Skocz do zawartości

Kontrolka poduszki żarzy się


Radi540E39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Problem jest następujący:

Gdy włożę kluczy do stacyjki i przekręcę do 1szej pozycji to powinna zaświecić się kontrolka poduszek i po chwili zgasnąć. Niestety od jakiegoś czasu kontrolka nie zaświeca się, tylko lekko się żarzy (czasami mocniej, czasami słabiej) i nie gaśnie.

Jeżeli cofnę kluczyk do pozycji 0 i włączę ponownie na pozycję 1 to kontrolka zaświeci się normalnie i po chwili zgaśnie (najczęściej, lecz nie zawsze - trzeba operację powtórzyć).

Gdy tan objaw występuje przestaje również działać klakson i sterowanie z kierownicy. A w momencie wciskania klaksonu wyraźnie kontrolka przygasa.

 

Jakieś pomysły co to może być?

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby to bylo e34 to bym stawial na uszkodzone zegary, nie wiem jak w twoim modelu czy czasem sterowanie nie jest jakos polaczone z zegarami. Z zazeniem sie kontrolki jest tak ze jest tam zarowka i obok dioda, tak na wszelki wypadek jak by zarowka sie spalila, lub ktos ja po prostu celowo wyjal, wiekszosc aut ma tak zdublowana sygnalizacje poduchy.wiec albo swiruje elektronika w zegarach albo ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej problem z zasilaniem. po prostu elementy wykonawcze o ktorych piszesz sa zasilane z jednego bezpiecznika (byc moze) lub jednej masy i stad ten problem. ja u siebie w golfie mialem na jednym zasilaniu klime, abs i pompe paliwa. jak klima miala zwarcie to padalo wszystko.
DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo problemy z zasilaniem. Na dzień dobry radzę zerknąć w bezpieczniki i poruszyć te "odpowiedzialne". Po drugie wyjąć zegary i poruszać wtyczkami (nie zapomnij odłączyć akumulatora, chociaż, jak się żarzy, to pewnie i tak już błąd załapała).
Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak polaczenia z poduszka, napinaczem lub kurtyna powoduje palenie sie poduszki. zarzenie sie poduszki oznacza spadek napiecia a nie brak polaczenia i jest wskazywany przez sterownik a nie poduszke. po prostu cos sprawia, ze jest za male napiecie. teoretycznie sterowanie kierownicy i kakson (sterowanie elementami wykonawczymi przez=) moga miec przerwana izolacje i poduszka rowniez, ale bylby to dosc dziwny objaw. jeszcze takiego nie widzialem, ale moze po prostu malo widzialem. w takiej sytuacji szukalbym chyba raczej usterki na kolumnie.
DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

I nie zapomnij o odłączeniu akumulatora - będzie błąd i tylko w ASO są wstanie go usunąć.

 

Co ciekawe jest określenie „żarzenia”….?!?!?!

 

W twoich zegarach kontrolki są podświetlanie diodami a nie żarówkami, i tu raczej nie powinno być żarzenia – albo świeci albo nie… :?:

 

Pozdrawiam,

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam!

 

Do objawów opisanych na samym początku dołączyło jeszcze zapalanie się i gaśnięcie oświetlenia wewnętrznego.

 

Całe szczęście problemu już nie ma - wszystko działa elegancko.

 

Przyczyną był przełącznik stacyjki. Załącza on chyba z 5 plusów i jednego z nich nie załączał (styk nie kontaktował). Wymieniłem ten przełącznik i po sprawie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, sory ze odgrzewam kotlety ale mój problem jest analogiczny tzn. jak kontrolka z airbagu się "żarzy" to nie działają:

-radio

-przyciski kierownicy

-klakson

-tylna roleta

 

i jeśli podczas takiego stanu otworze to lusterko z klapki pod dachem to całkowicie gaśnie airbag i włącza się oświetlenie całego auta tak jakby przy otwartych drzwiach. Czasami radio włączy się samoczynnie i sterowanie z kierownicy a także rolety jest możliwe. Podświetlenie małego lusterka też wtedy działa.

 

Zakupiłem ten samochód tydzień temu i jego były właściciel powiedział ze to wina białej kostki z lewej strony kolumny kierownicy, ze tam niby styku nie ma. Rozebrałem to i znaczącej różnicy nie widać, jutro dokładnie rozbiorę samą kierownice ale ciekawi mnie jeszcze masa. A dokładnie gdzie jest jej punkt połączenia. Proszę o pomoc i wyrozumiałość. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka usunięta. Przyczyną była kostka ale nie tam gdzie łączy się wiązka kabli ale od strony gdzie taki bolec steruje wyłącznikiem zapłonu, jedna z blaszek ledwie się stykała z drugim elementem, a poprzedni właściciel myślał że to chyba wina połączenia bo zamiast okrągłych pinów każda dziurka była pozaginana ze wszystkich stron. Dzięki za zainteresowanie tematem, Pozdro :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.