Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam 318d z automatem. Auto ma 130tys. przebiegu. Dzisiaj zauważyłem, że podczas postoju na światłach coś mi świerszczy gdzieś w okolicach silnika/skrzyni, a miałem włączony tryb drive i trzymałem nogę na hamulcu. Z ciekawości włączyłem "P" i hałas ustał. Po załączeniu drive świerszczyk znów powrócił. Niestety po dojechaniu do domu nie udało mi się ponownie wywołać tego dźwięku - może przez to, że samochód się rozgrzał. Jutro oczywiście spróbuje wziąć drugą osobę i ona będzie trzymać nogę na hamulcu, ale piszę już dzisiaj i pytam: czy ktoś z Was miał do czynienia z taką sytuacją? Szukałem po forach, ale wszędzie piszą o dźwiękach podczas jazdy, a nie na postoju.
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano (edytowane)
Dzięki za pomoc. Informacja dla potrzebujących w przyszłości: Ostatnio piski nasiliły się i okazało się, że to z okolic paska wieloklinowego. Zdjąłem go i sprawdziłem wszystkie elementy. Do wymiany jest sprzęgło alternatora (w prawo ładnie kręci, ale w lewo piszczy) i górna rolka na napinaczu trochę szumi. Poza tym są lekkie luzy na kołach pasowych pompy płynu i kompresora klimatyzacji. Problem w tym, że zamienniki pompy są w sklepach niedostępne - pozostaje oryginał, a w etce online nie ma wyszczególnionych podzespołów sprężarki a szczególnie łożyska. Koło pasowe wału wygląda w porządku. Edytowane przez Rastko
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
Trochę szybko jak na takie rzeczy. I co wymieniasz któryś z tych elementów co podałeś czy póki co jeździsz?

.

Opublikowano

No zamówiłem już napinacz INA i sprzęgiełko INA + pasek Contitech o 1mm dłuższy, bo taki jest tylko dostępny poza ASO. Obecnie jestem za granicą, więc z łożyskiem klimy sobie dam spokój. Jak pojadę do Polski za miesiąc to podjadę do znajomego serwisu, żeby mi odciągnęli czynnik z klimy, wymontuję i rozbiorę sprężarkę, a potem z łożyskiem pojadę do dużej hurtowni łożysk i tam coś dobiorę - tak kiedyś robiłem w Skodzie mojej kobiety.

 

Ogólnie to też jestem zdziwiony, że przy takim przebiegu się wysypały te rzeczy, ale cóż poradzić. Podejrzewam, że ten Start/Stop daje dużo popalić tym podzespołom.

BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano

Jednak odgrzeję temat. Dzisiaj doszły mi zamówione części. Po za tym, że sprzęgiełko alternatora INA jest Made in China to niepokoi mnie jedna rolka na napinaczu, który już nie wiem jakiej produkcji jest (na pudełku jest "kraj pochodzenia - Czechy", a na rolkach Germany. Ww rolka szumi jak ta na samochodzie z przebiegiem 130 tys. km. Może to normalne, ale wg mnie to chyba nie zbyt. Możecie posłuchać i mi podpowiedzieć czy tak ma być?

 

https://youtu.be/zq9nY41WqcY

BMW F31 318d 143pk aut.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Myśle ze jakbyś kupił odpowiednie części a nie badziewie byle tylko poza aso to nie miałbyś tych problemów.
Opublikowano

Napinacz kupiłem w bardzo dużej hurtowni niemieckiej. Na rolkach jest napisane GERMANY, łożyska polskie NSK. Na samym napinaczu nie ma wybitego kraju pochodzenia. Jedyne co to widać, że logo BMW jest zeszlifowane. Kupiłem również sprzęgiełko alternatora INA i już na nim jest napisane "CHINA". Czytałem na forach, że INA wybudowała fabryki w Chinach. To, że Chiny to się nie czepiam, bo mogą produkować gdzie chcą, a standardy muszą być takie jak, np. w Niemczech.

 

Myśle ze jakbyś kupił odpowiednie części a nie badziewie byle tylko poza aso to nie miałbyś tych problemów.

Mój znajomy pracuje w BMW i przywiózł mi dzisiaj dla porównania z ASO oryginalny napinacz, który wygląda i działa identycznie.

BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
który wygląda i działa identycznie.

 

Na tym polegają części zamienne :roll: problemem jest trwałość.

Opublikowano
który wygląda i działa identycznie.

 

Na tym polegają części zamienne :roll: problemem jest trwałość.

 

To normalne, że zasada działania jest identyczna. Mi chodziło o to, że na oryginalnym napinaczu szum łożysk jest identyczny i wyglądowo róźni się tylko miejscem logo BMW. Na zamienniku jest zeszlifowane i nie musimy płacić extra za znaczek marki.

BMW F31 318d 143pk aut.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, mała informacja dla "potomnych" - przyczyna odnaleziona. Długo to trwało, ale po ściągnięciu wszystkich osłon spod spodu okazało się, że złącze elastyczne tłumika jest rozpadnięte w środku. Hałasowało, ale nie dawało mi to spokoju, ponieważ dźwięk był również słyszalny na wybojach w postaci głuchego uderzania o gumę. Druga sprawa to rozleciana plecionka nie bierze się znikąd, tym bardziej przy tak małym przebiegu. Sprawdziłem również poduchy pod silnikiem wyglądały ok, ale silnikiem rzucało. Gdybym wymienił sam łącznik to pewnie padłby po jakimś czasie. Wymienione zostały poduszki i plecionka, a efekt to kompletna cisza. Pozdrawiam.
BMW F31 318d 143pk aut.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.