Skocz do zawartości

DALEJ SIE GRZEJE !!!POMOCY


maciek44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was, mialem przyjemnosc juz kiedys umiescic nowy temat na tym forum. Wtedy było to związane z przegrzewaniem sie mojel e36 318i '91. Teraz mam dalej ten sam problem. Zaczne od początku. Kupiłem auto w zimie tego roku, przyszlo lato i wszystko zaczelo sie. Początkowo gotowal sie tylko w korkach, na trasie elegancko trzymał 90 stopni. Wymienilem więc visco na nowe(zamiennik Mele) za 200 złotych. Po wymianie visca wydawalo sie ze problem minął, a tu okazalo sie ze sytuacja sie zmienila o 180 stopni, mianowicie w korkach trzymał "jako tako" temperature, natomiast na trasie z koleji zaczął sie grzać. Początkowo nie bylo to grozne ale jak przyszly moce upały stawało sie dosc uciążliwe ze wzgeldu na to ze trzeba bylo jezdzic na ogrzewaniu caly czas. Dobralem sie więc do termostatu. Przedziurawilem go w paru miejscach i wsadzilem spowrotem. Nic nie pomogło, mało tego po tygodniu bylo jeszcze gorzej. Samochód grzał sie 10 min po odpaleniu, pod czerwoną kreskę, a chwile potem właził na nią. Pojechalem więc do mechanika, oboje diagnozowalismy uszczelke pod głowicą. Jednak on srawdził to za pomocą jakiego miernika cisnien, czy czego tam, i wykluczył uszczelke ne 99%. Pozostało mi to VISCO, przypuszczam ze moze to byc ono, aczkolwiek pracuje bo je slychac. Ale co zauwazylem to to ze wtedy po wymianie tego visca, sytuacja z temperaturą sie odwrócila jak pisałem powyzej, czyli to moze byc visco. Jednak z drugiej strony czemu grzeje sie też na trasie przeciez na trasie visco chyba i tak do niczego nie sluzy...nie wiem.... Ten ww mechanik zmienił mi wtedy płyn chlodzący na nowy i ponoć prawidłowo odpowietrzył układ. I o dziwo to pomogło!!! Tylko ze prawdopodobnie pomoglo bo ostatnio mamy tu w Krk gorszą pogode, jest zimno, pozatym nie robie betą długich dystansów. Do dzisiaj. Dzisiaj jezdzilem po miescie i znowu to samo ale po jakich 2 godzinach jazdy!! przez dwie godziny lajcik 90 stopni bez milimetra odchyłu, po 2 godzinach jakby na zawołanie wskaznik powoli sie przesuwa.......NIE WIEM CO TO, wiem ze chlodnica, pompa są na 100% sprawne, Przypuszczam ze uklad sie sam zapowietrza, ale czemu????? czy przyczyna moze leżeć w związku pomiędzy nowym (aczkolwiek zamiennikiem) visco, a wodą w chlodnicy, ze visco sprawia ze uklad sie zapowietrza, i ubywa wody, bo mi ubywa... czy moze byc to jakas nieszczelnosc.prosze o pomoc, z góry dziękuje

PS visco na wolnych obrotach przy temp 90 stopni pracuje tak ze mozna je palcem zatrzymac... czy to normalne..., ale przy 95 stopniach przy ruszaniu drze sie jak odrzutowiec, dlatego wiem ze działa... A moze podziurawienie termostatu nie wystarcza, moze trzeba poprostu wsadzić nowy.... nie wiem ogłupiałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem kiedys taki problem u mnie winne bylo visko, wymieniłem zbyt późno i przypłacilem uszkodzeniem chłodnicy.

Od początku: w korkach temperatura przekraczała srodek skali, na czerwone nigdy nie doszlo, aż w koncu chlodniece mi rozszczelnilo, uszczelniacze tez troche przygrzalo, zacząl brac olej. Wymienilem chlodnice i visko, ktore kosztowalo 150 zł ponad rok temu. Wiec nie uważam aby twoje wisko bylo niesprawne jak kosztowalo tylko 200 zł.

Moje rady to:

- wymienic termostat bo ten podziórkowany nic dobrego nie rokuje.

- odpowiedczyc układ, najlepiej samemu, poszukaj w moich postach, kilka razy opsywalem po kolei jak to sie robi, u mnie to pomoglo, ponad rok juz jeżdze i jest ok.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

moze jestescie Panowie w stanie mi pomoc.ja tez mam problem z chlodzeniem ale u mnie polega on na tym ze nie zalacza sie wiatrak i nie mam zielonego pojecia co moze byc tego przyczyna.nie jestem tez super mechanikiem i napisanie ze to to cz to nic nie da najlepiej jakby znalazly sie jakies fotki poszczegolnych elementow ktore moga byc tego przyczyna z objasnieniem szczegolow naprawy.

pozdrawiam i dziekuje za ewentualna pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

moze jestescie Panowie w stanie mi pomoc.ja tez mam problem z chlodzeniem ale u mnie polega on na tym ze nie zalacza sie wiatrak i nie mam zielonego pojecia co moze byc tego przyczyna.nie jestem tez super mechanikiem i napisanie ze to to cz to nic nie da najlepiej jakby znalazly sie jakies fotki poszczegolnych elementow ktore moga byc tego przyczyna z objasnieniem szczegolow naprawy.

