Skocz do zawartości

Nagłośnienie w BMW G30


WASI

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
aaa to myslalem ze cos aftermarketowego zakładałes , a jest moze ktos na forum co robil upgrade h/k ?

Nie, bo szczerze mówiąc wkładając subki individual efekt dla mnie jest zadowalajacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie woofery zakladales ? bo ja sie zastanawiam nad Mach , albo SVS earthwuake lub audison


A widziałeś gdzieś sws 8xi w dobrej cenie ?

W Stanach tanio, po 120,130$.

Podobno to jedyne aftermarketowe, które warto włożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie,


Prześledziłem cały temat, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.


Nabylem fajnie wyposażoną G30 LCI, jakież było moje zdziwienie, gdy zorientowałem się, że mam w niej podstawowe audio (widocznie pomyliłem konfigurację i oglądałem inne - No nieważne :) ).


Jest to polift, więc z tego to piszecie jest tu RAM.


Nawigacja profesjonal, wszyscy asystenci, itp itd, ale audio podstawowe, bez tweeterow.


Będzie mnie satysfakcjonowała wymiana na HIFI.

Co trzeba zmienić? Czy są to same głośniki, wzmacniacz i kodowanie czy dochodzi np inne radio? Czy część głośników się pokrywa (np ten sam subwoofer w podłodze)? Czy trzeba zrobić jakieś zmiany w wiązce?

Jak ktoś posiada listę czesci do wymiany, to będę bardzo wdzięczny :).


Z góry dziękuje za wsparcie.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,


Prześledziłem cały temat, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.


Nabylem fajnie wyposażoną G30 LCI, jakież było moje zdziwienie, gdy zorientowałem się, że mam w niej podstawowe audio (widocznie pomyliłem konfigurację i oglądałem inne - No nieważne :) ).


Jest to polift, więc z tego to piszecie jest tu RAM.


Nawigacja profesjonal, wszyscy asystenci, itp itd, ale audio podstawowe, bez tweeterow.


Będzie mnie satysfakcjonowała wymiana na HIFI.

Co trzeba zmienić? Czy są to same głośniki, wzmacniacz i kodowanie czy dochodzi np inne radio? Czy część głośników się pokrywa (np ten sam subwoofer w podłodze)? Czy trzeba zrobić jakieś zmiany w wiązce?

Jak ktoś posiada listę czesci do wymiany, to będę bardzo wdzięczny :).


Z góry dziękuje za wsparcie.


Pozdrawiam.

 

W serii F trzeba było jeszcze dołożyć oprócz tego co wymieniłeś wiązki i co najgroszę pruć tapcierkę żeby to poukładac. Masa roboty i tanio nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,


Będzie mnie satysfakcjonowała wymiana na HIFI.

Co trzeba zmienić?


Pozdrawiam.

 

Cześć. Byłem w dokładnie takiej samej sytuacji, co Ty.

Polecam Ci po prostu wymianę wszystkich głośników i dołożenie tweeterów w trójkąty drzwi przednich.

Jest kilka opcji, polecanych tu na forum:


Zestaw głośników ETON - modele dobierzesz tu tu:

https://eton-audio.com/upgrade-audio.html?attr_5er_g30_limousine=397&bmw_modell=132&marke=483


Zestaw Audio - System (ja mam taki) np. tu:

https://audio-system-polska.com.pl/pl/p/BMW-E60-E70-E90-Audio-System-XFITBMWEVO2/6372


Z tego, co czytałem tutaj, w G30 HiFi czy Harman Kardon jest o wiele gorszy niż w F10, więc zakładanie tego mija się z celem - po pierwsze marna jakość, po drugie skomplikowane prucie samochodu, jakieś kodowania i cudowanie.

Mnie sama wymiana satysfakcjonuje, aczkolwiek na koniec zadam też pytanie od siebie.


Co do wzmacniaczy - można, ale sygnał wejściowy dla takiego zwmacniacza będzie pochodził z wyjść głośnikowych tego co masz, więc za dużo juz nie urzeźbisz, bo jest on przeciętnej jakośći, aczkolwiek można rozważyć. Są na rynku gotowe rozwiązania pluyg&play np. Match up 7 BMW z wiązką do RAM. Pytanie jak bardzo to zmieni sytuację - aż taki melomanem nie jestem.




