Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Problem jest następujący:

Gdy włożę kluczy do stacyjki i przekręcę do 1szej pozycji to powinna zaświecić się kontrolka poduszek i po chwili zgasnąć. Niestety od jakiegoś czasu kontrolka nie zaświeca się, tylko lekko się żarzy (czasami mocniej, czasami słabiej) i nie gaśnie.

Jeżeli cofnę kluczyk do pozycji 0 i włączę ponownie na pozycję 1 to kontrolka zaświeci się normalnie i po chwili zgaśnie (najczęściej, lecz nie zawsze - trzeba operację powtórzyć).

Gdy tan objaw występuje przestaje również działać klakson i sterowanie z kierownicy. A w momencie wciskania klaksonu wyraźnie kontrolka przygasa.

 

Jakieś pomysły co to może być?

 

Dzięki.

Opublikowano
gdyby to bylo e34 to bym stawial na uszkodzone zegary, nie wiem jak w twoim modelu czy czasem sterowanie nie jest jakos polaczone z zegarami. Z zazeniem sie kontrolki jest tak ze jest tam zarowka i obok dioda, tak na wszelki wypadek jak by zarowka sie spalila, lub ktos ja po prostu celowo wyjal, wiekszosc aut ma tak zdublowana sygnalizacje poduchy.wiec albo swiruje elektronika w zegarach albo ....
Opublikowano
to raczej problem z zasilaniem. po prostu elementy wykonawcze o ktorych piszesz sa zasilane z jednego bezpiecznika (byc moze) lub jednej masy i stad ten problem. ja u siebie w golfie mialem na jednym zasilaniu klime, abs i pompe paliwa. jak klima miala zwarcie to padalo wszystko.
DIESEL POWER
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stanowczo problemy z zasilaniem. Na dzień dobry radzę zerknąć w bezpieczniki i poruszyć te "odpowiedzialne". Po drugie wyjąć zegary i poruszać wtyczkami (nie zapomnij odłączyć akumulatora, chociaż, jak się żarzy, to pewnie i tak już błąd załapała).
Kai
Opublikowano
brak polaczenia z poduszka, napinaczem lub kurtyna powoduje palenie sie poduszki. zarzenie sie poduszki oznacza spadek napiecia a nie brak polaczenia i jest wskazywany przez sterownik a nie poduszke. po prostu cos sprawia, ze jest za male napiecie. teoretycznie sterowanie kierownicy i kakson (sterowanie elementami wykonawczymi przez=) moga miec przerwana izolacje i poduszka rowniez, ale bylby to dosc dziwny objaw. jeszcze takiego nie widzialem, ale moze po prostu malo widzialem. w takiej sytuacji szukalbym chyba raczej usterki na kolumnie.
DIESEL POWER
Opublikowano
Witam pod kierownicą jest zwinięta taśma pinowa i właśnie to ona jest przetarta i dlatego dzieją się takie żeczy .Pozdrawiam
Opublikowano

Witam!

 

I nie zapomnij o odłączeniu akumulatora - będzie błąd i tylko w ASO są wstanie go usunąć.

 

Co ciekawe jest określenie „żarzenia”….?!?!?!

 

W twoich zegarach kontrolki są podświetlanie diodami a nie żarówkami, i tu raczej nie powinno być żarzenia – albo świeci albo nie… :?:

 

Pozdrawiam,

Arek

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

 

Do objawów opisanych na samym początku dołączyło jeszcze zapalanie się i gaśnięcie oświetlenia wewnętrznego.

 

Całe szczęście problemu już nie ma - wszystko działa elegancko.

 

Przyczyną był przełącznik stacyjki. Załącza on chyba z 5 plusów i jednego z nich nie załączał (styk nie kontaktował). Wymieniłem ten przełącznik i po sprawie.

 

Pozdrawiam.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, sory ze odgrzewam kotlety ale mój problem jest analogiczny tzn. jak kontrolka z airbagu się "żarzy" to nie działają:

-radio

-przyciski kierownicy

-klakson

-tylna roleta

 

i jeśli podczas takiego stanu otworze to lusterko z klapki pod dachem to całkowicie gaśnie airbag i włącza się oświetlenie całego auta tak jakby przy otwartych drzwiach. Czasami radio włączy się samoczynnie i sterowanie z kierownicy a także rolety jest możliwe. Podświetlenie małego lusterka też wtedy działa.

 

Zakupiłem ten samochód tydzień temu i jego były właściciel powiedział ze to wina białej kostki z lewej strony kolumny kierownicy, ze tam niby styku nie ma. Rozebrałem to i znaczącej różnicy nie widać, jutro dokładnie rozbiorę samą kierownice ale ciekawi mnie jeszcze masa. A dokładnie gdzie jest jej punkt połączenia. Proszę o pomoc i wyrozumiałość. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam!

 

To poprzedni właściciel mówił prawdopodobnie właśnie o przełączniku stacyjki, bo tam jest biała kostka. Jest to nieduży koszt i szybka wymiana.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Usterka usunięta. Przyczyną była kostka ale nie tam gdzie łączy się wiązka kabli ale od strony gdzie taki bolec steruje wyłącznikiem zapłonu, jedna z blaszek ledwie się stykała z drugim elementem, a poprzedni właściciel myślał że to chyba wina połączenia bo zamiast okrągłych pinów każda dziurka była pozaginana ze wszystkich stron. Dzięki za zainteresowanie tematem, Pozdro :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.