Skocz do zawartości

523i zalany 5w40 shell i kopci, jaki olej najlepiej.Pomocy


Turtlests

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie. Niedawno kupiłem swoją 523i miałem problem z wyciekiem oleju przy głowicy. Usterka opanowana jednak widzę że puszcza dyma dość mocno.

Mam w niej lpg prins, zapewne trochę wykończona silnik

Przy tłumiku widać sadze. W obecnej sytuacji polecony mi liquit Molly 15w40 zmienić na gesty przebieg 275 tys zapewne cofany,także pewnie dużo większy. Lpg 3 lata

Co o tym myślicie jakieś rady, propozycje. Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
15w40 to się leje do silnika który jest jak by w agonii, jeśli twój taki jest to takim olejem tylko mu pomożesz w szybszym końcu. Do twojego silnika leje się full syntetyk z specyfikacją LL01 i nie ważne czy silnik ma przejechane 300 tys czy 500 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega Ci napisał wlałeś zdecydowanie za gęsty olej.Możesz doprowadzić do uszkodzenia pierścieni, hydroregulatorów zaworowych i wszelkich napinaczy działających na ciśnieniu oleju.

Zrób płukankę najlepiej liqui moly i wlej olej 5w40 nie musi być jakiś mega nawet mobil wystarczy a jak chcesz coś lepszego to polecam motula lub liqui moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznijmy od tego że zmianą lepkości oleju nie naprawiamy usterek. Jeśli zalałeś 5w40 z specyfikacją BMW to dobrze ale jeśli problem nadal będzie występował to trzeba pojechać do ogarniętego mechanika i to naprawić a nie kombinować ze zmianą oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką świadomość. Był olej 5w30 shell przy instalacji gazowej chyba raczej za rzadki. Nie mam pojęcia czy to pomoże jednak wydaje mi się że zbyt dużo tego dymu leci z tego wydechu, może i się mylę. Jeśli pobiera olej to remont mnie zniszczy finansowo..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pochodzi 5 min i na wolnych obrotach, jak jadę tego nie ma

Przykład postoje na światłach spojrzę w lusterko to bardziej dymi.jak jadę nic nie ma nawet jak mu wstawiam ostro do podłogi, zero dymu.jedynie na wolnych obrotach , jak mu przygazuję to bardziej. Jak odpalam też nic takiego nie zauważyłem dopiero tak po 5 minutach na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na pewno to nie będzie odma? Od czego zależy dodatkowo robota przy głowicy? Wcześniej uszczelka była wymieniana , miałem delikatny wyciek ale dociagneli śruby i sytuacja opanowana. Też zauważyłem na parkingu podczas postoju przygazuję mocno to pod tłumikiem i także w środku wodę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze:

- ile wciąga Ci tego oleju na 1000 km ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wyciek przy głowicy. Narazie nie jestem w stanie powiedzieć ile. Dziś zmieniłem olej na liquit Molly 10w40

Stan narazie max Po jeżdżę zobaczymy czy ubywa. Tylko martwi mnie te dymienie nie wiem czy też to para wodna

Bo przecież jak by zarł olej to podczas jazdy za mną były by smugi dymu a tego nie ma. Widać to podczas postoju np na światłach, podczas ruszania,cofania lub gdy przygazuję na jałowym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć. Miałem kiedyś a4 1.8t jak poszło turbo to czuć było nie miłosiernie spalony olej

Dym siwy długo utrzymujący się

Tu szybko ulatnia się w powietrze. Tylko że wydaje mi się że jest go zbyt dużo nawet jeśli to para. Ciężko znaleźć dobrego mechanika. Poradzili mi zebym zalał 15w40 nie zrobilem tego wlasnie dlatego wole was zapytac na co zwrocic uwage.Nie sztuka odrazu powiedzieć że remont dlatego cały czas się łudzę że coś da się wykombinować. Samochód dopiero co kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuc olej w spalinach. Powiedzcie mi od czego zależy czy wystarczy same uszczelniacze zrobić czy remont z ściąganie głowicy bo olej nie miesza mi się z płynem temperaturę też trzyma ok ? Ktoś wytłumaczy, pomoże potrzebuje fachowej porady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie było też przed wyciekiem

 

 

Dziś było dosyć ciepło i dymiło. Wydaje mi się że na pewno to zre olej, mechanik też wspominał że to łyka olej

I żebym zalal 15w40 liquit Molly ale zalalem 5w40 syntetyk.tak jak polecaliscie. Dlatego jestem ciekawy czy da radę to ogarnąć bez ściągania głowicy, tylko wymiana gumek, uszczelniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.