Skocz do zawartości

Xdrive i różna głębokość bieżnika


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

Moje opony zimowe mają ok. 5,5mm. Na nowy sezon zimowy chciałbym kupić nową parę na tylną oś - ten sam model opony(ewentualnie bez RunFlat). Czy nie uszkodzę w ten sposób systemu xdrive? Proszę o Wasze opinie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co demonizować ale zakładanie nowych opon tylko na jedną oś w samochodzie 4x4 to proszenie się o guza, miałem wiele samochodów 4x4 i zawsze producent zalecał wymian tylko i wyłącznie kompletu jednakowych opon. Wystarczy zmierzyć obwód nowej opony a tej którą masz i będzie wszystko jasne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje opony zimowe mają ok. 5,5mm. Na nowy sezon zimowy chciałbym kupić nową parę na tylną oś - ten sam model opony(ewentualnie bez RunFlat). Czy nie uszkodzę w ten sposób systemu xdrive? Proszę o Wasze opinie.

 

Wydaje mi się, że dwa dodatkowe kapcie na przód to jednak mniejszy wydatek niż potencjalna regeneracja DTC...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o pieniądze, ale o sam problem. Wiadomo, że bieżnik ściera się inaczej na przodzie i tyle. Już zrezygnowałem z kompletu 245/45/18 przód i 275/40/18 tył , bo nie można było przekładać, a teraz z drżeniem serca będę mierzył wysokość bieżnika w każdej oponie i przy najmniejszej różnicy wymienię wszystkie cztery. Genialny wynalazek.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przeczytałem dość wnikliwie instrukcje obsługi i nie znalazłem nigdzie wzmianki na temat zamiany opon przód tył

zresztą jeżdże już x3 5lat i nigdy nie zamieniałem opon przód tył a z tego co widze przynajmniej na NOKIANACH jest wskaznik zużycja w milimetrach i widze jednakowe zużycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja i serwis nie zalecają również wymiany oleju w skrzyni biegów i konwerterze. Każdy szanujący się wulkanizator zaleca zamianę opon ze względu na różnicę w ciężarze tyłu i przodu.

Generalnie chodzi mi o to, że xdrive zamiast uprzyjemnić jazdę naraża na kłopoty i wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja i serwis nie zalecają również wymiany oleju w skrzyni biegów i konwerterze. Każdy szanujący się wulkanizator zaleca zamianę opon ze względu na różnicę w ciężarze tyłu i przodu.

Generalnie chodzi mi o to, że xdrive zamiast uprzyjemnić jazdę naraża na kłopoty i wydatki.

 

trzeba było kupić zwykła RWD i bys nie musiał teraz narzekać. Człowiek kupując auto 4x4 musi zdawać sobie sprawię z kilku istotnych niedogodności. Albo rybki albo akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przeczytałem dość wnikliwie instrukcje obsługi i nie znalazłem nigdzie wzmianki na temat zamiany opon przód tył

zresztą jeżdże już x3 5lat i nigdy nie zamieniałem opon przód tył a z tego co widze przynajmniej na NOKIANACH jest wskaznik zużycja w milimetrach i widze jednakowe zużycie

 

Różnica zawsze jest i będzie a szczególnie u osób które używają auta dużo w mieście, chodzi o skręcanie i manewrowanie na parkingach, oraz jak kolega pisał wyżej z przodu jest ciężki silnik. Na dodatek magiczna tabelka nakazuje aby na przodzie było niższe ciśnienie jak z tyłu

 

 

A jaką kolego masz szeroką felgę z przodu i z tyłu?

Czy są jednakowe czy różne np: przód 8j a tył 9j?

