Skocz do zawartości

100 tny raz problem z temp.Grzeje sie!!!


grubby26

Rekomendowane odpowiedzi

Oczy mnie juz bola od czytania tych wszystkich postow na temat grzania sie silnika ale nic nie znalazlem! Mialem problem ostatnio z rosnaca temp.dochodzila do czerwonego pola a komp pokazywal za wysoka temp.! wiem ze o BMW trzeba dbac awiec pojechalem do INTER CARSU i kupilem nowe Visco BEHRA 200zl i pompe wody SKF 170 no i okazalo sie ze jest to samo! z tego wszystkiego zaponialem sprawdzic termostat! oczywiscie waz byl zimny!!! :evil: no i bylo jasne! pojechalem kupic koszt ok 40 zl ! wszystko bylo cacy , ale od paru dni jak zgasze silnik minie ok 10 min odpalam a tam temp.110 stopni i wiecej jak pogazuje w miejscu temp. spada albo rusze i jade! wiem na 100% ze zalacza sie dodatkowo wentylator i zchladza temp.na srodek! ale slyszalem ze wskazowka ma stac na srodku zeby niewiem co sie dzialo!!! dzisiaj podczas jazdy tez sie troche wychylila tak miedzy srodkowa a przedostatnia ale nie groznie! na zalaczonej klimie chyba jest gorzej!
Pozdrowienia! Gruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisales to wymieniles visco, pompe wody, termostat - czyli praktycznie wszystko co jest potrzebne do sprawnego dzialania ukladu chlodzenia. Do tego wszystkiego napisales jeszcze ze jestes w 100% pewny ze poprawnie odpowietrzyles uklad (tu dodam ze w BMW niekiedy jest to bardzo trudne).

 

Z tego wszystkiego wynika, ze moze byc problem z uszczelka pod glowica (oby nie). Sprawdz jeszcze raz czy uklad jest dobrze odpowietrzony i sprawdz jeszcze raz termostat (podroby lubia czesto nie dzialac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym, ale zrobię to ponownie.

 

Jeżeli zdarza się że temperatura silnika rośnie zawsze należy sprawdzać dolny wąż powrotny z chłodnicy. Jeżeli jest zimny to sprawdzać należy górę chłodnicy od prawej strony do lewej z wężem wejściowym do chłodnicy.

Na podstawie tego czy chłodnica jest ciepła, czy zimna można wysunąć pewne wnioski.

Ciepły wąż powrotny, a dokładniej parzący tłumaczy że wszystko w układzie chłodzenia jest raczej sprawne - pompa wody, termostat. Powodem zaś nadmiernego grzania się jest niewystarczające odprowadzanie ciepła z chłodnicy przez wentylator.

Zimny wąż powrotny oznacza niesprawną pompę wody, nieotwierający się termostat lub zapowietrzony układ, albo zapowietrzający się układ w wyniku nieszczelności lub bijącej kompresji.

 

Jest jeszcze jedno zjawisko w przypadku uszkodzonej chłodnicy a dokładniej pęknięcia boczku chłodnicy tuż za zbiorniczkiem.

Może być że po zgaszeniu silnika poprzez to pęknięcie, zapowietrza się górny wąz wyjściowy na chłodnicę i nie pozwala ono na przedostanie się gorącego płynu z silnika na chłodnicę - to jest najgorsza usterka do wykrycia.

 

W sytuacji kiedy korzystamy z klimatyzacji bardzo ważne jest aby wentylator elektryczny klimy był sprawny. to załącza się on tylko w trakcie pracy klimy nie oznacza że schładza tylko tę jędną chłodnicę.

Na chłodnicy wody po prawej jest czujnik typu switch i to podwójny odpowiedzialny za załączenie wentylatora elektrycznego w sytuacji kiedy wisco jest niewydolne, ale i tu najpierw załącza się pierwszy bieg a jeśli i to nie pomaga to drugi. Jednak chłodnica musi być cała gorąca aby do tego doszło. W przypadku zimnej nie zadziała.

 

Tak więc doradzam jeszcze zaobserwować co się dzieje.

 

Co do odpowietrzania to ważny jest strumień płynu z małego otworka w ściance korka wlewowego płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak zrozumiałem jak Tomek. Panowie przecież po postoju jak odpalacie autka to temp. i tak będzie wyższa choćby nie wiem jaki byłby sprawny układ chłodzenia. Jedno co nasuwa wątpliwości to fakt że autor napisał o nieznacznym wzroście temp. ponad kreskę pionową. Ale musiałby też napisać coś więcej o warunkach w jakich to wystąpiło. Samo rośnięcie temp. jest zjawiskiem normalnym nawet w czasie jazdy (nie w trasie).
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo musze odpowiedziec! uspokoiliscie mnie koledzy z ta temp. po zgaszeniu silnika poniewaz jak odpale z powrotem to temp.wraca w kilka sekund na srodek i wentylator tez napewno dziala jak mocniej sie nagrzeje tez zchladza na srodek! pekniec zadnych niema bo niema ubytku plynu! obieg jest wszystkie weze gorace!!! odpowietrzone w 100% wiezcie! a ta wskazowka co mowilem ze wyszla troche za srodek to bylo miasto i to na klimie bylo dzisiaj cieplo! jak wyjechalem na trase szybkiego ruchu to trzymala pion! ale niema takiej sytuacji teraz ze komp.mowi mi ze jest za wysoka temp.! a wczesniej dawal znac gongiem!

To jest wszystko to chyba ze wbilem sobie w leb ze wskazowka ma stac na srodku i koniec!!! ale dziwi mnie to ze jak dostanie w pizdeczke to wskazowka jest w pionie! dzieki piekne za odp. :modlitwa: ale tak na wszelki wypadek wyciagne jeszcze calkiem termostat! bo tez slyszalem ze lubia sie zacinac!

Pozdrowienia! Gruby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.