Teraz pytanie odemnie.

Na przodzie (drzwi i suby) mam Audio System EVO. Wczoraj wymieniłem głośniki w tylnej półce i tu padło na ETON B100N. Całość zasilana OEM RAM.

O ile do przodu nie mam zastrzeżeń, to ten tył gra po prostu bardzo kiepsko. Przesuwając fader całkowicie do tyłu, dźwięk jest jakby "zza płotu sąsiada".

Zastanawiam się co jest nie tak. Podejrzewam, że ta półka to nie najlepsze miejsce na głośniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G-seria LCI z base stereo czyli z Ramem nie ma centralnego kanału w desce. Poza tym fabryczne woofery są 4Ohm, z małym przetwornikiem. W Hifi są większe przetworniki 2Ohm. Średniotonowe też są inne niż w Hifi.


Wkładałem kiedyś Rama od Base stereo do G20 Hifi z naszymi głośnikami i naszym wzmacniaczem za Ramem base stereo (auto przekodowaliśmy na base stereo) celem pomiarów sygnałów wychodzących z Rama base stereo, żeby sprawdzić czy ma całkiem inne EQ od Rama Hifi i kodowania Hifi i ku zaskoczeniu sygnał na wyjściu Rama base niewiele się różnił od tego z Rama Hifi. Coś było lekko dopalone na górze, ale chyba poniżej 3dB. Na basach niewiele się różniło, o błąd pomiarowy. Zdziwiony tym pamiętam, że wyjąłem nasz wzmacniacz zostawiając samego Rama od base stereo z podpiętymi naszymi wooferami 2Ohm oraz średniotonowymi i tweeterami i tenże Ram nie narzekał na to, że były do niego podpięte woofery 2Ohm. Nie wyłączał się, a balans tonalny był w porządeczku jak na brak DSP. Nie wiem, jak zachowałyby się woofery 2Ohm innych producentów.


Żeby nie było, Filtry górno i dolnoprzepustowe oraz EQ są zrobione na Ramach zarówno base jak i Hifi, z tym, że niewiele się różnią między sobą.


Wobec powyższego w wersji budżetowej zgadzam się z Enriquez, że wymiana głośników bez ingerowania w elektronikę ma sens. Średnie + tweetery w drzwi + woofery pod fotele i tyle wystarczy. Tylne głośniki w autach Hifi z Ramem dostają niższy poziom sygnału niż przednie, więc na takich samych głośnikach jak z przodu i tak grają ciszej. EDIT: poza tym, że grają ciszej mają inne EQ niż przednie kanały. Dla ciekawskich na Ramie Hifi muszę użyć takiego EQ na przodzie:

https://drive.google.com/file/d/1b7vXkDGACLpfZ1VO49HS6iGuc6wLKkz1/view?usp=share_link

I takiego na tyle:

https://drive.google.com/file/d/1bEU3LMO66gOeYEO_bKRgIlfQixcuA6Mq/view?usp=share_link


aby zlinearyzować sygnał wyjściowy z Rama przed procesorem DSP. Dla mnie to był szok. W F-seriach zakodowanych na Hifi wywalało się fabryczny wzmacniacz i na wejście wzmacniacza wchodził absolutnie liniowy sygnał z head unitu.


Base stereo z Ramem jest o tyle fajne, że nie trzeba montować kilometrów wiązek, żeby dołożyć wzmacniacz, właściwie w każdej chwili można to ogarnąć plub and play - wiązka taka sama jak do Ram Hifi oczywiście pomijając dokładanie centralnego, który nie jest niezbędny, więc jak zrobisz głośniki, to w przyszłości będzie gotowe pod piec i w dalszej perspektywie zdecydowanie polecał dołożyć wzmacniacz. Bez dobrych głośników nie ma prawa zagrać, ale używając wzmacniacza UP8 z Ramem pomimo tego, że RAM gra tragicznie da się go użyć do wygenerowania naprawdę spoko dźwięku. No i używajmy jak najlepszego źródła - opłaca się mieć subskrybcję Tidala.


