Skocz do zawartości

E91 330xd swap wiekszych hamulcow


catchme

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zastanawiam się nad poprawą działania hamulców...

Obecnie mam fabrykę 335i/d

Czytałem trochę na amerykańskim forum o ich porównaniu do tych z 135i i wyszło, że się nie opłaca, bo nie ma różnicy.

Zmieniał ktoś hamulce 335i/d na m performance z f30? gra warta świeczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość tego tematu o tym jest, plus parę wątków w galerii...

Sam uczestniczę w tym temacie prawie od początku, myślisz ze nie sprawdzalem? :P

Wiem ze widziałem u kogoś w galerii.. ale nie pamietam u kogo i nie mogę znaleźć.

Głównie chodzi mi o te m performance z f30. Ale chyba zmiana tarcz i klocków wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Również planuję swap przedniego układu w swojej 320d na ten z 335i/d. Serwo mam o numerze 34336779733, co do tej naklejki to chodzi wam o tą, która, jest na serwo? Planuję również wymienić przewody elastyczne na te w stalowym oplocie oraz zmienić płyn hamulcowy. Jaki najlepiej zastosować płyn. Ori BMW DOT4 czy jakiś zamiennik? Kolejną kwestią są tarcze i klocki. Wiem, że polecacie DBA T2 i klocki Hawk HPS 5.0 jednak ten zestaw nie mieści mi się w moim budżecie. Może macie inne godne uwagi zestawy jednak w bardziej przystępnych cenach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
główną robotę 'cierną" robi klocek, załóż te HAWK HPS (koszt na przód nie przekracza 550 zł) plus tarcze np. zimmermann sport -> zamkniesz się w 1100-1200 zł jak dobrze ustrzelisz.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Kupilem X1 E84 2.0d 177KM i mam przednie tarcze do wymiany natychmiastowej (Niemiec plakal jak sprzedawal). Fabrycznie jest jakas mizernota 312/300, natomiast wpadl mi w rece praktycznie nowy caly zestaw z zaciskami, tarczami i klockami OEM 348/336 czyli taki jak do wersji 335i w E90 i 3.5i w wersji E84. Czy ktos przypadkiem nie wie, czy da sie to wlozyc do e84 2.0d? Wg katalogu zwrotnica we wszystkich wersjach jest ta sama, wiec na chlopski rozum powinno byc okay.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz jestem po wymianie, wszystko poszlo gladko, do wymiany tylko tarcze i zaciski, oslony sa te same dla wszystkich rozmiarow.

Nie mialem jeszcze okazji sprawdzic tak na 100% bo ostroznie docieram, ale juz teraz widac ze skutecznosc hamowania jest bardzo dobra.

Tak wiec na e91 i e84 mam te same rozmiary hamulcow :wink: i jeden komplet OEM w zapasie.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kupiłem 335d i szukam dobrego zestawu do 380KM. Czy mogę na przód założyć DBA T3 + Hawk, a na tył DBA T2 + Hawk? Ewentualnie chcę kupić oryginalne tarcze i klocki BMW na przód, bo tył był świeżo wymieniany w serwisie. Edytowane przez Majes86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie właśnie kombinuję z zaciskami z serii F Brembo 4-tłok przód 370/380 i 2-tłok 345 tył. Samochód to E90 LCI, co jest ważne.


Przód pasuje ok, ale żeby koła weszły to muszą być min. 18 cali z M. Zwykłe 18 M-pakiet, zwykłe 18 nie M-pakiet, itp. normalne 18tki NIE wchodzą bez dystansu lub innych kombinacji.


Za to tył... W E90/E91 LCI jest INNA zwrotnica i piasta. Piasta jest ok. 3 mm szersza niż w przedlifcie. Żeby to grało bo hamulce przecież przed liftem i po lifcie są takie same, to zwrotnica z tyłu też jest zmieniona. W efekcie, nawet po zmianie piasty na najszerszą z E82, brakuje ok 4 mm aby spasować zacisk, zwrotnicę i tarczę hamulcową. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie właśnie kombinuję z zaciskami z serii F Brembo 4-tłok przód 370/380 i 2-tłok 345 tył. Samochód to E90 LCI, co jest ważne.


Przód pasuje ok, ale żeby koła weszły to muszą być min. 18 cali z M. Zwykłe 18 M-pakiet, zwykłe 18 nie M-pakiet, itp. normalne 18tki NIE wchodzą bez dystansu lub innych kombinacji.


Za to tył... W E90/E91 LCI jest INNA zwrotnica i piasta. Piasta jest ok. 3 mm szersza niż w przedlifcie. Żeby to grało bo hamulce przecież przed liftem i po lifcie są takie same, to zwrotnica z tyłu też jest zmieniona. W efekcie, nawet po zmianie piasty na najszerszą z E82, brakuje ok 4 mm aby spasować zacisk, zwrotnicę i tarczę hamulcową. :mrgreen:

 

Potrzebujesz tulejki centrujące do zacisków z tyłu. Bartek - Cypisek ma. Pisz do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z Bartkiem to ja jestem na stałym łączu już, napisałem bo może ktoś tak jak ja wymyśli że wystarczy piasty zmienić w poliftowych E90/91 do 2-tłoków z tyłu. :roll:
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Swap układu hamulcowego z 335i ukończony. Przód wiadomo, pasuje P&P co do tyłu to w moim przypadku też tak było. Wystarczyło odkręcić stare zaciski i tarcze i zamontować nowe. Tarcza kotwiczna oraz szczęki hamulca postojowego były w moim przypadku identyczne jak w wersji 335i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.