Skocz do zawartości

F30 układ kierowniczy, niestabilny tor jazdy


Tysiowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy forumowicze, mam pewną sprawę związaną z moim nowym nabytkiem BMW F30 320d

 

Po przejechaniu już prawie 3000 km od odebrania samochodu, jestem niemal pewien, że to jak się on prowadzi jest nieakceptowalne. Po prostu nie wierzę że samochód za prawie 200k nie jest w stanie "jechać prosto".

 

Konkretny opis problemu:

podczas jazdy autostradą z prędkościami 150 - 190 samochód bardzo bardzo mocno "myszkuje" po drodze, zarówno w trybie comfort, jak i trybie sport (a nawet o dziwo w trybie sport jeszcze bardziej!) czuć non stop i wręcz widać że samochód nie jedzie prosto. Zachowuje się dokładnie tak jak moje stare E87 z uszkodzoną maglownicą nadającą się do wymiany!!!.

 

Kompletnie nie wiem co mam zrobić, zajechałem do serwisu, a tam stwierdzili z góry ze to nie możliwe bo to nowy samochód, kazali mi zostawić go na 2h, a po 1,5h oddali i stwierdzili że wszystko sprawdzili i nie znaleźli żadnej usterki, przy czym na diagnostyce wpisali że jazda testowa została przeprowadzona do prędkości 100 km/h !? A miły Pan z serwisu poinformował mnie że to "nie jest takie bmw jak kiedyś" i że ma inny układ kierowniczy i ze "tak już ma", moim zdaniem jest to niedopuszczalne, czuje ze ten samochód wręcz sprawia zagrożenie dla mnie i innych uczestników ruchu.

 

Więc pytania do was:

1. co byście na moim miejscu zrobili (serwis nawet nie chce słyszeć o ponownym sprawdzeniu samochodu i mają mnie za debila który "zdziwia" i się mu "wydaje")

2. czy ktokolwiek z was, posiadający f30, miał kiedykolwiek taki problem, lub zaobserwował przy dużych prędkościach coś podobnego?

 

Dodam że samochód ma zwykły układ servotronik, ale jest na sportowym zawieszeniu wiec powinien moim zdaniem iść prosto jak przecinak a nie pływać po drodze jak łajba :(

Edytowane przez Tysiowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Niedopuszczalne to są słowa Pana z serwisu, ze to już nie to BMW... znaczy, ze co... może bokiem jechać? Te auta jeżdżą prosto jak przecinak jak jest wszystko. oK. Auto jest nowe rozumiem?

 

Jeśli tak, to nie martw się tym co sobie Panowie w ASO myślą, tylko zgłaszaj im kolejna reklamacje i proś o pisemne potwierdzenie, ze jest wszystko OK. I niech na piśmie Ci nawet dadzą to, ze przy 100km/h testowali. Od tego zacznij. Zwykle słowo pisane ma na nich zbawienny wpływ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzies na tym forum o podobnym przypadku. Problemem okazała się geometria. W fabryce jej nie ustawili.... Czy kierownicę masz idealnie prosto jak jedziesz na wprost?

Słyszałem też ze były problemy z układem kierowniczym, ale tym sportowym. Z tego co piszesz to masz standardowy servotronic.

 

PS. U mnie np. totalnie źle ustawione były przednie światła. W ASO przeprosili i powiedzieli, że nie powinno to się zdarzyć... Fabryka dała plamę, a ASO wydając mi auto kolejną bo powinni to sprawdzić...

 

Masz tylko jedno ASO w pobliżu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, auto jest nowe, w ASO nic nie powiedzieli na temat geometrii.

Mam drugie ASO w pobliżu, ale nie chce po raz kolejny stracic 2h czasu + 2 h na dojazd i powrot i dowiedziec sie ze wszystko jest OK według nich...

