Skocz do zawartości

320d automat po wymianie oleju skrzyni świruje?


deusexe

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem olej w skrzyni na oryginalne części i olej ZF wymiana statyczna. Przez pierwszy tydzień co jakiś czas wskakiwał mi jakiś bieg M1, 2, 3... podczas jazdy na D i za chwilę z powrotem wracał na D. To po ok. tygodniu ustało, uznałem, że tak ma być, bo mechanik wspominał, że skrzynia na nowo się będzie uczyć po wyzerowaniu (czy jakoś tak). Ale teraz ok miesiąc minął i postanowiłem pojeździć na ECO PRO (wcześniej nie używałem) i to samo dźwignia w położeniu D wskoczył M3 i niebieska kontrolka dźwigni ze strzałką w prawo by wrócić do położenia D. Tylko, że tym razem sam się nie przestawił musiałem ręcznie ustawić wajchę w lewo na S/M i z powrotem D. Czy to normalne i teraz musi się na trybie ECO komputer "uczyć", czy już zaczyna się coś dziać ze skrzynią?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie piszesz też która to wymiana. Przy tym przebiegu powinna być już druga.

Jeżeli skrzynia była eksploatowana w normalnych warunkach ten przebieg nie powinien być takim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszesz też która to wymiana. Przy tym przebiegu powinna być już druga.

Jeżeli skrzynia była eksploatowana w normalnych warunkach ten przebieg nie powinien być takim problemem.

Pierwsza wymiana, eksploatowany głównie na trasie, serwisowany zawsze w ASO które to twierdzi, że oleju nie trzeba w ogóle wymieniać... Mniejsza z tym, czy jest powód do niepokoju? Czy te objawy mogą na coś konkretnego wskazywać? Może od razu powinienem do reklamacji jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, dlatego pytam co może być przyczyną... :D

Tylko dlaczego na Comfort i Sport jest wszystko dobrze tylko na ECO problem występuje, ale jeszcze pojeżdżę może też ustanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia dlaczego akurat w tym trybie. Jednak wymiana oleju mogła by Ci pogorszyć np: pracę skrzyni, mieć wpływ na zmianę biegów, jakieś szarpanie, może wchodzenie w tryb awaryjny a u Ciebie są nie co inne objawy. Raczej coś z elektroniką np: wybieraka ale moje spostrzeżenia mogą być mylne. Ja bym chyba podjechał do serwisu w celu diagnozy. Może poszukaj kogoś kto siedzi tylko i wyłącznie w BMW, może zna odpowiedz co się może dziać lub się już z tym spotkał. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze ten problem miales juz wczesniej tylko tego nie widziales bo piszezs, ze nei uzywales ECO PRO poprzednio ? problemem tez moze byc to , ze wymieniales 1 raz po 200k przebiegu z tego co poczytalem podobno lepiej wymieniac regularnie jak zaleca producent (czyli Twoja skrzynia to 80-120k) a jak Ty masz 200k to lepiej bylo wcale nie wymieniac bo mozna tylko pogorszyc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo mechanik wspominał, że skrzynia na nowo się będzie uczyć po wyzerowaniu (czy jakoś tak).

 

:duh:

 

 

Podejrzewam, że masz za mało oleju w skrzyni. Jak to sprawdzić? Bardzo prosto.

Wstaw wóz na warsztat na noc, niech mocno wystygnie i rano niech Ci mechanik doleje oleju, powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest za mało, bo to profesjonalny mechanik i właśnie taką akcję przeprowadził, jak miałem odebrać auto tego samego dnia, dzwonił, że będzie na następny bo musi zrobić dolewkę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Kupiłem nowy wybierak i przez dwa tygodnie było dobrze, już uradowany, że problem rozwiązałem i to małym kosztem. Ale dziś znowu pojawiło się dosłownie na sekundę M2 i powrót na D. Nikt żadnego pomysłu nie ma. A może wpływ ma aktywowany Sport+, albo tempomat który między czasie założyłem? Błędów w kompie żadnych nie ma tylko zwarcia dot. łopatek których nie mam, ale ten błąd jest normalny jak się aktywuje Sport+ bez założenia łopatek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Skrzynie przy 200 tysiącach plus wymienia sie olej dynamicznie jesli to pierwsza wymiana a przy niższych przebiegach statycznie.

Nie był to profesjonalny mechanik jeśli tego nie wiedział.

Przy 60 tys nalotu w skrzyni jest już tyle syfu ze warto zlecić wymianę a co dopiero przy takim nalocie o którym piszesz.

Automaty bmw sa OK na tle innych innych pojazdów lecz tez potrzebują regularnych serwisów olejowych.

To ze cos jest lifetime oznacza ze do końca gwarancji na pojazd a nie lifetime pojazdu :duh:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Nowe spostrzeżenie może coś wniesie do sprawy. (Tak dalej walczę już rok) W okresie letnim automat przełączał na Manual sporadycznie raz na miesiąc albo rzadziej, teraz znowu temperatura ok 0 stopni i codziennie na zimnym z rana przerzuca na M na kilka sekund... Aha i to już dotyczy wszystkich trybów, nie tylko ECO...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.