Skocz do zawartości

Wymiana klimatyzacji z manualnej na automatyczną


dadi73

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani

Ciężko powiedzieć , ale około 3-5tys zł, bo to niestety nie tylko panel się wymienia.

 

Ogólnie średnio opłacalny biznesik...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myśle, ze to głównie kwestia estetyczna bo z tym automatem różnie bywa. Kiedy nastawie sobie żądaną temperature to nie pasuje mi czasem, ze nadmuch jest za mocny a jak podkręce to na dmuch lekko spadnie ale może być za ciepło. W E39 plusem było, ze nawet jak sie aułączyło auto to dystrybucja powietrza była chyba jeszcze samoczynna, sterowało sie tylko temperaturą i siłą nawiewu. W E90 nie wyglada to jeszcze tak źle jak te pokrętła z klimy ręcznej z E39

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wymiana jest bezproblemowa

trzeba wymienić sterownik ten w konsoli, zmienić przekaźnik (do sprawdzenia), dołożyć czujnik słońca na konsoli i nieznacznie przerobić (rozbudować) instalację - proponuje ściągnąc np autodatę w której są schematy instalacji i porównać model z manualną klimą do modelu z automatyczną - koszt nie powinien przekroczyć 500-1000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

To moj pierwszy post wiec przy okazji witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczow :)

 

A teraz do meritum. Nie chcialem zakladac nowego tematu, wiec odkopalem stary i teraz sie podlaczam (mam nadzieje, ze Mod mnie nie "odstrzeli" :) ).

 

Kupilem e90 z manulana klima i chce zmienic na auto. Najpierw poszperalem troche w necie i znalazlem kilka tematow, w ktorych uzytkownicy swoich trojek dokonali takiej zmiany. Z ciekawosci wyslalem wiec zapytanie do ASO (Inchcape Warszawa), w ktorym auto bylo kupione i serwisowane do samego konca przez poprzedniego wlasciciela. Po zapytaniu o nr VIN dostalem nastepujaca odpowiedz:

 

"Do tego samochodu nie istnieje zestaw doposażeniowy umożliwiający zmianę typu klimatyzacji. W związku z tym nie podejmujemy się takiej usługi."

 

napisalem wiec do drugiego ASO w Wa-wie, tym razem do Autofus i otrzymalem wlasciwie identyczna informacje zwrotna:

 

"Niestety brak zestawu doposażeniowego w automatyczną klimatyzację do pańskiego auta."

I teraz moje pytanie. Co to znaczy, ze nie ma zestawu doposazeniowego? Czy tylko tyle, ze nie podejmie sie tego ASO, czy po prostu sa inne obiektywne przeszkody, ktore uniemozliwiaja taka operacje w moim e90? Czyli krotko i na temat, czy im sie po prostu nie chce "dlubac" czy rzeczywiscie nie da sie tego zalozyc?

 

Z gory dziekuje za ewentualne odpowiedzi. Moze ktorys z forumowiczow przeprowadzal taka wymiane w Warszawie lub okolicach i moglby polecic warsztat, ktory podjalby sie takiej roboty i ile ewentualnie kosztowalaby taka usluga? - calosciowa, czyli koszty robocizny plus czesci, tj. (z tego co wyczytalem) oprocz samego panelu sterujacego, nowa nagrzewnica, czujnik temperatury i inne ..

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam ..

 

napisalem do Reduty w Wa-wie, niestety rowniez bez odzewu .. Nawet chlopaki nie wysilili sie na pare zdan w stylu "sorry stary, nie robimy takich rzeczy" .. Z kolei inny "polecony" warsztat porzucil temat na samym poczatku. Cos pogadali, ze we francskich to oni by moze i pogrzebali, ale w BMW to nie ... hm

 

nie wiem, o co kaman, ale czy naprawde nikt z forumowiczow nie robil podobnej uslugi w Warszawie?

 

Przeciez dla dobrego elektryka/mechanika to pewnie kilka godzin pracy a kwota za robote pewnie pare stowek (z moimi czesciami) ..

Nie chca sie podjac, bo nie wiedza jak? bo nie kumam? Nie wierze, ze nie chca zarobic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to zrobić. Koszta to około 1 500pln. Do wymiany nagrzewnica i panel klimatronika obowiązkowo. Powinieneś też dołożyć czujnik AUC. Jedyne czego nie będzie to czujnik zaparowania ponieważ jest on w szybie i musiał być wymienić szybę. Ale wszystko będzie działać tak jak powinno.