Forumowicz pożyczył mi latem zeszłego roku swoje G30 LCI z Hifi i w owym czasie jeszcze nie było UP8, więc włożyłem UP7 i dorobiłem do niego elegancki uchwyt pozwalający na perfekcyjny montaż wzmacniacza bez żadnej ingerencji w budę. Zmieścił się między błotnikiem a plastikową wkładką/schowkiem z lewej strony bagażnika.


https://drive.google.com/file/d/1oWRZ8UrJTRV2vQRwWxBhe97cixX-Gmel/view?usp=share_link


Numery częsci plastików do montażu tweeterów w drzwiach:

lewy 7464599

prawy 7464600


BTW - jakby coś szukam kogoś z BMW na iDrive7/8 MGU z Harman Kardon do testu UP10 - właśnie polutowałem wiązkę pod Ram i Booster i potrzebuję sprawdzić jak gra z fabrycznymi głośnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuje za odpowiedzi.


Czy faktycznie wiązka się różni, czy może tylko w drzwiach przednich brakuje przewodów na tweety?


Może faktycznie wystarczy podmiana głośników i wzmacniacza?


Kolega Maciej wspomniał o kanale środkowym. W desce mam kratkę, nie zaglądałem co pod nią, może jest tam wiązka :)?


Jednak wolę oryginalne rozwiązanie, jeżeli się uda to zrobić w miarę prosto. O kodowanie się specjalnie nie martwię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


BTW - jakby coś szukam kogoś z BMW na iDrive7/8 MGU z Harman Kardon do testu UP10 - właśnie polutowałem wiązkę pod Ram i Booster i potrzebuję sprawdzić jak gra z fabrycznymi głośnikami.

Mam G20 z MGU i HK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w kilku autach base MGU i kabli do centralnego nie było albo słabo szukałem. Osobiście uważam, że zysk z posiadania centralnego jest niewielki. W fabrycznych Hifi one są sumą Lewego i prawego, drą się i psują scenę stereo. Optymalne wystrojenie centralnego zawsze było problematyczne i dopiero używając UP8 z jego funkcjami dsp do centralnego jestem na 100% zadowolony z tego co da się z nim zrobić - lepiej niż fabryka. Przed UP8 strojenie centralnego było zawsze zadaniem typu jak najmniej popsuć w dźwięku - ale to mówię jako maniak stereo. Nie wszystkim to przeszkadza.


Większość tweeterów aftermarketowych ma wystarczająco długie kable, żeby pociągnąć je bezpośrednio do średniotonowego. Wystarczy nie owijać kabla w kanał w piance za tweeterem, tylko bezpośrednio pociągnąć ją w dół do średniotonowego - zakładając, że średniotonowy będzie miał 2 gniazda a'la OEM Hifi jak nasze. G20 Hifi na pewno fabrycznie ma przedłużki od średniaka do tweetera, ale nie trzeba ich używać. Na poniższym filmie Dylan pokazuje je na G01, nie mniej jednak kabla samego tweetera i tak by wystarczyło jeżeli nie zawijać go w piankę za trójkątem.


Tu krótki film jak to wygląda u nas, Match i Eton mają podobnie ztcw:



Nawet jak zabraknie, to przecież można przedłużyć kable tweeterów w 15min - lutownica w pomoc ;).


Także tak, głośniki na pierwszy rzut zdecydowanie, a jak wzmacniacz, to nie bawiłbym się w upgrade do Rama Hifi, tylko dołożył UP8 na ramie base i wystroił. Do BMW nie ma on konkurencji, żaden piec za porównywalne pieniądze nie współpracuje z Ramem tak jak to co produkuje Audiotec.


Generalnie MGU z Hifi dostaje ogromnego kopa od dołożenia wystrojonego wzmacniacza z nowymi zapasami mocy bo głośniki są już solidne z fabryki, tylko przyduszone dychawicznym Ramem. Więcej mocy, strojenie DSP i nieprzekraczanie głośności powyżej 80% gdzie RAM zniekształca i drażni i dźwięk robi się naprawdę przyjemny.


MGU z Base polecam zawsze od razu wkładać głośniki razem ze wzmacniaczem. Ograniczając budżet z mojego doświadczenia wynika, że nawet samymi głośnikami pod base ramem zbliżysz się do grania Hifi i nie ukrywajmy względem base już będzie to przepaść. Jeżeli budżet nie stanowi problemu - od razu trzeba wkładać głośniki, piec, strojenie! i temat zamknięty - będzie grało lepiej jak HK MGU - bez dwóch zdań. A czy na głośnikach Etona, Gladena, Matcha - to już mniej istotne - każde zgniotą OEM jak walec.


