Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam założyłem najprostrzą instalację z systemem Blos BRC.

Jest super, żadnej dziury,przydławień itp.

Polecam 325 E30 1990r przebieg 234000km

Koszt 1900zł

Opublikowano
Witam założyłem najprostrzą instalację z systemem Blos BRC.

Jest super, żadnej dziury,przydławień itp.

Polecam 325 E30 1990r przebieg 234000km

Koszt 1900zł

 

A ile sekund do setki? :)

 

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Również posiadam E30 325i z silnikiem M20B25. Auto kupiłem niedawno i miało już założoną instalację gazową z rególacją na śróbkę. Prawdę mówiąc jestem troche zawiedziony osiągami. Z ciekawości zdemontowałem mikser i klape antywybuchową. Wiem już co to auto potrafi, ale żeby jeździć na benzynie to nie bardzo mnie stać. Myślałem nad zmianą miksera na większy i założeniu elektroniki sterującej dawka gazu. Ale trafiłem na temat BLOSa. Przeczytałem sporo na jego temat i jestem zdecydowany. Nurtuje mnie tylko problem jak zmieścić to pod maską? Pompa ABSu i chłodnica w wersji Tropic uniemożliwiają nawet najmniejsze odsunięcie puszki filtra powietrza. Już teraz przy zastosowaniu klapy antywybuchowej trzeba było mikser umieścic wewnątrz puszki filtra powietrza, a nie tak jak powinno być czyli miedzy filtr a przepływomierz. Zaznaczę jeszcze że auto kupiłem ze stożkowym filtrem powietrza. Pewnie nie mogli pomieściś oryginalnej puszki filtra. Niestety na stożku dolny zakres obrotów silnika był tragiczny. Udało mi sie upchnąć to tak jak powinno być i auto jeździ przyjemnie. Teraz chciałbym odzyskać moc. Wiem że BLOS jest rozwiązaniem. Czy jest wogóle taka możliwość żeby zamontować go zostawiając jednocześnie oryginalna puszkę filtra powietrza? Jak to wygląda w Waszych E-30?
Opublikowano

U mnie wygląda to tak:

 

http://img486.imageshack.us/img486/7490/blos1ky1.th.jpg

 

http://img486.imageshack.us/img486/1921/blos3au2.th.jpg

 

http://img440.imageshack.us/img440/4945/blos4nx9.th.jpg

 

Co prawda to nie E30, ale jakbyś wrzycił foto jak wygląda komora silnika u Ciebie to coś by się wymyśliło

 

Ten wymiar blosa ma ok 90mm:

http://img468.imageshack.us/img468/4205/bloswymiary5bjwt1.th.jpg

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Opublikowano

No cóż. Jak widzę ze zdjęć to montaż w E28 nie jest bardzo skomplikowany. U mnie jest gorzej. Kolektor ssący jest też po lewej stronie silnika, ale przepustnica jest skierowana w lewo a nie w prawo. Powoduje to że odległość między przepustnicą i przepływomierzem jest bardzo mała. Jeżeli BLOS ma 90mm długości to chyba nie ma możliwości zmieścić go bez większej rzeźby. Już teraz sama klapa antywybuchowa dość mocno ściska rurę gumową, a nie bardzo można ją skrócić ze względu na połączenie z silnikiem krokowym powietrza dodatkowego. Komora silnika po lewej stronie jest szczelnie wypełniona. Może nie bardzo to widać ale puszki filtra nie da sie ani trochę przesunąć i to w rzadną stronę. No chyba że bliżej kolektora, ale to akurat bez sensu. Dlatego będę wdzięczny jeżeli ktoś podzieliłby sie ze mna swoimi doświadczeniami z montarzu tego urządzenia w takim aucie. Na pewno ułatwi mi to zadanie. Ale jeżeli nie to nie takie rzeczy już robiłem. Tylko po co sie męczyć?

http://img383.imageshack.us/img383/6749/pict0196la7.jpg

Opublikowano

W tej chwili nie mam zbyt wiele czasu, ale może wieczorem się przyjrze dokładniej i cos pomyśle.

Tu masz link do tematu o blosie na moim forum

http://www.bmwauto.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=546&postdays=0&postorder=asc&start=0

Na 3 stronie są zdjęcia jak kolega zamontował blos-a w 318iA E30. Też nie było tam zbyt dużego miejsca do manewrów ale się udało.

Choć przyznam że u Ciebie jest troszke większy problem niż w 318i, ale nie ma rzeczy nie możliwych :wink:

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Opublikowano
dexter a gdzie masz przeplywomierz ? mam rozumiec ze tylko na lpg smigasz ?

