Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

 

Zastanawiam sie nad wyzej wymienionymi modelami.Czy pomiedzy e36 a e46 istnieje spora róznica jesli chodzi o wlasciwosci jezdne oraz konstrukcje auta ? Jak to jest z e46 przed i po liftingu.Czy oprocz zewnetrznych gadzetow zmienily sie silniki lub cos innego ? Jakie sa znaczace roznice pomiedzy e36 a e46 ?

Opublikowano

Roznic miedzy E46 przed i po faceliftingu prawie nie ma zadnych. Jedynie zewnetrznie roznia sie wygladem.

 

Co do silnika to w E46 z lat 1999-2000 montowany byl silnik M52TU

Natomiast w modelach powyzej 2001 silnik M54.

Oprocz tego troszeczke inaczej wyglada rozmieszczenie przyciskow sterowania klimatyzacja oraz w skrzyni steptronic zmieniono polozenie przycisku + i -

Opublikowano

E46 zdecydowanie "odstaje" od starszej siostry E36 ... jakby nie patrzyl.

 

Wezmy pod uwage silniki DIESLA, te z E46 na dlugo zostaja w pamieci ...

 

Porownujac. E36 miala w swojej ofercie 3 silniki wysokoprezne.

 

318 tds (90KM), 325 td (115KM) i 325 tds (143KM)

 

W "nowej" serii 3 znajdziemy jednostki o wiekszej mocy, wiekszym momencie itp. Jednostki zdecydowanie nowoczesniejsze.

 

E46: 318d\td (115KM), 320d (136KM), 320d\Cd (150KM), 330d (184KM), 330d (204KM), 330xd (204KM)

 

Widac zdecydowana roznice na korzysc modelu E46, gama silnikow diesla ulegla gruntownej przebudowie. Powstaly nowe jednostki. E36 nie mialo w swojej ofercie godnego polecenia motoru, jezeli chodzi o silniki wysokoprezne. Z E46 jest juz zdecydowanie inaczej ...

pzdr,
Opublikowano
Miałem E30, E36 i mam E46 dzieli je bardzo dużo, skok z e30 na e36 był bardzo zauważalny pod względem technicznym, a skok między e36 a e46 jest jeszcze większy, wystarczy otworzyć drzwi w e46 i zobaczyć ile drzwi mają uszczelek, żeby było ciszej w kabinie, ilość elektroniki itp. rzeczy jest też znaczna.
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano
Wydaje się, że największe różnice wizualne są pomiędzy E30 a E36, oraz E46 a E90. Natomiast E46 względem E36 wydaje się bardziej zaokrągloną wersją starszego modelu. W ostatnich latach takie skoki stylistyczne w serii 3 następowały co drugi model. Podobnie rzecz się miała z E21 i E30, które jakby przejeło pewne elementy z rekina. Wróżąc z fusów można założyć, że najnowsza trójka będzie podobna dosyć do tej obecnej.
Opublikowano

Z namiętnością porównujecie wygląd i możliwości, ale...

 

Niestety, E46 ustępuje E36 w jednej, istotnej sprawie.

W niezawodności (choć E36 święta nie jest).

 

Gdzieś już napisałem, że gdybym miał wybierać wypasioną E36 z końca produkcji lub gołą E46 z początków, to wybrałbym E36.

 

Właśnie z powodu techniki. Mniej nowoczesnej, ale lepiej przetestowanej.

E36 ma solidniejsze zawieszenie (co w naszych warunkach jest nie do przecenienia) i prymitywniejszą, lecz [dzięki temu] bardziej niezawodną elektronikę.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Ja szukałem wypasionej E36 328i z końca produkcji i koniecznie w ciemnym kolorze, a kupiłem srebrne E46 320d z 98r i z podstawowym wyposażeniem. Nie żałuje. Po prostu E46 powala swym wyglądem na kolana i to jest zasadnicza różnica :D
Opublikowano
Ja szukałem wypasionej E36 328i z końca produkcji i koniecznie w ciemnym kolorze, a kupiłem srebrne E46 320d z 98r i z podstawowym wyposażeniem. Nie żałuje. Po prostu E46 powala swym wyglądem na kolana i to jest zasadnicza różnica :D

 

Gratuluje udanego zakupu.

Jednak radze ci nie sluchac jak silnik takiej 328i pracuje, ani tym bardziej testowac jej osiagow, bo zadowolenie z klekota moze nie byc juz tak duze ;)

 

Natomiast co do glownego watku:

- zgadzam sie z tym, ze w silnikach diesla e36<->e46 jest przepasc, jednak w silnikach benzynowych rewolucji przynajmniej na poczatku nie bylo. W wiekszosci silniki identyczne, ew. po "liftingu".

- z tego co pamietam w gazetach przy opisach e46fl bylo mowione, ze zmieniono (usztywniono) zawieszenie. Podobno po wprowadzeniu e46 czesc klientow skarzyla sie, ze BMW poszlo zbyt daleko w strone komfortu.

 

Ogolnie moim zdaniem, jak ktos szuka diesla to tylko e46 i nowsze, natomiast przy benzynach roznica w cenie '97 e36 i '98 e46 jest przesadzona i nie dal bym raczej o 1/3 wiecej za e46.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano
Niedawno jezdziłem kumpla e46 2.5 w tiptronicu obnizona ,czarne szyby full opcja chodziła jak mazenie i ten wygląd nie do opisania nie ma porównania z e36 :modlitwa: :modlitwa:
BIAŁA MOŻE WIECEJ :)
Opublikowano
Niestety, E46 ustępuje E36 w jednej, istotnej sprawie.

W niezawodności (choć E36 święta nie jest).

 

OK ale to nie jest kwestja E36 vs E46 i ogólnie BMW. Jak stwierdzają fachowcy, samochody z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych są najbardziej niezawodne. Technologia już na wysokim poziomie, elektronika ułatwia a nie jest przegięta.

Jestem w 100% pewny że nowa 3 w ciągu pierwszych 5 lat będzie miała więcej usterek niż kiedyś miała E36. O 10 letnich, współczesnych samochodach lepiej nie myśleć.

Zgadzam się że lepiej kupić dobrą E36 niż złoma E46 ale różnica między tymi modelami jest bardzo duża. Po E36 widać już wiek. Co do liftu E46 to faktycznie jest mały. Z jednej strony po lifcie wygląda nowocześniej a z drugiej ten przód jest taki trochę "mało męski" :P

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.