Jak zawsze - nie piszę tego żeby komuś coś sprzedać, nie po to się tu udzielam, po prostu coś o audio w BMW wiem siedząc w tym prawie 7lat ;).

 

Mam G20 z MGU i HK

 

Odezwę się na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, chyba mnie namówiliście na wymianę samych głośników z przodu.


Czy zatem budżetowo sam zestaw w drzwi (ETON B100W) zda egzamin? Czy lepiej wziąć do tego subwoofery? Czy do ETON B100W potrzebna jest dodatkowa zwrotnica?


Zestaw Audio System od kolegi Enriquez trochę mnie zniechęca adapterami - lubię mieć wszystko, jak wspominałem - oryginalnie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie ETON masz już jakąś prymitywną zwrotnicę, no ale wygląda "oryginalnie" ...

Na pewno kup i wymień woofery pod siedzeniami. Bez tego, to nie ma sensu. Jak masz nie daleko do Łodzi/Kutna to możemy się umówić - posłuchasz sobie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ze Szczecina, do Kutna mam daleko, ale może jednak przeboleję i kupię ten zestaw co Ty :). Założę, to nie będzie widać, że nieoryginalny :).


Chodzi za mną nadal montaż oryginalnego HIFI - muszę się z tym przespać.


Bardzo Wam dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej@BimmerTech Twoim zdaniem jaka jest najlepsza droga do zauważalnego upgradu systemu audio HK w g30LCI ?

 

Małym nakładem można:

dokodować B&W do iDrive i pobawić się wielopasmowym equalizerem.

Jak jeszcze nie używasz - wypróbuj Tidala.

Jeżeli masz sztuczne hałasy silnikowe w kabinie (ASD) - wykoduj to badziewie.

Wygłuszeniami w BMW nigdy się nie bawiłem - fabrycznie zazwyczaj są całkiem cichutkie, więc do ugranie jest relatywnie niewiele a nakłady pracy spore.


W kwestii wymian hardware'u: do tej pory nie miałem dostępu do wzmacniaczy odpowiednich do upgradu HK LCI G30 więc jedyne co miałem okazję ćwiczyć to wymiany głośników. Tu przewidywalnie dźwięk można nieco zmienić, wygładzić, dopalić dołem - ale wszystko w granicach możliwości i charakteru brzmienia fabrycznej elektroniki. Robotę to robi, bo dziesiątki klientów odpowiadało na feedback reporty czy są zadowoleni i są. Najlepszy jest klient z Australii, który w przeciągu 18mcy miał po kolei 3 BMW z HK: G42-> G05 i finalnie chyba stanął na M340 G20 - za każdą wymianą auta przekładał głośniki raz dokupując dwa inne tweetery i jak to mówią na forach audiofilskich - nawet żona co najpierw przez kilka godzin grzebania męża w aucie jęczała co on tam robi - później chwaliła "bardzo dobrą robotę". I tak już 5 razy zapewnił sobie spokój na sobotę dzięki grzebaniu w autach :D


Ponieważ nie ćwiczyłem wzmacniaczy na HK MGU do tej pory, teraz poteoretyzuję.


Normalnie do systemu Hifi od kopa sprawdza się wystrojony DSP wzmacniacz i można z fabrycznych głośników wyciągnąć znacząco lepszy dźwięk - i to polecam w ciemno do każdego Hifi. Obecne HK niewiele się różni od Hifi poza większą ilością tweeterów, dwoma kolejnymi kanałami i dodatkowym wzmacniaczem tylko dla wooferów, więc tu tak samo jak przy Hifi spodziewałbym się sporego pola do manewrów za pomocą wzmaka z DSP. Moce co podają w broszurach to kłamstwa, ta elektronika zniekształca mierzalnie od połowy skali głośności na wyjściu więc co to za moc jak ze zniekształceniami. To już nie te czasy gdzie HK 688 miało całkowicie inny, obiektywnie ze wszech miar lepszy wzmacniacz niż Hifi 676. Szkopułem w dokładaniu wzmacniacza będą jednak fabryczne woofery HK o impedancji około 8Ohm. Wzmacniacze wielokanałowe z DSP dostępne na rynku zazwyczaj będą w stanie wydać z siebie orientacyjnie 4 razy mniej mocy na głośnik 8ohm niż by mogły na głośnik 2Ohm - a z zasady są praktycznie zawsze budowane z myślą o współpracy z głośnikami 2 do 4Ohm. Z tego względu spodziewam się, że w HK wzmak i woofery to będzie minimum do pierwszej solidnej i zdecydowanie słyszalnej zmiany dźwięku na plus - tak koledzy z branży twierdzą. Tyle teorii, jak sprawdzę różne kombinacje głośników i wzmacniaczy na kilku BMW HK - to będę mógł gadać z doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Maciej@BimmerTech Twoim zdaniem jaka jest najlepsza droga do zauważalnego upgradu systemu audio HK w g30LCI ?

