Skocz do zawartości

Adblue - komunikaty/awaria


quessir

Rekomendowane odpowiedzi

No niby nie mam wlewu ale na necie znalazłem schemat że znajduje się gdzieś w bagażniku. Wychodzi na to że jednak jest, no chyba że ktoś źle podpisane zdjęcie wrzucił do sieci. W sensie ze to może być jakaś dwulitrówka albo inny silnik. Z drugiej strony to by było trochę dziwne że auto z 14 roku z normą euro 6 nie ma adblue. Poza tym nawet jak dobrze poczytasz to BMW w f10 montowało system adblue właśnie od 2014 roku.

Oczywiście jeśli się okaże że u mnie tego systemu nie ma to nawet lepiej. Mniej problemów dla mnie. Tylko chce wiedzieć na 100 % czy on jest czy to nie ma.

Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
No niby nie mam wlewu ale na necie znalazłem schemat że znajduje się gdzieś w bagażniku. Wychodzi na to że jednak jest, no chyba że ktoś źle podpisane zdjęcie wrzucił do sieci. W sensie ze to może być jakaś dwulitrówka albo inny silnik. Z drugiej strony to by było trochę dziwne że auto z 14 roku z normą euro 6 nie ma adblue. Poza tym nawet jak dobrze poczytasz to BMW w f10 montowało system adblue właśnie od 2014 roku.

Oczywiście jeśli się okaże że u mnie tego systemu nie ma to nawet lepiej. Mniej problemów dla mnie. Tylko chce wiedzieć na 100 % czy on jest czy to nie ma.

Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam.

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/repair-manuals/16-fuel-supply/16-19-selective-catalytic-reduction-technology/1VnXtNRxkD

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/repair-manuals/16-fuel-supply/16-19-selective-catalytic-reduction-technology/1VnXzfUtug

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/repair-manuals/16-fuel-supply/16-19-selective-catalytic-reduction-technology/1VnXwRtQnM

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/exhaust-re-treatment/scr-system/KYlNnCKq

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/exhaust-re-treatment/scr-system/1VnZ8I1qjo

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/exhaust-re-treatment/scr-system/scr-switch-off-scenario/1VnXeq4q5L


Z powyżej instrukcji wynika , że wlew AdBlue jest tuż obok wlewu paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam podepne sie pod temat. Mianowicie mam problem z systemem adblue blad jest ciagle wyswietlany podczas startu silnika i nie znika bledy ktore udalo mi sprawdzic komputerem to

P20BD obwod sterujacy podgrzewaczem "B" srodka redukujacego/ przerwany

P22AE obwod napiecia odniesienia do sondy lambda/przerwany (rzad 1 czujnik 2)

Ktora to jest ta sonda mial ktos z was taki problem i bledy



Moje BMW: Bmw 520xd 2015 f11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie możesz bo go nie masz, jakbyś miał to byś widział we wlewie.


Wracając do tematu...

Mi do błędu 2ac600 nieprawidłowe uzupełnienie adblue, doszedł 26f500 że niby sprawność systemu za niska. Czasem wyskoczy jeden czasem drugi ale nigdy pod obciążeniem, zawsze jak zaczyna się robić z górki i auto zaczyna lecieć ale jeszcze nie hamuje silnikiem...


Obserwowałem zachowanie wskazań, NOx koncentracja 1 i 2 i tak NOx1 zawsze jest większy od NOx2 ale im większe obciążenie tym są bliżej siebie. Gdy silnik leci z minimalnym obciążeniem wtedy potrafi być różnica dziesieciokrotna, NOx1 ma 70ppm a NOx2 7ppm. Czasem NOx2 wchodzi na - 0.0

Na wolnych obrotach NOx1 pokazuje 6ppm a NOx2 - 0.0ppm, niewiem jakie powinny być odczyty ale ten NOx2 chyba pokazuje głupoty.


Jakby ktoś mógł rzucić okiem jakie powinny być wartości w N57 byłbym wdzięczny...

