Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Offset zmienia się chwilę po wyłączeniu silnika (robi korektę aby wartość była zbliżona zeru). U mnie przy dwóch nowych czujnikach wartość offsetu to okolice 30. Jeśli auto nie muli, to za bardzo bym się tym nie przejmował, póki nie ma błędów w ECU, jeździć obserwować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

clu clu Minusowe ciśnienie można przeboleć, gorzej jest jak w krótkim czasie (czyt.3min) wywinduje na zbyt duże ciśnienie, sadza idzie w górę i rozpoczyna wypalanie.


Na zbyt wysokie ciśnienie wsteczne pomaga zgaszenie i odpalenie, wtedy wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pomocą kolegi mrssilence_94 udało się wyjaśnić dlaczego niektórym osobom nie działa inicjalizacja czujnika deszczu.

Problem jest przy adapterach bluetooth/wifi ELM i autach do 2007r (z linią K).

Adaptery ELM mają nie pozwalają na wysyłanie tzw. długich wiadomości na linik K do auta, co jest wymagane właśnie przy resecie RLS.

Jedyne rozwiązanie to użycie kabla K+D-Can. Po 2007r nie ma tego problemu.

 

Jestem po wymianie szyby czołowej i mam problem z kalibracją czujnika deszczu w e90 n47 2009r. poprzez Caristę (wersja aplikacji 2.173). W module RLS jest bład A129 (Rain sensor not calibrated to windscreen). W funkcjach serwisowych łączę się do modułu RLS87, zaczynam kalibrację-> pojawia się proszę czekać -> pojawia się Ok -> wyciągam kluczyk -> wkładam kluczyk -> włączam zapłon i czekam 10s -> błąd w module nadal występuje, czujnik nadal nie działa. Czy coś robię źle? Próbowałem usuwać błąd przez kalibracją, ale też nie pomaga. Ktoś miał taki problem?


Edit: czujnik zmierzchu działa.

 

Dzisiaj podłączyłem ISTA+, aby wykluczyć problem aplikacji. Kalibracja przebiegła poprawnie, ale czujnik dalej nie działał. Mówię dobra, czas to rozebrać i sprawdzić wtyczki. Po rozebraniu ujawnił mi się taki piękny widok :mad2:

mNmDwoh.jpg

Pozdrowienia dla monterów w "firmowy serwisie" Pilkingtona we Wrocławiu. Jak można taką fuszerę odstawić to ja nie wiem. Jeszcze jak się zarzekali, że nic nie trzeba będzie kalibrować po wymianie szyby :duh:


W RLS (to odstające pudełeczko) są dwa przyciski, które należało wcisnąć, aby moduł mógł zostać przyczepiony do bolców widocznych na zdjęciu (tak aby przylegało to sztywno do szyby). Panowie z Pilkingtona chyba jeszcze tego nie rozgryźli :mad2: i odwalili taki numer. Oczywiście po włożeniu modułu na te bolce, skalibrowałem czujnik przez btoola i... działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jezdząc spokojnie sadza wolno rosnie, tzn juz nauczyłem sie mniej wiecej jak jezdzic by tak było

. nie mozna jezdzić ostro ani mulic na wysokim biegu probując przyspieszac . zauwazyłem ze jadac na 4 i mam około 1500rpm wciskając gaz w podłoge sadza rosnie momentalnie , zrobie tak kilka razy , i wwłacza sie wypalanie dpf nawet po 40km . nie wiem czy tak wtedy kopci czy co? ale wyszło na hamowni własnie ze turbina w dolnym zakresie obrotow pozno wstaje i to pewnie jest powod , bo sterownik leje paliwo na dana ilosc powietrza ktorej nie ma . . a znowu jezdzac normalnie chcać wyprzecic zredukuje by turbo wczesniej wstało to jest duzo lepiej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Taki mały problem. Auto kupione już dłubnięte. Strasznie kopci na czarno. Nawet lekkie dodanie gazu powoduje puszczenie dymka.


W załączeniu link do logów z TESTO


https://log.tunezilla.com/s/NVGzmcZ1


Oczekiwana wartość z turbo kończy się na 2250 hPa a odpowiedź i tak idzie na 2800 hPa. Zadane i odpowiedzi z szyny commonrail oraz ilość paliwa z wtrysków podążają za sobą.

Marker =1 kiedy gaz w podłodze na 3 biegu.


Przepływkę bym wykluczył bo podąża za ciśnieniem więc raczej pokazuje OK.


Podpowiedzcie czego szukać bo strach przed policją jechać ;)


Pacjent: E91 320d M47D20 163KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
N47

850mV

 


Dzieki, a mozesz mi podac jeszcze wartosc Lambda?

 


Tyle co czytałem na ten temat to najważniejsze jest napięcie.

