Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Mam pytanie dotyczące akumulatora do F30 328I

 

Czy musi to być akumulator żelowy ? Czy może być zwykły ? Słyszałem coś też o kodowaniu akumulatora... Ktoś mógłby podpowiedzieć?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma to być AGM i kodujesz do auta

Kto ci to powiedział ? Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Może być zwykły akumulator. Jak zaczynam tu czytać porady, aż włosy stają dęba. :shock: :cry2:

Opublikowano

Podejrzewam, że kolega ma na pokładzie system start stop, stosujemy wtedy akumulatory AGM. Ty możesz sobie montować co chcesz w końcu udajesz najmądrzejszego na tym forum a sposób w jaki się odzywasz do ludzi woła o pomstę do nieba.

 

Ile cykli ładowania ma zwykły akumulator a ile AGM? Jaką zdolność przyjmowania ładunku ma zwykły akumulator a jaką AGM? Przy rozbudowanych systemach pokładowych co jest lepsze zwykły czy AGM?

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podejrzewam, że kolega ma na pokładzie system start stop, stosujemy wtedy akumulatory AGM. Ty możesz sobie montować co chcesz w końcu udajesz najmądrzejszego na tym forum a sposób w jaki się odzywasz do ludzi woła o pomstę do nieba.

1. ))) Głęboko się mylisz, ponieważ mnie nie znasz.

2. Start-stop można wyłączyć , ta funkcja nikomu nie jest potrzebna.

3. Wiem dużo i daję swoje usługi warsztatam w Polsce i nie tylko tu.

4. Najmądrzejszego nie udaje, po prostu nie pisz bzdury.

Pytanie brzmiało : "Czy Można ? " . Tak - MOZNA. Przy prawidłowym użyciu i zwykły akumulator jest w stanie długo służyć.

Na wszystkie twoje pytania już dawno temu podano odpowiedzi , a cała teoria odnośnie akku już dawno przeczytana.

Podłącz oscyloskop do akumulatora i sprawdź jak przebiega proces na różnych rodzajach baterii , potem pogadamy.

 

------------

Pozdrawiam

 

Vadim )))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NASTĘPNE WYCIECZKI OSOBISTE BĘDĄ NAGRADZANE URLOPAMI. - Moderator

 

Dla tych , którzy wątpią - można kupić zwykłą baterię, poprawnie zakodować , a następnie zrobić rejestrację

 

 

http://i.piccy.info/i9/ec9cd75780e7c8d178ec3fce0a674bd8/1506499536/35490/1181526/22068783_522913664725075_2037249438_o_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-09-27-08-05/i9-11615806/800x290-r/i.gif

Opublikowano

Kolego nikt nie umniejsza Twojej wiedzy i tematów które przerobiłeś, daruj sobie osobiste wycieczki i tyle. Teksty na temat rabatów na akumulatory i wciskanie ich klientom także zachowaj dla siebie bo nigdy u mnie nie byłeś żeby opowiadać takie rzeczy.

 

Kto ci to powiedział ? Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Może być zwykły akumulator. Jak zaczynam tu czytać porady, aż włosy stają dęba. :shock: :cry2:

 

Nie można napisać normalnie?

 

Nikt tu nie napisał że zwykły akumulator zepsuje mu samochód. AGM ma nawet 4krotnie więcej cykli ładowania i to jest mój argument który przemawia za tym akumulatorem, możesz mieć inne zdanie, montować co chcesz. Start stop można wyłączyć ale nie o tym jest tutaj mowa.

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty jesteś normalny człowieku?

Napewno. Jeśli byłby debilem , to chyba nie dzwonili by mi i nie pisali na PW

 

Ma to być AGM i kodujesz do auta

Brzmi tylko w jedną stronę

 

Nikt tu nie napisał że zwykły akumulator zepsuje mu samochód.

Ponadto - udowodnił, że dostępne są dane kodowania dla zwykłych baterii !

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
A odzyskiwanie energii podczas hamowania też wykodowujesz ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A odzyskiwanie energii podczas hamowania też wykodowujesz ?

Randall, jeśli uważnie patrzeć w ustawienia DME/DDE i KOMBI, to dobrze widać ślady $1CDA

Opublikowano

Po co kombinować? Jeśli w moim F30 328xi fabrycznie był AGM 90Ah to taki sam zakładam i nie płaczę że drogi, że mnie nie stać, jakie to auto nie dobre. Producent tak wymyślił i koniec. Auto jest prądożerne, start stop,efficient dynamics itd wiec zwykly akumulator z pewnością nie potrzyma tyle co AGM,który jest w zupelnie innej technologii...mozna tu napisac poemat.

Po wymianie (na taki sam) koniecznie jedynie rejestracja nowego akumulatora obojetnie jakim testerem diagnostycznym w celu wyzerowania informacji w sterowniku akumulatora nt cykli ladowania i rozladowania.

PS. Kolega GrandeCzewa dobrze prawi.

