Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2.3 to najmniej udany silnik - miał najmniejszą sprzedaż w historiiBMW

 

ale tam jest 2.5 i dlaczego to nieudany silnik? Chyba nie dlatego, że mało ich sprzedano?

http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
Opublikowano

Moje zdanie na ten temat.

 

Większy kolektor ssący nie wpływa na zwiększone podciśnienie w nim panujące i również nie ma znaczenia to jeżeli chodzi o osiągi silnika. To co jest w kolektorze najbardziej istotne to otwory przelotowe powietrza dla każdego cylindra indywidualnie. Muszą one bowiem być większe od zapotrzebowań cylindra w największym z możliwych zasysań. Ograniczona średnica będzie sprawiała utrudnienia w zasysaniu odpowiedniej ilości powietrza. Nie sądzę aby, konstruktorzy w BMW kierowali się jedynie kwestią wyglądu i masy auta stosując coraz to mniej materiałów dla odciążenia auta. Skoro biorą takie kwestie pod uwagę to muszą też myśleć o zapasie w przepływie powietrza kolektora ssącego, żeby nie ograniczał parametrów silnika.

Tego typu zagadnienia tuningu wywiodły sie z typowo sportowych silników w których nie ma czegoś takiego jak przepływomierz, lecz bezpośredni dolot powietrza a dawkowanie paliwa nastepuje w sposób w pełni programowalny przez komputer. To tak jak ze sportowymi świecami BRISK - wystarczyła reklama o nowym produkcie i szybko temat spalił na panewce.

 

Jeżeli już rozmowa o tuningu i w tym celu wymiana kolektora ssącego to nie należy zapominać o średnicy grzybków zaworowych, układzie wydechowym, gdyż to w nim jest najwięcej strat i takimi wyszczególnieniami możemy dojść do wymiany silnika.

To co jeszcze się sprawdza w silnikach benzynowych niskim kosztem to tuning elektroniczny, a w pozostałych tematach to układ wydechowy, ale trzymając się norm spalin i to jest kolejny kłopot.

Opublikowano
- a to cos napisał z tą przeróbka to smiech na sali-jedna prawda 2.3 to najmniej udany silnik - miał najmniejszą sprzedaż w historiiBMW, ale to nie była tylko wina kolektora:)

wiesz mnie nie obchodzi czy ty maz 200 czy 400KM pod maska ale nie ma mozliwosci przy silniku M52b28 osiagniecia samym chipem przyrostu wiekszego niz 20KM zachowujac zblizone spalanie i trwalosc silnika, co do silnka M52B25 to jest to 2,5L i jest to ten sam silnik co M52B28(chyba taki ty masz nie wiem czy o tym wiesz) roznia sie skokiem tloka dlatego ma pojemnosc wieksza o 0,3L, kolektory tez maja te same, napisz dlaczego M52B25 jest nieudanym silnikiem, jakies konkrety

Opublikowano
Witam

 

no ładnie, co z tą mocą? a moment obrotowy przy obrotach mocy maksymalnej musi być większy!!! jeśli moment maksymalny jest ten sam, to podejrzewam, że moc zwiększa się tylko na najwyższych obrotach, dlatego niepotrzebna inwestycja - kto używa przez cały czas 6,5kobr/min?

 

pozdrawiam

 

to moze zobacz lepiej ten tykres http://img427.imageshack.us/my.php?image=po8885v5wd.gif

moc 200KM jest juz od 5000obr,

Opublikowano
Moje zdanie na ten temat.

 

Większy kolektor ssący nie wpływa na zwiększone podciśnienie w nim panujące i również nie ma znaczenia to jeżeli chodzi o osiągi silnika. To co jest w kolektorze najbardziej istotne to otwory przelotowe powietrza dla każdego cylindra indywidualnie. Muszą one bowiem być większe od zapotrzebowań cylindra w największym z możliwych zasysań. Ograniczona średnica będzie sprawiała utrudnienia w zasysaniu odpowiedniej ilości powietrza. Nie sądzę aby, konstruktorzy w BMW kierowali się jedynie kwestią wyglądu i masy auta stosując coraz to mniej materiałów dla odciążenia auta. Skoro biorą takie kwestie pod uwagę to muszą też myśleć o zapasie w przepływie powietrza kolektora ssącego, żeby nie ograniczał parametrów silnika.