Wartość na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym to ok 3,55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Taki mały problem. Auto kupione już dłubnięte. Strasznie kopci na czarno. Nawet lekkie dodanie gazu powoduje puszczenie dymka.


W załączeniu link do logów z TESTO


https://log.tunezilla.com/s/NVGzmcZ1


Oczekiwana wartość z turbo kończy się na 2250 hPa a odpowiedź i tak idzie na 2800 hPa. Zadane i odpowiedzi z szyny commonrail oraz ilość paliwa z wtrysków podążają za sobą.

Marker =1 kiedy gaz w podłodze na 3 biegu.


Przepływkę bym wykluczył bo podąża za ciśnieniem więc raczej pokazuje OK.


Podpowiedzcie czego szukać bo strach przed policją jechać ;)


Pacjent: E91 320d M47D20 163KM

 

Dziś udało mi się zlogować identyczne auto ale nie zawirusowane. Rocznik 2007. 320d które nie puszcz dymka.

Poniżej log na tunezilli

https://log.tunezilla.com/s/tgYG6oUf


Ze wstępnego porównania nic nie widać, wszystko podobnie, oprócz wartości maksymalnych które w czipowanej wersji są wyższe.


Ktoś pomoże zdiagnozować? A może to wtryski jednak leją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Któryś już raz z kolei wyskakuje mi taki błąd 4D03

Czy to wskazuje na konieczność wymiany na nowy czujnik ciśnienia spalin?

Czasami jest też kod błędu 480A

Filtr ma już około 50 g popiołu

Ostatnio jadąc przez 60 km DPF wypalał się 3 razy. Wypalał się do 4 g sadzy i po paru km ta wartość rosła bardzo szybko do 40 g i aktywowało się wypalanie.

Chyba już czas na pranie filtra w zakładzie bo coraz to więcej problemów z tym DPF.


Pomiar ciśnienia wstecznego

Ciśn. wsteczne 50,99 hPa

Obroty 834,50 rmp


833 rpm 44 hPa

1812 rpm 90 hPa

2710 rpm 131 hPa

3662 rpm 176 hPa


ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!

-------------------------------------------------------------------------------


0x4D03 4D03 Abgasgegendrucksensor


P14A3 Abgasgegendrucksensor (Bank 1, vor Partikelfilter) / Ladedrucksensor / Umgebungsdrucksensor - Korrelationsfehler


Fehlerhäufigkeit: 2

Logistikzähler : 40


1. Umweltsatz

Kilometerstand 207384 km

Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 96.00 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 0.00 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 0.00 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 0.00 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 972.55 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 12500.00 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 983.53 hPa

aktueller Motorstatus 64.00 -

berechneter Abgasvolumenstrom im Partikelfilter (1 Byte) 0.00 m^3/h

Regenerationsstatus 00100001 hex

korrigierter Differenzdruck (1 Byte) 16.47 hPa

gefilterter Differenzdruck des Partikelfilters (1 Byte) 16.47 hPa

Rohwert des korrigierten Absolutgegendruckes (1 Byte) 57.06 hPa

Abgasgegendruck vor Partikelfilter - korrigiert 1048.00 hPa

Partikelmasse additiv korrigiert 27.34 g

kontinuierlich simulierte Partikelmasse 35.31 g

Gefilterter Strömungswiderstand des Partikelfilters (1 Byte) 0.29 hPa/(m^3/h)

gefahrene Strecke seit der letzten erfolgreichen Regeneration 191498.00 m

Drosselklappe - Stellgliedposition (1 Byte) 0.00 %

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert (1 Byte) 214.51 degC

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Ölaschemasse 5.07 g

Oxygen Sensor Output - Equivalence Ratio Bank 1 - Sensor 1 0 2.03 -


2. Umweltsatz

Kilometerstand 207392 km

Motordrehzahl 0.00 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 87.00 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 0.00 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 0.00 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 0.00 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 972.55 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 12500.00 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 983.53 hPa

aktueller Motorstatus 64.00 -

berechneter Abgasvolumenstrom im Partikelfilter (1 Byte) 0.00 m^3/h

Regenerationsstatus 00100001 hex

korrigierter Differenzdruck (1 Byte) 2.35 hPa

gefilterter Differenzdruck des Partikelfilters (1 Byte) 2.35 hPa

Rohwert des korrigierten Absolutgegendruckes (1 Byte) 65.29 hPa

Abgasgegendruck vor Partikelfilter - korrigiert 1050.00 hPa

Partikelmasse additiv korrigiert 10.01 g

kontinuierlich simulierte Partikelmasse 35.60 g

Gefilterter Strömungswiderstand des Partikelfilters (1 Byte) 0.13 hPa/(m^3/h)

