Skocz do zawartości

Zakup e30


SAID 357

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chcę kupić e3o 318 Touring z 94 r. Mam już na oku całkiem ładne autko i niedługo pojadę je obejrzeć dlatego miałbym kilka pytań:

 

1. Czy moglibyście mi powiedzieć na co należy zwrócić

szczególną uwagę kupując to autko ?

2. Moglibyście mi polecić jakiś warsztat w Katowicach zajmujący

się BMW gdzie mógłbym zrobić możliwie dokładną kontrole tego

autka ? Pytałem w ASO BMW ale zażyczyli sobie 720 pln za kontrole a

więcej niż 200 pln nie chce na to wydać.

3. Czy w modelu 318 Touring z 94 r. są zagłówki na tylnej kanapie ?

w „moim” egzemplarzu nie ma ich.

 

Ok to chyba wszystko - dzięki wielkie za pomoc i pozdrawiam.

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem już tę 318 Touring, super autko, ma 12 lat a wszystko dziala !! ; ) Mam w nim śliczne felgi BBS ale jakaś swołocz zwinęła mi dekielki ze znaczkiem BMW ...

Całość wyglada bardzo ładnie - to chyba najładniejsze e30 Touring w Polsce ;))

 

Pzdr,

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Mam w nim śliczne felgi BBS ale jakaś swołocz zwinęła mi dekielki ze znaczkiem BMW ...

 

Taa - klasyka, ja ze swojej copuetki natychmiast je zdjąłem i wrzuciłem do bagażnika. Założę tylko w trasę i na "show" w bezpiecznym miejscu. Zresztą tak radził mi poprzedni właściciel, bo twierdzi, że palanty często kradną to nie wiedząc, że te dekielki od felg 14'' (e30) nie pasują do 15'' i często potem lądują w śmieciach :evil: :mad2: . A na allegro, niewiedzieć czemu ;) "chodzą" za dwie stówki - ciekawe skąd ktoś ma same dekielki bez felg :zlosc:

 

BTW - bardzo ładnie się auto prezentuje :) gratulacje :handshake:

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Chce kupic e30 316 touring z 93, przebieg ponoc 160 000 ale martwi mnie jedno. Poczytalem watek "jak kupic" - i auto ktore mam na oku ma wlasnie wytarta kierownice dosc znacznie oraz drazek zmiany biegow od prawej strony drazka. Czyli "krecony" budzik?

 

Jezdzilem nim troszke i wygladalo to jechanie OK. Silnika sluchalem, prowadzi sie dobrze, most z tylu nie wyje.

Fotel kierowcy dosc mocno wytarty na lewej stronie oparcia, ktora sie tak najmocniej "atakuje" wsiadajac

 

Auto mialo przeglad rok temu, ma w tej chwili do wygaszenia Inspection ktore mu sie teraz zapala.

 

Duzo ryzykuje inwestujac 6000 pln?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo ryzykuje inwestujac 6000 pln?

Witaj - zawsze jest ryzyko, pamiętaj że kupujesz 13 letnie auto. Tak silny stan zużycia wnętrza wskazuje na spory przebieg, raczej nie wierzyłbym w 160 000. Inna sprawa, że większość e30 które widziałem ma kłopoty ze stanem foteli mimo relatywnie dużo lepszego stanu całej reszty. Obejrzyj wykładzinę pod pedałami sprzęgła i gazu. Jeśli tam jest dziura lub mocne wytarcie - ściema z przebiegiem staje się więcej niż prawdopodobna.

W przypadku 316 istotny jest stan rozrządu - jak pewnie wiele razy czytałeś "klepią wszystkie" silniki m40, kwestia jest tylko jak bardzo. Teraz jest ciepło więc stukot, jeśli pojawia się po odpaleniu, powinien zniknąć po jakimś czasie, kiedy smarowanie wraca do normy. Jeśli nie znika - raczej odpuść. Najlepiej sprawdzić to rano, po nocy stania, bo jeśli auto jeździło chwilę wcześniej, klepanie raczej się nie ujawni.

Wszystko można zrobić, ceny części są dość rozsądne ale musisz mieć budżet serwisowy. Jeśli wydajesz "na styk" będziesz miał kłopoty, samochód na pewno ma "tematy" i dobrze jeśli nie unieruchomią cię na drodze z dala od domu. Jeśli nie ma tam żadnej "bobmy atomowej" tylko zwykłe konsekwencje wieku i eksploatacji, sukcesywnie zdołasz doprowadzić auto do zadowalającego stanu. To taki trochę zakup na raty -pierwsza wpłata do byłego właściciela, reszta w warsztatach ;) .

I jeszcze jedno: jeśli "nie czujesz" tego auta od pierwszego wejrzenia - szukaj dalej, czasem intuicja podpowiada więcej niż najdokładniejsze oględziny. "Mistrzowie" potrafią polepić auta tak, że prawda pokaże się dopiero za 1000 km - na to nie ma mocnych. 6000 to dużo i niedużo, ale napewno nie warto oddawać ich oszustom bez walki. :)

Powodzenia, i napisz jak poszło

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Moim zdaniem wytarta kierownica i drążek zmiany biegów mogą wskazywać na duży przebieg auta ale nie możesz dyskwalifikować go tylko z tego powodu – u mnie akurat jest podobnie z kierownicą i gałką biegów ale mimo tego auto jest w naprawdę dobrym stanie. Co do wytartych siedzeń to chyba większość kilkunastoletnich BMW ma z tym problem (nie widziałem jeszcze żadnego aby nie miał ich przetartych). Ludzie na forum na pewno powiedzą Ci wiele na ten temat – to dobre źródło informacji ale przed zakupem radziłbym pojechać do jakiejś stacji diagnostycznej/ warsztatu (wyspecjalizowanego w BMW) – zapłacisz ze 200 – 300 pln ale zrobią Ci kompleksowe badanie i wtedy będziesz miał pewność – moim zdaniem takie badanie to podstawa !! Wydając tyle kasy na auto nie ma co oszczędzać na badaniu.

