Skocz do zawartości

[E87] 120d Ciężki rozruch przy mrozach


gelu1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Sterownik masz na bank zrypany, bo masz błąd wszystkich 4 sztuk świec. W sterowniku na 100 procent oderwany jest przewód od pojedynczej wtyczki, czyli zasilanie. Możesz to naprawić albo kupić drugi. Dodatkowo na JBBF masz błąd dodatkowej pompy wody, czyli szczotki do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sterownik lub kabel zasilajacy to na 100% ale nadal uwazam ze cos nie do konca masz z silnikiem... bylo w inpie sprawdzic korekcje wtryskow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu się tak uczepiłeś tego silnika :), moc ma oleju nie bierze, nie kopci. Tak do -10 palił jak by nie patrzeć. A ten kabel zasilający czy też bezpiecznik, przekaźnik jak sprawdzić? Reszta błędów z czym jest związana?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik masz na bank zrypany, bo masz błąd wszystkich 4 sztuk świec. W sterowniku na 100 procent oderwany jest przewód od pojedynczej wtyczki, czyli zasilanie. Możesz to naprawić albo kupić drugi. Dodatkowo na JBBF masz błąd dodatkowej pompy wody, czyli szczotki do wymiany.

 

A ta dodatkowa pompa wody do czego służy i gdzie ją lokalizować? Te szczotki da się dokupić czy trzeba dorabiać? Jeśli ona nie działa to na co to wpływa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisal ci kolega wyzej kup sterownik i sprawdz czy wtyczka.zasilajaca nie jest nadpalona. Wymien szczotki w dodatkowej pompie wody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nie trzeba sterownika tylko coś nie tak z tą kostką? Idąc dalej w tym sterowniku to zimne luty się robią czy coś się upala(urywa) jak pisał kolega wyżej i da się to samemu naprawić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A może nie trzeba sterownika tylko coś nie tak z tą kostką?

Stary ale dajesz czadu :D - Przeczytalem rano ten temat i pod koniec trzeciej strony zorientowalem sie ze jestes w tym samym punkcie co dwa tyg temu gdy zakladales temat - czulem sie jak bym czytal scenariusz brazylijskiego tasiemca.Jeszcze rano byles byles napalony na kupno sterownika w ciemno , kiedy juz w koncu dotarlo do Ciebie ze trzeba potwierdzic uszkodznie sterownika to pojawil sie problem z odczytaniem bledu a jak juz udalo sie blad odczytac i dwie osoby majace pojecie o temacie mowia kup sterownik to ty teraz A Moze Nie Trzeba Sterownika... :D

Idąc dalej w tym sterowniku to zimne luty się robią czy coś się upala(urywa) jak pisał kolega wyżej i da się to samemu naprawić?

Najpierw musisz popracowac nad otwarciem maski

Mozna to naprawic ale trzeba odpowiednia lutownice - po czterech stronach tematu jest znaleziona usterka -lepiej kup sterownik albo zlec komus naprawe bo lutownica pewnie kosztuje tyle co sterownik a otwarcie sterownika to tez walka z przeciwnosciami losu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nie trzeba sterownika tylko coś nie tak z tą kostką?

Stary ale dajesz czadu :D - Przeczytalem rano ten temat i pod koniec trzeciej strony zorientowalem sie ze jestes w tym samym punkcie co dwa tyg temu gdy zakladales temat - czulem sie jak bym czytal scenariusz brazylijskiego tasiemca.Jeszcze rano byles byles napalony na kupno sterownika w ciemno , kiedy juz w koncu dotarlo do Ciebie ze trzeba potwierdzic uszkodznie sterownika to pojawil sie problem z odczytaniem bledu a jak juz udalo sie blad odczytac i dwie osoby majace pojecie o temacie mowia kup sterownik to ty teraz A Moze Nie Trzeba Sterownika... :D

Idąc dalej w tym sterowniku to zimne luty się robią czy coś się upala(urywa) jak pisał kolega wyżej i da się to samemu naprawić?

Najpierw musisz popracowac nad otwarciem maski

Mozna to naprawic ale trzeba odpowiednia lutownice - po czterech stronach tematu jest znaleziona usterka -lepiej kup sterownik albo zlec komus naprawe bo lutownica pewnie kosztuje tyle co sterownik a otwarcie sterownika to tez walka z przeciwnosciami losu...

