Skocz do zawartości

100 tny raz problem z temp.Grzeje sie!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oczy mnie juz bola od czytania tych wszystkich postow na temat grzania sie silnika ale nic nie znalazlem! Mialem problem ostatnio z rosnaca temp.dochodzila do czerwonego pola a komp pokazywal za wysoka temp.! wiem ze o BMW trzeba dbac awiec pojechalem do INTER CARSU i kupilem nowe Visco BEHRA 200zl i pompe wody SKF 170 no i okazalo sie ze jest to samo! z tego wszystkiego zaponialem sprawdzic termostat! oczywiscie waz byl zimny!!! :evil: no i bylo jasne! pojechalem kupic koszt ok 40 zl ! wszystko bylo cacy , ale od paru dni jak zgasze silnik minie ok 10 min odpalam a tam temp.110 stopni i wiecej jak pogazuje w miejscu temp. spada albo rusze i jade! wiem na 100% ze zalacza sie dodatkowo wentylator i zchladza temp.na srodek! ale slyszalem ze wskazowka ma stac na srodku zeby niewiem co sie dzialo!!! dzisiaj podczas jazdy tez sie troche wychylila tak miedzy srodkowa a przedostatnia ale nie groznie! na zalaczonej klimie chyba jest gorzej!
Pozdrowienia! Gruby
Opublikowano

Z tego co napisales to wymieniles visco, pompe wody, termostat - czyli praktycznie wszystko co jest potrzebne do sprawnego dzialania ukladu chlodzenia. Do tego wszystkiego napisales jeszcze ze jestes w 100% pewny ze poprawnie odpowietrzyles uklad (tu dodam ze w BMW niekiedy jest to bardzo trudne).

 

Z tego wszystkiego wynika, ze moze byc problem z uszczelka pod glowica (oby nie). Sprawdz jeszcze raz czy uklad jest dobrze odpowietrzony i sprawdz jeszcze raz termostat (podroby lubia czesto nie dzialac).

Opublikowano

Pisałem już o tym, ale zrobię to ponownie.

 

Jeżeli zdarza się że temperatura silnika rośnie zawsze należy sprawdzać dolny wąż powrotny z chłodnicy. Jeżeli jest zimny to sprawdzać należy górę chłodnicy od prawej strony do lewej z wężem wejściowym do chłodnicy.

Na podstawie tego czy chłodnica jest ciepła, czy zimna można wysunąć pewne wnioski.

Ciepły wąż powrotny, a dokładniej parzący tłumaczy że wszystko w układzie chłodzenia jest raczej sprawne - pompa wody, termostat. Powodem zaś nadmiernego grzania się jest niewystarczające odprowadzanie ciepła z chłodnicy przez wentylator.

Zimny wąż powrotny oznacza niesprawną pompę wody, nieotwierający się termostat lub zapowietrzony układ, albo zapowietrzający się układ w wyniku nieszczelności lub bijącej kompresji.

 

Jest jeszcze jedno zjawisko w przypadku uszkodzonej chłodnicy a dokładniej pęknięcia boczku chłodnicy tuż za zbiorniczkiem.

Może być że po zgaszeniu silnika poprzez to pęknięcie, zapowietrza się górny wąz wyjściowy na chłodnicę i nie pozwala ono na przedostanie się gorącego płynu z silnika na chłodnicę - to jest najgorsza usterka do wykrycia.

 

W sytuacji kiedy korzystamy z klimatyzacji bardzo ważne jest aby wentylator elektryczny klimy był sprawny. to załącza się on tylko w trakcie pracy klimy nie oznacza że schładza tylko tę jędną chłodnicę.

Na chłodnicy wody po prawej jest czujnik typu switch i to podwójny odpowiedzialny za załączenie wentylatora elektrycznego w sytuacji kiedy wisco jest niewydolne, ale i tu najpierw załącza się pierwszy bieg a jeśli i to nie pomaga to drugi. Jednak chłodnica musi być cała gorąca aby do tego doszło. W przypadku zimnej nie zadziała.

 

Tak więc doradzam jeszcze zaobserwować co się dzieje.

 

Co do odpowietrzania to ważny jest strumień płynu z małego otworka w ściance korka wlewowego płynu.

Opublikowano
Czujnik temperatury (koszta koło 40 PLN nie w ASO) moze warto zaryzykować.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
A ja o ile dobrze zrozumiałem , to kolega ma taki problem że jak zostawi auto i wyłączy silnik na 10 minut to mu rośnie temperatura - a to jest normalne zjawisko bo niema obiegu.
Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Opublikowano
Ja też tak zrozumiałem jak Tomek. Panowie przecież po postoju jak odpalacie autka to temp. i tak będzie wyższa choćby nie wiem jaki byłby sprawny układ chłodzenia. Jedno co nasuwa wątpliwości to fakt że autor napisał o nieznacznym wzroście temp. ponad kreskę pionową. Ale musiałby też napisać coś więcej o warunkach w jakich to wystąpiło. Samo rośnięcie temp. jest zjawiskiem normalnym nawet w czasie jazdy (nie w trasie).
Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

Duzo musze odpowiedziec! uspokoiliscie mnie koledzy z ta temp. po zgaszeniu silnika poniewaz jak odpale z powrotem to temp.wraca w kilka sekund na srodek i wentylator tez napewno dziala jak mocniej sie nagrzeje tez zchladza na srodek! pekniec zadnych niema bo niema ubytku plynu! obieg jest wszystkie weze gorace!!! odpowietrzone w 100% wiezcie! a ta wskazowka co mowilem ze wyszla troche za srodek to bylo miasto i to na klimie bylo dzisiaj cieplo! jak wyjechalem na trase szybkiego ruchu to trzymala pion! ale niema takiej sytuacji teraz ze komp.mowi mi ze jest za wysoka temp.! a wczesniej dawal znac gongiem!

To jest wszystko to chyba ze wbilem sobie w leb ze wskazowka ma stac na srodku i koniec!!! ale dziwi mnie to ze jak dostanie w pizdeczke to wskazowka jest w pionie! dzieki piekne za odp. :modlitwa: ale tak na wszelki wypadek wyciagne jeszcze calkiem termostat! bo tez slyszalem ze lubia sie zacinac!

Pozdrowienia! Gruby
Opublikowano
dostanie w pizdeczke

 

OT - nie używamy TU takich słów. :naughty:

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.