Jeżdze na LPG, a przepływke woże w bagażniku ale dolot bede przerabiał jak pozwolą finanse. Musze zdążyc przed zima ;)

 

pawelj5 Jeśli chciałbyś zostawić klape anty wybuchową to komplikacji będzie wiele. Jeśli jednak nie montował byś klapy to jedyne rozwiązanie jakie mi przyszło go głowy to wymiana rury łączącej przepustnice z przepływką na taką jak na zdjęciu niżej

 

http://img360.imageshack.us/img360/8950/18ou0.th.jpg

 

Następnie skrócenie rury i poskładanie wszystkiego do kupy

 

Na zdjęciu jest pokazany silnik M20B27 (eta) w razie jakbyś szukał takiej rury bo nie wiem czy w M20B25 też takie stosowali

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Opublikowano
Przyznaje się że w temacie BMW siedzę od niedawna :oops: . Ta ETA to z tego co zdążyłem sie zorientować jakaś wersja o zmniejszonej mocy. Duża pojemność, mała moc, ekonomia, ale niezły moment obrotowy. Ciekawe rozwiązanie. Ale z tego co widzę na zdjęciach to cały osprzęt jest inny. Myślałem ze różnic będzie mniej. Jeżeli chodzi o zastosowanie rury z ETY to faktycznie może by wydała. Ale musiałbym zmienić też silnik krokowy gdyż króciec wychodzi w inną stronę. Poza tym martwi mnie że skrócenie rury będzie na odcinku który ma zapenić elastyczne połączenie silnika z filtrem. Jakby nie było to silnik pracuje na poduszkach a filtr niemal na sztywno przykręcony jest do nadwozia. Jednak jak narazie jest to jedyne sensowne rozwiązanie żeby zostawić oryginalną puszkę filtra powietrza. Przyznam szczerze że byłbym spokojniejszy gdybym zostawił klapę antywybuchową. Czekam ciągle na głos kogoś kto ma już takie auto na BLOSie. Kaskę już prawie mam wiec powoli przygotowuję sie do przeróbki.
Opublikowano

a nad takim montażem się zastanawiałeś??

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.selftest.pl/8x6.JPG

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano

Takie rozwiązanie było by najlepsze z tego punktu, że rura przepustnica-przepływak jest w jednym kawałku. Ale warunek taki że musi być stożek.

 

Sam chce zamontować u siebie stożek i wstawić przepływke

 

nokerman widze że też nie masz żadnych klap itp

 

Pozdrawiam

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Opublikowano
Rozwiązanie ze stożkiem to najprostszy sposób. Ale jakby nie było to podnosi koszty. Będę musiał kupić storzek. Poza tym przydałoby sie oddzielić go od komory silnika żeby nie łapał gorącego powietrza. Na zdjęciu parownik masz w miejscu gdzie u mnie jest pompa ABS. U mnie tam się nie zmieści. W zasadzie tam gdzie mam zamontowany to jedyne miejsce gdzie sie mieści i niestety wąż doprowadzający gaz do miksera jest baaardzo długi. Nokerman, mam do Ciebie pytanie. Z czego jest ten gumowy łącznik między BLOSem i przepływomierzem? Właśnie zastanawiam sie jak połączyć ze sobą te dwa urządzenia, a Twój patent wygląda bardzo estetycznie.
Opublikowano
Witam. Nie doczekałem sie wprawdzie wiekszej ilości odpowiedzi od innych uzytkowników E30 z blosem, ale u mnie blos już chodzi. Zdecydowałem sie na rozwiazanie takie jak u Nokermana. Zresztą nie ma możliwości żeby zrobić to inaczej. Zbyt mało miejsca. Różnica jest taka że parownik mam po prawej stronie komory silnika. A teraz wrażenia. Na razie zrobiłem ok 100km. Auto nareszcze jeździ na benzynie task jak trzeba. Czuć w końcu tą moc. Co do gazu to jest lepiej, ale muszę to jeszcze wyrególować. Zanim załozyłem blosa jeździłem z podłączonym woltomierzem pod sondę lambda. Powyżej 5500obr/min następowało zuborzenie mieszanki. Myślałem że to wina miksera który miał 30mm przekroju gardzieli. Na blosie zuborzenie następuje przy 5000obr/min. Z tego wniosek że coś nie tak z dopływem gazu. Pewnie parownik. Chociaż to BRC 140kW i do tego ma niecałe dwa lata. Będę musiał pogrzebać. Ale jak na razie wrażenia jak najbardziej pozytywne. Zastanawiam sie jeszcze co zrobić z klapą antystrzałową. Niby nie strzela, ale nigdy nie wiadomo. Przepustnica w blosie jest z jakiegoś twożywa sztucznego. Niby nie znalazłem w necie przypadku w którym wystrzał by lą uszkodził ale sam nie wiem... Myślę że zostawię zawór upustowy a usunę klapkę i rozwiercę przelot. Powinno być bezpieczniej niż wogóle bez zabezpieczenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.