 

Edit:

co do kierownicy to testowałem i jak puszczę gdy jadę prosto to kierownica jest prosto, ale np po skręcie nie wraca do pozycji zerowej tylko zostaje nieco "przekręcona"

 

Edit2:

Dziś trochę więcej testowałem i okazało się że samochód po puszczeniu kierownicy sam skręca w prawo, wrzucam filmik Na początku skrecilem kierownica nieco w lewo. A później ja puściłem.

Czy w związku z tym winna jest geometria? Jeśli tak - jestem w szoku że zostawiłem samochód w ASO a oni po moim opisie problemu nawet jej nie sprawdzili?!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie szybko ściąga... nie jest to przez to ze droga skręca w lewo? Wydaje mi się tez, ze ta droga ma dość mocne pochylenie w prawa stronę... choć ciężko wnioskować z filmu.

 

Mój sprzęt i brata (są identyczne - obie 330i z tego roku), są dość podatne na pochylenia drogi... z jakiegoś powodu niektore polskie odcinki autostrad są mocno pochylone nawet przy prostej drodze... (np. Kompletnie nie mam tego problemu jak lecę A4 na legnice z wroclawia, ale mam trochę takiego efektu jadąc sama obwodnica Wrocławia) ale na pewno nie myszkują przy większych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne droga możne mieć tu lekki wpływ, ale sprawdzałem w 10 rożnych miejscach, na autostradzie, na expresowce, i po mieście jak znalazłem kawałek wolnego miejsca, ściąga mega i to nie po puszczeniu kierownicy tylko po skręceniu w lewo i dopiero puszczeniu, jak puszcze z pozycji neutralnej to ucieka jeszcze szybciej... no cóż, wybiorę się znów do serwisu tylko tym razem z nieco bardziej bojowym nastawieniem...

 

Dziś też jeździłem trochę po obwodnicy i na prawdę przy 190 km /h to strach w oczach, samochód goni po pasie i trzeba korygować tor jazdy co chwile jak tylko mocniej zawieje / jest większa nierówność na drodze... ja rozumiem że to jest duża prędkość, ale na boga - jak moje 11 letnie e87 przy 200 prowadzi się pewniej niż nowe F30, to chyba coś musi być nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz przypadkiem balonowych opon zimowych 16 cali? Z miekkim ogumieniem na wysokiej flance servotronic zdaje sie miec powazne problemy. Moje GT na 17-calowych zimowkach, na ktorych je kupilem jest wyjatkowo niestabilne. Musialem sie ich pozbyc i zainwestowac w 18-stki o nizszym profilu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zbieżnośc/geometrię. Jeżeli ściąga to ewidentnie coś w tym kierunku? Oczywiście za to będą chcieli hajs więc może lepiej podjechać do innego (sprawdzonego) serwisu.

 

Z tymi ASO to są jakieś cyrki. Nie wiem jacy spece tam pracują, ale ja ze swoim wspomaganiem walczę już od ponad miesiąca a wystarczy wsiąść do identycznego modelu, który stoi na parkingu przejechać 1km żeby stwierdzić, że coś jest nie tak. Dla nich wszystko jest OK i oni kompletnie nic nie widza niepokojącego, ale bajki o twoim bezpieczeństwie i ich podejściu, że wszystko sprawdzą wciskają wyśmienicie. Jeżeli nie to wal do centrali. U mnie skończy się podobnie, jak skończy mi się cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w 330i z 2VL. Wydaje mi się, że F30 nie jest płynącym okrętem na autostradzie, jest nerwowy "sportowy" chyba, że się mylę? Aż trudno uwieżyć, że z fabryki w Monachium mogło by wyjechać F30 z nie ustasioną geometrią!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie macie bmw które składali robotnicy z agencji pracy gdy stali pracownicy byli na urlopach :8)

Data produkcji ma kolosalne znaczenie do jakości.

Z tego co pamietam trzeba zamawiać we wrześniu lub styczniu co by składali stali.

Teoretycznie po dacie montażu auta w VIN można ustalić czy trzeba coś poprawić i dokrecic :wink:

 

PS.Panamere w lipsku tez składają rodacy na kacu :?

