Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z dobrych wieści to że dokonałem pomiaru grubości tarcz hamulcowych i nie jest konieczna ich wymiana. :mrgreen:

Grubość tył 18,7 mm - min. grubość dopuszczenia do dalszej eksploatacji to 18.4

Grubość przód 20.8 mm - min. grubość to 20.4.

 

Zatem moje super dobre oryginalne tarcze przejadą 2 pary klocków :cool2:

W tym wypadku kupie oryginalne klocki.

 

A do wszystkich miłośników szybkiej jazdy autostradowej mam pytanie dlaczego w poniższym teście hamulców BMW ze swoimi super oryginalnymi drogimi hamulcami nie zajmuje 1 miejsca a dopiero 4 :( W każdej kategorii czyli ze 100, 130, 140 km/h. No nie jest to seria 3 tylko X1 no ale chyba to ta sama technologia :mrgreen:

Ciekawe że najlepsze hamulce w tym teście ma Peugeot 3008 :mrgreen: Panowie miłośnicy szybkiej jazdy autostradowej, którzy cenicie sobie dobre hamulce czas przesiąść się na Peugeoty będzie bezpiecznej i taniej :mrgreen:

 

bed312cf39bea072.jpg

Opublikowano
Droga hamowania zależy też od opon, a nie tylko hamulców. Poza tym peugeoty i renault zawsze miały miękkie klocki - lepiej hamują, ale częstsza wymiana

 

Hmmm, ja po przesiadce z japończyków do BMW myślałem, że już bardziej miękkich i znikających klocków się nie da wyprodukować:-)

 

W japończykach klocki starczają na 2 razy dłużej.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Droga hamowania zależy też od opon, a nie tylko hamulców.

Wiedziałem, że zaraz będzie że złe opony :mrgreen:

 

Droga hamowania ze 130km/h .....BMWX1...........Peugeot 3008

 

hamulce zimne/ciepłe..............60,3/62,1m........58,7/58,7m

 

To chyba nie o opony chodzi ale wygląda na to że ktoś tutaj robi hamulce podatne na fading :cry:

 

Z ciekawości zadzwoniłem do ASO Peugeot i poprosiłem o wycenę serwisu hamulców wymiana tarcz i klocków przód/tył na najbardziej oryginalnych częściach dla 3008 :mrgreen:

 

Hamulce przód

Klocki hamulcowe - 376 zł

Tarcze hamulcowe (średnica 283 mm) 2 sztuki - 515 zł

Wymiana - 244 zł

Razem 1135 zł

 

Hamulce tył

Klocki hamulcowe - 340 zł

Tarcze hamulcowe - (średnica 262 mm) 2 sztuki - 1470 zł - strasznie drogo ale z tego co powiedział pan z serwisu są to tarczo- piasty z łożyskiem

Wymiana - 290 zł

Razem - 2100 zł

 

Czyli wychodzi na to że 1 tarcza przód wychodzi 257,5 zł. Jak to możliwe że oryginalna tarcza w ASO Peugeot tyle kosztuje :? Pewno się gną jak cholera :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Takie zabawne porównanie BMW M760Li vs Skoda Superb 280

 

Jak myślicie który samochód potrzebował krótszej drogi hamowania :mrgreen: Dobrze, że to forum dla serii 3 bo posiadacze serii 7 mogliby się nieco zdenerwować :roll: Może właściciele 7 powinny się zastanowić nad zamiennikami skoro fabryka nie daje rady :mrgreen:

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Czytam te bzdury kolegi kemot i jestem przekonany ze jego wybór auta to był błąd. Mógł kupić tyle fajnych i tanich w serwisowaniu aut z lepszymi hamulcami a kupił 316i :cry: myśle ze trzeba jeszcze podać drogę hamowania gokarta i porównać ją np z bmw m4.
Opublikowano
Podaj jeszcze masy obu testowanych pojazdów.

 

W poprzednim teście hamulców X1 vs Peugeot 3008 (plus cała gama pojazdów z tej klasy) złe były opony :mrgreen: Teraz znowu za ciężki samochód. :mrgreen:

To może BMW nie powinno wkładać do 7 takich mocnych silników (ponad 600 KM) skoro jest jakiś problem z ich zatrzymaniem :mrgreen:

 

Czytam te bzdury kolegi kemot i jestem przekonany ze jego wybór auta to był błąd.