Tego typu zagadnienia tuningu wywiodły sie z typowo sportowych silników w których nie ma czegoś takiego jak przepływomierz, lecz bezpośredni dolot powietrza a dawkowanie paliwa nastepuje w sposób w pełni programowalny przez komputer. To tak jak ze sportowymi świecami BRISK - wystarczyła reklama o nowym produkcie i szybko temat spalił na panewce.

 

Jeżeli już rozmowa o tuningu i w tym celu wymiana kolektora ssącego to nie należy zapominać o średnicy grzybków zaworowych, układzie wydechowym, gdyż to w nim jest najwięcej strat i takimi wyszczególnieniami możemy dojść do wymiany silnika.

To co jeszcze się sprawdza w silnikach benzynowych niskim kosztem to tuning elektroniczny, a w pozostałych tematach to układ wydechowy, ale trzymając się norm spalin i to jest kolejny kłopot.

zgadza sie kolektor od M50B25 jest wielkoscia taki sam jak M52B25 i M52B28 ale ma wieksza srednice kanalow dolotowych co pisalem

Opublikowano

witam

 

kiedys w auto swiat był test e39 528 3 szt po tuningu i jedna seryjna

tuning robiły trzy rózne firmy najlepszej udało sie osiagnac 240 KM jak dobrze pamietam

tylko nie jestem pewien czy to był sam chip czy jeszcze cos jak bede miał czas to poszukam

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

krasek napisał

to moze zobacz lepiej ten tykres http://img427.imageshack.us/my.php?image=po8885v5wd.gif

moc 200KM jest juz od 5000obr,

 

to może wrzuć dla porównania wykres sprzed przeróbki - wyciągniemy wnioski i sobie co nieco wyjaśnimy, po co mi taki wykres jeśli nie mam porównania

tak czy tak moment obrotowy musi być większy - nie koniecznie maksymalny, ale przy tej mocy!!!

 

a jeśli kolektor zastąpisz innym o większych kanałach dolotowych, spadnie prędkość powietrza i możesz w ten sposób zmniejszyć moc, ale niekoniecznie - wszystko zależy od głowicy

 

pozdrawiam

Opublikowano
no wlasnie nie mam wykresu tego samego silnika ale ta moc dopiero wzrasta od 5200obr , ale jak sie zrobi chip to wtedy lepiej wyjdzie rozklad mocy
Opublikowano

witam

 

 

tu jest stronka odnosnie chipsów

http://www.upsolute.pl/auto-tuning.html?k=bmw

 

e36 325 192 - 206 e46 325 192 - 208

e36 323 170 - 182

e36 328 193 - 203

e39 528 193 -204

 

zaówazcie ze silnik m50w325e36 robia na 206km a m52w328 na 203

przypuszczam ze jest to spowodowane stopniem sprezania

 

m50b25 ma 10,5:1 325

 

m52b20 ma 11,0:1 320

m52b25 ma 10,5:1 323

m52b28 ma 10,2:1 328

m3 e36 ma 11,3:1 M3

m3 e46 ma 11,5:1 M3

m5 e60 ma 12,0:1 M5

 

czyli cos ten kolektor musi dac skoro chipsujacy nie robia z 323(2500) z 170 na 192 tylko robia 182

 

n52b25 ma seryjnie 218 w325 e90 tylko ze ma valvetronika

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

Fajny ten tuning. ciekawe czy rzeczywiscie spada zuzycie paliwa w miesice az o 1 litr dla modelu e39 523i

 

Koszt dosc wysoki 1700zlociszy.

