Skocz do zawartości

Akcja serwisowa N47 B47 N57... zawór EGR


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę po fotce, ze tylko chłodnica nowa, egr i wszystkie gumiaki, przewody, założyli stare. Co za dziadostwo mieli wymieniać cały komplet, taki info dostalem w styczniu, ale pewnie Bmw by poszło z torbami... Zobaczymy, o ile się doczekam, co mi wymienią.

 

Ja na akcji po wymianie usłyszałem, że oprócz samej chłodniczki wymienili mi DWIE uszczelki, które nie podlegały pod akcję. I to było niby w ramach rekompensaty za brak przyznania auta zastępczego... :D

 

U mnie tez uszczelki założyli nowe. Tak przypominam sobie rozmowę telefoniczną z nimi pytali mnie wtedy o auto zastępcze czy będę potrzebował stanowczo odpowiedziałem ze nie. Może to jest powodem dlaczego wymienili mi chłodniczke od razu. Po prostu nie mogli ciągnąć kasy bezpośrednio od Bmw za auto zastępcze hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mi po akcji serwisowej w BMW tak poskładali dolot, sprawdzili chłodniczkę, że EGR w ogóle nie pracuje. Po włączeniu silnika kompletnie nie rusza się zawór choć wtyczki i wszystko jest podłączone. Wali błąd 24CE00 za dużego świeżego powietrza zasysanego w stosunku do wartości zadanej czyli potwierdza się to, że zawór pozostaje cały czas zamknięty.


Ma ktoś pomysł czy to jest jakoś programowo wyłączony EGR i czy ISTA to ogarnie czy trzeba grzebać w sterowniku?


Check-engine pali sie cały czas. Jak skasuje to powróci tylko na zimnym silniku.


Ktoś może pomóc?


pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jedt możliwe, że po akcji auto się bardziej grzeje??

Ostatnio przy jeździe autostradowej temperatura na wskaźniku przeszła o jakieś 0,5 cm powyżej 100.

Auto mam kilka lat i nigdy do tej pory tak nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź tam gdzie składali, wtyczka przepływomierza na miejscu?

 

wtyczki i wszystko na miejscu. właśnie najlepsze jest to, że błąd powietrza wystąpi tylko na zimnym (czyli wtedy kiedy egr powinien się otworzyć i recyrkulować spaliny). A EGR w ogóle nie pracuje. Test EGR pozytywny, wszystko wtedy się rusza.


To wygląda tak jakby EGR był gdzieś w ECU wyłączony poprostu.


Ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jedź tam gdzie składali, wtyczka przepływomierza na miejscu?

 

wtyczki i wszystko na miejscu. właśnie najlepsze jest to, że błąd powietrza wystąpi tylko na zimnym (czyli wtedy kiedy egr powinien się otworzyć i recyrkulować spaliny). A EGR w ogóle nie pracuje. Test EGR pozytywny, wszystko wtedy się rusza.


To wygląda tak jakby EGR był gdzieś w ECU wyłączony poprostu.


Ręce opadają...

 

Jedź do serwisu tam gdzie robiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że ten serwis (autoryzowany) nie ma bladego pojęcia o niczym, rozpieprzyli inne rzeczy więc nie chcę z nimi mieć niczego wspólnego i stąd muszę sobie samemu poradzić jakoś... Prawdopodobnie będę z nimi szedł na ścieżkę prawna więc też to komplikuje temat.


Wydaje mi się, że to jest kwestia tylko aktywacji pracy EGR. Właśnie dokładnie nie wiem na czym polega ta akcja serwisowa. Mi wymienili tłumik szmerów czyli obudowę filtra powietrza + to co za nią idze (ten kanał z przepływką). I wspominali coś, że nie mogą wyregulować/skalibrować EGR czyli go pewnie uśpili.


I pytanie teraz jak go obudzić...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To złóż skargę do BMW Polska i niech wskażą inne ASO. Jak sam naprawisz to nic nie ugrasz, poza tym dziwne bo w razie uszkodzenia EGR wymieniają go równie w akcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam na wymianę od lutego (byłem wtedy w ASO na sprawdzeniu i otrzymałem informację o koniecznej wymianie chłodnicy). Z ciekawosci zadzwonilem do innego ASO w zeszlym tygodniu bo koledze tam wymienili w niecałe 2 tyg i Pan z serwisu nie widzi w systemie otwartego zlecenia przez ASO w którym byłem. Czy to normalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Parę dni wstecz byłem z f10 520 d na Prymasa w serwisie

Miły pan sprawdził vin i rzekł że owszem wymiana się należy ale …w Niemczech, gdyż tam samochód został zakupiony!!!!!??????

Napisałem do BMW Poland - do tej pory zero odzewu…

Szczerze mówiąc nie daję wiary i wierzę że jegomość chciał mnie spławić lub był kiepsko poinformowany.

Czy ktoś miał podobną sytuację

Dzięki & pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Parę dni wstecz byłem z f10 520 d na Prymasa w serwisie

Miły pan sprawdził vin i rzekł że owszem wymiana się należy ale …w Niemczech, gdyż tam samochód został zakupiony!!!!!??????

Napisałem do BMW Poland - do tej pory zero odzewu…

Szczerze mówiąc nie daję wiary i wierzę że jegomość chciał mnie spławić lub był kiepsko poinformowany.

Czy ktoś miał podobną sytuację

Dzięki & pozdrawiam

Nie szukaj pomocy na forum, nie pisz maili. Dwa pisma jedno do centrali, drugie do serwisu, ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, najlepiej z pieczątką rady albo adwokata.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.