 

Jestem bardzo zadowolony z zakupu i następny samochód to będzie prawdopodobnie nowa seria 3 :mrgreen: Denerwuje mnie tylko jak próbuje się od ludzi wyciągać kasę nie dając w zamian nic szczególnego. :wink: Szkoda że nie reagujesz jak ludzie wypisują bzdury z palca wyssane ja posługuje się faktami, a to że te fakty nie potwierdzają wyjątkowości hamulców BMW to cóż taka jest smutna rzeczywistość :(

Opublikowano (edytowane)
a jak smutna nie rozumiesz podstawowych praw fizyki

 

Pijesz do testu X1 vs Peugeot 3008 czy topowa wersja 7 vs Superb :mrgreen:

 

Swoja drogą to byłbyś świętym pracownikiem ASO :wink: Na pytanie klienta co z hamulcami w tym samochodzie za 1 mln z silnikiem ponad 600 KM? No wiem Pan ostrożnie z gazem bo wiem pan to ciężki samochód jest :mrgreen:

 

A tak na marginesie Porsche Panamera 4s masa mniejsza niż BMW 760Li ale prawie 2t (1944 kg.) Porsche zupełnie to nie przeszkadza aby mieć wybitne hamulce dostosowane do swoich sportowych osiągów. :8)

Test Auto Motor i Sport nr 4/2017 strona 51.

droga hamowania

ze 100 km/h na zimno 32,5 m

ze 130 km/h na zimno 53,6 m

ze 130 km/h na ciepło 54,3 m

 

Pewno w Porsche nie słyszeli o prawach fizyki :mrgreen:

Edytowane przez Tomek Kemot
Opublikowano

Nie widzę nic złego w prównywaniu drogi hamowania dwóch limuzyn, w dodatku podobnego segmentu.

 

Natomiast argument dotyczący porównania drogi hamowania gokarta i auta osobowego nie ma za bardzo sensu.

 

Abstrahując od testu wspomnianego wyżej, który nie wiem, czy jest miarodajny, to usprawiedliwianie dłużej drogi hamowania większą masą jest, w mojej opini, nadużyciem.

Idąc tym tokiem myślenia, Suzuki Swift powinien hamować lepiej od BMW i Skody...

 

Na koniec nie zapominajmy, że BMW ma szersze opony (245 przód i 275 tył vs 235 Skody), tutaj fizyka jest po stronie BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jak smutna nie rozumiesz podstawowych praw fizyki

 

Pijesz do testu X1 vs Peugeot 3008 czy topowa wersja 7 vs Superb :mrgreen:

 

Swoja drogą to byłbyś świętym pracownikiem ASO :wink: Na pytanie klienta co z hamulcami w tym samochodzie za 1 mln z silnikiem ponad 600 KM? No wiem Pan ostrożnie z gazem bo wiem pan to ciężki samochód jest :mrgreen:

 

A tak na marginesie Porsche Panamera 4s masa mniejsza niż BMW 760Li ale prawie 2t (1944 kg.) Porsche zupełnie to nie przeszkadza aby mieć wybitne hamulce dostosowane do swoich sportowych osiągów. :8)

Test Auto Motor i Sport nr 4/2017 strona 51.

droga hamowania

ze 100 km/h na zimno 32,5 m

ze 130 km/h na zimno 53,6 m

ze 130 km/h na ciepło 54,3 m

 

Pewno w Porsche nie słyszeli o prawach fizyki :mrgreen:

 

Panamera jest 330kg lżejsza a różnica nie powala http://www.zeperfs.com/duel6607-6429.htm co chcesz udowodnić?

Opublikowano

Ja niczego tutaj nie udowadniam. To że wrzucę filmik czy jakiś test który pokazuje rzeczywistość to nie powód żeby się zadymać :wink:

 

Fanie że wrzuciłeś w końcu jakieś konkrety, a czy różnica nie powala to już inna sprawa dane za twoim linkiem oraz z innego testu wcześniej w wątku (wiem inne warunki itp ale jakiś pogląd jest) no to w mojej opinii generalnie wygląda to dramatycznie na niekorzyść BMW 760Li. 6,5 m ze 130 km/h to już przepaść. Sorki ale samochód za 1 mln nie ważne ile waży mógłby mieć chociaż lepsze hamulce niż Peugeot 3008 który ma jedyne 130 km :mrgreen: Z tego wyłania się obraz ze ta przegrana z Skodą Superb to nie był przypadek. Tego pociągu (BMW 760Li) nie da się zatrzymać :mrgreen:

 

.................... BMW 760 Li ......Panamera 4s ..........BMW X1...........Peugeot 3008

Ze 100 km/h........34 m................33,8 m..............35,8 m...............35,2m

ze 130 km/h........61,9m...............55,5m...............60,3m................58,7m

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... Na pytanie klienta co z hamulcami w tym samochodzie za 1 mln z silnikiem ponad 600 KM? No wiem Pan ostrożnie z gazem bo wiem pan to ciężki samochód jest :mrgreen:

Ale tu chodzi o wyhamowanie masy, a nie koni prawda?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.