Opublikowano

ciekawa sprawa ze w 523i ktora ma ten sam silnik co 323i po tym samym chipie ma 187KM czyli o 5KM wiecej :P

Apex widze ze masz blisko do tej firmy UPsolute moze skusisz sie na ich chipa lub moze dowiesz sie cos wiecej o tych chipach czy daja tyle co napisane i ze spalanie mniejsze :8) PS co do ceny to jesli jest hamowanie przed i po chipie oraz jakas tam gwarancja to wcale nie tak drogo

Opublikowano
widzialem ta strone wczesniej ale nie znam niemieckiego wiec duzo sie nie dowiedzialem, juz skontaktowalem sie z osoba ale z innego forum ktora to robila na takim samym silniku jak moj i dalo to efekty wiec dzieki za wasza pomoc, dodam ze koszt calkowity takiej operacji to 250zl :lol:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
krasek napisał
to moze zobacz lepiej ten tykres http://img427.imageshack.us/my.php?image=po8885v5wd.gif

moc 200KM jest juz od 5000obr,

 

to może wrzuć dla porównania wykres sprzed przeróbki - wyciągniemy wnioski i sobie co nieco wyjaśnimy, po co mi taki wykres jeśli nie mam porównania

tak czy tak moment obrotowy musi być większy - nie koniecznie maksymalny, ale przy tej mocy!!!

 

a jeśli kolektor zastąpisz innym o większych kanałach dolotowych, spadnie prędkość powietrza i możesz w ten sposób zmniejszyć moc, ale niekoniecznie - wszystko zależy od głowicy

 

święte słowa chciałem to potwierdzić ,tak zwane doładowanie dynamiczne by spadło . Chciałem jeszcze przytoczyć przykład silników TDI volkswagena mają od 90do 150 w tym 110 konny ma taką samą turbine jak 150 konny a osiągniecie takiej mocy z 110 konnego jest niemozliwe bo silnik 110 konny jest wykonany z gorszych materiałów i by tego niewytrzymał zbyt długo,ponoć chip tunig w dieslach skraca ich życie . tak czytalem w auto świecie ,porównanie było na podstawie golfa IV, pozdro

 

pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Chciałbym troszkę odświerzyć temat!

 

Czy w końcu ktoś dokonał wymiany tego kolektora?

 

Napewno kolektora nie można sobie tak tylko zmienić, raczej trzeba go jeszcze przerobić, nie wiem też czy komputer sam sie przestawi, ale napewno trzeba będzie przerobić jeszcze wydech bo w 323 jest on mniejszy niż w 325.

 

Może ktoś w końcu dowiedział się jak to dokładnie wygląda?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mój znajomy z klubu wstawiał sobie silnik 2.8 od E36 do E30, ma zmieniony kolektor ssący z silnika M50 i poprostu przełożył całość (czyli kolektor aż po filtr )z M50 do M52...

Chodzi mu nieźle...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ciekawy temat, a zważywszy, ze dyskusja dotyczy takiego silnika jaki ja posiadam to chętnie dowiem się o jakis konkretach a nie o zaslyszanych informacjach :( ciekaw jestem czy ktos ma namiary konkretne kto gdzie i jak itp, nie wydaje mi sie iż wymiana samego kolektora ssacego dalaby przyrost mocy rzędu chociaz 15km...jesli sie myle trudno ale jesli tak to kazdy kto ma 323 lub 523 kosztem 250zł zmieniłby kolektor i heja i ma zwawsze autko...jak to jest niech odwzwie sie osoba któa robiła cos takiego lub widziala jak to robią i zna efekty konkretne :mrgreen:
Opublikowano
A moze inny pomysł, jakby wstawić sam silnik 2.8 zamiast 2.5 którego mam, czy wystarczy zmienić silnik i tyle czy jeszcze coś moze skrzynie, oczywiscie zeby wszystko ładnie chodziło i bezproblemowo, silnik 2,8 mozna kupic za okolo 2,500tys odliczajac cene ktora dostane za swoj silnik to moze i to oplacalne jest jak myslicie
Opublikowano
Założyłem wątek o zwiększaniu mocy w silniku 2.8, temat też zszedł na zmianę kolektora z silnika m50, ale też brak konkretów, brak osób które to osobiście robiły i mają wykresy z hamowni... . Teraz odnalazłem ten wątek 0 czy ktoś z tego wątku od tamtego czasu coś zdziałał?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.