 

Małym nakładem można:

dokodować B&W do iDrive i pobawić się wielopasmowym equalizerem.

Jak jeszcze nie używasz - wypróbuj Tidala.

Jeżeli masz sztuczne hałasy silnikowe w kabinie (ASD) - wykoduj to badziewie.

Wygłuszeniami w BMW nigdy się nie bawiłem - fabrycznie zazwyczaj są całkiem cichutkie, więc do ugranie jest relatywnie niewiele a nakłady pracy spore.


W kwestii wymian hardware'u: do tej pory nie miałem dostępu do wzmacniaczy odpowiednich do upgradu HK LCI G30 więc jedyne co miałem okazję ćwiczyć to wymiany głośników. Tu przewidywalnie dźwięk można nieco zmienić, wygładzić, dopalić dołem - ale wszystko w granicach możliwości i charakteru brzmienia fabrycznej elektroniki. Robotę to robi, bo dziesiątki klientów odpowiadało na feedback reporty czy są zadowoleni i są. Najlepszy jest klient z Australii, który w przeciągu 18mcy miał po kolei 3 BMW z HK: G42-> G05 i finalnie chyba stanął na M340 G20 - za każdą wymianą auta przekładał głośniki raz dokupując dwa inne tweetery i jak to mówią na forach audiofilskich - nawet żona co najpierw przez kilka godzin grzebania męża w aucie jęczała co on tam robi - później chwaliła "bardzo dobrą robotę". I tak już 5 razy zapewnił sobie spokój na sobotę dzięki grzebaniu w autach :D


Ponieważ nie ćwiczyłem wzmacniaczy na HK MGU do tej pory, teraz poteoretyzuję.


Normalnie do systemu Hifi od kopa sprawdza się wystrojony DSP wzmacniacz i można z fabrycznych głośników wyciągnąć znacząco lepszy dźwięk - i to polecam w ciemno do każdego Hifi. Obecne HK niewiele się różni od Hifi poza większą ilością tweeterów, dwoma kolejnymi kanałami i dodatkowym wzmacniaczem tylko dla wooferów, więc tu tak samo jak przy Hifi spodziewałbym się sporego pola do manewrów za pomocą wzmaka z DSP. Moce co podają w broszurach to kłamstwa, ta elektronika zniekształca mierzalnie od połowy skali głośności na wyjściu więc co to za moc jak ze zniekształceniami. To już nie te czasy gdzie HK 688 miało całkowicie inny, obiektywnie ze wszech miar lepszy wzmacniacz niż Hifi 676. Szkopułem w dokładaniu wzmacniacza będą jednak fabryczne woofery HK o impedancji około 8Ohm. Wzmacniacze wielokanałowe z DSP dostępne na rynku zazwyczaj będą w stanie wydać z siebie orientacyjnie 4 razy mniej mocy na głośnik 8ohm niż by mogły na głośnik 2Ohm - a z zasady są praktycznie zawsze budowane z myślą o współpracy z głośnikami 2 do 4Ohm. Z tego względu spodziewam się, że w HK wzmak i woofery to będzie minimum do pierwszej solidnej i zdecydowanie słyszalnej zmiany dźwięku na plus - tak koledzy z branży twierdzą. Tyle teorii, jak sprawdzę różne kombinacje głośników i wzmacniaczy na kilku BMW HK - to będę mógł gadać z doświadczenia.

W E65, E60 i E90 subwoofery mają impedancję 4Ohm w przypadku Logic7.

Wynika to z użytej końcowki mocy - TDA1562Q.