 

No i musisz się przygotować na to że deskę rozdzielczą będziesz miał ściąganą. Ewentualnie możesz zamienić sam panel ale nie będzie to działało tak jak powinno, będzie wiało w różne strony i ciepło/zimno ciężko będzie ogarnąć.

 

Jeśli chcesz to mam zakład z okolic Krk który by coś takiego ogarnoł.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zaparowania to chyba nie problem wg serwisu jest jednorazowy i kosztuje ok 250 zł ale spokojnie można go przekładać z jednej szyby na drugą (mam kilka jak ktoś potrzebuje).

Zawsze można go dołożyć do obudowy pod lusterkiem i doprowadzić kabel pod podsufitką.

Bardziej bałbym się rozbierania całej konsoli i chyba tego też obawiają się te warsztaty, że już tego nie poskładają prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to może i można przekładać go z szyby do szyby ale takiej która miała czujnik parowania a nie takiej która nie przewidywała jego montażu. Tak przynajmniej mi się wydaje...

 

Paproki się obawiają, porządne warsztaty i ogarnięci ludzie nie takie rzeczy robią :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Panowie za odpowiedzi ...

 

KoKoS,

 

te 1500 to sama robota?

 

troche lipa, ze Krk .. ale jak nie znajde blizej Wa-wy, to trzeba bedzie pomyslec...

 

Tak jak piszecie, najwiekszy problem to demontaz calej konsoli. Nie ukrywam, ze troche sie tego obawiam.. Na dzisiaj wszystko jak z fabryki, co bedzie po robocie .. tego nie wiadomo ;)

 

Ale generalnie rozumiem, ze teksty ASO o braku zestawu doposazeniowego to jakis bzdet i nie ma przeszkod na taka podmianke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Myślę że około 1500 pln za wszystko pod warunkiem że nagrzewnicę kupisz używaną.

 

Co do spasowania deski to bym się nie martwił. Nie powinno być problemów.

 

Zestaw doposażeniowy rzeczywiście nie istnieje i BMW nie przewiduje doposażania auta z manualną klimą w klimatronik co nie znaczy że się tego nie da. Zestaw doposażeniowy to coś całkowicie innego niż możliwość doposażenia.

 

Ponieważ jeśli się zdecydujesz to będzie trzeba przerabiać wiązkę kabli aby wszystko działało bo w manualnej klimie jest o parę opcji/rzeczy mniej.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam mam takie pytanie, kolega ma na zbyciu panel klimatyzacji automatycznej z E90, ja mam klimatyzacje manualna czy jest mozliwosc wymiany samego panelu na ta z klimatronica? Chodzi mi tylko o sam panel nie przerobka calej klimatyzacji na auto? Ten z manuala fatalnie sie prezentuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda!!

 

Nagrzewnica z czujnikami na allegro 400-500 zł

Panel 100-200 zł

Robocizna (w moim przypadku) 700 zł

Tak że dużej filozofii niema, czujnika zaparowania nie musi być, nawet chyba w BMW to dodatkowa opcja.

http://img850.imageshack.us/img850/7875/mtiu.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że czujnik zaparowania jest standardem w klimie auto.

Na forum jest wątek o uszkodzonym czujniku zaparowania, i wynika z niego że przy uszkodzonym czujniku klima głupieje, no chyba że wyłączy się go programowo w sterowniku, ale to wtedy nie będzie pełne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje:

- czujnik nasłonecznienia

- czujnika zaparowania szyby

- czujnika temperatury w kabinie

- czujnika jakości powietrza dla automatycznego obiegu zamkniętego

 

Inny:

Mieszalnik. Zwykły ma 3 klapy, ten automatyczny 6 klap i więcej siłowników, oddzielne kanały powietrze dla prawej/lewej strony

Kratka nawiewu, nie posiadasz dodatkowego potencjometru służącego do "doregulowania" temperatury dla górnych nawiewów.

 

Nie wiem jak związkami przewodów i jak to w praktyce wygląda. Powyższe różnice wynikają z oficjalnej dokumentacji.

 

Pozdrawiam

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko czujnik nasłonecznienia i wszystko działa.

Nie włącza tylko automatycznie nawiewu na szybę jak jest zaparowana i opcja automatycznego obiegu się nie włącza.

 

Poza tym funkcja AUTO działa KLIMA DWU STREFOWA działa OGRZEWANIE działa PRZEŁĄCZANIE NAWIEWÓW działa REST działa

http://img850.imageshack.us/img850/7875/mtiu.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.