Skocz do zawartości

BMW e90 320i N46


hienasyberii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

spotkało mnie wczoraj nieszczescie, otóż wracając z pracy podjeżdzając do ronda samochód zgasł i już nie odpalił

kręci kręci ale nie startuje , po podłączeniu do komputera są o to takie błędy

http://screenshot.sh/m8Wr7ZldzZj1q

http://screenshot.sh/ov5s38bUXtFRe

 

czy ktoś spotkał się już z tym, ??

dziś spróbuje wymienic ze sobą czujniki vanosa ale nie wiem czy to coś da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

błędy wyczyściłem, juz ich nie pokazuje 2A83, przełożyłem elektrozawory Vanosa , ale w dalszym ciągu samochód nie odpala, kręci kręci i to wsyztsko

zrobilem ogolny skan błędów

http://screenshot.sh/m3A3dsX3xrEDC

 

wiem ze tam są błedy czujnika Abs prawy tył, to sobie go wymienie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wejdź w CAS i tu pokasuj błędy, zobacz co wraca.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zrób tak, komp jest nie potrzebny.

Odepnij na 5 min. wtyczkę od siłownika valvetronica.

Podłącz ponownie.

Przekręć (przycisk) na zapłon bez wciskania sprzęgła.

Po ok. 30 sek. Velvtronic powinien sam wykonać adaptację.

Nasłuchuj charakterystycznego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej, dzieki za pomoc pany, troche mnie nie było, spowodowane to wyjazdem za granice,

Co do dalszej historii, to okazało się że łańcuch przeskoczył, rozrząd został wymieniony, ale od tego momentu są ciągłe problemy z nim,

samochód nie może przejśc adaptacji Vanosa ssącego, jak jest ciepły to "harczy" mechanik mowi że być może trzeba wymienić Vanosa ,

czy jest ktoś z okolic BB i może potwierdzić takie objawy , albo czy ktoś może polecić dobrego mechanika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

po odpaleniu inpy wyskakuje ten błąd

http://screenshot.sh/oBGY3wUhrWjfO

 

Fehler: 2A83 CDKENWS - Nockenwellensteuerung - Einlass

P0012 Nockenwellensteuerung Einlass (Bank 1) - Regelfehler, unplausible Position

czytałem i chyba najlepiej sprawdzic zawory miejscami, aby mieć pewność, dobrze myśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zeby odpalic silnik potrzebujemy:

kompresja

paliwo

iskra

wiemy ze iskra jest ale nie wiadomo czy w odpowiednim momencie.

Wykrec swiece pierwszego cylindra wluz srubokret i podjedz tlokiem do samej gory.

Na kole pasowym i silniku z rob punkt a nastepnie krec walem az do przeskoku iskry-ma przeskoczyc ok 1 cm przed tym punktem na silniku jesli przeskoczy na puncie lub za nim to lancuch przeskoczyl i sprawa jasna-za mala kompresja i iskra za puzno.

kompresja

trzeba ja zmierzyc bo valvetronic steruje glebokoscia otwarcia zaworow jesli ich odpowiednio nie otworzy to silnik nie zassa odpowiedniej ilosci powietrza nie wytworzy cisnienia i nieodpalisz silnika.

Paliwo

wiemy ze go czuc ale czy jest odpowiednio rozpylone?

jesli nic nie znajdziesz w kompresji i iskrze to odlacz pompe i odpal na samostart

jak to posprawdzasz bedziesz wiedzial gdzie szukac usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

dzieki za szczegółowy opis ale tak :

Auto po wymianie rozrządu juz odpala i jeździ, tylko teraz mechanior mówi ze cos byl problem z vanosem i nie mogl sie adpoptowac, niby zrobil, odebralem wczoraj samochod jade 2 km i kontorla check engine

 

bledy takie o jakich wspomnialem 2 posty wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

Więc tak właśnie wróciłem wykasowałem błąd , przestał się już pojawiać, zamieniłem też ze sobą miejscami elektrozawór Vanos razem cz czujnikiem położenia wałka

Po wyciągnięciu elektrozaworu ukazał mi się o to taki syf

http://screenshot.sh/odAslCCwaDzd8

http://screenshot.sh/mFfJxknU24Nmo

 

pojezdziłem troche samochodem aby sprawdzi czy cos to pomogło, oraz aby sie nagrzał, ale błąd na komputerze się nie pojawia, jedynie teraz na wolnych obrotach ktróe falują słychać jak auto "chrobocze" i obroty falują, wczesniej hrobotało jak sie ruszało

zrobiłem również zdjecia camshaft position przed i po zmianie

PRZED ZAMIANA

http://screenshot.sh/odWqNsHiwQAuI

PO ZAMIANIE

http://screenshot.sh/mMkWx9wTdGrKM

 

czy wymieniać tego vanosa czy sprawdzic najpierw z czujnikami, please help, nie do konca sie na tym wszytskim znam Pany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.