gefahrene Strecke seit der letzten erfolgreichen Regeneration 199208.00 m

Drosselklappe - Stellgliedposition (1 Byte) 0.00 %

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert (1 Byte) 166.08 degC

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Ölaschemasse 5.07 g

Oxygen Sensor Output - Equivalence Ratio Bank 1 - Sensor 1 0 0.00 -


Sensordrift außerhalb Toleranz

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen


Fehlercode: 4D 03 21 00 14 A3 02 28 65 43 00 00 88 00 00 00

3E 7D A3 40 00 00 10 00 01 2E 2E 1A 04 18 0A AE

0D CB 5A 00 02 EC 0A 00 47 00 00 01 4C FF FF 65

44 00 00 7F 00 00 00 3E 7D A3 40 00 00 10 00 01

2B 2B 1C 04 1A 03 E9 0D E8 3D 00 03 0A 28 00 3A

00 00 01 4C 00 00


Edit


Wczoraj doszedł błąd 480A


0x480A 480A Partikelfiltersystem


Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 39


Kilometerstand 207560 km

Motordrehzahl 1468.50 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 91.00 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 674.51 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 18.04 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 451.76 mg/hub

Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 1035.29 hPa

Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 13800.00 mV

Umgebungsdruck (1 Byte) 976.47 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Abgasdruck vor Partikelfilter 1068.98 hPa

berechneter Abgasvolumenstrom im Partikelfilter (1 Byte) 133.33 m^3/h

Regenerationsstatus 02010002 hex

korrigierter Differenzdruck (1 Byte) 72.94 hPa

Offset fuer Partikelfilter-Differenzdruck (1 Byte) 12.16 hPa

Status - Betriebsbereich für die Partikelfilterdruckplausibilisierung 0.00 -

Drosselklappe - Stellgliedposition (1 Byte) 75.69 %

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert (1 Byte) 359.80 degC

Gefilterter Strömungswiderstand des Partikelfilters 0.46 hPa/(m^3/h)

Spannungsrohwert - Abgasdruck vor Partikelfilter 2756.39 mV

Spannungsrohwert - Abgastemperatur vor Katalysator 590.14 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 53.00 km/h

Ölaschemasse 5.10 g

Rußmasse 39.98 g

Oxygen Sensor Output - Equivalence Ratio Bank 1 - Sensor 1 0 1.19 -


Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen


Fehlercode: 48 0A 61 00 00 00 01 27 65 59 0B 79 83 56 2E 48

42 8A A0 10 2D 9C 11 02 01 00 02 3A 8F 00 C1 6E

12 22 8D 20 1E 37 35 01 4E 0A 3C 95 D5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam wersję lite ale po dzisiejszym updated apki nie czyta błędów. Aplikacje łączy się z samochodem BMW f30 320dx 2013 ale jak naciskam czytaj kody błędów poprostu kółeczko się kręci (czekałem 10minut)... Wyszedłem z apki i wybrałem moduł pdc (który mnie interesował) ale było brak komunikacji z modułem później sprawdziłem inne moduły pojedynczo i też nie łączyło tylko połączyło z motor gdzie było 0 błędów...

Adapter którego używam to vgate 4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam wersję lite ale po dzisiejszym updated apki nie czyta błędów. Aplikacje łączy się z samochodem BMW f30 320dx 2013 ale jak naciskam czytaj kody błędów poprostu kółeczko się kręci (czekałem 10minut)... Wyszedłem z apki i wybrałem moduł pdc (który mnie interesował) ale było brak komunikacji z modułem później sprawdziłem inne moduły pojedynczo i też nie łączyło tylko połączyło z motor gdzie było 0 błędów...

Adapter którego używam to vgate 4.0

Miałem ten sam problem, winny był adapter bluetoth vgate, kupiłem przejściówkę i łączę się przez kabel, wszystko gra i buczy. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem z iCar v3 bt4.0 nie polecam tych adapterów w większości są problemy chodź z carista działa ok Tylko z kodowaniem jest problem niby nie ma takiej obcji przez adapter ale w starszej audi o 2 lata działa programowanie bez problemu, a mam takie pytanie czy jeśli ograniczymy w btool egr do 40 czyli max To ktoś sprawdzał czy to działa bo w live data wysterowanie egr się nie zmieniło dalej chodzi jak wcześniej 5%przy "bucie" a np do 65% na postoju i jeszcze jedno pytanie jak wytnę się kata to lepiej zaślepić egr? Czy w 2 str czyli bardziej wymusić jego prace ? Kiedy będzie mniej kopcić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adapter ICAR PRO BT 4.0

Na początku się pięknie połączył, odczyty live wszystko ok. Później odczyty live data ładowały się po jednej lini co kilka sekund. Następnie się wogole niechce łączyć, raz pisze nie rozpoznano ECU, potem niemożna otworzyć pliku adaptera, lub brak połączenia zamykam port. Co może być? Btool expert mi się wiesza czy oryginalny adapter ma focha?

Chyba przejdę na kabel k+d-can...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.