Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wyświetlały mi się kontrolki abs/dsc/ i ręczny wymieniłem czujnik w lewym kole, błąd wracał wymieniłem jeszcze raz tym razem na FEBI błąd wraca. Co może być przyczyną tego problemu. Po skasowaniu błędu Inpą błąd znika. Czasami zapala się jak ruszam rano autem po jakimś czasie sam gaśnie, czasami zostaje. Jestem już bezradny utopiłem kasę na dwa czujniki i dalej lipa. Proszę bardzo o pomoc, jazda bez ABS takim klockiem to słaba opcja.

Inpa wyświetla takie błędy

https://zapodaj.net/50b21f18a6d5c.jpg.html

https://zapodaj.net/5ce8e23d8bff3.jpg.html

Opublikowano

Co do błędu dotyczącego ABS/DSC:

Jeżeli udaje się błąd skasować i po ruszeniu autem błąd powraca to znazczy, że problem jest ze sterownikiem ABS/DSC - należy go wyjąć jak najszybciej i oddać do dobrego elektronika na przelutowanie mostków.

Jeżeli pomimo kasacji błąd wraca bez ruszania autem to znaczy, że sterownik prawdopodobnie już padł albo jest grubsza sprawa z elektryką.

 

Ja ten temat już dwa razy przerabiałem - w E39 i w E53.

Opublikowano (edytowane)

Da się usunąć błąd, błąd czasami wraca zaraz po odpaleniu czasami z pomarańczowych kontrolek jedna robi się czerwona ta od hamulców z wykrzyknikiem. Czasami błąd sam znika podczas jazdy. A jakbym kupił moduł DSC na allegro używany ? gdzie znajduje się ten moduł? posiadasz jakieś numery tej części? ile płaciłeś za regenerację ?

Dziękuję za odpowiedź :wink:

Edytowane przez WoJan
Opublikowano

Możesz kupić na allegro, ale żeby zdobyć numery to niestety trzeba go odkręcić i wyjąć, bo numery bywają różne w zależności od miesiąca/roku produkcji.

Niemniej z doświadczenia podpowiem, że lepszym pomysłem jest przelutowanie, bo jest pewniejsze, po kupnie z allegro po jakimś czasie (albo nawet od razu) możesz mieć ten sam problem. Przelutowanie zwykle kosztuje od 200PLN do 250PLN, używany sterownik z allegro może kosztować nawet 1000PLN jeżeli jest chodliwy.

Opublikowano
Super masz jakiś namiar na pewnego magika ? Jestem z Pomorskiego albo Wielkopolskiego. Pytanie czy jak go odkręcę to trzeba jakoś programować ? Czy można jeździć bez tego sterownika na czas naprawy ? Przylutować ? masz na myśli poprawienie lutów ?
Opublikowano

Ja niestety jestem z Warszawy i lokalnie mogę firmę polecić. U mnie przelutowanie kosztowało 200PLN (bez przesyłki), firma nazywa się Global Moto Service http://www.g-m-s.com.pl/ i tam naprawiałem. Jeżeli chodzi o opinię to w E39 cztery lata temu przelutowywałem sterownik i nawet jeżdżąc na tanich zamiennikach od tamtej pory nic nie musiałem z ABSem robić.

W Pomorskim niestety nie doradzę, bo nie znam...

Opublikowano
Czy jak wypnę sterownik i wyśle go np to mogę poruszać się autem tzn wiem, że nie będzie ABS i DSC tyko czy auto będzie hamowało tak jak w momencie wyświetlania błędu?
Opublikowano

Nie próbowałem w ten sposób, ale wiem, że przy problemach ze sterownikiem dzieją się nastepujące rzeczy:

- skrzynia przełącza się w tryb awaryjny i nie jest w stanie przerzucać biegów (ale na manualu można, tylko nie używaj kickdown, bo silnik zgaśnie)

- brak naliczania kilometrów

- brak wskazań z prędkościomierza

- no i oczywiście brak ABS...

