Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dzisiaj po zapaleniu auta zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju, silnik dosyć twardo pracował zgasiłem go włączyłem ponownie chwile jeszcze świeciła i zgasła, po tym zaczął pracować normalnie.

Już kiedyś mi sie to zdarzyło że np zaświeciła się na parę sekund zaczął gorzej pracować i potem zgasła i normalnie, ostatnio w drodze też na chwilę dosłownie mrugnęła.

Teraz pytanie od czego zacząć ? Bo to wychodzi na za małe ciśnienie oleju na moje. Czy to pompa oleju ?

Z góry dziękuję :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla pewności kontrolka koloru czerwonego?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Podejrzewam panewki jeśli lub pompę jeśli się świeci tylko na wolnych obrotach.. ale to info, że coś zaraz niedobrego może się stać.

Serwis 100%.

Panewki na wale korbowym ?

Opublikowano
trzeba zmierzyć ciśnienie oleju i tyle. Tanio i tak nie będzie już wiemy :)

 

absolutnie nie możesz jeździć autem.

Panewki na wale dostały popalić te główne i te od tłoków, czym to mogło być spowodowane ? Olej i wszystko zmieniałem regularnie.

Opublikowano

zatkanym smokiem pompy np.

 

ogólnie radziłbym zajrzeć tam na dół silnika co tam się dzieje, może masz szlam jakiś i zatyka pompę. Ogólnie warto odkręcić miske, skontrolować pompę, przed tym zmierzyć również cisnienie oleju jakie powinno być i jakie podaje pompa, potem jak już miskę zdejmiesz to warto obejrzeć panewki, jak wyglądają dobrze to można jeździć pod warunkiem wyczyszczenia wszystkiego i skontrolowania, jak słabe to warto zmienić.

szukam
Opublikowano
zatkanym smokiem pompy np.

 

ogólnie radziłbym zajrzeć tam na dół silnika co tam się dzieje, może masz szlam jakiś i zatyka pompę. Ogólnie warto odkręcić miske, skontrolować pompę, przed tym zmierzyć również cisnienie oleju jakie powinno być i jakie podaje pompa, potem jak już miskę zdejmiesz to warto obejrzeć panewki, jak wyglądają dobrze to można jeździć pod warunkiem wyczyszczenia wszystkiego i skontrolowania, jak słabe to warto zmienić.

Juz tam zaglądałem panewki dostaly popalić i czopy na wale korbowym, mechanik mowi ze bez sensu to składać, dajac nawet nowe panewki , dotra sie wtedy do walu który i tak jest wytarty i będzie to samo. Mysle nad zakupem drugiego slupka. Ciśnienie miał ostatnio 1 bar na wolnych obrotach.

Opublikowano
no to już jak wolisz, pełno masz tych silników na rynku. Albo remont ze szlifem albo kup goły słupek i przekładka. Tylko spróbuj jakoś tak kupić żeby był w porządnym stanie, najlepiej z demontażem miski przy kupnie. Bo tak to można tez kota w worku kupić.
szukam
Opublikowano
no to już jak wolisz, pełno masz tych silników na rynku. Albo remont ze szlifem albo kup goły słupek i przekładka. Tylko spróbuj jakoś tak kupić żeby był w porządnym stanie, najlepiej z demontażem miski przy kupnie. Bo tak to można tez kota w worku kupić.

Ok, dzięki

Opublikowano

Swoją drogą jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju na wolnych obrotach a jakie na wyższych.

W poniedziałek wkładam inny słupek i chcę od razu pomierzyć.

Opublikowano

min. 0,5bar na wolnych obrotach

3,7 - 4,7bar przy 4tyś. obr.

 

dla przykładu moje moje M47 przy nagrzanym silniku:

na wolnych - 1,4bar

przy 4tyś - 4,4bar



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.