Davo76 uporałeś się z SCRem? Mam takie same błędy z tym że odczyty ilości NOx za katalizatorem pod obciążeniem są większe niż przed katalizatorem. Może mi sonda przed katalizatorem siada i podaje bzdury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie to olałem, u mnie ostatnio na drugiej sondzie pokazuje - 0 a kiedy odczytam błędy to niema nic...

Za tym nie nadążysz, ja się nauczyłem z ciężarówek że póki jedzie normalnie to niema co wnikać, SCR to najbardziej zawodny element nowych diesli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem błędy 2AC600 26F400 i 26F500, u mnie powodem był stary AdBlue, ten płyn bardzo szybko się starzeje i ma tendencję do krystalizacji. W moim przypadku płyn w zbiorniku był już 2 lata od czasu zakupu, dodatkowo nie wiem kiedy sprzedawca wcześniej zbiornik napełniał. Ja dolałem 10l i najwidoczniej jakość wróciła do normy bo błędy od tamtego czasu się nie pojawiły a było to 1,5 roku temu.


Jak możesz to wymień AdBlue na świeży ale taki z pewnego źródła, ten płyn potrafi po 2 latach już być przestarzały. Jeśli to nie pomoże to bym raczej szukał w dozowniku i dyszach które mogą być zawalone skrystalizowanym mocznikiem, to można wyczyścić wodą. Dopiero jak to nie pomoże to bym typował na sondy. Ostatecznie wymiana całego systemu Adblue łącznie ze zbiornikiem i przewodami :mrgreen:

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

No i mnie dopadła klątwa adblue. Mianowicie komunikat o złej jakości mocznika i pokazał sie check engine , wypluło błąd P207F (z tego co wyczytałem to jakaś sonda za katem).

Wielu miało takie przejścia lecz nie wielu dzieli się rozwiązaniami . Ktos coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Tym razem mnie dopadło adblue. Pacjent 520xd LCI 2014, silnik N47. Na desce komunikaty:

- uzupełnij adblue

- pozostało 50km, potem nie będzie można uruchomić silnika

Poprzednio adblue dolewałem jakiś czas temu, więc możliwe że tym razem naprawdę się skończył. Dolałem 5 litrów, ale komunikat się nie zmienił (za 50km nie uruchomisz silnika ...). Jedynie w opcjach pojawił się zasięg rzędu 650km.

Jak wspomniane 50km zeszło do 0. To po zamknięciu auta, i ponownym uruchomieniu znowu licznik odlicza od 50km. Po przejechaniu ponad 650km zasięg w menu jest 0, ale dalej pali.

Po skasowaniu błędów zostały błędy w DDE:

29FB00 - Scenariusz ostrzegania i wyłączania systemu SCR: Poziom ostrzegania 1

29FC00 - Scenariusz ostrzegania i wyłączania systemu SCR: Poziom ostrzegania 2


Wcześniej pojawiały się sporadycznie błędy:

25BF00 - Czujnik tlenku azotu za katalizatorem SCR, sygnał: Stężenie tlenu za niskie na dobiegu (kto to tłumaczył?!)

805256 - Aktywny zbiornik czujnik poziomu napełnienia SCR: rozpoznano nieprawidłowe echo


Jak te 50km zejdzie do zera pojawia się błąd, który da się skasować:

29FD00 - Scenariusz ostrzegania i wyłączania systemu SCR: Poziom ostrzegania 3, osiągnięty maksymalny pozostały przebieg, uniemożliwienie uruchomienia silnika


Obstawiam, że głównym winowajcą jest czujnik poziomu adblue. Czy próbował ktoś jakiejś magii żeby go przywrócić do życia? Na podstawie tego co znalazłem w internecie mam dwa pomysły:

1. zdemontować zbiornik i przepłukać go ciepłą wodą (żeby pozbyć się kryształków mocznika)

2. dodatek uszlachetniający do adblue. Też żeby pozbyć się kryształków mocznika


Auto pali i jeździ, ale nie chciałbym mieć zaskoczenia, że jednak pewnego dnia nie dopali...

