Skocz do zawartości

520D 184KM AUT - drgania / wibracje szczegolnie na zimnym


rockybor

Rekomendowane odpowiedzi

mój mechanik stwierdził, że jeśli tylko na zimnym i na postoju to znaczy, że trzeba ruszyć z miejsca i jechać a nie szukać dziury w całym.

masz jakieś porównanie z innym egzemplarzem ???

 

xD dobry mechanik, nie ma co...


Mam porównanie, miałem kilka lat temu identyczne F11 z tym samym silnikiem, z tego samego roku, z podobnym przebiegiem, kupione przy przebiegu 175, sprzedane z przebiegiem prawie 250, nigdy nic na postoju nie trzęsło, nigdy niz nie drżało, czy zimny czy ciepły, zawsze kulturka. Wymieniłem w niej tylko u Fąfary rozrząd i tyle, 2 lata użytkowania w czystej przyjemności.


Niedawno sprzedałem też F10 z 2016 2.0d z przebiegiem 120k, także zero jakichkolwiek wibracji podczas postoju czy jazdy.

Trzeba było nie sprzedawać, żarcik :wink:

Ale tak na poważnie, mam nadal to samo i tak sądzę czy to nie wtryski jednak. Bo jednak, nikt raczej przy tej „dyskomfortowej sytuacji” raczej nie wstawiał nowych aby mieć porównanie. Wiecie, tak krążymy i szukamy a przecież nasze auta już mają swoje naloty i jeśli nie mamy ich od nowości to cholera wie jak były użytkowane, jakie paliwo itd. Ja obserwując swoje myślę że nowe wtryski i hydrokinetyk w skrzyni załatwiły by mój problem. Ale się nie odważę na tak kosztowny ruch oczywiście póki nie będę musiał :8)

Powodzenia w znalezieniu przyczyny.

 

Właśnie też tak obstawiam, również wiele osób pisało że gdy wypala się DPF to pracuje jak w masełku kąpany, więc jednak zmiana mieszanki = inna praca wtrysków = brak klekotu.

Jutro postaram się kupić środek do wlania do baku żeby przeczyscic wtryski choć obstawiam że to guzik da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Update dla zainteresowanych.


Wtryski sprawdzone, pracują idealnie. Panowie w warsztacie obstawiają poduszki, mimo że te są (teoretycznie) nowe. Tłumaczą to tym, że przy włożeniu tanizny tak może być i już mieli z tym do czynienia, mówili że oglądali samochód od spodu podczas dodawania gazu i silnik dość mocno się buja.

Rzeczywiście może coś w tym być, bo mimo że u mnie problem występuje tylko na zimnym, to nawet po dobrym rozgrzaniu gdy już nie czuć wibracji na jałowym i gdy pogazuje sobie tak intensywniej na postoju to czuć na całej budzie jakby tam było włożone jakieś V10 i buja się na boki. Będę wymieniał te poduchy we wrześniu i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

xD dobry mechanik, nie ma co...


Mam porównanie, miałem kilka lat temu identyczne F11 z tym samym silnikiem, z tego samego roku, z podobnym przebiegiem, kupione przy przebiegu 175, sprzedane z przebiegiem prawie 250, nigdy nic na postoju nie trzęsło, nigdy niz nie drżało, czy zimny czy ciepły, zawsze kulturka. Wymieniłem w niej tylko u Fąfary rozrząd i tyle, 2 lata użytkowania w czystej przyjemności.


Niedawno sprzedałem też F10 z 2016 2.0d z przebiegiem 120k, także zero jakichkolwiek wibracji podczas postoju czy jazdy.

Trzeba było nie sprzedawać, żarcik :wink:

Ale tak na poważnie, mam nadal to samo i tak sądzę czy to nie wtryski jednak. Bo jednak, nikt raczej przy tej „dyskomfortowej sytuacji” raczej nie wstawiał nowych aby mieć porównanie. Wiecie, tak krążymy i szukamy a przecież nasze auta już mają swoje naloty i jeśli nie mamy ich od nowości to cholera wie jak były użytkowane, jakie paliwo itd. Ja obserwując swoje myślę że nowe wtryski i hydrokinetyk w skrzyni załatwiły by mój problem. Ale się nie odważę na tak kosztowny ruch oczywiście póki nie będę musiał :8)

Powodzenia w znalezieniu przyczyny.

 

Właśnie też tak obstawiam, również wiele osób pisało że gdy wypala się DPF to pracuje jak w masełku kąpany, więc jednak zmiana mieszanki = inna praca wtrysków = brak klekotu.

Jutro postaram się kupić środek do wlania do baku żeby przeczyscic wtryski choć obstawiam że to guzik da...

 

Muszę Was zmartwić.

Ja wstawiłem nowe z powodu „dyskomfortowej sytuacji”. Poprawy brak…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie poduszki były nowe i oryginalne BMW.


Po wielu bojach, które przeszedłem z tym drżeniem popieram opinię tych, którzy piszą, żeby sprzedać auto jeśli to drżenie jest nieakceptowalne. Szkoda kasy i wysiłku.

Można trochę zmniejszyć upierdliwość tego drżenia, ale nie da się go zlikwidować całkowicie. Ci, którzy twierdzą, że uporali się z problemem moim zdaniem po prostu są na to mało wrażliwi, albo nie stoją nigdy w korkach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Update:


Wymieniona guma trzymająca dyfer bo była całkiem zerwana, efekt? Zaczęło byś odczuwalne drżenie silnika podczas jazdy (wcześnie nie było). Drżenie na postoju się nie zmieniło, dalej tak samo. Wychodzi na to że zerwana guma dyfra działała jak bufor i przejmowała część drżenia silnika podczas jazdy, a teraz gdy wał się usztywnił to silnik bardziej się trzęsie na poduchach.