Ja za swój samochodzik zapłaciłem 8300 pln (utargowałem z 10 500 pln ; ) i jestem z niego bardzo zadowolony.

 

Podeślij jakieś zdjęcia tego auta !

 

PS.

 

A co z klapą bagażnika, nie ma na niej rdzy ? To chyba przypadłość modelu Touring ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dzieki za szybka odpowiedz!

 

 

Fotki wrzucilem tutaj, (uwaga duze zdjecia) niestety za wiele na nich nie widac bo ja w temacie BMW jestem totalny noob i zdjecia robilem jak leci.

 

Na klapie z tylu jest jedno ryze miejsce, niewielkie ale jest.

Wykladzina dywanikowa raczej bez dziury, co do wytarcia nie zwrocilem uwagi...

Silnik raczej byl odpalany na zimno po nocy, raczej bez wczesniejszego palenia, i zadnego podejrzanego halasu nie bylo. Chyba ze gosciu specjalnie wczesniej go palil przed moimi wizytami, cholera wie ale raczej nie sadze.

Nie widzialem go jeszcze pod spodem i to chce zobaczyc, jak na ta chwile auto wyglada technicznie ok.

Intuicyjnie... na razie wyglada to tak ze auto technicznie jest ok, tylko ma pewnie nie 160 tys. a 260 albo 320 przejechane.

Albo sie myle i w 160 tys da sie tak powycierac kierownice i drazek. Albo sie nie myle i auto jest warte 4k nie 6k :duh:

 

Z drugiej strony to... jak kupujesz uzywany rower, to on tez ma przekrecony licznik, jak wszystko. I tak w kolko.... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to mnie się wydaje z kolei, że miała walony przód ( jeśli dobrze rozumiem zbliżenia na rdzę ) bo oba błotniki wyglądają jakby były niechlujnie wymienione. Brakuje kawałków uszczelki komory silnika i ten "rant" od niej cały tańczy nie wiedzieć czemu. Wogóle uszczelka jakaś taka łatana jest. Z resztą rdza w komorze silnika, z odchodzącym płatkami lakierem..... to mi jakoś brzydko pachnie. Na licznik nie patrzę od dawna - bo nie wierzę :) , albo samochód jest ok, albo padlina i przebieg niewiele tutaj zmienia. Proste obliczenie: 160 000 km /13 lat = ok. 12300 km/rok, w Reichu?? mało prawdopodobne jak na mój gust.

Wróżę ze zdjęć, nie jestem mechanikiem ani blacharzem - mogę się mylić straszszszszszsznie - więc traktuj moje malkontenctwo z właściwym dystansem ale nie podoba mi się ten samochód. :hand: . Ja szukałbym dalej.

Pozdrawiam

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą : )

przód jest jakiś lewy, tam nie powinno być rdzy jeśli auto nie było uderzone. Ja bym go nie brał. Myślę, ze za 6000 pln możesz mieć coś ładniejszego, tzn. starszy rocznik ale nie „bity” bo ten wygląda mi na uderzone auto. Zanim kupiłem swojego Touringa długo się rozglądałem i mogę spokojnie powiedzieć, ze auto z 93-94 r. w dobrym stanie nie będzie tańsze niż 7,5 – 8 tyś. więc proponuje kupić starszy rocznik ale w pewnym stanie. Myślę, że lepiej kupić coś mocniejszego niż 316i, minimum to 318i.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, ze za 6000 pln możesz mieć coś ładniejszego, tzn. starszy rocznik ale nie „bity” bo ten wygląda mi na uderzone auto.

Dokładnie 6000 to jest budżet na auto 89 - 90r zarejestrowane w Polsce i w dobrym stanie conajmniej wizualnym. Jak będę miał chwilę, to wrzucę fotki mojej e30 z 1989 - komora silnika wygląda jak po wyjeździe z fabryki, nie mówię o reszcie, a auto jest starsze o 4 lata.

Myślę, że lepiej kupić coś mocniejszego niż 316i, minimum to 318i.

Do touringa pewnie tak, z resztą dla mniej oszczędnych wogóle radzę poszukać 320i, może się okazać że ten 1 litr paliwa więcej na 100 wobec zalet i trwałości r6 jest niczym. A w mieście i tak będzie minimum 10l i tak - nie ma lekko. No chyba, że gaz ( ja osobiście dziękuję :hand: ) to wtedy do sześciocylindrówki zawsze trochę droższa instalacja.

Tak czy inaczej moja coupeta 1.6i jeździ dostojnie, bez fajerwerków ale wystarczy. Z godnością jaka przystoi starszej pani ;) . Przy odpowiedniej prezencji i tak ma fory na drodze, bo ludzie się oglądają za pięknym klasykiem ... :) .

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.