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda. Dolałem dodatek uszlachetniający oraz z 5L adblue. Po przejechaniu w sumie ~20km i dwóch wyłączeniach w trakcie, następnego dnia już nie było błędów na desce. Nie mam pojęcia czy to ten dodatek coś pomógł.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy to sprawdzić na dłuższą metę. U mnie po wypuszczeniu i zalaniu świeżego też nie było błędu, jednak co jakiś czas wskoczy zbyt mała wydajność, ale jest to duuużo rzadziej niż wcześniej...

Na amerykańskich forach diesli jest sporo na temat świeżości adblue i wydajności systemów z tego powodu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W instrukcji NewTis jest wzmianka o terminie przydatności płynu Adblue. Tak więc ( według mnie ) jak ktoś mało jeździ to powinien wlewać go dużo mniej i kupować mniejsze opakowania z jak najświeższą datą produkcji , gdyż płyn traci swoje parametry nawet w szczelnie zamkniętej ( ani razu otwieranej ) butelce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w innym watku opisywalem tez moje bledy z niska wydajnoscia Ad Blue, niestety u mnie pomimo wymianie AdBlue i nawet laniu orginalnego mocznika od BME wiele sie nie zmienilo.


Zaciekawilo mnie te czyszczenie czujnikow sond lambda bo to faktycznie pomoglo w moim przypadku ale tylko na 2 tys km

Ma ktos moze linka do tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

U mnie wciąż pokazuje 0.0 dolanej ilości - w zeszłym tygodniu wyskoczył komunikat Check Engine - i cały czas świeci (nie kasuję go), ale żadnych dodatkowych błędów odnośnie Adblue nie było.

Sprawdziłem kilkoma apkami co się dzieje z silnikiem i dwie aplikacje pokazały taki błąd - P203E a jedna error: 805256 - Aktywny zbiornik czujnik poziomu napełnienia SCR: rozpoznano nieprawidłowe echo


P203E - Reductant Level Sensor Circuit Intermittent/Erratic (Roztwór mocznika (np. AdBlue) - czujnik poziomu - obwód przerywany / nierówny)


Edit:


Trochę wyedytowałem post gdyż był mega chaotyczny...


Skasowałem dziś wszystkie błędy, przejechałem się ze 100km, auto zachowywało się normalnie. Check engine nie wróciło (jak na razie). Ponownie odpaliłem BToola - i tam znowu błąd: 805256 ale check engine na razie nie świeci i dolaną ilość pokazuje 0.0 - Live Data wygląda następująco- https://imgupload.pl/zdjecie/292190159-580087327149985-3729435571615166204-n.2FYvl

Na tej stronie jest opis błędu: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10149486-9999.pdf - mówią, że przez zmiany temperatury czujnik mógł zwariować i trzeba na nowo zakodować / zupdatować soft... Aczkolwiek tutaj https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=327954 - był podobny temat, taki sam błąd - i został naprawiony przez wymianę zbiornika AdBlue, gdyż czujnika ponoć nie idzie wymienić - czy może ktoś się z tym spotkał ? który to czujnik? bo szukam i odwołuje się jedynie do NOXów i czujnika poziomu w zbiorniku nie wiem czy z nim jest problem..

Zamówiłem też oryginalny płyn BMW - ponoć wszystkie płyny są takie same ? tzn zawiera taki sam % mocznika, lecz możliwe każdy jest też dopasowany do stylu jazdy i auta ? - gdyż na BP, adblue jest obok dystrybutora z tankowaniem dla Tirów tylko - > tiry pokonują długaśne trasy, więc ten płyn może szybciej wysychać w przypadku kiedy auto stoi i są wahania temperatur...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I mnie chyba już dopada klątwa adblue.... 135 tyś najechane 520d xdrive 2014.

Odpalam auto i błąd adblue - w usterkach komunikat o niesprawnym działaniu systemu.

przejechałem tylko ze 100m i błąd zgasł,


na razie 2 dzień i się nie powtórzył. czy coś się zaczyna? od nowosci zawsze jak zostaje 10l mocznika wlewam do pełna. i było ok.


czy błąd bedzie zapamietany jak podłącze kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.