Skocz do zawartości

RudzikBMW

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 LCI 318i N43B20 2008

Osiągnięcia RudzikBMW

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witajcie, pozwolę sobie odkopać mój stary temat. Od pewnego momentu borykam się z problemem który opisałem powyżej, mianowicie: "drugi problem dotyczy gasnącego silnika przy dojeżdżaniu np. do świateł. Sytuacja wyglada tak, że jadę na 2,5-3 tys obrotów, wrzucam luz, obroty nagle spadają i silnik gaśnie. Zdarzyło mi się tak może 3 czy 4 razy w przeciągu miesiąca. Nie mam jednak żadnych błędów dotyczących czujnika wałka rozrządu itd." Przez czas w którym się nie pisałem na forum, problem ten był na tyle marginalny że postanowiłem go zignorować. Jednak od paru dni, gaśnięcie silnika ma miejsce nawet jak jadę na 1800 obrotach i wrzucę na luz przy dojeżdżaniu do świateł. Dzieje się tak praktycznie bez wyjątku. Błędów w komputerze nadal nie widać. Co może być powodem tego problemu? Spotkał się ktoś z Was z podobną sytuacją?
  2. Na razie nie, na czerwiec jestem umówiony do mechanika.
  3. Witajcie, Mam dwa problemy ze swoim BMW, mianowicie: - po kilku/kilkunastu minutach jazdy, w niezależnie jakiej temperaturze powietrza, załącza mi się wentylator. Wyłącza się dopiero po wyłączeniu silnika. Błąd jaki jest zapisany w pamięci sterownika to 2EF7. Dodam że silnik wydaje się mieć normalną temperaturę. Spokojnie idzie włożyć rękę do komory silnika bez żadnego dyskomfortu. Płyn chłodzący jest na max uzupełniony. Czeka mnie wymiana termostatu? - drugi problem dotyczy gasnącego silnika przy dojeżdżaniu np. do świateł. Sytuacja wyglada tak, że jadę na 2,5-3 tys obrotów, wrzucam luz, obroty nagle spadają i silnik gaśnie. Zdarzyło mi się tak może 3 czy 4 razy w przeciągu miesiąca. Nie mam jednak żadnych błędów dotyczących czujnika wałka rozrządu itd.
  4. Witajcie, dostałem informację od mechanika że w BMW E90 LCI (318i z silnikiem N43), wysoce zalecane są oryginalne tarcze hamulcowe. Czy istnieje dla nich jakaś sensowna alternatywa?
  5. Miałem podobny problem, wszystko się sprowadza do wymiany wtryskiwaczy. Można spokojnie wymienić ten niedomagający jeśli zajdzie taka potrzeba. Nie baw się w żadne rozrządy, cewki itd. na 90% to nie ich wina. Niestety niewielu mechaników potrafi dać poprawną diagnozę w tej kwestii.
  6. Oczywiście że mogą być takie problemy. U mnie było podobnie, wypadanie zapłonu, szarpanie przy przyspieszaniu, utrudnione ruszanie itd. Po wymianie świec jak ręką odjął. Z tego co widzę, to w ostatnim czasie kilka osób z forum miało analogiczny problem i właśnie wymiana świec pomogła.
  7. Wymiana świec całkowicie rozwiązała problem.
  8. Z Łowicza jesteś? Trochę daleko... :(
  9. Witajcie, potrzebuję wymienić świece w BMW z silnikiem N43B20. Niestety serwis w którym zazwyczaj robię wszelkie naprawy, nie posiada takiego klucza. Czy ktoś z Was, byłby w stanie mi wypożyczyć na kilka dni, taki klucz za opłatą, bądź zwrotną kaucją? Najlepiej Warszawa i bliskie okolice. Wolałbym uniknąć wizyty w ASO...
  10. Mam dokładnie ten sam problem w tym silniku. Z tym że w moim przypadku uszkodzony był również elektrozawór Vanos. Dodatkowo sporadyczne wypadanie zapłonu na dwóch cylindrach. W weekend jestem umówiony na wymianę świec - obecne mają przejechane około 70 tys. km i zobaczymy co dalej. Rozumiem że nie możesz dynamiczniej ruszyć bo za każdym razem szarpie? W jakim zakresie obrotów ma miejsce ta sytuacja?
  11. Odświeżam temat ze względu na nowe informacje. Od czasu wymiany elektrozaworu, komunikat "check engine" ani razu się nie pojawił. Także od tego momentu, dwukrotnie wypadł zapłon, średnio raz na 1 tys. km. Dziś byłem u mechanika i zostały odczytane poniższe błędy: 29CE - cylinder 2, wypadanie zapłonu - nieciągły 29D0 - cylinder 4, wypadanie zapłonu - nieciągły 2AF9 - Czujnik tlenku azotu, kontrola w trybie opóźnienia - nieciągły Doszliśmy do wniosku, że cewki raczej nie są winowajcą - przy dwóch padniętych cewkach samochód chodził by jak traktor, problemem jest tylko szarpanie przy mocniejszym dodaniu gazu na niższych obrotach. Stawiamy na świece - ostatnia wymiana była przy 135 tys km, obecnie jest 191 tys. Wierząc w dokumentację z ASO od poprzedniego właściciela, były one wymieniane raz na 40-60 tys km. Jeśli chodzi o błąd NOXa, to odrzucił bym jego uszkodzenie. Spalanie jest w normie - około 6 litrów w trasie, przy średniej prędkości 80 km/h. Co Wy o tym myślicie?
  12. Niestety, ale po wymianie elektrozaworu dalej mam problem z wypadaniem zapłonu. Zdarzyło się to co prawda tylko raz od czasu wymiany, ale problem nadal pozostaje. Jedyna różnica po wymianie to brak komunikatu check engine.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.