Te z E65 mają wyraźnie większy układ magnetyczny od tych z E60/E90 czy F10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przespałem się z tematem, zamówiłem B100W do tego zwrotnice i suby :). Oby to poprawiło jakość :). Zostało nabyć ori trójkąty w drzwi i zamontować.


Czy jak zamówię osłonki tweeterów (lewy 7464599 i prawy 7464600), to one są od razu z wytłoczką (wypełnieniem), czy trzeba to domówić osobno? A może mam to już w drzwiach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej@BimmerTech Twoim zdaniem jaka jest najlepsza droga do zauważalnego upgradu systemu audio HK w g30LCI ?

Małym nakładem można:

dokodować B&W do iDrive i pobawić się wielopasmowym equalizerem.

Jak jeszcze nie używasz - wypróbuj Tidala.

Jeżeli masz sztuczne hałasy silnikowe w kabinie (ASD) - wykoduj to badziewie.

 

WOW. Czy dobrze rozumiem, że jest możliwe zakodowanie B&W w iDrive i uzyskanie dzięki temu lepszego equalizera?

O jakim rzędzie kosztów rozmawiamy, jeżeli chodzi o dołożenie wzmacniacza z DSP do base audio LCI w wymienionym kompletem głośników?

Może być na PW. Rozważam ten manewr w niedalekiej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E65, E60 i E90 subwoofery mają impedancję 4Ohm w przypadku Logic7.

Wynika to z użytej końcowki mocy - TDA1562Q.

Te z E65 mają wyraźnie większy układ magnetyczny od tych z E60/E90 czy F10

 

E65 nie dotykam, E60 jakoś się nie zdarzyło.

Zdaje się, że E9X po lifcie począwszy od Cica miały już woofery o wyższej impedancji coś koło 6-7-8 (nie pamiętam dokładnie) zarówno 677 jak i indyviduale. Nie mam tego jednak zapisanego. Kojarzysz?

 

WOW. Czy dobrze rozumiem, że jest możliwe zakodowanie B&W w iDrive i uzyskanie dzięki temu lepszego equalizera?

O jakim rzędzie kosztów rozmawiamy, jeżeli chodzi o dołożenie wzmacniacza z DSP do base audio LCI w wymienionym kompletem głośników?

Może być na PW. Rozważam ten manewr w niedalekiej przyszłości.

 

Zakodować B&W można na każdym MGU, ale działać będzie jedynie na aucie HK 688. Nie wiem czy w pełnym zakresie będzie działać (chyba te cudaczne tryby odtwarzania nie działają) ale EQ powinno.

Na Base i Hifi pojawi się w menu, ale działać nie będzie.


Co do cen - nie będę na forum "handlował" - nie jestem handlowcem, tylko gościem co spina technikę, żeby działała. Z tej pozycji absolutnie i z przekonaniem polecam UP8 od audioteca sprawdziwszy wszystkie dostępne porównywalne cenowo i też tańsze wzmacniacze wielokanałowe zdatne do współpracy z MGU base/Hifi.


Absolutnie kluczowe w przypadku każdego wzmacniacza DSP jest strojenie. Wzmacniacze/procesory audioteca mają najlepsze możliwe narzędzia dla strojącego o ile jest przeszkolony i z doświadczeniem. Każde dobre głośniki aftermarket pod BMW można tym piecem wystroić na malinowe granie. Z przyczyn zawodowych zdarza mi się jedynie stroić pod głośniki OEM i nasze i do takich mam porobione pliki konfiguracyjne DSP. Pełne strojenie z mikrofonem w ręku zajmuje mi około godziny na audiotecach - inne klocki potrafią mieć średnie, słabe lub nawet beznadziejne narzędzia do strojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
. Z tego względu spodziewam się, że w HK wzmak i woofery to będzie minimum do pierwszej solidnej i zdecydowanie słyszalnej zmiany dźwięku na plus - tak koledzy z branży twierdzą. Tyle teorii, jak sprawdzę różne kombinacje głośników i wzmacniaczy na kilku BMW HK - to będę mógł gadać z doświadczenia.

Bardzo dziękuję za wyjaśnienie i opinię :cool2: , z przyjemnością poczytam Twoją relację z pierwszego zabiegu tego typu , i czy pacjent przeżył czy nie :wink:

HK gra całkiem miło i przyjemnie jak dla mnie ,ale : more is better , a jak ma wyglądać ten -more - ? to już dzięki Tobie wiemy .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.