 

Witam, może i tak to wygląda ale czytaj ze zrozumieniem. Chciałem kupić sterownik i czekałem na sugestie, sprawdziłem Inpą i się potwierdziło. W ten pojawia się wpis o jakiejś wtyczce i że można naprawić ten sterownik-to czemu nie zapytać jak się da to czemu nie? Dobra nieważna kupuje sterownik nie będę się pier.... Co do lutownicy to spokojnie mam nie jedną..... Z otwarciem sterownika tez sobie dam radę, postaram się go zregeneerować (będzie na zapas) i zrobić relację tak jak zrobiłem to chociażby z wymiany łożysk w dyfrze. Dziękuję za uwagę, oczywiście napiszę jak sytuacja wygląda po wymianie sterownika - a może i tu uda się zrobić kilka fotek dla potomnych..... :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to od niedzieli plus 7 szkoda roboty :p zrob przed zima :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to od niedzieli plus 7 szkoda roboty :p zrob przed zima :oops:

Już zamówiłem moduł - zrobić zapomnieć :) Zostanie jeszcze maska, i dodatkowa pompa wody :) a i jeszcze jakiś błąd CCC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody 11zl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lezy na dachu :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowno awaryjnie otwieranie maski jakni dokladna instrukcja wymiany i wymiarow szczotek jest na forum... :search:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do lutownicy to spokojnie mam nie jedną..... Z otwarciem sterownika tez sobie dam radę

Skoro masz sprzet to zapytaj kolege Jack 79 jak przeprowadzic naprawe bo on juz ma w tym doswiadczene

Otwarcie tego sterownika to najbardziej pracochlonna robota...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam akurat sterownik na stole. To mój pierwszy otwierany szlifiereczką typu DREMEL. Nie wygląda tak ładnie jak śrubokrętem, ale zeszło mi max 10 minut a nie godzinę. Tak to wygląda przed otwarciem. Dekiel musisz zostawić do ponownego zamknięcia.

http://b1.icdn.ru/j/jack1979/7/58527217LdV.jpg

Przed otwarciu, jak i po sprawdzam miernikiem, które PINY nie mają przejścia. Z twoim błędem 4 świec będziesz miał przerwę w pojedynczej wtyczce zasilania modułu. Na tej fotce mam już wycięgniętą galarete, która pewnie służy do zabezpieczenia elektroniki oraz niwelacji drgań. Ja teraz wymieniam tylko te piny które są przerwane, ale nie robie tego zawodowo, więc zawsze mogę znajomym poprawić. Na początku wymieniałem wszystko, ale stwierdziłem, że to jest bez sensu, bo po wymianie luty są grube i sztywne. Wibracje powodują odrywanie się przewodów od płytki. Tak samo nie stosuje grubych drutów bo są mało elastyczne. Stosuje srebrzankę grubości jak oryginalne druty. Z pinów trzeba zetrzeć srebrną warstwę, bo cyna się tego nie trzyma, żeby wyglądało jak na fotce.

http://b1.icdn.ru/j/jack1979/3/58527443lYo.jpg

Teraz lutowanie. Lutownice mam ze stacją. Temperatura 400 stopni. grot mam ścięty owal. U mnie to wygląda tak. Staram się na płytce nie zalewać wszystkiego cyną.

http://b1.icdn.ru/j/jack1979/4/58552064sFu.jpg

Dekiel przyklejam silikonem LOCTITA, nie akrylem czy sanitarnym:)

Edytowane przez Jack79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa konkret Jack79 :cool2: Jak wymienię mój na nowy ze starym się tak zabawie w wolnej chwili. Jeszcze jedno bo nigdzie dokładnie nie mogę odszukać lokalizacji tego sterownika. On jest przykręcony do silnika czy do grodzi? Patrząc od dołu bardziej od strony pasażera czy kierowcy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Uzupełniłem zdjęcie po lutowaniu. Sterownik można sprawdzić wstępnie, przed otwarciem zwykłym miernikiem. Miernik ustawiony tak jak na fotce, czyli mierzymy do 200kOhm. Minus prztkładamy do pojedynczej wtyczki. Plus przykładamy do kolejnych pinów świec, czyli PIN 1,2,3,4. Piny są opisane na sterowniku. Na każdymz PINÓW powinno być 160kOhm, tak jak na fotce. Jeżeli jest inaczej to jest zepsuty.

Jeśli na żadnym z tych pinów nie ma 160kilo, to znaczy, że na 100 procent jest przerwa na pojedynczej wtyczce zasilania i wtedy INPA pokazuje błąd 4 świec.

Jeżeli tylko na konkretnych pinach nie ma 160kilo, to znaczy że przerwa jest na jednej ze świec a plusowy kabel jest sprawny. Wtedy INPA pokazuje błąd pojedynczych świec. Tyle w temacie.

http://b1.icdn.ru/j/jack1979/8/58552188uPi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pan Cypisek to taki uszczypliwy jest trochę :) Zgadza się, dokręcane było bez klucza. Nie pierwszy raz wymieniałem świece wiec tu spokojnie.