pozdrawiam i dziekuje za ewentualna pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki to silnik? m43? podejrzewam że tak. ja dzisiaj uporałem się wlaśnie z podobnym problemem (chyba sie uporałem jeszcze będe obserwował). wina leżala po stronie czujnika montowanego na chłodnicy, który jest wkręcany od boku w chlodnice, część numer 10 w podanym linku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=17_0089&hg=17&fg=05 odpowida on za załączenie wentylatora, w zależności od temperatury osiagnietej w chłodnicy przez chłodziwo, załacza bieg 2 lub 1 wentylatora, choć dziś zaobserwowałem że załącza najpierw 2 na chwile, a potem przełacza na 1. oczywiście musisz mieć sprawny termostat oraz poprawnie odpowietrzony układ. ewentualnie zobacz czy sam silnik wentylatora działa. jak wypniesz wtyczke z boku chłodnicy to kawałkiem przewodu zepnij piny w niej jak ruszy to oznacza, że wentylator OK, jak nie to wypinij zaślepke plastikowa z wentylatora i podaj prąd z akumulatora bezpośrednio, będziesz wiedział czy wentylator jest sprawny. te kroki powinny przybliżyć cie do jakiegoś rozwiązania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

troche pogrzebalem dzisiaj i jest tak: wiatrak ma luzy ale troszke sie kreci niestety jak silnik zaczyna sie grzac to stoi.jedna rura gumowa od chlodnicy jest zimna adruga goraca, goraca jest tak z prawej strony jak sie przodem stoi do silnika i to samo jest z chlodnica polowa jest ciepla a druga zimna.co to moze byc??acha jeszcze jedno pytanie:podobno w mercedesach jest tak ze w smigle zamontowane jest jakies plastikowe sprzeglo ktore jak sie nagrzewa to sie rozszerza i zalacza wiatrak czy w bmw tez tak jest??

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna rura gumowa od chlodnicy jest zimna adruga goraca, goraca jest tak z prawej strony jak sie przodem stoi do silnika i to samo jest z chlodnica polowa jest ciepla a druga zimna.co to moze byc?

 

Dopóki wąż dolny jest zimny to rolę wentylatora mozna odstawić. Silnik ma jeszcze możliwość poboru schłodzonego płynu, więc nie widzę powodów do grzania się, ale jeśli jednak się grzeje to albo termostat nie przepuszcza całkowicie, albo pompa wody nie tłoczy, lecz w przypadku padniętej pompy nie miałbyś siurkającego płynu z otworu odpowietrzającego w ściance wlewu płynu.

 

Temat wentylatora, czyli wiska możemy poruszać tylko w momencie kiedy auto się grzeje i dolny wąż z chłodnicy jest gorący, czyli cała chłodnica także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% uszczelka pod głowicą. Mieliśmy ostatnio taki przypadek w subaru. Grzała się, weże zimne, wentylatory nie chodziły. W krytycznej fazie układ tak sie zapowietrzył że wskaznik nawet nie pokazywał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat już wiem, żw w Twoim silniku nie istnieje - nie ma go fizycznie.

 

Co do pompy to musisz odkręcić najpierw śruby mocujące koło pasowe na pompie a później będą widoczne cztery śruby lub nakrętki trzymające pompę w deklu. Po ich wykręceniu pompa nie bedzie chciała sama wyjść i trzeba jej pomóc. Po bokach pomiędzy śrubami mocującymi będziesz widział jeszcze dwa nagwintowane otwory na srubki M6 - w nie wkręcaj śrubki i będą one wypychały pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie istnieje termostat fizycznie?

hmmm.... wiec jedna czesc ktora mogla zawiesc z glowy. jeszcze jakby Pan mogl mi powiedziec jak sprawdzic czy pompa jest sprawna to bylbym wdzieczny. no i jeszcze kolejne pytanie co do czujnika temp.w ktorejs z poprzednich odpowiedzi ktos podeslal schemat chlodnicy w ktorym ten czujnik znajduje sie w lewym jej gornym rogu, ja patrzylem u siebie i nic takiego nie ma w tym miejscu.wiec gdzie go szukac i jak sprawdzic czy dobrze dziala?

wracajac do pompy to gdzie mozna kupic tanie zamienniki, zarowno jesli chodzi o pompe jak i czujnik?

acha! jesli uszkodzone jest visco to jakie sa objawy jego uszkodzenia i jak to wogole dziala?

pozdrawiam i wielkie dzieki za tak ogromna pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie istnieje termostat fizycznie?

To pytanie, czy stwierdzenie z mojej wcześniejszej wypowiedzi?

 

Napisałeś na emaila z wklejonym zdjęciem widoku jednej wielkiej dziury tam gdzie powinien być termostat, a został po nim jedynie oring. Ktoś go wyjął i niewiadomo z jakiego powodu. Sprawdź pompę i załóż nowy termostat.

Co do kupna poprzez internet, to za wiele Ci nie pomogę. Łatwiej będzie jak ktoś z Twoich znajomych zakupi w polsce i paczką Ci wyśle, skoro nie chcesz tam kupować, choć z drugiej strony cenowo wyjdzie na to samo - tak mi się wydaje sądząc po różnicach cenowych pomiędzy polską a irlandią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.