Skocz do zawartości

E90 N43 nie chodzi na jeden cylinder


juszko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z e90 320i n43, jakis czas temu zapalil sie blad silnika i autem zaczęło telepac, zqtrzymalem sie odpalilem na nowo i problem zniknął. 2 tygodnie temu problem powrocil natomiast ponowne odpalenie nie zmienilo nic. Pojechalem do mechanika powiedzial ze wtrysk 1 do wymiany, zamowilem uzywany zeby sie upewnic ze to wtryskiwacz, problem nie zniknal. Wtyskiwacz oddalem. Zadzwonilem do diagnosty ktory stwierdzil zwarcie na wtryskiwaczu 1 i wypadanie zaplonu na 4 cylindrze wypadanie skasowal, pozostal blad na 1. Podmienilismy wtryski 1 z 2 i po ponownym odczytaniu bledow nadal pokazywal blad wtryskiwacza 1. Po przeczytaniu forum dowiedziałem sie ze moze pasc mosfet na sterowniku MSD80.2. Oddalem sterownik do elektronika ktory podmienil mosfety na sterowniku 1 z 2 i 3 z 4. Problem niestety pozostal nadal na 1 cylindrze. Przejscie na kablach od sterownika do wtrysku jest, zwarcia nie ma.

Proszę o porady i pomoc.

Pozdrawiam

Artur

Edytowane przez juszko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie zartuj ze przez swiece moze byc tyle problemow i takie bledy :) wczoraj wymienilem cewke na 1 cylindrze bo jedna byla innej firmy. Swiece tez kupilem lecz niestety jeszcze nie wymienilem bo potrzebny specjalny klucz.

 

W miedzy czasie innemu koledze z komputerem wyskoczyl blad 30BA wtryskiwacz 1,4 lub DME, blad wewnetrzny. Pozniej juz tylko blad na 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zartuj ze przez swiece moze byc tyle problemow i takie bledy :)

 

Oczywiście że mogą być takie problemy. U mnie było podobnie, wypadanie zapłonu, szarpanie przy przyspieszaniu, utrudnione ruszanie itd. Po wymianie świec jak ręką odjął.

Z tego co widzę, to w ostatnim czasie kilka osób z forum miało analogiczny problem i właśnie wymiana świec pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy wypadaniu zapłonu naturalna kolejność to świeca - cewka - wtryskiwacz, fakt, że w n43 te ostatnie dość często padają, ale mimo wszystko zawsze warto zaczynać od świec, szczególnie jak nie wiadomo kiedy były wymieniane.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@juszko

Kod błędu? Jeśli też miałeś 30BA to zmień elektryka, bo to na 100% mosfet, który się wymienia na nowy, a nie zamienia miejscem z innym :duh:

Sam przez to przechodziłem, naprawa za całe 17zł.

 

I tak dla potomnych - przy spalonym mosfecie telepanie silnikiem jest baaardzo silne, i nie ma opcji żeby ruszyć autem z miejsca.

Przy problemach z wtryskami/cewkami/świecami objawy są delikatniejsze, i przeważnie występują w sposób nieciągły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mosfety były przelutowane tylko dlatego że elektryk nie miał na wymianę a chciałem sprawdzić czy to one. Skoro to mosfet to dlaczego dalej jest błąd 1 cylindra skoro steruje on teraz 2 wtryskiwaczem?

 

Sam sprawdzałem również mosfety zgodnie z instrukcją na youtube, i żaden nie pokazywał oznak uszkodzenia.

 

Nietwierdze że tak nie jest, nie znam się. Poprostu chciałem ominąć mechaników znawców co kazali mi kupić odrazu 4 wtryski za 3 tys a okazało się że są dobre..

 

Co do ruszania na niskich obrotach telepie ale jak dam około 2-3 tys to nie ma tragedii, dojechałem do domu 20 km. Slychac pracę na 3 cylindry ale w czasie jazdy nie rzuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam spisanych kodów, nie wiedziałem ze będzie mi to do czegoś potrzebne :) wiem tylko że na jednym komputerze w programie Delphi pokazało 30BA a ostatnio na inpie ostatni błąd po wszystkich kombinacjach adaptacja wtryskiwacza.

 

Maniek jak często bywasz w Lubinie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Maniek jak często bywasz w Lubinie?

Jeszcze do niedawna dwa razy w tygodniu, ale sytuacja się zmieniła i praktycznie wcale :? daj znać po wymianie świec, jak będzie dalej problem to coś pomyślimy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety po wymianie świec i cewki problem pozostał.

Świece były czarne i z logiem bmw także podejrzewam że nie były wymieniane od nowości.

 

Na poniedziałek jestem umówiony do elektronika z kompem, do tego czasu spróbuję ustalic kody błędów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę: kod/kody błędu? Najlepiej z opisem z freezed frame z inpy.

 

Po wymianie swiec, cewki i zamianie mosfetow na sterowniku byly bledy:

002E19 DME: Firing, cylinder 2

002E30 DME: Fuel injector, cylinder 1, activation

002F11 DME: Radiator blind, top

0030AC DME: Fuel injector, cylinder 1, activation

0030BA DME: Injectors 1,4 or DME, internal fault

 

Po skasowaniu i odpaleniu zostaly juz tylko dwa:

002E30 DME: Fuel injector, cylinder 1, activation

0030AC DME: Fuel injector, cylinder 1, activation

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

mam podobny problem z silnikiem M47 w E91. Problem pojawia się szczególnie przy mroźnych temperaturach lub po ochłodzeniu. Objawia się wpadaniem silnika w drgania do tego stopnia, że ruszenie pod obciążeniem, np. pod górkę, jest znacznie utrudnione - obawiam się wręcz, że może w końcu pęknąć przy tym wał. Po rozgrzaniu silnika problem znika, choć raz zdarzył mi się również w środku długiej trasy - przy ruszaniu spod świateł. Wymieniłem już pełne sprzęgło i dwumas, wyjąłem DPF (nie żałuję, bo czynności te i tak trzeba było wykonać), ale problem nie zniknął. Obecnie zdiagnozowali mi błąd korekty na pierwszym wtryskiwaczu i błędy świec, przy czym zarówno świece, jak i sterownik świec też wymieniłem. Mimo to problem dziś - po nieznacznym ochłodzeniu w weekend - powrócił. Zapewne dam wtryskiwacz do regeneracji, ale jeśli ktoś z Was ma jakiś inny pomysł na diagnozę tej usterki, proszę o pomoc, zanim wymienią mi cały samochód!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.