Współczuje osobie, która po Tobie będzie musiała odkręcić te świece przykręcone na oko..czyli może 22nm a może 7nm a ma być 15nm :roll:

Jack79 pięknie opisane :cool2: też z kilkoma sterownikami miałem okazję się bawić :wink: w r4 dojście jest można powiedzieć lux (choć też słabe) a w r6 to jak dla mnie dramat. Podziwiam tych, którzy demontują go bez zrzucania kolektora, chodzi szczególnie o zwolnienie zabezpieczeń dużej wtyczki, z reguły palcami nie ma opcji tego zrobić a ostatnio miałem pacjenta bez obudowy wtyczki i konstrukcją trytytkową, aby to trzymało się kupy :duh:

Jak zepsuty sterownik to Ci wywali błąd świecy, nie ma czegoś takiego jak błąd sterownika. Nowe świece więc podpinasz kompa nie ma błędu = sprawny sterownik.

Nie prawda, jest błąd sterownika - 4203.

 

Dodatkowo błąd 4A66 dotyczy alternatora - sprawdź ładowanie.

4C03 - działa tempomat?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Cypisek to taki uszczypliwy jest trochę :) Zgadza się, dokręcane było bez klucza. Nie pierwszy raz wymieniałem świece wiec tu spokojnie.

Współczuje osobie, która po Tobie będzie musiała odkręcić te świece przykręcone na oko..czyli może 22nm a może 7nm a ma być 15nm :roll:

Jack79 pięknie opisane :cool2: też z kilkoma sterownikami miałem okazję się bawić :wink: w r4 dojście jest można powiedzieć lux (choć też słabe) a w r6 to jak dla mnie dramat. Podziwiam tych, którzy demontują go bez zrzucania kolektora, chodzi szczególnie o zwolnienie zabezpieczeń dużej wtyczki, z reguły palcami nie ma opcji tego zrobić a ostatnio miałem pacjenta bez obudowy wtyczki i konstrukcją trytytkową, aby to trzymało się kupy :duh:

Jak zepsuty sterownik to Ci wywali błąd świecy, nie ma czegoś takiego jak błąd sterownika. Nowe świece więc podpinasz kompa nie ma błędu = sprawny sterownik.

Nie prawda, jest błąd sterownika - 4203.

 

Dodatkowo błąd 4A66 dotyczy alternatora - sprawdź ładowanie.

4C03 - działa tempomat?

 

To dlaczego nie występuje przy uszkodzeniu sterownika? :D

Miałem świece sprawne a sterownik uwalony i nic takiego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błąd 4203 występuje przy przerwie w pozostałych 3 pinach. Te piny to komunikacja ze sterownikiem. Na fotce z otworzonym sterownikiem są to te trzy piny do których idą pojedyncze przewody. Nie potrafie ich pomierzyć bez otwierania sterownika.

Dodam też że aby błąd 4203 pojawił się to plus do sterownika musi dochodzić. W przeciwnym wypadku mamy tylko błąd 4 świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo błąd 4A66 dotyczy alternatora - sprawdź ładowanie.

4C03 - działa tempomat?

 

ładowanie sprawdzę, tempomat działa ale coś z nim jest nie tak bo samochód jedzie tak jakby nie równo poszarpuje trochę-poruszą się delikatnymi skokami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sterownik wymieniony i po problemie. Przy -15 ledwo 1,5 obrotu i silnik chodzi :) Wymiana jakieś 15 minut w nieogrzewanym garażu przy -5 :). Odkręcamy osłonę środkową podłogi popuszczamy osłonę przednią tak aby opadła na dół-od zderzaka nie odkręcałem. Mamy nad łapą wahacza prawego owy sterownik przykręcony do silnika. Teraz potrzebne małe zwinne rączki klucz 10 na łamanym przegubie z długa przedłużką. Odkręcamy dwie śrubki i odpinamy kostki. Składamy w odwrotnej kolejności. Nie wiem czy można się tym sugerować ale opisze jakie są różnice przy sprawnym a zepsutym sterowniku. Może na tej podstawie można to zdiagnozować. Przy nie sprawnym sterowniku i mrozie około -12 po włożeniu kluczyka i wciśnięciu start silnik od razu zaczyna kręcić i nic. Dopiero przy drugim (i następnym) naciśnięciu start pojawia się spiralka od świec żarowych i symuluje grzanie. Po wymianie sterownika i podobnej temperaturze spiralka pojawia się już przy pierwszej próbie odpalenia i samochód zapala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.