W moim F10 AGM mam od nowości tj 2011 i jest w świetnej kondycji, ale dbam o niego i go podladowuje.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Też tak uważam, w zasadzie można jeszcze wykodować tysiące innych rzeczy, czujników itp. I serwisować w szopie. Tylko jaki jest sens ? Żeby przy aucie za minimum 70-80 k oszczędzić raz na 5 lat kilkaset zł na akumulatorze ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jednego nie rozumiem - naprawdę właściciele bmw lubią jeździć z systemem start-stop ? Gwałcić rozrusznik i nie tylko, na każdym skrzyżowaniu , masakra.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki by to nie był aku. AGM czy zwykły, największy wpływ na długowieczność ma niedopuszczenie do nadmiernego rozładowanie U- poniżej 12,5V. Poniżej tego napięcia żywotność każdego aku. znacznie spada.Samorozładowanie 1% = dobę+ pobór prądu po uśpieniu . Czyli nawet jak samochodem nie jeździsz to po ok 40-50 dniach powinniśmy go doładować.

Ja to stosuję od lat sprawdzam napięcie aku. i ...np.w poprzednim e61 aku od nowości 2008r bez problemów, samochód sprzedałem 5 miesięcy temu. W Corsie też z 2008r zwykły fabryczny aku. działa do dzisiaj. W myśl dwóch zasady: lepiej zapobiegać niż leczyć i druga jak dbasz tak masz.

Pomijam fakt zakupu badziewnych aku.Świadomie nie piszę tanich bo, nie zawsze wyższa cena idzie a parze z trwałością np.ukrainskie nie drogie aku. super jakość 8 rok w T-4 + opinie na forach.

Opublikowano
Ja jednego nie rozumiem - naprawdę właściciele bmw lubią jeździć z systemem start-stop ? Gwałcić rozrusznik i nie tylko, na każdym skrzyżowaniu , masakra.

Start-stop to najgłupszy system jaki można wymyślić. Niestety ASO twierdzi, że jak gdzieś to sobie zakoduje to tracę gwarancję w razie problemów. Więc odruchowo wyłączam go przy zapalaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jednego nie rozumiem - naprawdę właściciele bmw lubią jeździć z systemem start-stop ? Gwałcić rozrusznik i nie tylko, na każdym skrzyżowaniu , masakra.

Start-stop to najgłupszy system jaki można wymyślić. Niestety ASO twierdzi, że jak gdzieś to sobie zakoduje to tracę gwarancję w razie problemów. Więc odruchowo wyłączam go przy zapalaniu.

Wyłączenie start-stop nie jest powodem do odmowy w gwarancji, z tym śmiało można się spierać .

Ponieważ nie wpływa na zmianę w konstrukcji auto i nawet się nie zmienia numer oprogramowania sterownika .

Powiem więcej, raczej powtarzam - kiedyś na F25 , który był na gwarancji , ja usuwałem całą opcję z wyposażenia 8TL (tylne DRL świecą razem z przednimi) i kodowalem FRM. I nic się nie stało, on dalej normalnie wedlug gwarancji jeździ w BMW Sikora na Slasku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co ?

Pytałem o to w ASO. Jak ktoś lubi lubi stwarzać sobie niepotrzebne problemy ( w razie czego )i ciężko mu wciskać przycisk do upływu gwarancji, jego wola.

temsky740- chyba że skutecznie wystąpisz w roli mojego prawnika.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Przekodowalem pół samochodu i ASO ma to głęboko gdzieś. Start/stop mam ustawiony na pamięć ostatniej pozycji czyli jak raz wyłącze to nie uruchomi się dopóki nie włączę znów. Latem w korkach często go jednak używam bo w benzynie w cyklu miejskim znacznie redukuje spalanie. W dieslu jest dużo gorzej bo strasznie szarpie nadwoziem - w 120d miałem zawsze wyłączony.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Dla tych , którzy wątpią - można kupić zwykłą baterię, poprawnie zakodować , a następnie zrobić rejestrację

Jak zrobić rejestrację wymiany akumulatora ESYSem? A co jeżeli nie zarejestruję? Planuję kupić taki sam jak oryginalnie był. I czy wymianę palników xenonowych też trzeba rejestrować? Jak? I czy można dokonywać jeszcze innych rejestracji ESYSem? Najbardziej bym chciał dodać do historii wymianę oleju, ale to chyba tylko serwis, bo z tego co wiem to jakoś udostępniane jest przez internet. Robię wymiany częściej niż przewiduje ASO co 10k km i by to fajnie wyglądało dla następnego właściciela

Z góry dzięki;)

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

 

A jak kupię aku 95AH 850A Varta ma takowy, da się go jakoś zakodować?

Opublikowano
Dobra zmieniam pytanie, jeżeli kupie aku ten jw. i zrobię tylko rejestrację wymiany będzie ok? A może da się zakodować Bimmercode, bo czekam na moduł...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.