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, jestem właśnie po raz drugi w serwisie. Samochód już zostawiłem i czekam, ogólnie śmieszna akcja, generalnie chodzi mi o to że samochód niestabilnie się prowadzi przy prędkościach powyżej 170, a do tego lekko ściąga w prawo po puszczeniu kierownicy, tak to przedstawiłem kierownikowi serwisu który miał jechać ze mną na jazdę testową. I co? Po 1 zapytał dlaczego puszczam kierownice podczas jazdy (no chyba nie dla zabawy tylko po to żeby sprawdzić czy wszystko jest ok bo auto mi świruje na autostradzie?) I powiedział że to jest niebezpieczne i nie powinno się tak robić. Po 2 zapytał przy jakiej prędkości występuje problem (niestabilności), i czy możemy to sprawdzić po mieście? Więc mówię że 170 - 200, na co dostałem odpowiedź że odmawia jazdy próbnej (*jest co prawda ślisko bo zima wczoraj zaatakowała ale bez przesady autostrada a4 jest "czysta"), a dalsza dyskusja skończyła się na tym że w Polsce mamy ograniczenie do 140... w związku z tym jazdy próbnej nie było ale z wielką łaską stwierdzili że sprawdza geometrię i dostanę wydruk, czekam więc i wrzucę wam info ;) A jak nic nie znajdą mam im zostawić samochód na parę dni żeby sobie mogli sami "potwierdzic usterkę" gdy warunki na to pozwolą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie macie bmw które składali robotnicy z agencji pracy gdy stali pracownicy byli na urlopach :8)

Data produkcji ma kolosalne znaczenie do jakości.

Z tego co pamietam trzeba zamawiać we wrześniu lub styczniu co by składali stali.

Teoretycznie po dacie montażu auta w VIN można ustalić czy trzeba coś poprawić i dokrecic :wink:

 

PS.Panamere w lipsku tez składają rodacy na kacu :?

 

Zamawialem we wrzesniu i wcale nie bylo dobrze. To zalezy od przypadku. Problemy zwiazane z niestabilnoscia swojej F30 opisywalem tutaj (winnym byla zle ustawiona geometria):

viewtopic.php?f=167&t=265503

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kierowany Twoim tematem postanowiłem walczyć o to sprawdzenie geometrii, sprawdzili. I wszystko jest w normie, poprawili jeszcze wartości ale niestety nie wpłynęło to w żaden sposób na prowadzenie się samochodu więc to nie jest przyczyną... Nie wiem już co mam z Tym zrobić muszę chyba przejechać się inną f30 i wtedy zweryfikować czy faktycznie ten typ tak ma i to auto powinno mieć vmax 160 bo powyżej jest niebezpieczne... spróbuję jeszcze jakoś uchwycić to o co mi chodzi ("myszkowanie" przy dużej prędkości) na nagraniu ale ciężko to odczuć z wideo.

 

Panowie w serwisie stwierdzili że to że samochód ściąga na prawo to nic dziwnego i że mamy krzywe drogi więc to nie jest żadna wada samochodu ehhhh

