 

Podobno to ziemia jest płaska.

 

Mam polifta, kierownice mpakiet i można do góry nogami ustawić jak masz życzenie

Zaintrygowales mnie bo co post na forum to kazdy mowi ze w polifcie sie nie da bo jest taki fragment na wielowypuscie zeby sie nie dalo inaczej wlozyc. Odpinales do tego akumulator?

Opublikowano

a po co ? póki nie włączysz zapłonu to błąd poduszki Ci nie wyskoczy.

 

Przeciez wkładają kierownice poliftowe do przedliftów i to normalnie działa. Tam jest normalny frez, jedynie są znaki które pomagają ustawić kierownice w pozycję 0 i to tyle. Do tego taśme masz na kolumnie wiec jak wyczytasz kolejny argument że jak krzywo założysz kierownice to zerwie się taśma to również bzdura.

 

dobra no odwrotnie nie założysz bo jest w kierownicy wycięcie na wtyczki ale pare zebów lewo prawo można ruszać. Wiem bo sam mam przestawioną o jeden ząbek.

 

żeby było ciekawiej to e39, e36 ma ten sam frez. Pewnie jeszcze sporo innych modeli bmw dlatego kierownice można zmieniać dowolnie jedynie podpięcie elektryczne i poduszek trzeba opanować.

 

vifOyfs.png

 

proszę :) lepiej już się nie da pokazać.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja jak swoją wymieniałem w e46 2003 z 4 ramiennej na m pak to był taki rowek jak tu. I wiedziałem że tak trzeba wsadzić. Nie próbowałem wciskać inaczej. Nie znalazłem innej foty, ale ja miałem taki wypustek. Na obu kierach starej i nowej miałem takie wcięcie.

http://allegro.pl/bmw-m3-e46-kierownica-multi-lopatki-oryg-i7072987584.html#thumb/1

 

P.s. akumulatora też nie odpinałem do wymiany poduszki.

Opublikowano
Mam 2003r końcówkę i bez problemu przestawiłem o jeden ząbek. Zmieniałem kierownice ze sportowej na m pakiet i zero problemów. Frez ten sam dokładnie dookoła.
szukam
Opublikowano
Kierownicy nie da się przestawić na frezie, ...Wiadomo że zawieszenie powinno być w jak najlepszym stanie jak jedziesz na ustawianie.

Jeżeli chodzi o ustawienie prosto kierownicy, gdy była ściągana...

W INPA jest możliwość ustawienia środka na 000, każdy mm w prawo lub w lewo zmienia parametr. Ustawiasz na 000 zakładasz kierownice i jedziesz na geometrie.

Opublikowano
Ok faktycznie kierownice da sie przestawic bez problemu. Przestawilem o jeden zabek w lewo i teraz jest troche w lewo. Gdzies jakby trzeba to ustawic pomiedzy. Zostawiam to narazie jak jest i dopoki tylne zawieszenie sie nie odezwie to nic z tym nie zrobie bo nie bede kasy tracil na te warsztaty i poprawiania poprawiaczy. Moze faktycznie tylne tuleje juz sa miekkie i w trakcie jazdy sie to rozjezdza. Ogolnie dlugo walczylem z tym zeby to auto jezdzilo prosto bo mialo nagminna tendencje do uciekania na prawo. Troche wymian, zmiana kol i jest pod tym wzgledem ok. Kazdy kto patrzyl na to zawieszenie twierdzi ze jest z nim wszystko w porzadku, jedynie to co pisalem wczesniej co przy tym tylnym wahaczu bylo widac. Jeden majster stwierdzil tez, ze jedynie tylne tuleje przy progach maja wplyw na prowadzenie... Podejrzewam ze nie zagladal tam nikt od nowosci poza tymi tulejami przy progach i cos tam robi jaja bo auto bite nie bylo. Jeszcze mi powiedzcie czy tez tak macie, jak droga jest pochylona i auto ucieka w strone pochylenia to wiem. ale jak trzymacie kierownice to wyglada jakby sie kontrowala? Tzn auto jedzie prosto po plaskiej drodze kierownica jest rowno. Droga sie pochyla na prawo, auto zjezdza na prawo, trzymajac kierownice na wprost auto jedzie prosto czy zjezdza na prawo i trzeba ja delikatnie skrecic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.