Ale nadal - podczas wypalania DPF jest jak na aksamitnej podusi i pomyślałem czy jakiś chiptuning/optymalizacja nie miałaby tu znaczenia? W końcu skoro zmiana mieszanki podczas wypalania ma znaczenie, to chyba przeprogramowanie podczas chipa też powinno mieć?


Jeszcze czekają mnie poduchy przód, jeśli to nic nie da to ostatnią deską będzie własnie chip, nawet kosztem większego spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem te wibracje na D podczas postoju, po jakimś czasie same znikły i przez 2 miesiące ich nie było. Wczoraj zresetowałem sobie pompę paliwa i znów jakoś tak podrygiwało. Wszystkie elementy mechaniczne miałem sprawdzane podczas wymiany poduch silnika 15k km temu. Może to adaptacja silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odnośnie drgań, może miał ktoś podobnie - autko f10 525 xdrive - po serwisie: oleju + wszystkie filtry - części mahle/knecht i olej ori bmw LL ( z tym że w warsztacie mogli w jakiś sposób się pomylić i zalać Valvoline). Teraz na postoju odczuwam większe wibracje oraz silnik tak jakby głośniej pracuje - nawet jak się rozgrzeje to traktor.. tak jakby bardziej nim rzucało ? - normalnie jak nie swoje auto odebrałem, poduszki i rozrząd trochę ponad rok temu były wymieniane, olej co 10k - przebieg 150k.

Ma może ktoś jakiś pomysł co mogło pójść nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w zaczepy trafili - spadku mocy nie ma, ręką sprawdzałem.. nie czułem luzów, siedzi dobrze... W korku czy na postoju odczuwam teraz mocniejsze wibracje na fotelu i kierownicy albo jak cofam to wydaje mi się że też na ergonomii straciło autko.. ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w zaczepy trafili - spadku mocy nie ma, ręką sprawdzałem.. nie czułem luzów, siedzi dobrze... W korku czy na postoju odczuwam teraz mocniejsze wibracje na fotelu i kierownicy albo jak cofam to wydaje mi się że też na ergonomii straciło autko.. ;/

Dziwnie żeby po samej zmianie oleju takie coś się podziało. Dla pewności bym do nich wrócił i się upewnił że wlali odpowiedni olej, a jeśli będą się upierać że tak, to trudno, niech zmienią ponownie ale patrz im wtedy na ręce.

Sam filtr powietrza jest zbyt lekki i delikatny żeby 1600kg fury mógł tak rozbujać, także ja tą opcję w ogóle odrzucam, zwłaszcza że w mojej poprzedniej F11 to patrząc na filtr gdy bmw stało zapalone na postoju miało się wrażenie że patrzysz na jakiś mega głośnik od suba rozkręconego na maxa, tak drżał że aż się cały obraz rozmywał a w kabinie NIC, absolutna cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm kiedyś mechanik źle założył wkład filtra powietrza w moim F10. Tłukło się to strasznie. Tak bardzo, że dałbym sobie głowę uciąć, że wzrosły drgania w kabinie, choć to oczywiście nie mogła być prawda.


Dlatego zasugerowałem porządne sprawdzenie filtra powietrza. No i innych rzeczy które się demontuje robiąc serwis olejowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie, problem rozwiązany :D

Poduszki wymienione na oryginały, i nastała absolutna cisza. Czy zimny, czy ciepły - nie czuć w ogóle pracy silnika na biegu jałowym. Na P, D, N i R jest zawsze masełko, zero jakichkolwiek wibracji, nawet dzis rano przy 3 stopniach na dworze przy pierwszym odpaleniu. Coś cudownego.


Pozostało coś co miałem nadzieje że też od razu zniknie, mianowicie "buczenie" i dudnienie basowe przy około 1500 obrotów podczas jazdy pod obiążeniem, im wyższy bieg tym bardziej czuć, dlatego obstawiam poduszke skrzyni. Wymienię jakoś szybko bo to też wkurza.


Także polecam poduchy oryginalne, ja mialem jakies tanie zamienniki i tu był problem.


Pzodrawiam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moje f31 320D 2015 r. 150k nalotu - problem drgania/ mrowienie odczuwalne na siedzeniu i kierownicy. Po mocnym rozgrzaniu prawie nie czuć. Drgania co dziwne nie są odczuwalne zaraz po odpaleniu, tylko pojawiają się po przejechaniu 200-300 m. Tylko na niskich obrotach niezależnie czy się toczę w korku, czy stoję, na wyższych nic nie czuć, na kompie 0 błędów. Ma moc, biegi zmienia płynnie jedynie na zimnym pierwsze 1-2 zmiany z 1-2 trochę przeciąga, ale to ponoć norma na zimnym oleju. Walczę z tym od 2 lat, poszło już chyba z 15 k i nadal bez poprawy. Teraz już nie opyla się sprzedawać..

Do tej pory zrobione:

  1. nowe wtryskiwacze (nieregenerowane),
  2. nowy regulator ciśnienia CR,
  3. nowy czujnik paliwa z wężykiem,
  4. nowa przepustnica, 
  5. nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią,
  6. nowe koło pasowe,
  7. nowe rolki alternatora, klimy, pasek osprzętu,
  8. odłączony i wyprogramowany EGR,
  9. wyczyszczony dolot i kolektor, klapy idealne,
  10. olej w skrzyni wymieniony. 

Wszystkie części OE, skrzynia sprawdzana u skrzyniarza nic nie stwierdził. 

Ktoś ma jakiś pomysł lub kontakt do jakiegoś myślącego mechanika w mazowieckim? 

pozdro i łączę się w bólu forumowiczów którzy nadal walczą z drganiami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.