Opublikowano
Ja też mam problem z ABS.prawy tylny czujnik mi wariuje i podczas jazdy blokuje koło.pomoglem sobie tym że rozlaczylem wtyczkę od czujnika położenia kierownicy.przynajmiej skrzynia mi działa normalnie i prędkościomierz.w pon.bede miał nowy czujnik i zobaczę czy pomoże,podmiana na używkę nic nie wniosła,nie miałem pewności czy jest sprawny czujnik.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Rozwiązałeś problem? Dużo roboty jest z demontażem modułu DSC? Też mi się ostatnio czasem nagle zaświecają kontrolki w czasie jazdy, obstawiam uszkodzony sterownik.
Opublikowano
nadal walcze sterownik abs wymienilem na drugi,mojego nie dalo sie juz naprawic.nowy musze zaadaptowac bo wywala komunikat w inpie,plus do tego ze trzeba skalibrowac czujnik polozenia kierownicy,kalibracja nieudaje sie nie wiem z jakiego powodu.no i plus czujnik abs prawy tyl.nie moge dobrac zadnego czujnika. przerabialem juz najtansze z allegro za 50 zl po febiego za 250 zl.wszystko szmelc.teraz czekam na oryginal z serwisu bmw.350 zl.i zobaczymy co bedzie dalej
Opublikowano
witam.dzis zalozony czujnik abs jakis no name z allegro i o dziwo dziala.pokazuje predkosci wszystkich kol ale w module abs wywala komunikat ze konieczna kalibracja czujnika kata skretu,co dziwne w samym module czujnika kata skretu nie ma zadnego bledu.inpa kalibruje czujnik do zera i nadal w abs pojawia sie komunikat o koniecznosci kalibracji.rozkladam juz rece.moze czujnik jest kopniety.byl wymieniany no ale raczej wywalal by bledy .
Opublikowano

Witam wszystkich

Mam ten Sam problem ze sterownikiem abs. Wiecie moze czy po zakupie nowego/uzywanego sterownika abs po jego wymianie bedzie konieczna kalibracja / programowanie ? Jeżeli nie to taka wymianę zrobię samodzielnie i zaoszczędze pare groszy.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich

Mam ten sam problem 3 kontrolki się pala (abs, kontrola trakcji, ręczny)

Jeżdżę już tak od kilku miesięcy. I prawdę mówiąc w niczym mi to nie przeszkadza. Wystarczy być bardziej czujnym podczas opadów deszczu, śniegu. Niestety kończy mi się przegląd techniczny i za dwa dni mam wizytę u elektromechanika. Pompę abs kupiłem już na internecie wraz z modułem (sterownikiem) używana. Zobaczymy po wymianie i przeprogramowaniu czy będzie wszystko ok.

Opublikowano

Brak kontroli trakcji to stosunkowo nieduży problem, sęk w tym, że w związku z uwalonym sterownikiem DSC przestaje prawidłowo działać także skrzynia - nie pozwala wrzucać wyższych biegów.

Po wymianie trzeba zakodować sterownik i skalibrować czujnik kąta skrętu.

Opublikowano

Ja mam w manualu to mnie ten problem nie dotyczy.

Właśnie jestem po wymianie pompy. Cała operacja wraz z kodowaniem i odpowietrzeniem układu hamulcowego trwała około godziny. Koszt 120 funtów bo mieszkam w Anglii. Póki co wszystko działa jak należy.

Opublikowano

Kawał dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty bo zapewne wystarczyło wymienić sam sterownik, no ale grunt że działa :)

Swoją drogą - niska cena jak za taką robotę. Zakładam że to sama robocizna, bez części.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pytalem Mechanika o naprawę sterownika bo przecież pompa była sprawna to powiedział ze za naprawę weźmie 250f pewnie mu się nie chciało z tym grzebać. Wiec kupiłem używana pompę wraz ze sterownikiem za 35f na ebayu w sumie wyszło 155f.

Pozdrawiam fanów BMW :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.