EDIT: gemetria: P3p27RPN5uv_7g2L7IZBcS1jczEr5RuqUOYt6yRoBwpuC6917ieHGgN1MggcaOCkMbBaySX_tyMVnIbP2Y8s4Nka_SHIUGak91i9ecEFc_o-wu4kQD3a3Vobgq4Lf02Mj4ciy9sdWL4j7cC_R-7rhgkLU6IdU4D0QbYAcRB1Hzz_n2Zk3nlP-C_TgGpDM2YkZL-ajkyNWVvQ5hbs2dXqD1SW8J8s2ZCkaVt8mYNe_SW84o26IT1K_SJlvuawkFnAR4nKIbMCkVM3Ben2Mts8PhCbsaPHOKSLzrPjYiQgPI3J0_G10ppje4P76C1YcTK2dBJNU-AS6-iKKaTL44CbQVJr2bdpsRk9XmnvRZnDrNp0eCNxB2-ZO3uupgTFjlGvZd3SrruY06a96ZOpxMXS9SYKIIytXnrM4bhIGAVzW45rpggkOXaF8TckVQ6tczaow1Qhilrov9tOa4VCQkcaUvqQPPHEI4bxEL7yksc3LTRf63SHBt2-ZHJBxPmEy_BpvQMhVDnlGsnJEbqVRge8R3-pL7p_nOu44tZxKiTUnKyzZunTGzpmGx359KMWRVCrq3HNdAoD9o4prwZvtBZFdZDy1K2a05YplWJAGIhd0raocDMQNSejYuBGGdwJpWlgML_5f7R-j6VrXCaJ1A7UzOXDWZPBXQ=w435-h774-no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowy układ kierowniczy 2VL i tryb sport przy szybkiej jeździe powodują że auto jest mega czułe na minimalne ruchy kierownicą. Takie trochę nerwowe, a zarazem sam układ kierowniczy w środkowym położeniu jest dość luźny, a zawieszenie w xDrive miękkie i stąd możesz mieć dziwne odczucia. Natomiast auto nie powinno na pewno ściągać (zakładam, że koła masz wyważone i ciśnienie zweryfikowane)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo w 335i. przy 140 trzymam kiere prosto auta lata z lewej do prawej ;)...

 

geometria ustawiana 5 razy

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z trasy.. na zimowkach tez to mam, w lecie nie było problemu... albo nie było aż takiego...nie da się bezpiecznie 200 jechać... jak dostanie sie podmuch, idzie korekta i nagle walka z myszkującym autem... WTF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mojej f11 mam podobne objawy , jest bardzo czuła na nawierzchnię ,opony ,ciśnienie w oponach poduchy powietrza ... lubi sobie pomyszkowac to raz w lewo to w prawo . Geometria na pewno dobrze bo miałem sprawdzane . W sumie dla mnie wygląda to na jakiś delikatny luz gdzie przy małych podmuchach powietrza bądź nierównej nawierzchni potrafi lekko zjechać z toru jazdy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi przy 140 auto lata od lewej do prawej.. Geo 100% idealnie :(

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko przy niskich predkosciach prowadzi sie troche niepewnie, przy wyzszych predkosciach usztywnia sie i prowadzi sie stabilnie, powyzej 200 km/h leci jak po szynach. GT ma jednak wiekszy rozstaw osi

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, widać nie jest to jedynie moje "widzimisie", jasne że nieco może wyolbrzymiam problem, ale na prawdę serwis powinien być w stanie przeprowadzić diagnostykę samego układu kierowniczego, według mnie to on jest właśnie powodem tego że samochód zachowuje sie tak jak sie zachowuje, niestety w serwisie "nie wiedzą" co może być powodem takiego zachowania samochodu, przeprowadzili standardową diagnostykę i sprawdzili "luzy" na postoju, nie chcą sprawdzić samochodu sami na drodze bo "cenią swoje zdrowie za bardzo żeby rozpędzać się do takiej prędkości" w związku z czym usterka nie może zostać przez nich potwierdzona, a jazdę testową po ustawieniu geometrii w samochodzie który "niepewnie się prowadzi przy prędkości autostradowej" robią z prędkością do 20 km /h po uliczkach w okolicy serwisu (poważnie mam nagranie na kamerce) - tak właśnie funkcjonuje ASO.

 

Co do samych opon:

zgadza się - na runflatach samochod był nieco bardziej stabilny, ale jest to kwestia tego że po prostu są one twardsze i mają mniejszą bezwładność, u mnie na zimówkach o tym samym rozmiarze i profilu (18') jest gorzej niż na RF, wiec nie jest to jedynie kwestia 16 i "balonów".

 

Będę jeszcze drążył temat niemniej gdyby ktoś wpadł na jakieś rozwiązanie, czy pomysl jak to udowodnić serwisowi - piszcie śmiało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś wspólny bojkot :evil:

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.