 

 

No chyba że ktoś nie skręca, jeździ tylko na wprost

 

Co drugi sezon jak przełożyć to wystarczy

W każdym aucie które miałem przód zużywał się szybciej

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wygrzebałem letnie opony na których kupiłem auto, po zmierzeniu okazało się że dwie opony są lepsze mają ok 1,5 mm bieżnika więcej, koła te były założone w tym samochodzie jako nowe ( faktura ) i wychodzi że mają przejechane 36 tys - jeździło się na nich OK więc zamierzam je założyć i zastanawiam się gdzie dać lepsze - były na przodzie może teraz dać je na tył - z tych obserwacji wygląda że zużywa się minimalnie szybciej. A może to za duża różnica i czas na nowe ?? Cho było by to wymiana dobrych na nowe czego nie jestem zwolennikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż je na przód

 

Skoro koła z lepszym bieżnikiem był z przodu założone to świadczy o tym iż poprzedni właściciel wiedział, że przód zużywał się szybciej i zadziałał prewencyjne przełożył tylnie na przód.

 

36t km to w zależności jak dużo się jeździć może być 3 lub dla dużo jeżdżących 2 sezony a różnica już 1.5mm

 

Ja kupowałem przed zimą używane aluski z zimowymi oponami 235/55 R17 od chłopaka co miał je w swoim X3 F25 i też te co miał założone z przodu miały mnie bieżnika więc założyłem odwrotnie tylnie na przód

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też mając ten sam rozmiar opon, co sezon zmieniałem przód z tyłem i miałem 4 szt. Jednakowo zużytych opon.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Użyj kalkulatora

 

http://oponykozak.pl/zamienniki-opon

 

rozmiar felgi ----------17 -------17 ---------17 ----------18

szerokość opony-------135-------215--------235 --------235

profil opony------------90--------60 ---------55----------50

 

 

średnica koła-----------674.8-----689.8----690.3------692.2

 

jak widać różnica jest ale chyba inżynierzy BMW wzięli to pod uwagę choćby dlatego zapas musi mieć 4,2 bar aby się nie spłaszczył

pod ciężarem auta jak pozostałe koła przez co różnica jest akceptowalna

na pewno po przejechaniu kliku set metrów pojawi się kontrolka ciśnienia opon , po kasacji będzie OK

????

ktoś to przerabiał

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło dojazdowe, jak sama nazwa mówi, służy do dojechania na nim do zakładu wulkanizacyjnego, a nie do normalnej jazdy. Jego średnica niemal zawsze będzie się różniła od "normalnego" koła, ale przejechanie na nim kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu kilometrów (przy ograniczonej prędkości - zgodnie z zaleceniami producenta) na pewno nie zdegraduje skrzynki VTG. Co innego przejechanie na różnych kołach kilkuset, czy kilku tysięcy km...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam...sorki z góry jak coś palnę...od kilku miesięcy zacząłem przygodę z BMW i również z forum (mój pierwszy post)


Mam pytanie odnośnie wymiany opon. Moje auto to BMW 530 x-drive z 2011 roku - i jakiś czas temu w dziurze uszkodziłem oponę, której już nie da rady naprawić.Na tą chwilę jedżę na zimówkach


Opony to goodyear excellence run flat z 2018 roku z wysokością bieżnika ok. 7 mm na wszystkich kołach i stąd moje pytanie.

Czy muszę kupić 4 opony takie same nowe itp aby reduktor nie został uszkodzony, czy mogę tylko jedną oponę nową z bieżnikiem 9 mm, lub czy używaną np. +/- 1 mm na wysokości i założyć ją na tył. Oczywiście mówię o tej samej marce i modelu opony, tylko raczej ciężko będzie znaleźć identyczne jej zużycie do 3 sztuk, które posiadam.


Przyznam, że sprawę zgłosiłem do ubezpieczyciela drogi i już wstępnie dostałem informację, że oni uznają tylko jedną oponę, ale czekam na oficjalną decyzję.


Z góry dziękuję za pomoc i informację i za jakiekolwiek wytyczne producenta aut BMW - odnośnie x-drive i maksymalnej dopuszczalnej różnicy wysokości bieżnika opon. Może są jakieś dokumenty, instrukcje które wyraźnie pokazują, że wszystkie 4 x muszą być takie same, lub ewent dopuszczają 1 lub 2 mm.

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.